Gå til innhold

Er dette rot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over dette innlegget på en blogg (scroll ned til under undulatbildene), hvor moren i huset har lagt ut noen bilder av rotet på rommet til sønnen sin.

Er det virkelig dette folk flest ser på som rot? Når dere klager på at det flyter over hjemme hos dere, er det sånn det ser ut da? Jeg mener, det "rotet" vi ser på bildene kan det da neppe ta mer enn et minutt eller to å rydde opp, og ut i fra beskrivelsene til moren høres det ut som om det ser ut som det har skjedd et bombenedslag der inne.... Jeg skulle vært sjeleglad om det hadde sett så strøkent ut på rommene til barna mine, og da snakker jeg om rotebildene!

:skratte:

Hadde jeg hatt barn som var så ryddige hadde det vært en drøm. Jeg tror det er mange år siden det så sånn ut hos mine barn.

Skrevet

En av temmelig mange kvinner som lever i en drømmeverden og bruker nettet til å vise frem sitt fantastiske liv. I virkeligheten skorter det på både det ene og det andre, men fasaden er perfekt til enhver tid. Nettet er greit slik, man kan fremstille seg akkurat slik man vil. Og det vil alltid være folk som lar seg blende av bildene og forteller deg hvor fantastisk du er!

Og så blir det en avhengighet. X antall mammaforumer har i alle fall EN slik mamma som fremstår som tusenkunstner og høster lovord fra alle for sine fantastiske bakverk, strikking, interiør, perfekte barn, lykkelige ekteskap, "mor klok" sine råd til andre. Helt til hun ikke lenger greier å holde rede på hva hun sa til hvem og så rakner det hele sakte men sikkert.

Skrevet

Ja, jeg synes faktisk det var rotete :sjenert: Jeg sier ikke at det ikke blir slik hjemme hos oss, men på det punktet begynner jeg å bli rimelig stressa og må rydde :ler:

Og det med at mora blogger om sønnen sin, vel, jeg vedder på at familien hennes faktisk vet om bloggen og leser den/sjekker den. Sønnen er nok fullstendig klar over hva som vil skje når mamman kommer å fotograferer han :) Hadde han sagt at han ikke ville så hadde neppe mamman gjort det..

Skrevet

Men hva skal man si da, om man ikke er fornøyd.Jeg har flere ganger vært veldig misfornøyd etter et frisørbesøk, og da vil jeg helst ikke at noen kommenterer det. (da kan jeg innbille meg at det ikke vises). Hvis noen likevel sier noe klarer jeg ikke lyve, smile og si takk. Hvis noen hadde svart som du gjør ville jeg bare blitt enda mer lei meg.

Det er jo folk jeg kjenner da, og jeg vet når vennene mine fisker og når de faktisk er missfornøyd. Tre av mine venninner har det siste halvåret hatt mislykkede frisørbesøk, og da lyver jeg ikke og sier det er fint, hvis det er skeivt, dårlig farget osv.. Jeg er ikke frekk med de som har hatt mislykkede klipper, men når de samme folka sier hver gang at de er misfornøyd og jeg skjønner at de fisker, så kan jeg være litt småfrekk. Sikkert fordi at jeg ikke er sånn selv :)

Skrevet

stakkars folk som ikke har noe annet innhold i livet sitt enn å gå inn for å ha det perfekte hjem...

i mine øyne er det ikke rotete, jeg har sjeldent tid til å ha det så ryddig selv, jeg har et liv å leve...

Skrevet

Rommet så jo nesten styggere ut når det var helt strøkent. kaldt og uten personlighet for en tenåringsgutt.

Skrevet (endret)

Ja, jeg synes faktisk det var rotete :sjenert: Jeg sier ikke at det ikke blir slik hjemme hos oss, men på det punktet begynner jeg å bli rimelig stressa og må rydde :ler:

Og det med at mora blogger om sønnen sin, vel, jeg vedder på at familien hennes faktisk vet om bloggen og leser den/sjekker den. Sønnen er nok fullstendig klar over hva som vil skje når mamman kommer å fotograferer han :) Hadde han sagt at han ikke ville så hadde neppe mamman gjort det..

Hva vetdu om moren tar seg til rette, og bare legger ut bildene fordi hun vil og kan? Finnes de mødrene som ikke spør om lov, men som bare tar seg tilrette. Han kan jo ikke gjøre så mye med det, men han forstår vel at det faktisk ikke er så gale, om han har vært inne på andre tenåringsrom.

Rydder du på rommene til dine tenåringsbarn? Kunne aldri falle meg inn å rydde på rommene deres, om ikke noe alvorlig var skjedd med de, der de ikke klarte det selv. Men så finnes det mødre som reiser hjem til sine voksne barn, og rydder og vasker hos dem også. Slik vil jeg ikke bli, for de er nå gamle nok til å rydde i sitt eget rot.

Endret av Piper
Skrevet

Nei, det der vil jeg ikke kalle spesielt rotete, og synes det er ganske horribelt å henge ut sønnen på en slik måte. Regner med at sønnen da også får ta bilde av hennes "rot" og poste på facebook o.l.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest pingvin
Skrevet

Åssen nazi-regime har hun?

Er hun av sånn type som ikke får lov å flytte på noe uten at det blir "rot"? Det kalles faktisk nevrose.

Dama vil nok bare virke som den perfekte mor med den perfekte familie og det perfekte hus. Det kalles flink-pike-syndrom...

Skrevet

Finner ikke innlegget!

Hun har sikkert slettet det da hun så kommentarerne her på kg. Resten av bloggen er der fortsatt.

Mine barns rom ligner en krigssone og det skal de det få lov til - det er dem selv som skal sove der og de rydder selv, vasker sengetøy, kaster skittentøy til vask osv. Jeg viser heller ikke frem rommene til gjester (som min mor gjorde med mitt). Det er privat område enten det er rotete der eller ei - både irl og på nettet!

Jeg kunne heller ikke drømme om å legge ut bilder på bloggen min. Jeg synes at alt for mange utleverer familien sin på nettet.

Skrevet

Feigt å slette innlegget da... Hun må da stå for det hun skriver! Om hun opplever noe som rot, mens andre ikke, er vel helt legitimt? Synd jeg ikke fikk se bildene, kan jo egentlig ikke uttale meg. Virker jo som om hun er ganske anonym på bloggen, så hun utleverer jo ikke sønnen da. Hun har jo ingen bilder av barna eller familien forøvrig, såvidt jeg så.

Gjest wild bird
Skrevet

Stakkars barn, som må vokse opp med en mor som er mer opptatt av fasade og orden, enn å ha et hjemmekoselig oppvekstmiljø. Grøsser på ryggen av sånn.

Ungene føler seg sikkert kjempeviktige i moren sitt liv, når det viktigste i verden er å ha et plettfritt hjem man kan vise fram til andre.

Og å legge ut bilder av rommet til sønnen og henge ham ut offentlig, syns jeg rett og slett er forkastelig.

AnonymBruker
Skrevet

Feigt å slette innlegget da... Hun må da stå for det hun skriver! Om hun opplever noe som rot, mens andre ikke, er vel helt legitimt? Synd jeg ikke fikk se bildene, kan jo egentlig ikke uttale meg. Virker jo som om hun er ganske anonym på bloggen, så hun utleverer jo ikke sønnen da. Hun har jo ingen bilder av barna eller familien forøvrig, såvidt jeg så.

Kopier adressen til blogginnlegget og søk på google, velg så "bufret" når søket er ferdig så får du se "rotet" :)

Gjest pingvin
Skrevet

Kopier adressen til blogginnlegget og søk på google, velg så "bufret" når søket er ferdig så får du se "rotet" :)

HAH. Der ser man hvor dumt det er å legge ut ting offentlig på nett. Man kan nemlig komme til å angre- og ting blir ikke borte fra nettet igjen... Alltid noen som kan grave det fram på en smart måte.

Let this be a lesson to everyone...

Undelaten var forresten søt- og dama bør vi ikke egentlig mobbe. Hun er nok en ganske vanlig, ambisøs dame.Med rot på hjernen.

Lave mat kan hun og. Hmm :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes rommet var rotete jeg da. Er sånn jeg ofte har det, og jeg er temmelig rotete av meg. Et typisk tenåringsrom kanskje, men typiske tenåringsrom er jo rotete. Ellers kan jeg ikke si jeg likte interiøret så veldig godt på det rommet, kaldt og kjedelig.

Skrevet

Oi, det visste jeg ikke at gikk an! :) Takk for tips!

Synes ikke det var så rotete som hun skulle ha det til. Ser jo at gutten sitter der og, når rom er "i bruk" vil det jo være umulig å holde det helt strøkent. Sto jo at han hadde overnattingsbesøk av kompis i tillegg. Jeg ville ikke forlatt rommet seende sånn ut, men så har jeg støv på hjernen og da... :sjenert: Og dessuten er han en tenåringsgutt, hva kan man forvente liksom!

Gjest Kokeshi
Skrevet

Tja, ryddig var det vel ikke, men ikke helt katastrofe heller.

Skrevet

Det der er ikke rot, det der er et rom som er i bruk. Som noen over her sa, det tar 5 min å ordne opp og cola-flasker og esker/papir på bordet kan ikke forventes å ligge i vinkel med bordplaten når man koser seg på rommet.

Dessuten har jeg alltid hørt at man ikke skal re sengen, for da trives "bed-bugsene" bedre. De eneste gangene min seng blir redd er om noen skulle finne på å si fra at de vil komme inn på rommet mitt av en eller annen mystisk grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Husker en av gangene min mor virkelig tvang min tenåringsbror til å rydde rommet sitt - som oftest fikk han styre det selv.

Ut kom det bla. tomflasker for 150kr pant, 4 maskiner fulle av skittentøy, flere fulle søppelposer og en bunke tegneserieblader som han hadde sovet med i senga, så ingen av dem hang sammen lenger.

Og det er vel stort sett sånn jeg forestiller meg rommene til tenåringsgutter.

Min mor hadde vært utrolig lykkelig om NOEN av oss barna hadde så ryddige rom som på det bildet! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...