Gå til innhold

Sosialantropologi

Ling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har flere veninner med mellomfag i sosant. Ifølge dem var det spennende, givende og morsomt studie med mange fordypningsmuligheter og fleksibelt i fht nedslagsfelt.

Noe spes du lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Embla! Nei, egentlig ikke no' spes.... Er nok litt på utkikk etter de som har tatt hovedfag - eller masters som det nå heter - eller doktorgrad. Blir det for tørt i lengden liksom? Er det for mye teorier og for lite 'actual life'?

Vil gjerne ta studiet om noen år - greit å forhøre seg med andre som har gått eller går den samme veien... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Embla! Nei, egentlig ikke no' spes.... Er nok litt på utkikk etter de som har tatt hovedfag - eller masters som det nå heter - eller doktorgrad. Blir det for tørt i lengden liksom? Er det for mye teorier og for lite 'actual life'?

Vil gjerne ta studiet om noen år - greit å forhøre seg med andre som har gått eller går den samme veien... :wink:

Det er jo et akademisk fag, så det kan godt hende du vil finne det tørt. Mye pensum som skal leses. For å ta hovedfag må du jo først ha grunnfag og mellomfagstillegg (hvordan det blir nå vet jeg ikke, men det er vel noe tilsvarende). Spes grunnfag gir vel lite rom for egne valg. På mellomfagstillegg tror jeg du kan velge fordypning selv, men at det også er en del fast du må gjennom (metode og forskningsteori, vil jeg anta). Hovedfag/master består jo av selvvalgt oppgave. Den kan være empirisk eller teoretisk. I tillegg er det en del fast pensum du må gjennom og en eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på nettsidene til UiO - mye interresant!! Kunne gjerne ha gått på skolen til jeg ble pensjonist - mye som fascinerer!

Vi får se hva det blir til - det er enda en gode 5-6 år igjen... :wink:

Hva slags utdannelse har du da, Embla? Har du studert ved universitetet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mellomfag i sosialantropologi, i min cand.mag. Er veldig fornøyd med det valget! Da jeg begynte, var det mest fordi jeg hadde lyst - jeg hadde ikke en klar plan for hva jeg skulle "bruke det til". Priviligert situasjon å få lov til å velge et fag med hjertet!

Men senere har det vist seg at jeg har fått bruk for kompetansen i alle jobbene jeg har hatt - blant annet i bistandsarbeid og journalistikk...

ABSOLUTT å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint å høre at du trives med valgene dine, Havsulen! Og takk for info.!

Men du.... Hva betyr havsulen?? :oops: Er det en fugl?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fugl, ja.

Valgte det som nick fordi min kjære er fugleinteressert, og synes havsulen er den vakreste fuglen i hele verden. Han kalte han meg sin havsule da han fridde. Og jeg registrerte meg her dagen etter frieriet. Derfor...

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...