Gå til innhold

Ikke bestått


marthe9

Anbefalte innlegg

Hvis dette er det strykejernet jeg har hørt om (ganske nord i landet), så skjønner jeg deg meget godt!

Haha, bor også ganske langt nord i landet, og veit av ei som ble kalt Strykejernet. (Kanskje det er samme? :P) Her er hun i alle fall kjent for å stryke de fleste guttene hun er sensor for. Slapp heldigvis henne selv.

Gratulerer med lappen, trådstarter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor står det skiltet til biltilsynet da:p?

Er du sikker på at det gjør det, eller er du bare så vant til at noen kaller det Biltilsynet og vet hvor det ligger, slik at du ikke ser på skiltene? Jeg ser heller ikke på skilter der jeg er kjent, men kjører på vane. Hva som står på skiltene vet jeg sjeldent.

Mest sannsynlig står det "Trafikkstasjon" eller "Statens Vegvesen".

Hmmm... Lite vellykket navnebytte, da jeg bare er 24 og faktisk ALDRI har hørt noen andre enn deg kalle det trafikkstasjon! :popcorn:

Biltilsynet og Bilsakkyndige har jeg derimot både hørt om, blitt henvist til, besøkt og fulgt skiltene til. Lurer på hvor mye DET navnebyttet kostet oss, jeg! :gjeiper:

Jeg og SVV og ganske mange andre i norges land?

Poenget er jo at det heter trafikkstasjon, uansett hva man har hørt og blitt henvist til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det gjør det, eller er du bare så vant til at noen kaller det Biltilsynet og vet hvor det ligger, slik at du ikke ser på skiltene? Jeg ser heller ikke på skilter der jeg er kjent, men kjører på vane. Hva som står på skiltene vet jeg sjeldent.

Mest sannsynlig står det "Trafikkstasjon" eller "Statens Vegvesen".

Jeg og SVV og ganske mange andre i norges land?

Poenget er jo at det heter trafikkstasjon, uansett hva man har hørt og blitt henvist til.

Jeg kjørte opp til Biltilsynet på Økern i begynnelsen av juli dette år, og da fulgte jeg skiltingen til Biltilsynet, ja. Så jeg er enig med tidligere taler: Makan til mislykket navneomlegging... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bor også ganske langt nord i landet, og veit av ei som ble kalt Strykejernet. (Kanskje det er samme? :P) Her er hun i alle fall kjent for å stryke de fleste guttene hun er sensor for. Slapp heldigvis henne selv.

Gratulerer med lappen, trådstarter!

Mmm...fikk også ei som ble kalt for strykejernet når jeg kjørte opp (og dette var tidlig på 90-tallet). Når hun gav med skjemaet etter endt kjøretime med beskjed om at "ja, du har bestått oppkjøringa" nappa jeg til meg arket i ei salig fart....før hun fikk tid til å ombestemme seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp til Biltilsynet på Økern i begynnelsen av juli dette år, og da fulgte jeg skiltingen til Biltilsynet, ja. Så jeg er enig med tidligere taler: Makan til mislykket navneomlegging... :fnise:

Jeg var sikker på at det er Risløkka trafikkstasjon, jeg. Jeg går tross alt forbi der hver eneste dag.

http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Om+Statens+vegvesen/Veghistorie/Bilsakkyndige+og+Biltilsynet

(Siste setning)

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i det flere har gjentatt, kvele bilen 3 ganger på oppkjøring, er grunn nok til å stryke.

Tips til neste oppkjøring: Ha med kjøreskolelæreren din i baksetet. Hvis du føler at det er greit for deg. H*n kan ikke si noe mens du er ute å kjører, men kan være med å se på kjøringa di og utfra det evt snakke med sensor (hvis sensor er dum og sier usakelige ting) .

Lykke til på neste oppkjøring;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og SVV og ganske mange andre i norges land?

Nei, kun du jeg har hørt kalle det det... :)

Og jeg påpeker igjen, at siden jeg er yngre enn navnebyttet, er det jo enda mer spesielt at jeg aldri har hørt noen kalle det det, og at jeg husker skiltene med biltilsynet på fra jeg var yngre...

Selv om det offisielle navnet er Trafikkstasjon, så er det like fullt et mislykket navnebytte siden så og si ingen bruker det.

Hvis du googler, kommer det også opp flere treff på "biltilsynet" og "bilsakkyndige" enn på "trafikkstasjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kun du jeg har hørt kalle det det... :)

Og jeg påpeker igjen, at siden jeg er yngre enn navnebyttet, er det jo enda mer spesielt at jeg aldri har hørt noen kalle det det, og at jeg husker skiltene med biltilsynet på fra jeg var yngre...

Selv om det offisielle navnet er Trafikkstasjon, så er det like fullt et mislykket navnebytte siden så og si ingen bruker det.

Hvis du googler, kommer det også opp flere treff på "biltilsynet" og "bilsakkyndige" enn på "trafikkstasjon".

At er det et mindre heldig navneskifte kan nok hende. Men det er fortsatt slik at det heter trafikkstasjon. Det er rett og slett bare fakta, og kan ikke diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i det flere har gjentatt, kvele bilen 3 ganger på oppkjøring, er grunn nok til å stryke.

Dette er ikke grunn til å stryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...