ChrissyX Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Ok..bryllupsplanene har såvidt begynt, det er et år til vi skal gifte oss enda, men jeg liker å ha god tid til å få det meste "perfekt". Fant i går kjolen jeg kanskje vil ha, men siden jeg er gravid nå, må jeg uansett vente til etter nyttår før jeg begynner å prøve og bestille. Kjolen jeg fant er denne: http://www.thebridalshop.com/bonny/416.htm Og NÅ kommer han og sier at han ikke vil ha dress.. det er for kjedelig.. han vil ha noe som er mer "han".. og legger til at han har jo nesten fullt sett, med skinnbukse og new rock boots, mangler bare en tøff frakk utenpå.. og rett innpå e-bay for å vise meg en fæl fløyelsfrakk med dobbelt knapperad i gull.. Herregud.. HJELP! Han er allerede småsur fordi jeg visstnok avfeier alle hans forslag.. selv om det eneste forslaget jeg klarer å huske at jeg har avfeid, er å spare inn på kostnadene ved å ikke servere dessert til 3-rettersen, kun kaffe og kaker etterpå. (Og han klarer heller ikke huske noen andre eksempler) Det er mulig jeg begynner å få litt bridezilla-tendenser.. men skinnbukse (event. olabukse) og new rock boots på bryllupsdagen? Det kan da ikke være for ille å prøve å få han bort fra det? Vi skal ha kirkebryllup med ca 80 gjester, og festen skal være i et grendehus, for å si litt om settingen. Hva ville dere gjort? Er det noen som har sett noen "kule" dresser som er litt rocka, men fortsatt stilige og "bryllups-vennlige"? Regner med at hvis jeg bare finner noen alternativ til han, så vil han gå med på "dress" bare han får se at det kan være ganske stilig det også.. *sukk*
Antoinette Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Sjekk ut dresser fra Moods of Norway. De har mye stilig, ikke alt er i knæsj farger og ser ut som noe en klovn ville brukt. Å gifte seg utkledd som en blanding av bikerdude og en som har ramla ut at Matrix burde være uaktuelt. Det er bryllup, ikke et kostymeball.
livesen Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Ja moods har mange fine dresser , men du kan vel ikke bestemme hva han skal gå med ? Jeg mener , hva om han var typen som mente at brudekjole skal være sånn 80 talls bløtkake ? Hva om han mente det ikke var bryllup om ikke du gikk i sånn kjole ? Men vis ham nettsidene til moods , ev andre steder de har litt rocka dresser . La ham så tenke over det selv . Kanskje han forandrer mening . kanskje han er litt sånn som meg , veldig impulsiv akkurat der og da . Men forandrer lett mening . Uansett , lykke til . Jeg synes fløyelsfrakk høres kult ut jeg da .
Antoinette Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Bestemme skal hun ikke men det bør være lov og lede han litt eller? Det kostymet han har beskrevet vitner om litt sviktende sosial intelligens. Jeg har sett mange bryllupsbilder der brudgommen nok har fått bestemme hele antrekket selv og det er MYE rart å se. Noen bruker bryllupet sitt som en anledning til å tøffe seg for "gutta" og vise alle at "ingen skal bestemme over meg nei". Og resultatet blir deretter. Mener nå jeg.
Gjest padawan Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 men du kan vel ikke bestemme hva han skal gå med ? Jeg mener , hva om han var typen som mente at brudekjole skal være sånn 80 talls bløtkake ? vis fyren mener det er fint å gå med new rock boots og skinnbukse i bryllupet sitt så tør jeg ikek tenke på hva han mener er fint at hans fremtidige kone har på i sitt eget bryllup. det hadde kanskje funket i et harry bryllup i Las Vegas men siden dette er i Norge så er det visse normer han bør kunne følge.
Plommetreet Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Jeg synes du skal prise deg lykkelig ver en brudgom som engasjerer seg i bryllupet. Det er deres dag (ikke bare brudens) og jeg synes han skal få gifte seg i det han vil. Han har tross alt tenkt å pynte seg, selv om du ikke liker stilen. Han er til og med så ivrig at han leter på nett etter det han mener er den perfekte jakka. Det er da ikke klesstilen hans du gifter deg med. Er helt sikker på at han har mange gode kvaliteter.
Antoinette Skrevet 4. august 2010 #8 Skrevet 4. august 2010 Tror de aller fleste bruder ville klart seg godt uten "engasjement" av denne typen.
ChrissyX Skrevet 4. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2010 vis fyren mener det er fint å gå med new rock boots og skinnbukse i bryllupet sitt så tør jeg ikek tenke på hva han mener er fint at hans fremtidige kone har på i sitt eget bryllup. det hadde kanskje funket i et harry bryllup i Las Vegas men siden dette er i Norge så er det visse normer han bør kunne følge. Hehe, ja det skulle jeg likt og sett også :-) Vi er et litt rocka par..vi liker å kle oss litt tøfft på byen, men jeg skiller veldig på en natt på byen og et bryllup. Han mangler nok ikke sosial intelligens, der er han faktisk mye bedre enn meg.. men han er veldig laid-back i alt som har med normer og uskrevne regler å gjøre.. Ingen skal fortelle han hvordan han skal gjøre ting, og hvis han synes noe er kult, ja så hvorfor ikke? Jeg vil heller ikke fortelle han hva han skal ha på, men samtidig vil jeg ikke at alt skal handle om hans antrekk den dagen.. og jeg vil heller ikke måtte leve med et bryllupsbilde jeg kanskje ender opp med å gremmes over. Så da vil jeg heller lede han i riktig retning med noen fine (og stilige) forslag. Så på de hos moods of norway, men de er nok for "dress" til han.. Jeg leter febrilskt etter et bilde av en helt grei dress, men der den som har den på seg ser "kul" ut.. noe ala en rocka Johnny Depp med en fin dress.. slik at han vil se seg litt blind på personen, og ikke legge merke til at dressen som sitter på faktisk er helt stright og vanlig.. Hvis dere forstår? :D
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #10 Skrevet 4. august 2010 Jeg synes den kjolen du har valgt er en sånn som det går 15 av på dusinet, mao fryktelig kjedelig. Virker som om brudgommen er litt sprekere enn deg og tør å gå litt i mot det "alle andre" bruker.
ChrissyX Skrevet 4. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 4. august 2010 Jeg synes du skal prise deg lykkelig ver en brudgom som engasjerer seg i bryllupet. Det er deres dag (ikke bare brudens) og jeg synes han skal få gifte seg i det han vil. Han har tross alt tenkt å pynte seg, selv om du ikke liker stilen. Han er til og med så ivrig at han leter på nett etter det han mener er den perfekte jakka. Det er da ikke klesstilen hans du gifter deg med. Er helt sikker på at han har mange gode kvaliteter. Han er verdens beste fyr, så klart.. det er jo derfor jeg gifter meg med han. :-) Og jeg liker stilen.. bare ikke akkurat i et bryllup.. i vårt bryllup. Jakka har han siklet på lenge, men den er dyr og han har letet veldig etter en grunn til å kunne bruke så mye penger på den lenge nå.. så det er nok ikke den han mener er den perfekte jakka til bryllupet.. det er den jakka han mener er perfekt til hans ut-på-byen-outfit..
Antoinette Skrevet 4. august 2010 #12 Skrevet 4. august 2010 Han mangler nok ikke sosial intelligens, der er han faktisk mye bedre enn meg.. men han er veldig laid-back i alt som har med normer og uskrevne regler å gjøre.. Ingen skal fortelle han hvordan han skal gjøre ting Det er jo dette som er sosial uintelligens. Hvis man gir blaffen i alle normer og "uskrevne regler" kommer man til kort i mange situasjoner. Som bla. i bryllup. Selv om dete har en "rocka stil" til vanlig så bør man kunne straighte seg opp litt når Dagen med stor D har kommet.
aline Skrevet 4. august 2010 #13 Skrevet 4. august 2010 Man skal være rimelig fulltidsrocker dersom man faktisk føler at skinnbukse, new rock boots og lang frakk er "meg" på bryllupsdagen, så jeg vet ikke helt om jeg hadde lagt opp til et hverdagslig bryllup som ser likt ut som alle andres dersom jeg var sammen med en som i utgangspunktet ikke ER som alle andre. Jeg hadde helt klart blitt overasket jeg også, men kanskje dere sammen kan finne en vinkling på bryllupet som gjør at dere kan finne noe midt mellom? Kanskje ikke kjolen du drømmer om passer, og kanskje ikke hans drømmeantrekk om skinnbukser og new rock boots passer, men at dere kan finne noe som verken er totalt tradisjonellt og heller ikke helt out there? Dette skal være begges dag, dermed må dere BEGGE bli enige om noe som fungerer.
Antoinette Skrevet 4. august 2010 #14 Skrevet 4. august 2010 Jeg synes den kjolen du har valgt er en sånn som det går 15 av på dusinet, mao fryktelig kjedelig. Virker som om brudgommen er litt sprekere enn deg og tør å gå litt i mot det "alle andre" bruker. Å kle seg sprekt er en ting. Å se ut som en tufs på sin egen bryllupsdag er noe annet. Kjolen var meget pen.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #15 Skrevet 4. august 2010 Det er jo dette som er sosial uintelligens. Hvis man gir blaffen i alle normer og "uskrevne regler" kommer man til kort i mange situasjoner. Som bla. i bryllup. Selv om dete har en "rocka stil" til vanlig så bør man kunne straighte seg opp litt når Dagen med stor D har kommet. Nei, ærlig talt, nå får du gi deg. Han kommer til å pynte seg og han kommer til å føle seg veldig fin og ha en stil som viser hans personlighet. Bruden kommer til å ha på seg "dusinvarekjole" som alle har sett 100 ganger før. Jeg vet ihvertfall hvem jeg ville synes var finest av de to.
hegejenta30 Skrevet 4. august 2010 #16 Skrevet 4. august 2010 Da vi startet bryllupsplanleggingen og jeg begynte å se etter brudekjoler hang min mann litt over skuldrene mine og så sammen med meg. Og jeg fikk klar beskjed om at hvis jeg hadde for glorete kjole, eller en kjole som så ut som en dorull-pynte-dokke-kjole, eller en kjole med veldig mye farge - så kom han til å protestere. Valgte enkelt hvit kjole. Men siden han hadde sagt sitt som hva han mente jeg burde ha - kunne jeg lett si hva jeg ønsket at han hadde på. Enkels mørk dress. Han ville nok vært mer komfortabel i jeans og skjorte utenpå buksa, men det er en bryllup - og da kreves det en viss standard! Tema bryllup kan være stilig det - men da må dere være enig om det! Kjolen du har funnet var forøvrig NYDELIG!
ChrissyX Skrevet 4. august 2010 Forfatter #17 Skrevet 4. august 2010 Takk for alle engasjerte svar.. men jeg ønsker ingen debatt om hvem som er slemme, dumme og om kjolen er fin eller fæl. Alt jeg egentlig ønsker er noen bilder av kule dresser som jeg kan foreslå. Kanskje både for å gå han til å se hva som er der ute, men også for min egen del.. Å få se at det kan være kult. (Forøvrig mener han at jeg skal velge akkurat hva jeg vil, også kan han velge akkurat hva han vil, og så får det være det samme om det passer sammen..og han har helt frem til i går sagt han skal ha smoking fordi det er kult) Dessverre så er mannen min av typen som kan (og har!) brukt orange bukse og vinrød t-skjorte og røde hansker sammen fordi de er superkule hver for seg, så hva han ender opp med uten "oppmuntring" er ikke godt å si. :-)
Kråkesaks Skrevet 4. august 2010 #18 Skrevet 4. august 2010 http://www.dagbladet.no/2009/08/22/kjendis/hank_von_helvete/turboneger/bryllup/ekteskap/7766805/ Hjelper dette?
Auraya Skrevet 4. august 2010 #19 Skrevet 4. august 2010 Det er jo dette som er sosial uintelligens. Hvis man gir blaffen i alle normer og "uskrevne regler" kommer man til kort i mange situasjoner. Som bla. i bryllup. Sosialt dårlig intelligens er manglende forståelse for normer og sosiale settinger, å gjøre ett bevisst valg om å bryte dem krever at man har forstått dem i utgangspunktet. Jeg synes TS burde lese denne tråden, siden den handler om noe av det samme: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=501899 Jeg synes det er kjedelig at alle bryllup skal være like, og da er det stilig når folk setter personlig preg på det. Du skal gifte deg med en litt uvanlig fyr, og da skjønner jeg ikke helt hvorfor du legger opp til ett så strømlinjeformet bryllup. Jeg synes forslaget hans hørtes tøft ut, og jeg synes heller ikke det bryter med kjolen du har foreslått, den er såpass enkel at den går sammen med det meste.
Rosalie Skrevet 4. august 2010 #20 Skrevet 4. august 2010 Jan Vardøen har mye kule dresser. Gjerne med boots til. Men det er kanskje mer rockabilly? Ellers må dere nesten komme til en enighet. Den kjolen du har funnet går i grunnen kun til helstreit dress/smoking/kavaj, noe det høres ut som brudgommen din ikke vil gå i. Så om du får presset han inn i en dress a la Vardøen eller Moods of Norway, burde du kunne kompromisse med en mindre prinsesete kjole.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå