Gå til innhold

Jeg blir gammel mor :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27år er ikke for gammelt!!! En må føle litt på selv når man er moden nok til å få barn. Jeg kommer antagelig til å være rundt 30år, hvis jeg får barn når jeg ønsker ;)Hvis ikke så skal vi adoptere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil fylle 37 år etter at min første barn er født. Er 6 uker på vei nå. Min mann vil fylle 39.

Så nei, jeg syns ikke 27 år er gammelt fro å få barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer ann på hva slags miljø man kommer fra og er oppvokst med. Jeg er førstegangsgravid nå og kommer til å være fylt 30 når barnet blir født og er i forhold til normalen på landet der jeg kommer fra seint ute som bare det. De fleste på min egen alder er godt forlovet (gjerne et par ganger tidligere også) eller gift og har både opptil 2 og 3 unger allerede. Men jeg føler meg så absolutt ikke som en gammel mor, å for å si det som sant er så er jeg glad jeg ikke har fått barn tidligere. Jeg hadde rett og slett ikke vært klar for, det selv om ønsket har vært der i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 nå, og rekker å bli 29 før min første blir født i desember. Jeg er helt i takt med resten av mine venner og bekjente, der de fleste har fått barn fra de var 27-30 år. Og det er mange grunner til at vi har ventet såpass lenge, jeg og mannen har vært sammen i 10 år allerede. Økonomi, jobbsituasjon, bosituasjon osv. Jeg liker at vi begge er helt trygge i alle disse feltene, og kan gi knøttet best mulig start på livet i trygge rammer. Så hvorfor skulle jeg fått barn når jeg var 23 og usikker, fremfor nå? Nei, heller godt etablert og klar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Jeg tror det kommer ann på hva slags miljø man kommer fra og er oppvokst med. Jeg er førstegangsgravid nå og kommer til å være fylt 30 når barnet blir født og er i forhold til normalen på landet der jeg kommer fra seint ute som bare det. De fleste på min egen alder er godt forlovet (gjerne et par ganger tidligere også) eller gift og har både opptil 2 og 3 unger allerede. Men jeg føler meg så absolutt ikke som en gammel mor, å for å si det som sant er så er jeg glad jeg ikke har fått barn tidligere. Jeg hadde rett og slett ikke vært klar for, det selv om ønsket har vært der i mange år.

Jeg vil heller si at de som har rukket å få tre, fire barn før fylte tredve, at de begynte FOR tidlig og er for unge til å ha så mange allerede. Det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min bekjentskapskrets - og da mener jeg den veldig vide, så har de færreste fått barn - og jeg er 29 år.

de som har fått barn er de som kun har videregående utdanning/bachelor, og som ikke virker å være spesielt opptatt av karriere.

jeg brenner ikke for noe spesielt, jeg tror deres tanke alltid har vært å finne seg mann og få barn.

jeg og samboeren har vært sammen i ti år, og kommer nok til å vente et par år til med babyforsøk. mange maser - mye - men jeg får faktisk ikke barn fordi andre vil, eller fordi jeg føler meg akutt verpesyk.

jeg har hatt lyst på baby mange ganger, men jeg kan altså ikke få barn for å dekke behovet for vogntrilling/permisjon/leke den perfekte familie.

jeg vil at barnet skal ha de beste forutsetninger(økonomisk og livsstilsmessig), og derfor venter jeg til vi begge har fått kommet inn i de karrierer vi ønsker å ha.

jeg kommer til å være uendelig takknemlig dersom vi kan få barn i det hele tatt, så hvorvidt jeg er ung eller gammel gir jeg fullstendig blaffen i.

synes slike debatter om "gammel" mor vitner om en ganske rar holdning til hva det innebærer å være en familie, og tar fokuset helt bort fra hva som er barnets behov......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i min bekjentskapskrets - og da mener jeg den veldig vide, så har de færreste fått barn - og jeg er 29 år.

de som har fått barn er de som kun har videregående utdanning/bachelor, og som ikke virker å være spesielt opptatt av karriere.

jeg(jeg mener DE) brenner ikke for noe spesielt, jeg tror deres tanke alltid har vært å finne seg mann og få barn.

jeg og samboeren har vært sammen i ti år, og kommer nok til å vente et par år til med babyforsøk. mange maser - mye - men jeg får faktisk ikke barn fordi andre vil, eller fordi jeg føler meg akutt verpesyk.

jeg har hatt lyst på baby mange ganger, men jeg kan altså ikke få barn for å dekke behovet for vogntrilling/permisjon/leke den perfekte familie.

jeg vil at barnet skal ha de beste forutsetninger(økonomisk og livsstilsmessig), og derfor venter jeg til vi begge har fått kommet inn i de karrierer vi ønsker å ha.

jeg kommer til å være uendelig takknemlig dersom vi kan få barn i det hele tatt, så hvorvidt jeg er ung eller gammel gir jeg fullstendig blaffen i.

synes slike debatter om "gammel" mor vitner om en ganske rar holdning til hva det innebærer å være en familie, og tar fokuset helt bort fra hva som er barnets behov......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

i min bekjentskapskrets - og da mener jeg den veldig vide, så har de færreste fått barn - og jeg er 29 år.

de som har fått barn er de som kun har videregående utdanning/bachelor, og som ikke virker å være spesielt opptatt av karriere.

jeg brenner ikke for noe spesielt, jeg tror deres tanke alltid har vært å finne seg mann og få barn.

jeg og samboeren har vært sammen i ti år, og kommer nok til å vente et par år til med babyforsøk. mange maser - mye - men jeg får faktisk ikke barn fordi andre vil, eller fordi jeg føler meg akutt verpesyk.

jeg har hatt lyst på baby mange ganger, men jeg kan altså ikke få barn for å dekke behovet for vogntrilling/permisjon/leke den perfekte familie.

jeg vil at barnet skal ha de beste forutsetninger(økonomisk og livsstilsmessig), og derfor venter jeg til vi begge har fått kommet inn i de karrierer vi ønsker å ha.

jeg kommer til å være uendelig takknemlig dersom vi kan få barn i det hele tatt, så hvorvidt jeg er ung eller gammel gir jeg fullstendig blaffen i.

synes slike debatter om "gammel" mor vitner om en ganske rar holdning til hva det innebærer å være en familie, og tar fokuset helt bort fra hva som er barnets behov......

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...