Gå til innhold

En felles gave til 3 unger!

Rapitap

Anbefalte innlegg

Jeg er sjelden inne på denne tråden, men nå nærmer det seg jul og jeg må vel begynne å planlegge litt. Jeg dropper historien rundt, men resultatet er at jeg tenkte å gi en felles presang til 3 unger (halvbrødre) En av dem er sterkt handikappet. Alder er 5, 7 og 3 år.

Er det noe som alle kan ha glede av (som ikke bare er en stor korg med snop?)

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh...En liten brainstorming:

Videofilm som passer for alle ?(mange klassikere som hele familien

kan se på)

Brettspill?

Ball?

Ballonger?

Såpebobler?

Tegne/male -utstyr?

Eventyrbok?

Noe alle tre kan dele?.....Den var ikke lett :-?

Må tenke mer på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, hvorfor ikke ??

Så lenge alle får glede av denne gaven, og de kan dele den, så synes jeg det er helt ok. Og så har men muligheten til kjøpe noe som holder lenger istede for tre mindre gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en bok av klassikerne - f.eks. Asbjørnsen og Moes samlede eventyr, Charlie og sjokoladefabrikken, Knerten-bøkene osv. De minste kan bli lest til, den eldste kan øve seg på å lese selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bokhandelen har det kommet sånne små pakker med Newton-eksperimenter. Tenkte jeg skulle kjøpe det til 2 barn jeg kjenner når julen kommer. Morsomt og lærerikt, og de kommer i flere alders-trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Alder er 5, 7 og 3 år.

Er det noe som alle kan ha glede av (som ikke bare er en stor korg med snop?)

Noen ideer?

LEGO!!

Finnes for alle aldersgrupper og med en bøtte med basisdeler i tillegg skulle behovet være dekket for alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange bra tips det var her da!!! Skal snart kjøpe en felles gave til to stk, og da blir en video tingen :Nikke:

Takker og bukker for supre tips!! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bokhandelen har det kommet sånne små pakker med Newton-eksperimenter. Tenkte jeg skulle kjøpe det til 2 barn jeg kjenner når julen kommer. Morsomt og lærerikt' date= og de kommer i flere alders-trinn.

Dette var et supert tips! Takk!

Ellers er leire også en fin gave. Mine gutter på 6 og snart 4 elsker det. Men husk å kjøpe de som er på bøtte (myk) og ikke "pølsene" (harde).

Holder dessuten en knapp på lego. I tillegg til basis-klossene kommer det små biler osv. man kan bygge. Det er kjempepopulært hos oss.

En annen fin ting er slike byggesett hvor man kan lage forskjellige ting etter fantasien (består av plater, hjul, staver, skruer, muttere, pinner osv).

Jeg må innrømme at vi ikke blir så glade for video lenger. Barna har så stort tilbud på TV, samtidig som vi nå har maaaange videoer. Men det er oss, da.... Men i tilfelle video: Flukten fra hønsegården, Istid, Shrek, Monsterfabrikken, Ole Alexander Filibombom, Snipp og Snapp, Langbein & sønn, Mikkes julekalender er filmer jeg kan anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sørg for at det er noe begge/alle har glede av.....

Har aldri vært så skuffet som da jeg var 13 og jeg og min bror (7 år) fikk tv-spill konsoll på deling. Jeg hater tv-spill, han elsker det. Mine foreldre hadde dårlig råd, så det fant ut at det var best å spleise siden det ikke ble så mange flere presanger den julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Briotog? Lego er toppers, kanskje PC-spill? hva med billetter til en fornøyelsespark i nærheten e.l.?

Synes fellesgaver er helt OK. Har selv mange unger, og vil helst ikke belaste besteforeldrene ihjel med gavekjøping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Bare sørg for at det er noe begge/alle har glede av.....

Har aldri vært så skuffet som da jeg var 13 og jeg og min bror (7 år) fikk tv-spill konsoll på deling. Jeg hater tv-spill, han elsker det. Mine foreldre hadde dårlig råd, så det fant ut at det var best å spleise siden det ikke ble så mange flere presanger den julen.

Uff, så trist :(

Det er viktig at det er noe alle tre kan glede seg over, ja.. Jeg syns spill (brettspill eller lignende) høres lurt ut jeg. Noe alle (snart) kan være med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenkte også på tv-spill, men det er kanskje i dyreste laget?

Det finnes ihvertfall mange brettspill for hele familien, dersom de liker sånne ting.

Kinobilletter var også et godt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...