¤Tiili¤ Skrevet 29. september 2003 #1 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg ar en datter på 4 år som har vært tørr i 6 mnd ca.... Nå er hun begynt og både tisse og bæsje i trusene igjen... Når jeg spør hvorfor hu gjør det, så sier hun at hun ikke vet det, og vil ikke snakke om det... Hvorfor gjør hun det? Og har dere noen erfaringer selv eller gode råd? Hun er tørr om natten, dette er bare på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone B. Skrevet 29. september 2003 #2 Del Skrevet 29. september 2003 Hvorfor hun gjør det kan vi vel neppe svare på, men noe har skjedd som får henne til å reagere slik. Det kan være noe i familien som plager henne (skal hun bli storesøster kanskje?), en episode i barnehagen eller at hun er blitt mobbet. Altså et eller annet som psykisk frembringer denne reaksjonen. Hadde det vært noe fysisk som uriveisinfeksjon eller liknende, ville hun jo ikke ha bæsjet på seg. Uansett må du bare forsøke å få henne til å fortelle hva som plager henne, det er kun hun som vet svaret. Det er ikke uvanlig at noen barn får et tilbakefall en periode etter bleieslutt. Bare finn frem bleiene igjen du og la henne gå med det en periode mens du forsøker å få henne til å fortelle deg hva som plager henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 29. september 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 29. september 2003 Takk for tips. Jeg kommer ikke på noe nå som kan plage henne... Hun er ikke så mye i barnehagen nå som jeg leter etter ny jobb. Har sjekket for urinveisinfeksjon, det hadde hun ikke... Blir ikke det vanskeligere og slutte med bleier igjen når hun begynner på igjen da? Holdt på ganske lenge før hun sluttet, men jeg presset henne ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone B. Skrevet 29. september 2003 #4 Del Skrevet 29. september 2003 Kanskje det er det hun reagerer på da, at hun ikke er i barnehagen så mye lenger? Kanskje det at hun er hjemme med deg gjør at hun føler seg som mamma's lille "baby" igjen på en måte? Vet ikke, bare gjetter her nå altså. Nei, tror ikke det er noen fare for at hun vil bli avhengig av bleier igjen altså, dette er nok noe som bare vil være gjeldende for en kortere periode. Hun vil nok ganske fort ville ønske å være stor igjen, selv om hun akkurat nå kanskje har et behov for å få være liten og bli stelt og dullet med. Sønnen vår hadde en slik periode 6 måneder etter bleieslutten, og det gikk over av seg selv etter 2 - 3 uker med bleie på stumpen. Da gadd han ikke det noe mer og ville gå på do igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 29. september 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 29. september 2003 ok, da skal jeg prøve det! Tusen takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone B. Skrevet 30. september 2003 #6 Del Skrevet 30. september 2003 Gi meg gjerne en tilbakemelding på hvordan ting utvikler seg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 30. september 2003 #7 Del Skrevet 30. september 2003 Dette kan kanskje virke useriøst, men er ikke ment slik; Men når jeg leste problemet ditt kom jeg på en historie jeg hørte om en gutt på 4-5 som ikke ville bli tørr og slutte med bleier. Han gad rett og slett ikke fordi han syns det var upraktisk å måtte avslutt leken for å komme seg på do... Mor og far hadde "diskutert" saken med ham flere ganger uten hell. Nå hadde det seg slik at de hadde hytte på fjellet og ikke noe innlagt vann der - og mor var rimelig lei av bleieskift og vannkoking. Så en dag sa hun at om du gjør i bleia di en gang til så vasker jeg rumpa di med vann rett fra brønnen (les kaldkilde på fjellet *hutre*) Guttungen tok det ikke alvorlig, men det gjorde mor - og ifølge historien så ble han tørr fra den dagen Tror ikke dette er å anbefale, men historien er søt... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 30. september 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 30. september 2003 Hehe, mye som kan gjøres! Jeg skal hvertfall begynne og ha hun i barnehagen at par dager i uken til jeg får meg en jobb, for da blir det jo fullt igjen! Takker for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2003 #9 Del Skrevet 30. september 2003 Har du gjort det? Satt på henne bleie igjen mener jeg. Har en gutt på 3 1/2 år som opptrer på akkurat samme måte om dagen. Han gjør konstant i buksen etter å ha vært tørr i mer enn 4 måneder. Lurer fælt på hva jeg skal gjøre nå :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 30. september 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 30. september 2003 Nei, jeg prøver med barnehagen først, så skal jeg se... Å slutte med bleier var en kjempevanskelig prosess, så det frister ikke i hele tatt, men går ikke det andre, må jeg prøve med bleier igjen. Alt for og få henne tørr igjen! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå