Gå til innhold

Norske menn er penere enn damene deres.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde besøk av en venninne fra Argentina.

Hun synest det var så rart at MANGE av de norske mennene var mye penere enn deres damer.Jeg stusset litt over det og fakktisk jeg la også merke til det.Mange menn her som ser mye bedre ut enn sine damer.

Hva mener du?

Det stemmer ikke med den virkeligheten jeg ser hver dagg

Tipper at din venninne er misunnelig fordi det er så mange nydelige jenter i Skandinavia.

Hvis hun har sett så mange stygge, feite og ustelte kvinner med vakre mørke menn så er det antagelig endel av de som løper etter tyrkere og lignende - det er i de tilfellene jeg kan se at mennene er penere enn kvinnen .. Men da skyldes det ofte desperasjon fra begge parter.

Så finnes det utrolig mange mindre pene menn (som norske jenter ikke vil ha) som finner seg russiske eller thailandske kvinner - da er som regel kvinnen penere enn mannen.

De fleste parene i Norge hvor en av partene er vakre - så er begge to vakre - både han og henne.

I tillegg har vi rike menn (som ikke trenger å være pene) bli omsvermet av flotte kvinner .. .men det er ikke noe norsk fenomen ... Sånn er det alle steder - også i Argentina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke min mann norsk da, men likevel så fikk jeg høre fra mine venner at de ble overrasket over mitt valg av mann (han er engelsk).

Fordi han er så mye penere enn deg? Men da har du sikkert en desto vakrere personlighet som han falt for :)

Jeg syns mange par er gode matcher både personlighetsmessig og utseendemessig jeg, men det finnes par der den ene er mye vakrere eller der den ene er mye mer sympatisk, men syns ikke det er regelen. Og så lenge vi ikke praktiserer tvangsgifte i særlig utstrekning er de fleste frivillig sammen med kjæresten sin. Ergo har kjæresten noe som gjør h*n verdt å elske, enten det er kropp, utseende, personlighet, omsorgsevne, utstråling, moderlighet/faderlighet, osv. Alle er ikke på jakt etter de samme kvalitetene heller. En mann som har opplevd store svik vil kanskje ikke falle for en dame alle snur seg etter neste gang, noen er ute etter en farsfigur, andre er ute etter et "trofé", og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk litt på dette under EM. La merke til at jeg syntes mange av mennene fra de øst-europeiske nasjonene var mindre pene, mens jentene stort sett var ganske pene. Jeg synes norske jenter er pene, men mange norske menn er virkelig vakre! Typen mener forøvrig at det er motsatt, så kanskje dette har med smak/kjønn å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Ja, men når de lukter vondt og man kan åpenbart se at de ikke bryr seg om verken kropp eller helse generelt, da hjelper det lite hvis disse en dag skal oppdra hans barn og dør før de er 40 av hjerteinfarkt pga fedme e.l?

Disse mennene er jo dumme som velger slike. De dør jo ofte unge (eller får sykdommer tidlig) pga sin usunne livsstil (og ikke skyld på at de alle har PCO/PCOS). :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men når de lukter vondt og man kan åpenbart se at de ikke bryr seg om verken kropp eller helse generelt, da hjelper det lite hvis disse en dag skal oppdra hans barn og dør før de er 40 av hjerteinfarkt pga fedme e.l?

Disse mennene er jo dumme som velger slike. De dør jo ofte unge (eller får sykdommer tidlig) pga sin usunne livsstil (og ikke skyld på at de alle har PCO/PCOS). :eeeh:

Altså... Det er ikke sikkert hun lukter vondt HELE tida da. Kan hende hun bare ikke har fått ordna seg, av en eller annen grunn. Kanskje hun har vært ute forrige natt, er fyllesjuk, helst ville ligge hjemme og lide i fred, men ble overtalt om å bli med på butikken av kjæresten, som har forsikret henne om at hun ikke trenger å være ren og nydusjet, sminket og flidd til alle døgnets tider for at han skal tørre å vise at han er glad i henne. Jeg skjønner at dette ligger under skråblikk og generaliseringer, men vi vet jo ikke at dette er ei jente som er illeluktende og uflidd konstant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg ser begge veier jeg. Men nå er det slik at alle har forskjellige meninger om hva som er pent og ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Airi Chikako

Jo du kan se på jenta om hun er typen som sminker seg eller ikke.Hun stinka svette håret var fett ikke nappa bryn eller noe.Klærne var jens som var for store og en fæl genser.Så dette var en av hennes valige dag ikke noe daffedag.

Hvordan kan du vite at dette ikke var en daffedag? Hvordan fastslår du at det var en vanlig dag?

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gorgonzola

TS har selvsagt helt rett, sånn er det her i landet.

Grunnen er enkel: Vi menn setter ikke utseendet øverst på krav-spec-lista vår når vi skal finne en partner.

Økonomi, hvor flink hun vil være som mor, robust psyke, god samtalepartner og ei som vi kan føle oss trygge sammen med og som gjennom daglige små og store hendelser viser oss at hun vil ta vare på oss og beskytte oss er mye viktigere for oss gutta.

så er det litt gøy å ha spissformulerte skråblikk på dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er motsatt. Jeg synes at jeg mye oftere ser vakre kvinner sammen med ordinære menn.

Ellers tror jeg også at norske kvinners mer nøkterne klesstil, lett kan få jenter fra kulturer hvor man stivpynter seg mer, til å synes at de norske jentene er ordinære.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Herregud, jeg misliker sterkt mennesker som dømmer alt etter utenseende. Har du tenkt på at denne kvinnen kanskje har en fin personlighet, og at mannen kan ha falt for det?

Utseende betyr egentlig ingenting. Blir irritert over slike overfladiske folk :kjefte:

Enig i at man ikke skal dømme etter utseende, men i det eksemplet hun kom med så lukta den dama vondt i tillegg. Det å lukte vondt går ikke på utseende, men på hygiene. Er ikke så viktig at kjæresten må være penest mulig, men det er kjempeviktig med hygiene, og at man lukter godt og ikke går rundt og er uflidd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

TS har selvsagt helt rett, sånn er det her i landet.

Grunnen er enkel: Vi menn setter ikke utseendet øverst på krav-spec-lista vår når vi skal finne en partner.

Økonomi, hvor flink hun vil være som mor, robust psyke, god samtalepartner og ei som vi kan føle oss trygge sammen med og som gjennom daglige små og store hendelser viser oss at hun vil ta vare på oss og beskytte oss er mye viktigere for oss gutta.

så er det litt gøy å ha spissformulerte skråblikk på dette :fnise:

Jeg ser oftest omvendt. Jeg syns det virker som menn er mer oppatt av utseende på partner enn det jenter gjør.

Men så klart det fins unntak

Endret av Bianca26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Altså... Det er ikke sikkert hun lukter vondt HELE tida da. Kan hende hun bare ikke har fått ordna seg, av en eller annen grunn. Kanskje hun har vært ute forrige natt, er fyllesjuk, helst ville ligge hjemme og lide i fred, men ble overtalt om å bli med på butikken av kjæresten, som har forsikret henne om at hun ikke trenger å være ren og nydusjet, sminket og flidd til alle døgnets tider for at han skal tørre å vise at han er glad i henne. Jeg skjønner at dette ligger under skråblikk og generaliseringer, men vi vet jo ikke at dette er ei jente som er illeluktende og uflidd konstant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å si hva som er vakkert jeg da.

Min oppfatning er at det man ved første øyekast oppfatter som vakkert. Kan oppleves som det motsatte når man ser etter neste gang.

De som har mengder av sjarme oppleves ofte som ekstremt attraktive, selv om de ikke er de som skiller seg ut på et bilde. Og de man kun har sett et bilde av og tenkt at er veldig pene, kan gjerne vise seg å være helt "flate" når man møter de. Ikke noen man merker seg ved i det hele tatt.

Og så igjen kommer man til i hvilken grad folk viser frem personligheten sin for andre. Jeg har venner jeg har kjent veldig lenge som mange nok ville synes var "i ubalanse" med partneren sin. Den ene oppleves av alle som veldig sjarmerende/pen/sosialt flink mens den andre er mindre utadvendt etc.

Vi som kjenner de godt synes de er en perfekt match.

Jeg kjenner også folk som har eldes forskjellig. Den ene bærer alderen ekstremt godt og oppleves som veldig pen, mens den andre er mer i takt med sin fysiske alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synst ofte veldig vakre jenter er sammen med en normal eller mindre pen mann. Men så er smaken som baken og når man kjenner en person/personlighten så blir en person finere og vakker.

Utstrålig og hvordan er person er, er jo så mye viktigere og det at man har samme interesser, humor og verdier her i livet.

For min del er det viktigste å ha en mann som er snill, trofast og som jeg har det bra sammen med en kun en pen mann. Jeg ser at min kjæreste ikke er den peneste, men har en haug med sjarm og er verdens beste for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Syntes jeg ser begge veier jeg. Men nå er det slik at alle har forskjellige meninger om hva som er pent og ikke pent.

Jeg ser også at det går begge veier, klarer liksom ikke å si sånn bastant at sånn er det fordi det er så mange varianter ute og går.

Men det kan kanskje komme som en overraskelse på noen at det faktisk er mulig å bli glad i noen vi anser som mindre pene også.

Det visuelle betyr mye for både menn og kvinner men det jeg anser som en kjekk kar trenger ikke være det min venninne anser som en kjekkas. Og det er kanskje bra, hadde vært slitsomt hvis alle gikk etter den samme damen og den samme mannen. Det holder ikke at dama er vakker så lenge det andre ikke stemmer, og det gjør ikke noe at hun er vakker så lenge alt det andre stemmer. Jeg syns ikke store muskelbunter er pene men har han de andre egenskapene jeg setter pris på i en mann så gjør det ikke noe om at han har muskler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med henne.

Jeg ser mange kjekke (i hvertfall over middels) gutter med chubby, grå mus her i landet. De kunne muligens fått så mye bedre (men vil tro det er disse mennene som banker konene sine, og de grå musene tar til takke med noe som tilsynelatende ser ut som the best thing, men som kun er the next best thing mtp disse mennenes personlighet).

Atdetvar??? Så når du ser en mann du mener er kjekk, som er sammen med ei dame du mener er lite fin, da tenker du "konebanker"? Herregud, skal det virkelig ikke mer til for å bli stemplet, nei. Argumentet ditt holder ikke vann, ikke minst fordi det slett ikke er utseendebestemt hvorvidt ei jente ender opp med en konebanker eller ikke, så hvorfor skulle konebankere ende opp med grå mus?

Uavhengig av det jeg skriver over, tror dette valget også kan komme av mennenes selvtillit, og frykt og misnøye mtp at deres samboer/kone skal bli sjekket opp av andre, men også fordi mange har rævva smak.

Smaken er jo som kjent som baken. Det er ingen som sitter på fasitsvar på hva "god" eller "dårlig" smak er, det er ikke noe som kan kvantifiseres.

Min samboer og jeg er like pene/kjekke begge to. Altså, vi matcher ganske bra, men nå har en masse selvtillit, og liker det litt at andre ser på meg (men bare litt ;)), og vi er ikke et "typisk par" nei.

Det er altså ikke mulig at noen tenker at den ene av dere er langt penere enn den andre?

Selv kan jeg si med hånden på hjertet at selv om utseendet ofte er det som gjør at jeg blir interessert til å begynne med, har det forsvinnende lite å si for hvorvidt jeg blir sammen med ei jente eller ikke.

Endret av K.A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ser en mann jeg som mann klarer å se er penere enn dama han går sammen med, blir jeg misunnelig og antar at hun er jævlig bra i senga og til å lage mat.

Nordmenn er pragmatiske, og utseende er ikke så viktig i valg av partner, så man skal ikke se vekk fra at det er vanligere å se mindre pene damer sammen med penere menn her enn andre steder. Uten at damene er styggere enn andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Det skal da mer til enn å bare ikke ha dusja en dag til å lukte vondt da, med mindre hun lider av noe hormonelt som gjør at hun lukter ille uansett

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Det skal da mer til enn å bare ikke ha dusja en dag til å lukte vondt da, med mindre hun lider av noe hormonelt som gjør at hun lukter ille uansett

Vil bare påpeke at du quoter en annen bruker, ikke meg som det ser ut som er sitert. Min kommentar kommer under. Bare så nye lesere er informert om at jeg ikke mener at stygge damer dør tidlig av sykdommer, eller hva det var for noe fullstendig irrelevant som ble presentert.

Endret av Bianca26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Hadde besøk av en venninne fra Argentina.

Hun synest det var så rart at MANGE av de norske mennene var mye penere enn deres damer.Jeg stusset litt over det og fakktisk jeg la også merke til det.Mange menn her som ser mye bedre ut enn sine damer.

Hva mener du?

Vel, når det gjelder mange tilfeller kan jeg si meg enig med hun fra Argentina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...