Gå til innhold

Norske menn er penere enn damene deres.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde besøk av en venninne fra Argentina.

Hun synest det var så rart at MANGE av de norske mennene var mye penere enn deres damer.Jeg stusset litt over det og fakktisk jeg la også merke til det.Mange menn her som ser mye bedre ut enn sine damer.

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er uenig. Ser ofte pene jenter med helt ordinære kjærester rent utseendemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tilfeldig. Mange av mennene er penere enn sine kvinner, og mange kvinner er penere enn sine menn. Kanskje du og venninnen din legger ekstra godt merke til pene menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her opplevde det idag i butikken.En smellfeit og lav dame som det luktet sikkelig vondt av hun hadde fett hår og helt usminka gikk med en kjekk mørk mann.Hånd i hånd,jeg blir sjokert håper noen menn kan svare her.Var disse damene pene før kanskje?Forfalt da de fikk barn?Opplevd en tragedie eller hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her opplevde det idag i butikken.En smellfeit og lav dame som det luktet sikkelig vondt av hun hadde fett hår og helt usminka gikk med en kjekk mørk mann.Hånd i hånd,jeg blir sjokert håper noen menn kan svare her.Var disse damene pene før kanskje?Forfalt da de fikk barn?Opplevd en tragedie eller hva??

Herregud, jeg misliker sterkt mennesker som dømmer alt etter utenseende. Har du tenkt på at denne kvinnen kanskje har en fin personlighet, og at mannen kan ha falt for det?

Utseende betyr egentlig ingenting. Blir irritert over slike overfladiske folk :kjefte:

Endret av T.k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er inne på skråblikk og generaliseringer. Denne delen av forumet er jo skapt for slike tråder. TS må få lov til å kaste tankene sine rundt uten at det er nødvendig å bli så irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, jeg misliker sterkt mennesker som dømmer alt etter utenseende. Har du tenkt på at denne kvinnen kanskje har en fin personlighet, og at mannen kan ha falt for det?

Utseende betyr egentlig ingenting. Blir irritert over slike overfladiske folk :kjefte:

Helt enig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler oftere at det er motsatt jeg. Veldig pene damer med middels pene menn. Men ellers synes jeg at de aller fleste i Norge er ganske pene, mange er flinke til å kle seg flattende osv. Noen unntak har man naturligvis, men man ser oftere et ustelt PAR i grilldress en enn flott mann i dress + ei ustelt dame i grilldress.

Og heldigvis er det veldig mange som ikke velger kjæreste utelukkende utfra utseendet, og som heller ikke går rundt og tenker på at det er viktig å finne en pen kjæreste, fordi man er så innmari pen selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke min mann norsk da, men likevel så fikk jeg høre fra mine venner at de ble overrasket over mitt valg av mann (han er engelsk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde besøk av en venninne fra Argentina.

Hun synest det var så rart at MANGE av de norske mennene var mye penere enn deres damer.Jeg stusset litt over det og fakktisk jeg la også merke til det.Mange menn her som ser mye bedre ut enn sine damer.

Hva mener du?

Helt enig med henne.

Jeg ser mange kjekke (i hvertfall over middels) gutter med chubby, grå mus her i landet. De kunne muligens fått så mye bedre (men vil tro det er disse mennene som banker konene sine, og de grå musene tar til takke med noe som tilsynelatende ser ut som the best thing, men som kun er the next best thing mtp disse mennenes personlighet).

Uavhengig av det jeg skriver over, tror dette valget også kan komme av mennenes selvtillit, og frykt og misnøye mtp at deres samboer/kone skal bli sjekket opp av andre, men også fordi mange har rævva smak.

Min samboer og jeg er like pene/kjekke begge to. Altså, vi matcher ganske bra, men nå har en masse selvtillit, og liker det litt at andre ser på meg (men bare litt ;)), og vi er ikke et "typisk par" nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte:

Jeg har sett en del slike eksempler selv.

Som nabo-gutten. Han er høy, mørk og kjekk, men har en dame som er blond, lav og feit. Hun daffer bare rundt i joggebukser og ser skikkelig uflidd ut. Han er helt motsatt.

Kan være de var veldig pene i sin ungdom, ja.

De fleste av disse mennene skiller seg jo etterhvert. Tar litt tid å få opp øynene må skjønne. :)

Ja, men når de lukter vondt og man kan åpenbart se at de ikke bryr seg om verken kropp eller helse generelt, da hjelper det lite hvis disse en dag skal oppdra hans barn og dør før de er 40 av hjerteinfarkt pga fedme e.l?

Disse mennene er jo dumme som velger slike. De dør jo ofte unge (eller får sykdommer tidlig) pga sin usunne livsstil (og ikke skyld på at de alle har PCO/PCOS). :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din argentinske venninde må like utseende på norske/nordiske gutter da, for jeg har ikke falt for en eneste. De er som brutter'n lissom, huff.

Og i latinamerika pynter jentene seg mer, her er det veldig skjelden i forhold. Vi ville kalt dem jålete og de oss maskuline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått høre at jeg var penere enn Eksdama fra felles bekjente, men jeg følte det aldri sånn selv. Jeg syns hun var pen og artig å være sammen med, så da ga jeg meg rakkern i hva andre måtte mene.

Hun jeg holder på med nå syns jeg også er fin som fy, og kunne ikke ofret en tanke på hvordan utenforstående hadde rangert oss på en 1-10 skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt det som ts sier. Jeg også hadde aldri tenkt så mye over dette før jeg kom i den situasjonen at jeg fant meg ei "ikke norsk dame". Hun bemerket dette og derfor ble jeg ops på det. Det er ikke noe forsøk fra min side å fremheve meg selv som vakker eller noe slikt, for jeg er ganske så vanlig utseende.

Slik det bør være så skal vel helst kvinnene våre være vakrest. Det betyr mye for en mann å ha en vakker partner. Menn er jo tross alt veldig visuelle og det kan vi faktisk ikke noe for. Både på tenningsplanet og statusmessig utad. Det er en god følelse å vite at samme hvor man drar så hae man en dame med "killer" utseende med seg. Det åpner dører overralt. Til og med i lille "likestilte" og "alle er like" norge.

Synes det er trist med så mange overvektige og ustelte damer. Og missforstå meg rett, ikke kom drassende med den gamle samfunnets krav om perfekte kropper osv. Et menneske, mann eller kvinne bør ha litt krav til seg selv om hvordan man skal se ut. Det er betydelige helsefordeler med å være i form. Det i seg selv bør være nok til at folk gjør noe med det.

Men fokuset syntes å ligge på klærne. Men hvis kroppen under ikke er "enig" med buksene eller toppen så ser det ikke vakkert ut. Et bustete hode er heller ikke særlig vakkert å vile øynene på.

Nå er jeg vel sikkert en steinalder "mannsjåvinist" som sier disse tingene, men det er der ute klart og tydelig for alle som ser. Kvinner har som menn visse nedarvede parametre i hodet som hjelper oss å velge partner. Ubevisste parametre. Hva med de bevisste? Hvis jeg tenker at jeg skal velge meg en partner å gifte meg med, få barn med og å dele livet mitt med. Hva vil jeg se etter? Jeg vil bevisst se etter den smarteste, vakreste mest velstelte jenta jeg finner. Hvorfor? Hvis hun er vakker og sexy, så vil hun holde min tenning lenger en en mindre attraktiv dame. Hun vil gi meg vakre barn. Er hun sunn og ikke overvektig vet hun sannsynligvis en del om kosthold som vil hjelpe min familie å være sunn i fremtiden. En sunn kropp som vil være det beste utgangspunktet for mine gener å vokse opp i. Det er mange sykdommer barn kan bli født med og hvorfor skal jeg gi mine gener et dårlig utgangspunkt.

Jensemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Ja jeg synes kjæresten min er penere enn meg! Fine mannen. :rødme:

Men selv om dette er tråden for generaliseringer, synes jeg ikke saken er så svart/hvit som TS foreslår. Jeg har sett mange par der jenta er råpen mens mannen er mer ordinær. Og mange par der mannen er penest. Og så har vi den type par jeg synes det finnes mest av: par der begge er på omtrent samme nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg sjelden ser enorm forskjell, bortsett fra når det gjelder de ekle mennene med nydelig og pengeglad smårips i armkroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...