Gå til innhold

Hvorfor har du dyr?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og min mann har 3 katter, to Hellig birma og en blanding.

Jeg er utrolig glad i og har en interesse for dyr. Derfor ønsker jeg også å utdanne meg innen veterinær, sånn at jeg kan også jobbe med noe jeg elsker.

Jeg/vi har katter fordi det er noe jeg/vi alltid har vært glad i. Det er selskap i dem

og har knyttet helt spesiellt bånd med dem. Det er helt vidunderlig å ha dyr rundt oss, kunne ikke sett for meg livet uten dem. Når jeg og min mann får oss noe som vi eier selv, så blir det nok en hund i hus også :)

Hadde det vært mulig så hadde eg hatt meg en hel dyrepark ;) hehehe

Endret av orchid1988
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvorfor..... så enkelt et spørsmål, og så vanskelig å svare på.

Kanskje fordi vi "trenger" hverandre ?

Mine katter var opprinnelig hjemløse, og to av dem valgte meg.

Nr. 3 ble valgt for meg ved å være den siste som ikka hdde fått nytt hjem.

Et liv uten katter ? Nei, tror ikke det.

Et liv uten minst en varm pels i sengen om morgenen tror jeg blir et stusslig liv gitt...

Skrevet

Har to hunder, en fransk mastiff og en amstaff. Amstaffen fikk jeg ved en tilfeldighet, da den ikke var tøff nok for de som eide den :roll: Skulle egentlig bare passe henne i to uker til de fant et permanent hjem, men da var det kjørt gitt. :strix: Utrolig spesiell frøken.

Mastiffen fikk vi noen år senere. Elsker store hunderaser. De er så mye roligere og laidback enn småttisene. Selv om jeg endte opp med en oversosial ramp :D Han har roet seg nå og er verdens flinkeste med treåringen, smelter helt når jeg ser de to. Begynner å bli en skikkelig Ferdinand.

Elsker dyr :) Det er bare noe ved tilstedeværelsen deres som er så behagelig.

Fins ikke noe bedre enn å grave ansiktet ned i pelsen om man har en dårlig dag.

Mye jobb og ansvar, men man får utrolig mye igjen for det.

Gode, gode pelsbarna mine ;)

Skrevet

Jeg har hest fordi den gir meg så enormt mye glede. Det er skikkelig terapi for sjelen med en ridetur, eller bare litt strigling og kos. I tillegg er de nyttige dyr, og hesten min skal gjøre enkelt gårdsarbeid, kløving og diverse når hun blir gammel nok.

Jeg har hund fordi jeg ønsket meg en trofast turkamerat, og det har jeg fått. En skikkelig venn for livet.

Jeg har katt fordi vi trengte en musefanger, samt at de er herlige dyr. Så elegante og til tider arrogante, men akk så flotte!

Skrevet

Når jeg var 13 år kjøpte jeg meg mitt første marsvin - rett og slett fordi jeg ble så forelsket i det.. Den dag idag har jeg enda en, og skal skaffe en til snart.. Jeg elsker dyr, og dem er alt for meg.. Jeg skulle gjerne hatt hund, men da blir jeg kastet ut hjemme fra... Uten dyr er jeg ikke komplett i hvertfall.. Jeg trenger og høre snakkingen til marsvinet mitt, det holder meg alltid med selskap, og er så sjarmerende.. og han igjen fortjener det beste.. Pluss at det er en fantastisk hobby! :goodbye:

Skrevet

Jeg har katt fordi huset hadde vært kaldt og tomt uten han. Det er deilig å komme hjem fra jobb til en mjauende katt med halen i været, helt utsultet på kos. Det er deilig å ha noen å bryne hodet sitt på når han finner på merkelige ting, men som slipper unna kjeft fordi han bruker sjarmen sin helt korrekt :gjeiper:

Hadde jeg hatt masse tid og penger ville jeg hatt både katt, hund og hest. Elsker alle dyr :)

Skrevet

Jeg har en japansk spisshund og en kanin:D Kan ikke se for meg å være uten dem nå. Har alltid elsket dyr og endelig har jeg fått mine egne nå:) Jeg skulle ønske jeg kunne ha flere men akkurat nå blir det bare dem to. Dyr er som en sa tidligere før meg , en del av meg. Jeg er et skikkelig dyremenneske og elsker egentlig nesten alle dyr:P

Skrevet

Ikke så enkelt spørsmål men kan være greit å reflektere over dette uansett.

Så hvorfor har du dyr? Er det fordi du selv føler deg ukomplett uten? Selskap? Trim? Trenger noen i huset? Alltid hatt? Konkuranse?

Og hva slags dyr har du og hvorfor ble det akkurat dette/de dyrene?

Har fem katter, bruker dem til oppdrett og til å kose skikkelig med :) Er også en stor hjelp å ha dem hjemme når mannen min er borte på foretninger.

Akkurat de kattene jeg har er perfekte for oss :)

Skrevet (endret)

Grunnen til at jeg har hund er fordi at jeg ikke likte å være alene hjemme når jeg var yngre. Var veldig husredd! Besteforeldrene mine var alltid snille og stilte opp, når foreldrene mine var på jobb etc, men etterhvert som jeg ble eldre burde jeg greie å være alene noen timer på ettermiddagen før foreldrene mine kom hjem fra jobb. Fikk meg derfor hund, slik at jeg skulle tørre å være alene hjemme. Og det funket :) Har hunden ennå, han er 12 år og frisk og rask! :)

Synes det er veldig kjekt å ha hund :) Grunnen til at det akkurat ble hund er fordi at jeg ikke liker katter - er også allergisk, og fordi at det er mye selskap i de :) Er jo menneskets beste venn!

Det er den første hunden jeg har hatt, om jeg kommer til å skaffe meg en ny etter at han har gått bort, er jeg ikke sikker på, men.. Man blir jo veldig avhengig av å ha hunder, og dessuten kommer jeg aldri til å finne en slik søt liten godgutt igjen :)

Har forøvrig hatt både hamster og fisker tidligere, men det var litt kjedelig... :P

Endret av Sweetpea25
Skrevet

Hund : Fordi den gir meg (og familien) utrolig mye.Ubetinget kjærlighet,en flott turvenn og en som aldri dømmer deg pga trøtt morratryne eller dårlig ånde. :fnise:

Jeg elsker å gå turer men liker ikke å gå aleine.Dessuten er han en venn jeg "prater " med og har selskap i mens resten av familien er på skole /jobb osv.Vokste opp med hund og synes det mangler en vesentlig del om jeg ikke har hund.

Helt klart kun egoistiske grunner. :sjenert:

Skrevet (endret)

Katt: for de gir mye. Og er et fint selskap når jeg er alene hjemme om kveldene når mannen jobber. Og så sover jeg så godt med en snorkende katt i fotenden. Ønsket meg katt da jeg var barn, men fikk det aldri, så jeg jeg ble voksen skaffet jeg meg katt. Og så er det jo fint å ha to jegere i hus.

Kanin: vet egentlig ikke hvorfor. Men har nok med at jeg også ønsket meg kanin som barn og heller aldri fikk det. Herlig personlighet har de også.

Vet bare at livet mitt ikke er komplett uten dyr og utrolig mye selkap i de når man er alene i et stor hus langt unna naboer :yvonne:

Endret av HumHum
Skrevet

Jeg er vokst opp på en gård og dyr er en del av livet for meg, vi har alltid hatt hunder og katter og høner i tillegg til større dyr som sauer og hester. Nå har jeg en kanin, det ble litt tilfeldigheter, jeg har aldri hatt noe forhold til kaniner før, men var innom en dyrebutikk for å se på fugler, hvis jeg husker ikke feil og de hadde akkurat fått kaninunger inn og jeg falt pladask! Dagen etter kom jeg og tok med hjem den mest modige og nysgjerrige ungen (som kom springende bort til meg for å hilse) og det viste seg å være match made in heaven ;) Han er nå snart 9 år og har vært den mest morsomme og koselige følgesvennen jeg kunne tenkt meg! Jeg har inntrykk av at mange tror at kaniner er bare noen søte pelsnøst uten personlighet, men det stemmer absolutt ikke! Min er både smart og med personlighet så det holder og ikke tar han småfuglene heller! (Jeg er nemlig også veldig glad i katter, men har ikke lyst til å ha en pga småfuglene "våre")..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...