Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan få tak i slik?(gjerne link!)

Har lett rundtom,men finner bare vanlige man kan senke bunnen i..jeg vil ha sånn man kan senke ene siden og,slik at sengen kan stå inntil vår seng og jeg bare kan dra ungen over lett.

Setter stoor pris på om noen kan svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I nettbutikken på www.babycare.no har de flere senger med senkbar side. Er mange butikker som har deres varer i sortimentet.

Skrevet

Takk for svar!men synes de sengene var vel dyre..den rimeligste koster jo nesten 1400 kr,resten er jo til over 2000 kr.Har ikke råd til så dyre senger..

Skrevet

Ok. Det var dumt at de ble for dyre. Vi kjøpte en til ca. 1500 kr til gutten vår som er to år, er veldig fornøyd med den. Ser de ikke har den lenger.

Hm... Hva om du ser på finn.no?? Mange fine sprinkelsenger til salgs, og de aller fleste ser jo ut som de er nye.

Skrevet

Nå aner jeg ikke hvor du bor, men her er noen senger med senkbar side til salgs, til en rimelig penge:

700 kr

700 kr

Skrevet

:fnise: Var nettopp inne der og så på senger,fant noen ev.aktuelle.Men så kom jeg på at det er jo ikke sikkert den kan funke slik jeg har forestilt meg..?Er redd kanten på sengen uansett blir for høy,slik at den ikke går "kant i kant" med vår voksenseng,men blir høyere enn den uansett.Og da er jo vitsen borte...da kan jeg jo ikke bare dra ungen over til meg.Må vel isåfall ha sånn "babybay" sak,og den er i ALLEFALL dyr..nærmere 3 tusen tror jeg.:klø:

Kansje jeg bare må belage meg på å kjøpe vanlig sprinkelseng,og heller kave litt mer for å amme og det.. :natti:

Skrevet

Vi har Sniglar fra Ikea, den billigste som finnes omtrent, og den dugde superbra til vår nr. 1, som sov søtt om natten mellom måltidene. Ikke noe problem å løfte barnet ut og inn av en vanlig sprinkelseng.

Nr. 2, derimot, hadde en lengre periode hvor hun måtte trøstes og gis smokk ca. en million ganger per natt. Da var sprinkelsengen akkurat sånn at jeg ikke klarte å strekke hånden over, så jeg måtte sette meg litt opp i sengen for å komme til. Ca. en million ganger per natt! Jeg skal definitivt ha en slik seng med nedfellbar side om jeg får et barn til....

Skrevet

Vi har Leksvik sin seng fra ikea.

På den kan du bare fjerne den ene siden vet jeg. Har ikke prøvd å ha den på siden av vår siden den står i hans rom og vi brukte krybbe når han var nyfødt inne hos oss.

Kunne kanskje funke med Leksvik sin, men vet ikke hvordan det går å fjerne den ene siden samtidig som du har madrassen til baby så høyt at den ligger plant med deres. Kan jo kanskje høre med Ikea? Sende de en mail eller noe?

Skrevet

Vi har hensvik fra Ikea. Man kan fjerne siden, men da må sengebunnen være på det laveste. Det tenkte ikke vi på når vi kjøpte den! Så vi har trikset litt og tatt av siden med bunnen oppe, og festet stropper stramt rundt hele sprinkelsenga. Vips, problem løst! Så står sprinkelsenga inntill veggen og dobbeltsenga inntil der igjen (lite soverom).

Skrevet

:klø: hmm tror du må forklare litt..stropper rundt hele senga..?

Og du skriver at den står inntil veggen og deres seng,dvs med den åpne siden mot dere da eller..?:-)

Skrevet

Hehe... En lastestropp rundt sprinkelsenga for å holde sidene stramt sammen. Hmmm, hvordan skal jeg forklare dette... Altså, senga er skrudd sammen med at langsidene holder kortsidene på plass, så det hele står i spenn. Når vi da fjerner den ene langsiden, så henger ikke bunnen godt nok fast i kortsidene på den siden vi fjernet. Hadde tenkt å sette på en liten vinkel (type sånn som man forankrer møbler til veggen med) på undersiden mellom bunn og kortside, men har ikke kommet så langt enda. Derav stropper rundt senga. Man tager det man haver... :)

Den åpne siden er inntil min side av sengen. Så jeg trekker mini til meg uten stress, og skyver han pent tilbake, hvis jeg ikke sovner først... ;)

Det med inntil veggen er bare sånn at sengene ikke kan gli fra hverandre.

Mon tro om det var forståelig? Høres komplisert ut, men er easy peasy når du ser hvordan sengen er konstruert.

Skrevet

Hehe... En lastestropp rundt sprinkelsenga for å holde sidene stramt sammen. Hmmm, hvordan skal jeg forklare dette... Altså, senga er skrudd sammen med at langsidene holder kortsidene på plass, så det hele står i spenn. Når vi da fjerner den ene langsiden, så henger ikke bunnen godt nok fast i kortsidene på den siden vi fjernet. Hadde tenkt å sette på en liten vinkel (type sånn som man forankrer møbler til veggen med) på undersiden mellom bunn og kortside, men har ikke kommet så langt enda. Derav stropper rundt senga. Man tager det man haver... :)

Den åpne siden er inntil min side av sengen. Så jeg trekker mini til meg uten stress, og skyver han pent tilbake, hvis jeg ikke sovner først... ;)

Det med inntil veggen er bare sånn at sengene ikke kan gli fra hverandre.

Mon tro om det var forståelig? Høres komplisert ut, men er easy peasy når du ser hvordan sengen er konstruert.

hehe oki..forsto den;)

men jeg har ikke mulighet for å ha sengen inntil en vegg i tilegg,det er ikke plass til det pga sengen står halvveis inne i "et huk" i veggen.så halve sengen står liksom fritt på gulvet,ergo ingen vegg intil.

hmm men håper det kan gjøres slik at ikke sprinkelsengen glir unna våres.. :riste:

men men finner vel utav det:)

Skrevet

Vi har som nevnt Sniglar, den enkleste av Ikea-sengene, og jeg vurderte også å bare fjerne den ene langsiden selv om sengen ikke er lagd for det. Et par vinkler vil jo gjøre susenm som agenda skriver. Får gjøre det til nestemann :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...