Gjest sandra Skrevet 1. august 2010 #1 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg våknet til morgenen idag at hele rommet gunget frem to tilbake. Det varer bare i 5 sekunder og sånn, men jeg har hatt opptil flere idag. Jeg mp bare holde hodet mitt stabilit, for hvis jeg snur hodet eller holder det til siden så blir jeg akutt svimmel igen. For mange år siden så hadde jeg det samme, og da gikk ejg til legen og han sa at det v ar løse krystaller i øret mitt. Han gjorde noen raske hodebevegelser på meg for å riste krystallene på plass, og deretter var jeg bedre. Helt til idag. Er det mulig at krystallene har løsnet igjen?? Noen som har opplevd det samme? Uff jeg orker ikke gå sånn her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #2 Del Skrevet 1. august 2010 Høres ut som a.) krystall syken b.) Stiv nakke c.) virus på balansenerven (du burde nok vært mer konstant svimmel da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 1. august 2010 #3 Del Skrevet 1. august 2010 Høres ut som a.) krystall syken b.) Stiv nakke c.) virus på balansenerven (du burde nok vært mer konstant svimmel da) takk for svar! Ja jeg frykter at det kan være at krystallene har løsnet, vet du eller andre her om det er mulog at krystallene kan løsne igjen etter det har gått 7-8 år siden sist? Noen som har opplevd det`? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #4 Del Skrevet 1. august 2010 Ja, de kan løsne igjen. Mest sannsynlig er det nok at det er det. Men er du stiv i nakken? helt under hodeskallen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 1. august 2010 #5 Del Skrevet 1. august 2010 Ja, de kan løsne igjen. Mest sannsynlig er det nok at det er det. Men er du stiv i nakken? helt under hodeskallen? Nei er ikke stiv i nakken! Men merker et litt trykk i hodet og at hodet er litt merkelig på en måte, som om jeg har drukket 1 øl på styrten.. Vanskelig å forklare. Pluss at jeg er mer sensitiv til lyder merker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest virvelvind Skrevet 1. august 2010 #6 Del Skrevet 1. august 2010 Løse krystaller i øret? Hva går det ut på? Aldri hørt om det, ble litt nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minea Skrevet 1. august 2010 #7 Del Skrevet 1. august 2010 http://www.snl.no/.sml_artikkel/krystallsyke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 2. august 2010 #8 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg våknet for to timer siden, da jeg blir "snurret/kastet" ut av søvnen fordi hver gang jeg snur hodet på puta så går det trill rundt. Og da går drømmen også trill rundt og jeg våkner av at rommet også vugger ekstremt fra side til side. Det er som når du har drukket så altfor mye og øynene dine klarer ikek fokusere og ting går fra side til side og du klarer ikke se rett frem. Så jeg blir "drita" hver gang jeg snru på hodet, men ikke når jeg har det stabilt og rett. Jeg har ikke time hos lege før 17. :S Hva hvis det ikke lar seg ordne da? Ha hvis dette er livet mitt fremover?? (( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 2. august 2010 #9 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg våknet for to timer siden, da jeg blir "snurret/kastet" ut av søvnen fordi hver gang jeg snur hodet på puta så går det trill rundt. Og da går drømmen også trill rundt og jeg våkner av at rommet også vugger ekstremt fra side til side. Det er som når du har drukket så altfor mye og øynene dine klarer ikek fokusere og ting går fra side til side og du klarer ikke se rett frem. Så jeg blir "drita" hver gang jeg snru på hodet, men ikke når jeg har det stabilt og rett. Jeg har ikke time hos lege før 17. :S Hva hvis det ikke lar seg ordne da? Ha hvis dette er livet mitt fremover?? (( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minea Skrevet 2. august 2010 #10 Del Skrevet 2. august 2010 Høres veldig ut som virus på balansenerven eller krystallsyken. God bedring, TS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #11 Del Skrevet 2. august 2010 Hvordan gikk det hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 2. august 2010 #12 Del Skrevet 2. august 2010 jeg mente jeg har ikke time før 17. august :S Godt jeg er arbeidsledig denne tida, jeg hadde ikke klart jobbe noe nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pucifer Skrevet 2. august 2010 #13 Del Skrevet 2. august 2010 Ante ikke at det var noe som het krystaller i ørene jeg Har det slik nesten hver eneste dag. Hvor jeg tidvis må støtte meg til noe for å ikke gå rett i gulvet, eller ligger i senga og det føles ut som at hele senga vugger. Spurte legen min om det, men hun nektet å sjekke ørene mine eller noe...hun mente at det bare kunne være sykdommen min (Fibromyalgi). Kanskje jeg burde spørre min nye lege om dette da. Selv har jeg hatt det slik i flere år nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #14 Del Skrevet 2. august 2010 jeg mente jeg har ikke time før 17. august :S Godt jeg er arbeidsledig denne tida, jeg hadde ikke klart jobbe noe nå! Da bør du ringe for å få en time før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sykepleier Skrevet 2. august 2010 #15 Del Skrevet 2. august 2010 Mange fysioterapeuter har lært denne manøveren som kan gjøres som eneste behandling for BBBV. Du kan ta en ringerunde rundt å spørre, for noen ganger er det nok med bare denne ene behandlingen for å bli bra, som du beskriver fra sist. Mulig "oppskriften" på denne ligger på nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 2. august 2010 #16 Del Skrevet 2. august 2010 ja jeg har lett litt på nettet og der beskrives behandlingen som Epley's behandling. Der man da rister hodet i kjappe og bestemte mønstre og bevegelser. Jeg håper min lege klarer gjøre det når jeg skal til han, hvis ikke så må jeg få henvisning til andre ikke sant? Jeg er aldri hos legen, så vet ikke helt hvordan slikt foregår .. :S kan jeg spørre hva BBBV står for/betyr? Må man ha henvisning fra lege til fysioterapeut? Vet du/dere om det er vanlig at fastleger kan denne metoden? Eller hadde jeg bare flaks med min forrige lege som gjorde det raskt og effektivt? Hilsen Svima Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minea Skrevet 2. august 2010 #17 Del Skrevet 2. august 2010 Det står for benign paroxysmal positional vertigo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MS Skrevet 2. august 2010 #18 Del Skrevet 2. august 2010 Høres ut soma.) krystall sykenb.) Stiv nakkec.) virus på balansenerven (du burde nok vært mer konstant svimmel da) Høres ut som a.) krystall syken b.) Stiv nakke c.) virus på balansenerven (du burde nok vært mer konstant svimmel da) d, MS. Synd men sant. Jeg har fått alle de 4 diagnosene, i samme rekkefølge. Det "nye" nå er MS, og er nok det som stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå