Gjest vest Skrevet 30. juli 2010 #1 Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg har nå brukt menskopp ca ett år. Men jeg føler ikke det fungerer 100% Problemet mitt er at den bare vil skli ut igjen. Dette skjer spesielt dersom jeg er aktiv, så dersom jeg trener, kan jeg aldri bruke koppen... De gangene den ikke sklir ut, er den likevel så langt nede at jeg kjenner den. Det merkelige er at av og til sitter den langt nok inne, dette spesielt om morgenene etter å ha hatt den i om natta. Jeg vil så gjerne at det skal fungere, da jeg føler meg så utrolig mye renere med menskopp. Er også fantastisk om nettene, da jeg ikke trenger tenke på hvilken stilling jeg kan ligge i for at det ikke skal lekke. (Bind om natta er noe herk...) Jeg bruker LadyCup. Er det noen andre der ute med lignende erfaringer, og er det i tilfelle noe dere har gjort for å få det til å fungere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vest Skrevet 2. august 2010 #2 Del Skrevet 2. august 2010 Flytter opp.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #3 Del Skrevet 2. august 2010 Høres ut som den er for liten, har du den minste størrelsen? Den største anbefales vel helst til de som har født men ingen fare ved å prøve. Jeg for min del har gitt opp hele greia, lekker ofte litt så jeg kan ikke stole på å gå helt uten innlegg eller bind så da er poenget borte. Har bare prøvd Lunette forresten. Har hørt at jeg antakelig setter den inn feil men jeg gjør som beskrivelsen sier og har gjort det så mange ganger at det er ikke øvelsen det skorter på. Er vel ikke noe for meg da, har jeg konkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 2. august 2010 #4 Del Skrevet 2. august 2010 Hvis den sklir ut, må den jo være for liten. Min sklir ikke ut selvom vakuumet ikke er oppnådd. Den eneste grunnen til at min eventuelt nærmer seg åpningen, er hvis jeg presser (f.eks går på do). Har du sjekket at du har vakuum? Kjenner du at den suger seg fast med et plopp? Prøv eventuelt å vri den litt rundt, da suger den seg ofte bedre fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 2. august 2010 #5 Del Skrevet 2. august 2010 Er enig i at du kanskje burde prøve en større størrelse, men har du også prøvd deg fram med ulike brette-/innsettingsteknikker? Jeg har eksperimentert litt selv, og for min del er det i hvert fall stor forskjell på hvor godt den sitter alt ettersom hvordan jeg setter den inn. Et par av teknikkene medførte akkurat samme problem som du beskriver, og jeg kunne kjenne at den ikke foldet seg helt ut og "tippet" for mye enten forover eller bakover. Du kunne også prøve å dytte den så langt inn som du kan få den, og deretter justere ved å presse den litt og litt nedover igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vest Skrevet 3. august 2010 #6 Del Skrevet 3. august 2010 Tusen takk for gode tips Jeg bruker ikke den minste størrelsen, bør kanskje prøve en annen type. Men først skal jeg prøve ulike bretteteknikker, det er jo ikke sikkert jeg har vakum i koppen etter den er satt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå