Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Kanskje du skal slutte å svare da Steinar40

Så kan du heller komme tilbake om 6 mnd og fortelle om du venter enda?

Synes du har mye fornuftige svar i andre emner, men her synes jeg det har blitt litt for dumt.... Alt er på samme stå på side 45 som på side 1.

Døra er på gløtt, du er litt skuffa, men venter enda.

Og alle vi andre lar oss provosere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skal slutte å svare da Steinar40

Så kan du heller komme tilbake om 6 mnd og fortelle om du venter enda?

Synes du har mye fornuftige svar i andre emner, men her synes jeg det har blitt litt for dumt.... Alt er på samme stå på side 45 som på side 1.

Døra er på gløtt, du er litt skuffa, men venter enda.

Og alle vi andre lar oss provosere...

Døra er på vei til å bli boltet.

Men denne prosessen jeg nå går igjennom er egentlig helt normal ved slutten på et "forhold". Selv om "forholdet" ikke er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøys, er det slutt så er det slutt, ikke noe mer å mase med.

På VEI til å boltes? Pfft!

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøys, er det slutt så er det slutt, ikke noe mer å mase med.

På VEI til å boltes? Pfft!

Din forståelse er imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min? Kjære Steinar en ting man bør forstå er at slutt betyr slutt, det er noe livets erfaringer forteller oss som har hatt dem.

Det gjør ingen godt å bruke tid på dette, det er som å dra av et plaster. Vi gjør det fort og hardt.

Da skåner man følelser og hverandre mye mer enn å gå og tvære. Nå har du tværet på ei som helt tydelig ikke vil ha deg i åresvis.

Du blir ikke yngre, Move on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min? Kjære Steinar en ting man bør forstå er at slutt betyr slutt, det er noe livets erfaringer forteller oss som har hatt dem.

Det gjør ingen godt å bruke tid på dette, det er som å dra av et plaster. Vi gjør det fort og hardt.

Da skåner man følelser og hverandre mye mer enn å gå og tvære. Nå har du tværet på ei som helt tydelig ikke vil ha deg i åresvis.

Du blir ikke yngre, Move on!

Hvis du virkelig tror at det er så lett som du beskriver her, så har du sannsynligvis ikke opplevd noe som helst.

Men jeg vet selvfølgelig at det er enkelt å avfeie alt annet enn det man opplever personlig. Det er her empati, eller mangel på empati, kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser hvor jævlig livet ditt er, Steinar, hvor vanskelig, hvor fullt av problemer, hvor tøft, hvor tungt og sørgelig det er å være moden og reflektert, så er jeg jaggu glad at jeg er meg.

Jeg er glad, jeg er lykkelig, jeg gleder meg til hver dag og koser meg skvett i hjel med å være meg selv og hva livet har gitt meg på godt og vondt.

Allikevel mistenker jeg at jeg har gått flere runder i livet enn det du har. For rundene kommer når man er ute blant folk, når man åpner opp, når man tør og bli såret. Ikke når man konsekvensanalyserer livet, og sitter på vent fordi det man tenkte kunne skje, kanskje kommer til å skje.

Jeg vil heller ha noen svimerker i pelsen, enn å være redd for å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser hvor jævlig livet ditt er, Steinar, hvor vanskelig, hvor fullt av problemer, hvor tøft, hvor tungt og sørgelig det er å være moden og reflektert, så er jeg jaggu glad at jeg er meg.

Jeg er glad, jeg er lykkelig, jeg gleder meg til hver dag og koser meg skvett i hjel med å være meg selv og hva livet har gitt meg på godt og vondt.

Allikevel mistenker jeg at jeg har gått flere runder i livet enn det du har. For rundene kommer når man er ute blant folk, når man åpner opp, når man tør og bli såret. Ikke når man konsekvensanalyserer livet, og sitter på vent fordi det man tenkte kunne skje, kanskje kommer til å skje.

Jeg vil heller ha noen svimerker i pelsen, enn å være redd for å leve.

Ja, bare vent til du blir moden og reflektert, så skal du få se selv! ;)

Da vil du muligens også innse at ikke alle andre er akkurat som deg - til samme tid.

Det at du er glad og lykkelig (akkurat nå) betyr altså ikke at jeg og alle andre er glade og lykkelige (akkurat nå). Det er jo selvfølgelig bra for deg, men hjelper det meg noe?

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns oppriktig synd på deg, Steinar, og det mener jeg virkelig. Alle har opplevd samlivsbrudd, alle har opplevd kjærlighetssorg, deal with it and move on!

Ja, det er en sorg, ja det er tøft.

Men når en mann, en voksen mann sitter og sturer og sutrer over hvor stakkars han er, over ei dame som ikke vil ha ham. Dette har vært klart for alle som har lest trådene dine siden 2009, hun vil ikke ha deg, og hun kommer ikke til å forandre mening.

Å skrive 50 sider på KG om at ingen forstår deg, at vi ikke har empati, forståelse eller beskylde oss for ikke å ha levd eller opplevd ting i livene våre, Steinar, fordi vi faktisk ikke syns spesielt synd på sutrekopper, det er latterlig av deg, og vekker ialelfall ikke sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du er glad og lykkelig (akkurat nå) betyr altså ikke at jeg og alle andre er glade og lykkelige (akkurat nå). Det er jo selvfølgelig bra for deg, men hjelper det meg noe?

Jeg er glad og lykkelig stort sett hele tiden, fordi jeg har bestemt meg for det. Skulle jeg gått og sutret daglig over alt det vonde jeg har opplevd så hadde jeg jo ikke hatt noe liv.

Jeg sier det til deg fordi det å endre innstilling er en smart ting å gjøre.

Bitterhet kler ingen. Smil blir alle pene av-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad og lykkelig stort sett hele tiden, fordi jeg har bestemt meg for det. Skulle jeg gått og sutret daglig over alt det vonde jeg har opplevd så hadde jeg jo ikke hatt noe liv.

Jeg sier det til deg fordi det å endre innstilling er en smart ting å gjøre.

Bitterhet kler ingen. Smil blir alle pene av-

Du har en forenklet oppfattelse av livet, men så lenge du føler det funker for deg så er det sikkert hovedsaken.

I mine øyne er det ikke realistisk å være glad og lykkelig hele tiden.

Jeg vil kalle det mangel på selvinnsikt og å fortrenge problemer.

Livet er oppturer og nedturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Jeg har kjent henne i mange år, så hun forsto godt hva jeg mente.

Men det hun ville er at jeg skal finansiere en (ene)bolig for henne og barna der hun kommer ifra. At det ikke er noen løsning for meg pga lang geografisk avstand etc., er åpenbart ingenting som interesserer henne.

Ultimatumet ble derfor satt pga av at hun overhodet ikke har (be)vist overfor meg at hun har den rette innstillingen og oppførselen. Dermed var hun heller ikke den rette.

Det virker nå som også hun har innsett at krigen er tapt (dvs at hun ikke vil få noen flere fordeler av meg), og dermed blir det lettere for meg å kutte all kontakt og gå videre.

Her handler det kun om deg, har du vist den rette innstillingen overfor henne? Du ønsker ikke å flytte, og du er singel og har ikke med deg en ballast i form av unger. Du forventer imidlertid at hun er den som skal flytte og rykke sine barn opp fra nærmiljøet og kontakten med sin far, for det er det som passer best for deg.

Ingen steder har jeg lest hva du kan tilby henne, bare lest hva hun ikke gjør for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Ja, bare vent til du blir moden og reflektert, så skal du få se selv! ;)

Da vil du muligens også innse at ikke alle andre er akkurat som deg - til samme tid.

Ingen er glade og lykkelige hele tiden, og det har ikke noe med om man er moden eller reflektert. Men også her handler det ikke om hvordan man har det men om hvordan man tar det.

Ut fra alt det som kateW skriver om seg selv så ser det ut til at hun har opplevd sin dose av glede og sorger, og kommet styrket ut av det og ennå i stand til å se det lyse i livet og er glad for å leve. Sånn er det med meg også, det har vært harde tak og det var tungt når sorgen var som verst men likevel ser jeg lyst på livet og går videre og er takknemlig for den tiden jeg fikk med min kjære. Jeg er klar for nye eventyr jeg. Jeg har ikke fylt 40 ennå, og jeg tror ikke jeg vil endre meg på dette området etter fylte 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvis

Du har en forenklet oppfattelse av livet, men så lenge du føler det funker for deg så er det sikkert hovedsaken.

I mine øyne er det ikke realistisk å være glad og lykkelig hele tiden.

Jeg vil kalle det mangel på selvinnsikt og å fortrenge problemer.

Livet er oppturer og nedturer.

De fleste av oss tar nedturene når de kommer, vi sitter ikke og venter på dem eller tar dem på forskudd. Og gå rundt å være glad fordi man er det er ikke å mangle selvinnsikt og å fortrenge problemer. Mye handler om hvordan man tar ting, og noen har lettere for å se det negative i livet enn det positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her handler det kun om deg, har du vist den rette innstillingen overfor henne? Du ønsker ikke å flytte, og du er singel og har ikke med deg en ballast i form av unger. Du forventer imidlertid at hun er den som skal flytte og rykke sine barn opp fra nærmiljøet og kontakten med sin far, for det er det som passer best for deg.

Ingen steder har jeg lest hva du kan tilby henne, bare lest hva hun ikke gjør for deg.

Så lenge hun ikke vil, kan eller klarer å kommunisere skikkelig med meg, så er det ingenting jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fylt 40 ennå, og jeg tror ikke jeg vil endre meg på dette området etter fylte 40.

Jeg tror det gjenstår å se. Mennesket spår men Gud rår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste av oss tar nedturene når de kommer, vi sitter ikke og venter på dem eller tar dem på forskudd. Og gå rundt å være glad fordi man er det er ikke å mangle selvinnsikt og å fortrenge problemer. Mye handler om hvordan man tar ting, og noen har lettere for å se det negative i livet enn det positive.

Sikkert, men en nedtur er faktisk ikke over bare fordi man knipser med fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døra er på vei til å bli boltet.

Men denne prosessen jeg nå går igjennom er egentlig helt normal ved slutten på et "forhold". Selv om "forholdet" ikke er normalt.

Etter å ha lest mange av dine innlegg, fremstår du for meg slik:

- Du er 40++

- Du har faktisk ikke erfart ordentlige forhold

- Denne dama, som har utnyttet deg litt, er det eneste "forhold" og fysisk nærkontakterfaring du har med damer!

- Dette blir så stort for deg at du tviholder på det lille du fikk og gjør det mye større enn det egentlig var

Du har så lite erfaring - og er så ensom og tiltaksløs - at du tviholder på noe elendig. Det skal du bare få lov til.

Vær så god, vi blåser i om du ødelegger ditt liv og handler dumt.

Du har fått nok oppmerksomet og gode råd her - og du vet ikke når nok er nok.

Slutt å plage oss med det tarvelige non-kjærlighetslivet ditt. Flytt ut i Østfolds indre skoger og bli der, uten kvinne og barn- være alene 4ever, du. Couldn't care less.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Sikkert, men en nedtur er faktisk ikke over bare fordi man knipser med fingrene.

Nei, sier du det? Og det tror du at jeg ikke vet? Og har jeg påstått at det er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Jeg tror det gjenstår å se. Mennesket spår men Gud rår.

Da må himmelen dette ned, eller noe annet grusomt skje for det jeg har sett av andre som runder 40 er at de endrer ikke personlighet og derfor tror jeg nok at jeg heller ikke gjør det. Men den som lever får se, du vet jo - livet har ingen garanti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...