Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Han har jo deluxe barnetekke, må vite. Og da vet man jo at et samlivsbrudd og ny "pappa" er helt uproblematisk.

Hvem har sagt at dette er uproblematisk?

Det jeg har sagt er at når ALLE samarbeider og vil barnas beste, så går det som regel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dere har jo så dårlig kommunikasjon, så hvofor skulle dette være sant? Ikke det at jeg bekymrer meg, men du motsier jo deg selv.

Vi har dårlig kommunikasjon om selve situasjonen. Altså selve valget, det å gjøre et valg i praksis. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at dette er uproblematisk?

Det jeg har sagt er at når ALLE samarbeider og vil barnas beste, så går det som regel bra.

Så du og eksmannen samarbeider bra, selv om du pulte kona hans? Narr meg ikke til å le. Og hans holdninger til deg, de kjenner barna. Uansett hva han sier eller ikke sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du og eksmannen samarbeider bra, selv om du pulte kona hans? Narr meg ikke til å le. Og hans holdninger til deg, de kjenner barna. Uansett hva han sier eller ikke sier.

For det første så samarbeider ikke han og jeg i dag ettersom det ikke er noe behov for det, og for det andre så er han lykkelig uvitende om det hele.

Hun har vært veldig flink til å holde alt sammen hemmelig.

Både for ham og for barna.

Dessuten er vel ikke han akkurat den aller skarpeste kniven i skuffen heller. Uten å påstå at han er direkte dum eller tilbakestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så samarbeider ikke han og jeg i dag ettersom det ikke er noe behov for det, og for det andre så er han lykkelig uvitende om det hele.

Hun har vært veldig flink til å holde alt sammen hemmelig.

Både for ham og for barna.

Dessuten er vel ikke han akkurat den aller skarpeste kniven i skuffen heller. Uten å påstå at han er direkte dum eller tilbakestående.

Flink til å bedra, må jo være den beste egenskapen en kvinne kan ha.

Så at han er like dum som deg og henne, forsvarer det hele mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Litt enkel, kanskje? Slik som de andre involverte i denne trekanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink til å bedra, må jo være den beste egenskapen en kvinne kan ha.

Dette er nok vanligere enn man liker å tro. Men bra er det ikke, nei.

Så at han er like dum som deg og henne, forsvarer det hele mener du?

Nei. Det er ikke snakk om å forsvare noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enkel, kanskje? Slik som de andre involverte i denne trekanten?

Tja, det er ikke helt lett å karakterisere ham faktisk.

Men han er ikke mye lik meg, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskrev henne nettopp som veldig FLINK til å bedra, det hørtes ut som skryt. Det var bare derfor jeg spurte.

Ja, jeg burde ha skrevet "flink" selvfølgelig.

Men jeg forstår i hvert fall godt hvorfor hun har gjort det, fordi da har hun holdt alle retrettmuligheter åpene.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at hun ikke er antydning til redelig burde være grunn nok til å løpe i motsatt retning.

Alle kan selvfølgelig falle for andre - men er det noe tak og substans i en som person - så står man for det man gjør.

Det at hun ikke har sagt noe til mannen om at hun spiller dobbelt - og at hun er "flink" til å bedra sier jo rimelig mye om hva slags person hun er.

Du kan unnskylde oppførselen hennes både overfor mann og deg - men det blir ikke mye bedre av det.

Det som stadig forundrer meg er at noen vil "ha" sånne uærlige - uredelige mennesker som partnere. Jeg vil ha en partner jeg kan respektere - og jeg ville aldri kunnet respektere en som oppføre seg sånn som du har beskrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at hun ikke er antydning til redelig burde være grunn nok til å løpe i motsatt retning.

Alle kan selvfølgelig falle for andre - men er det noe tak og substans i en som person - så står man for det man gjør.

Det at hun ikke har sagt noe til mannen om at hun spiller dobbelt - og at hun er "flink" til å bedra sier jo rimelig mye om hva slags person hun er.

Du kan unnskylde oppførselen hennes både overfor mann og deg - men det blir ikke mye bedre av det.

Det som stadig forundrer meg er at noen vil "ha" sånne uærlige - uredelige mennesker som partnere. Jeg vil ha en partner jeg kan respektere - og jeg ville aldri kunnet respektere en som oppføre seg sånn som du har beskrevet her.

I hovedsak er jeg enig med deg. Og jeg unnskylder altså ikke hennes oppførsel, jeg bare "forklarer" hennes oppførsel.

Og angående ditt poeng med respekt, så er det altså dette jeg har gitt henne alle muligheter (for mange) til å vise meg, ved å gjøre sitt valg og endre sin innstilling og oppførsel. Men i øyeblikket kan jeg bare konkludere med at hun er et håpløst tilfelle som jeg da IKKE vil "ha".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wild bird

I hovedsak er jeg enig med deg. Og jeg unnskylder altså ikke hennes oppførsel, jeg bare "forklarer" hennes oppførsel.

Og angående ditt poeng med respekt, så er det altså dette jeg har gitt henne alle muligheter (for mange) til å vise meg, ved å gjøre sitt valg og endre sin innstilling og oppførsel. Men i øyeblikket kan jeg bare konkludere med at hun er et håpløst tilfelle som jeg da IKKE vil "ha".

Og jeg setter en 10`er på at KateW om et års tid kan sitere deg på dette, og du fortsatt henger fast ved denne dama.

Dette er jo bare patetisk. Hvorfor skal du sitte og vente på å høre fra henne? Hennes taushet sier alt. Hun vil ikke ha noe med deg å gjøre, bortsett fra kanskje å melke deg for mer penger.

Så mange råd som du har fått her, og enda har veldig lite sunket inn. Snart er det vel KG-rekord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om det å kunne forklare gjør det noe bedre. Det meste kan forklares. Det er ikke dermed sagt at det er akseptabelt. Jeg kan forklare hvorfor Idi Amin kastet ut alle indiere fra Uganda - men det gjør jo ikke oppførselen noe bedre.

DU har gitt henne mulighet til å vise DEG respekt. Men hva med din respekt for henne? Respekterer du henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg setter en 10`er på at KateW om et års tid kan sitere deg på dette, og du fortsatt henger fast ved denne dama.

Dette er jo bare patetisk. Hvorfor skal du sitte og vente på å høre fra henne? Hennes taushet sier alt. Hun vil ikke ha noe med deg å gjøre, bortsett fra kanskje å melke deg for mer penger.

Så mange råd som du har fått her, og enda har veldig lite sunket inn. Snart er det vel KG-rekord.

Joda, jeg tar til meg det som skrives her. Jeg visste det forsåvidt selv, men det er ikke feil å se at andre mener mye det samme.

Men uansett er det i såfall hun som må kontakte meg, og det spiller ingen rolle for meg om jeg venter i 14 dager eller ikke. Livet går sin vante gang her uansett.

Mere interessant er hvordan jeg kommer til å reagere hvis hun skulle kontakte meg etter at disse 14 dagene har utløpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest wild bird

*Hjelper med å telle*

1 uke og 6 timer siden ultimatumet løp ut.

:ler:

Hjelpsomme damer her på KG ;)

Fra spøk til alvor. Det eneste du kan gjøre, er å glemme denne dama. Gå videre.

Hvis om atte dersom kanskje i tilfelle muligens mot all formodning du skulle få kontakt med henne, hvilken forskjell skulle det gjøre?

Hun har vist deg sin sanne natur. Syns du den er så fristende at du er villig til å gi henne en ny sjanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om det å kunne forklare gjør det noe bedre. Det meste kan forklares. Det er ikke dermed sagt at det er akseptabelt. Jeg kan forklare hvorfor Idi Amin kastet ut alle indiere fra Uganda - men det gjør jo ikke oppførselen noe bedre.

Nei, forståelse gjør ikke andres oppførselen noe bedre, men for meg er det allikevel viktig å forstå hvorfor.

DU har gitt henne mulighet til å vise DEG respekt. Men hva med din respekt for henne? Respekterer du henne?

Jeg respekterer visse av hennes egenskaper, men jeg respekterer ikke hennes oppførsel overfor meg, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Fra spøk til alvor. Det eneste du kan gjøre, er å glemme denne dama. Gå videre.

Hvis om atte dersom kanskje i tilfelle muligens mot all formodning du skulle få kontakt med henne, hvilken forskjell skulle det gjøre?

Hun har vist deg sin sanne natur. Syns du den er så fristende at du er villig til å gi henne en ny sjanse?

Jeg svarer jeg siden det var meg du siterte ... :filer:

Det KAN jo være at det er en god grunn til at det er gått en uke og 6 timer. Det kan jo være at telefonen hennes har vært tom for strøm. Det kan jo være at ___ (fyll inn grunn). Derfor er det jo lurt å sette livet på vent i 14 dager til. Nei unnskyld det var visst under en uke alt.

For hva er vel en uke i lys av et år som er gått? Eller for å snu litt på flisen: hva i huleste er det Steinar40 sløser vekk livet sitt for? Hvilken del av denne damen er det som er laget av purt gull? Og spar meg det opplagte svaret - jeg TVILER på at noen er SÅ gode på det området at de er verdt å parkere livet for.

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...