Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spør du meg så lytter den dama til deg på samme måte som du lytter til oss her på KG. Dvs. det er litt som denne tråden her. Du holder det gående i (til nå) 119 sider og 2381 innlegg! Uten at du virkelig har funnet ut hva du skal gjøre. Det er fortsatt hvisomatte og dersomatte... Og det alle sier er GLEM DEN DAMA!

Du trenger ikke vente på en avklaring, på at hun skal kommunisere, på at hun skal ta en beslutning som er fordelaktig for deg!!! Det skjer ikke!!!

Hvis du har lyst til å sitte der å vente på noe som aldri skjer så værsågod! Men du trenger vel ikke spørre om råd flere ganger i denne tråden. FOR DU HAR FÅTT RÅD - GANG PÅ GANG PÅ GANG!

Du sier at du er en logiker - jammen så tenkt logisk da!!!

Og ikke kom med den om at det ikke er så enkelt når det gjelder en selv... Hadde det vært et fersk problem så OK. Men dette har jo pågått lenge!!!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hun har ikke kommunikasjonsproblemer Steinar. Det er lysta som driver verket!!! Og hun vet nok at om hun svarer deg ærlig på alle spørsmål så blir det slutt - og da blir det også slutt på all hjelp fra deg.

Når hun kommuniserer med deg så velger hun hva hun skal si og ikke si for å holde deg der hun vil ha deg. Hun (som oss her) har forstått at du ikke trekker deg unna før dere liksom har pratet og blitt enige.

Det er hennes mangel på kommunikasjon som holder det gående jo!! Den dagen hun prater så blir det jo slutt. Det er derfor hun holder kjeft! Må du vente på den dagen hun selv sier dette i klartekst til deg, eller kan du klare å bare innse det selv å kutte henne ut.

Lysta som driver verket hennes er en helt annen enn din ihvertfall. Dere vil vidt forskjellige ting med hverandre!!!

Du ønsker å forstå henne. Ja men det er ikke mer å forstå enn akkurat dette her. Hvis du vil at det skal være noe mer så leter du etter mer hos feil dame.

Her følger den siste SMS kommunikasjonen vi har hatt.

I går kveld skrev jeg da: "Skal vi kutte kontakten? Blir det best?"

Hun svarte da i går: "Ja, slutt å sende meldinger."

Jeg skrev noe tilbake om at hun åpenbart bare er ute etter penger og at jeg derfor ikke ser noen vei videre.

I dag morges får jeg så følgende SMS ifra henne: "Hva i helvete skal jeg m noen som tyter bare om penger og som over hodet ikke vil hjelpe meg !!! Håper du har jævlig god samvittighet og sitter alene til du er gammel slik du oppfører deg :forvirret: herregud til ett liv du fører."

Jeg svarer: "Det er DU som bare tyter om penger! :angry: Oppførselen din er ren utnyttelse. Og inntil du begynner å vise meg at du virkelig er glad i meg, så skal du ikke få 1 kr."

Hun svarer: "Dra til helvete"

Dette var for en halvtime siden. Og sånn går nå dagan.

Endret av Steinar40
Skrevet

Det var avslutningen på akt 3. Vent en måned eller to for starten på akt 4...

Skrevet

Spør du meg så lytter den dama til deg på samme måte som du lytter til oss her på KG. Dvs. det er litt som denne tråden her. Du holder det gående i (til nå) 119 sider og 2381 innlegg! Uten at du virkelig har funnet ut hva du skal gjøre. Det er fortsatt hvisomatte og dersomatte... Og det alle sier er GLEM DEN DAMA!

Du trenger ikke vente på en avklaring, på at hun skal kommunisere, på at hun skal ta en beslutning som er fordelaktig for deg!!! Det skjer ikke!!!

Hvis du har lyst til å sitte der å vente på noe som aldri skjer så værsågod! Men du trenger vel ikke spørre om råd flere ganger i denne tråden. FOR DU HAR FÅTT RÅD - GANG PÅ GANG PÅ GANG!

Du sier at du er en logiker - jammen så tenkt logisk da!!!

Og ikke kom med den om at det ikke er så enkelt når det gjelder en selv... Hadde det vært et fersk problem så OK. Men dette har jo pågått lenge!!!

Det finnes ingenting logisk med dere kvinnfolk.

Skrevet

Kjære Steinar!

Det er DEG det skal være noe logisk med her - ikke kvinnfolk!!!

Du trenger ikke finne noe logisk med tolkningsdama og hennes adferd. Du skal gå i deg selv - hva er det logisk for deg å gjøre i denne situasjonen?????

Skrevet (endret)

HER - AKKURAT HER - SKULLE DU TATT HENNE PÅ ORDET OG IKKE SENDT FLERE MELDINGER!!![/b]

Jeg skrev noe tilbake om at hun åpenbart bare er ute etter penger og at jeg derfor ikke ser noen vei videre.

I dag morges får jeg så følgende SMS ifra henne: "Hva i helvete skal jeg m noen som tyter bare om penger og som over hodet ikke vil hjelpe meg !!! Håper du har jævlig god samvittighet og sitter alene til du er gammel slik du oppfører deg :forvirret: herregud til ett liv du fører."

Jeg svarer: "Det er DU som bare tyter om penger! :angry: Oppførselen din er ren utnyttelse. Og inntil du begynner å vise meg at du virkelig er glad i meg, så skal du ikke få 1 kr."

Tror du egentlig liker denne formen for kommunikasjon og forhold jeg.... :murvegg:

Men hva er logisk med deg i denne situasjonen da Steinar...?

Endret av Lizzee
  • Liker 1
Skrevet

Dette har ingenting med oss som kvinnfolk å gjøre, det har å gjøre med ett kvinnemenneske. Du har fått mange svar fra damer her inne som har anbefalt deg å kutte henne ut og som ikke ville ha oppført seg på denne måten. Likevel presterer du å si at det er ingenting logisk med dere kvinnfolk?

• Liker 3
Skrevet

Kjære Steinar!

Det er DEG det skal være noe logisk med her - ikke kvinnfolk!!!

Du trenger ikke finne noe logisk med tolkningsdama og hennes adferd. Du skal gå i deg selv - hva er det logisk for deg å gjøre i denne situasjonen?????

Problemet mitt er at det logiske for meg er at hun også begynner å oppføre seg fornuftig og logisk.

Dessuten er jeg en ansvarsfull og omtenksom fyr som absolutt ikke ønsker å forlate henne "up Shit creek without a paddle".

Skrevet

Men sånn trenger ikke dagan å gå... det er faktisk opp til deg. Da du fikk beskjed om å slutte å sende meldiger så skulle du sluttet med det.

Og til det siste: "Inntil du begynner å vise meg at du virkelig er glad i meg så skal du ikke få 1 kr." - hva er det for noe, lar du fortsatt døren stå åpen for ei som svarte deg på den ufine måten idag morges?

For meg hadde dette vært over for leeeenge siden.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror du egentlig liker denne formen for kommunikasjon og forhold jeg.... :murvegg:

Nei, men det har pågått så lenge at det nesten har blitt en uvane. Vet faktisk ikke om jeg skal gråte eller le lenger.

Men jeg har i hvert fall ikke svart etter den siste "Dra til helvete" SMS-en hennes.

Men hva er logisk med deg i denne situasjonen da Steinar...?

Det finnes dessverre ingen logikk når det gjelder følelser.

Endret av Steinar40
Skrevet

Problemet mitt er at det logiske for meg er at hun også begynner å oppføre seg fornuftig og logisk.

Dessuten er jeg en ansvarsfull og omtenksom fyr som absolutt ikke ønsker å forlate henne "up Shit creek without a paddle".

Ut fra meldingene hun sendte deg så virker det ikke som at hun oppfatter deg som en ansvarsfull og omtenksom fyr, men mer som en fyr som maser om en fornuft hun ikke ønsker å vise og som hun kanskje heller ikke forstår at hun ikke har. La dama klare seg selv, det ser jo ut som hun klarer det ut fra hvor lang tid det går mellom hver gang det er kontakt mellom dere.

Skrevet

Men sånn trenger ikke dagan å gå... det er faktisk opp til deg. Da du fikk beskjed om å slutte å sende meldiger så skulle du sluttet med det.

Det hadde ikke hjulpet. Da hadde det gått 1-2 uker og så hadde hun kontaktet meg igjen.

Og til det siste: "Inntil du begynner å vise meg at du virkelig er glad i meg så skal du ikke få 1 kr." - hva er det for noe, lar du fortsatt døren stå åpen for ei som svarte deg på den ufine måten idag morges?

For meg hadde dette vært over for leeeenge siden.

Jeg kan love deg at det er lettere å si når du står utenfor og bare ser inn.

Skrevet (endret)

Ut fra meldingene hun sendte deg så virker det ikke som at hun oppfatter deg som en ansvarsfull og omtenksom fyr, men mer som en fyr som maser om en fornuft hun ikke ønsker å vise og som hun kanskje heller ikke forstår at hun ikke har. La dama klare seg selv, det ser jo ut som hun klarer det ut fra hvor lang tid det går mellom hver gang det er kontakt mellom dere.

Sant nok. Og hun mener nok faktisk helt alvorlig at jeg er veldig "slem" som ikke vil hjelpe henne.

Skulle virkelig ønske at jeg kunne hjelpe henne på bedre tanker.

Endret av Steinar40
Skrevet

Hallo....

Hva er det logisk for deg å gjøre??? Ikke hva er det logisk for deg at hun gjør. Har hun ikke vist seg som fornuftig og logisk hittil så blir hun det ikke heller Steinar.

Eller skal du liksom gå å vente på at hun får en personlighetsforvandling? Er det logisk?

Up shit creek without a paddle?? Du har da ikke noe forsørgeransvar for denne dama? Hun har en eksmann som hun skal forsørge barna sine sammen med og utover det så er hun ansvarlig for seg selv.

Det er ikke ansvarsfult av deg å gi henne penger når hun ber om det. Og du er ikke omtenksom når du hopper når en dame som ikke er glad i deg sier hopp.

Det mest loigiske er at du slutter å svare på tekstmeldingene hennes og melder henne ut av livet ditt!

• Liker 1
Skrevet

Det hadde ikke hjulpet. Da hadde det gått 1-2 uker og så hadde hun kontaktet meg igjen.

Jeg kan love deg at det er lettere å si når du står utenfor og bare ser inn.

Du tror ikke at noen andre her inne også har vært ute for tullinger noen gang? Ja, det er tøft å ta en avgjørelse, men du har en fordel som er deg til hjelp og det er AVSTAND. Du slipper å se henne hver dag siden hun bor så langt unna, du slipper å møte henne på butikken eller andre steder der du bor.

• Liker 1
Skrevet

Det mest logiske er at du slutter å svare på tekstmeldingene hennes og melder henne ut av livet ditt!

Ja, jeg vet.

Skrevet

Du tror ikke at noen andre her inne også har vært ute for tullinger noen gang? Ja, det er tøft å ta en avgjørelse, men du har en fordel som er deg til hjelp og det er AVSTAND. Du slipper å se henne hver dag siden hun bor så langt unna, du slipper å møte henne på butikken eller andre steder der du bor.

Ja, jeg ser også det som en stor fordel sånn sett.

Skrevet

Sant nok. Og hun mener nok faktisk helt alvorlig at jeg er veldig "slem" som ikke vil hjelpe henne.

Skulle virkelig ønske at jeg kunne hjelpe henne på bedre tanker.

Hjelpe henne på bedre tanker?????

Endre henne... få henne til å tenke logisk.... håpe at hun forandrer personlighet totalt....

Så lenge du ikke liker personligheten hennes og bare vil at hun skal komme på bedre tanker og bli en logisk og fornuftig person (=hun er ikke logisk og fornuftig) - HVA ER DET DU SER I DAMA???? HVA ER DET DU LIKER MED HENNE?

Er det bare muligheten til å ha et prosjekt og et merkelig ønske om å klare å endre en person til det du vil hun skal være som driver deg??

• Liker 1
Skrevet

Hjelpe henne på bedre tanker?????

Endre henne... få henne til å tenke logisk.... håpe at hun forandrer personlighet totalt....

Så lenge du ikke liker personligheten hennes og bare vil at hun skal komme på bedre tanker og bli en logisk og fornuftig person (=hun er ikke logisk og fornuftig) - HVA ER DET DU SER I DAMA???? HVA ER DET DU LIKER MED HENNE?

Er det bare muligheten til å ha et prosjekt og et merkelig ønske om å klare å endre en person til det du vil hun skal være som driver deg??

Nei, jeg bryr meg om henne også - dessverre :(

Skrevet

Nei, jeg bryr meg om henne også - dessverre :(

Du bryr deg om henne fordi???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...