Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fant noen flere gode sitater som jeg synes passer inn her:

Alle er blide når de ber om noe.

Ukjent

I en trang sirkel, er det smått med erfaring.

Ukjent

Erfaring er egentlig den visdom som gjør oss i stand til å gjenkjenne våre tabber som fordums, ubehagelige bekjentskaper.

Ukjent

En mann skulle aldri skamme seg for å tilstå at han har feilet, for dette er jo i virkeligheten å si at han er klokere i dag enn i går.

Abraham Lincoln

En manns feil vil være enorm som et fjell før han selv oppfatter den.

Gælisk (Skottland) Ordtak

Det er det du gjør og ikke det du sier som viser hvem du egentlig er.

Ukjent

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det som er pussig er at hun ikke svarer positivt på alle mine spørsmål.

Hvis hun bare lyver for å få penger, så kunne hun jo bare forsatt å lyve til alt jeg spurte henne om.

Hvorfor gjør hun da ikke dette?

Det er en helt typisk "lyveteknikk". Man lyver nok til å oppnå det man ønsker, men ikke mer en nødvenig. Det vil si man lyver så lite som mulig og unngår utbroderinger og konfrontasjoner. Dette er fordi det å lyve i seg selv er ubehagelig, dermed skifter hun tema når du tar opp disse planene eller hun kommer beskyldinger mot deg for å flytte fokus.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Men det som er pussig er at hun ikke svarer positivt på alle mine spørsmål.

Hvis hun bare lyver for å få penger, så kunne hun jo bare forsatt å lyve til alt jeg spurte henne om.

Hvorfor gjør hun da ikke dette?

Hun lyver bare når det er hensiktmessig for henne å lyve. Du vil ikke se denne damen som hun virkelig er. Du griper etter halmstrå, skjønner du ikke det!

Og du lurer på om hun har en psykisk forstyrrelse, og likevel vil du gå inn i et samboerforhold med henne?

Men nå kaster jeg inn håndkle. Du må bare finne ut av dette selv. Du er jo ikke mottakelig for råd uansett.

Skrevet

Det er en helt typisk "lyveteknikk". Man lyver nok til å oppnå det man ønsker, men ikke mer en nødvenig. Det vil si man lyver så lite som mulig og unngår utbroderinger og konfrontasjoner. Dette er fordi det å lyve i seg selv er ubehagelig, dermed skifter hun tema når du tar opp disse planene eller hun kommer beskyldinger mot deg for å flytte fokus.

Er det normale folk som holder på slik?

Er dette vanlig eller uvanlig?

Da tenker jeg på både mannfolk og kvinnfolk.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hva tror du?

Skrevet

Hva tror du?

Jeg er mer interessert i andres erfaringer enn å tro noe selv om dette.

Skrevet

Hun lyver bare når det er hensiktmessig for henne å lyve. Du vil ikke se denne damen som hun virkelig er. Du griper etter halmstrå, skjønner du ikke det!

Og du lurer på om hun har en psykisk forstyrrelse, og likevel vil du gå inn i et samboerforhold med henne?

Men nå kaster jeg inn håndkle. Du må bare finne ut av dette selv. Du er jo ikke mottakelig for råd uansett.

Du har helt rett i at jeg må finne ut av dette selv.

Men jeg setter pris på å få vite andres tanker, meninger og eventuelle erfaringer fra noe tilsvarende.

Skrevet

Jeg håper du egentlig vet svarene selv, men...

1. Nei. Disse folkene finnes, men de er langt fra normalen eller folk flest.

2. Uvanlig.

3. Dette gjelder selvfølgelig både kvinner og menn. Det er svært få personlighetstrekk som kan sies å være kjønnsbestemt. De er individbestemt.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Du har helt rett i at jeg må finne ut av dette selv.

Men jeg setter pris på å få vite andres tanker, meninger og eventuelle erfaringer fra noe tilsvarende.

Ehhhh, det har du da fått. Over 115 sider, faktisk!

Skrevet

Jeg håper du egentlig vet svarene selv, men...

1. Nei. Disse folkene finnes, men de er langt fra normalen eller folk flest.

2. Uvanlig.

3. Dette gjelder selvfølgelig både kvinner og menn. Det er svært få personlighetstrekk som kan sies å være kjønnsbestemt. De er individbestemt.

Problemet er vel at det ikke føles uvanlig når man er midt oppe i det selv.

Skrevet

Problemet er vel at det ikke føles uvanlig når man er midt oppe i det selv.

Nei, det er nå greit nok. Men det trenger ikke føles uvanlig, for å føles feil.

Skrevet

Ehhhh, det har du da fått. Over 115 sider, faktisk!

Forsåvidt. Du virker jo å være ei fornuftig dame.

Problemet er selvfølgelig at du ikke har samme bilde og forhold til dette som meg.

Men hva hadde du gjort hvis du var meg?

Skrevet

Nei, det er nå greit nok. Men det trenger ikke føles uvanlig, for å føles feil.

Ja, det er mye som føles feil. Og der har hun ingen svar.

Skrevet

Forsåvidt. Du virker jo å være ei fornuftig dame.

Problemet er selvfølgelig at du ikke har samme bilde og forhold til dette som meg.

Men hva hadde du gjort hvis du var meg?

Jeg drister meg til å svare på vegne av Purple Haze:

Kuttet all kontakt med dama og aldri sett meg tilbake!

Skrevet

Ja, det er mye som føles feil. Og der har hun ingen svar.

Forventer du at hun skal komme med svarene. Svarene burde sitte i hodet ditt. Om ikke annet så er de gjentatt til det kjedsommelige her. Begynner du ikke å tvile på din egen dømmekraft når du ber om en tolkning og får et rungende og klart entydig svar fra samtlige?

Skrevet (endret)

Jeg drister meg til å svare på vegne av Purple Haze:

Kuttet all kontakt med dama og aldri sett meg tilbake!

Selv om det er mye min skyld at hun ønsker å gå ifra mannen?

Jeg spurte henne om det; om hun ville gå ifra mannen hvis det ikke var for meg?

Tidligere har hun nemlig sagt at hun ikke ville gjort det uten meg. Nå derimot sa hun at det hadde INGENTING med meg å gjøre, og hvis jeg trodde det så var jeg innbilsk!

Er det mye rart at jeg ikke forstår hennes oppførsel?

Endret av Steinar40
Gjest Tidssone
Skrevet

Nope, jeg tuller ikke.

Da er denne saken bare så usigelig, usigelig trist.

Jeg vet egentlig ikke hva som gjør den mest trist. At du ikke er i stand til å håndtere den uten å spørre på KG eller at folkene her (inkludert meg) faktisk bruker tid på å svare deg.

Skrevet

Ja, absolutt. Nå er det jo ikke sikkert hun gikk fra mannen fordi hun ville bli sammen med deg, det er langt mer sannsynlig at hun ønsket å gå fra mannen og trengte en støtte på veien ut av ekteskapet. Uansett om hun en gang har vært forelsket har hun i hvertfall bevist at hun absolutt ikke er det nå.. Hvorfor bruker du tid på dette egentlig?

Skrevet

Steinar, Hva vil du høre? Hvilket råd vil du ha og hvilket råd vil du høre på? Si det, så skal jeg gi det til deg.

Du har fått over 2.000!!!! råd!! :haar::hakeslepp:

Du lytter ikke til et eneste av de så hvofor spør du egentlig?

VIl du ha denne damen og vente og vente på henne, så gjør det!!

Men ikke bland oss opp i det. :murvegg::grine:

Skrevet

Jeg spurte henne om det; om hun ville gå ifra mannen hvis det ikke var for meg?

Tidligere har hun nemlig sagt at hun ikke ville gjort det uten meg. Nå derimot sa hun at det hadde INGENTING med meg å gjøre, og hvis jeg trodde det så var jeg innbilsk!

Er det mye rart at jeg ikke forstår hennes oppførsel?

At du ikke forstår oppførselen henne er ikke rart. Det rare er at du bruker energi på å forstå den. Et menneske med vettet i behold ville gitt opp dama for lenge siden.

En ting har hun nok rett i, og det er at du innbiller deg ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...