Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeh tror Steinar driver ap med dere. Så dum går det ikke an å bli. Han sitter sikkert og ler godt av denne tråden. :ler:

Jeg har tenkt det samme mange ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva er de nøyaktige argumentene for at du/dere tror dette?

Fordi hver gang hun kontakter deg, er penger et tema... hvis jeg kontaktet en mann jeg virkelig liker, ville det ikke vært penger jeg snakket om.

Og hva kan forklare en slik oppførsel?

At hun har fått det hun vil hele tiden tidligere.

Har du hatt hund noengang? Trent opp en valp? Denne dama er akkurat som en halvvoksen valp:

Tenk deg at du skal lære hunden å sitte. Hver gang den setter seg, får den en godbit som belønning (hver gang hun kontakter deg, får hun penger). Etter hvert som hunden begynner å forstå "sitt", reduserer vi hvor ofte hunden får belønning. Nå får han belønning bare annenhver gang han sitter. Deretter hver tredje gang. Deretter litt tilfeldig, noen ganger to ganger på rad, andre ganger må han sitte 10 ganger før godbiten kommer.

Valpen fortsetter å sette seg på kommando, i håp om en godbit (dama fortsetter å kontakte deg i håp om penger), fordi han har jo fått godbiten før! Så bare han setter seg mange nok ganger (=spør om penger mange nok ganger), får han nok godbit (penger) igjen.

SLIK forklarer jeg en sånn oppførsel.

Og dessverre betyr det ikke at hun har romantiske følelser for deg. Det er bare det at nå har du vel ikke gitt henne penger hver gang hun hinter/spør, så hun bringer inn litt tyngre skyts. Sier at pengetrøbbbelet går ut over helsen, og lover å flytte til deg til sommeren (= så lenge til at det blir litt "den tid, den sorg" når det gjelder å ro seg ut av det). Men mellom nå og sommeren vil det nok bli såpass mye styr med unger og eksmann at flyttingen nok ikke lar seg gjennomføre...

Hadde det vært noe tak i dama, noe ryggrad, hadde hun skaffet seg en jobb og forsørget seg selv, fremfor å tigge penger og utnytte folks følelser. :nei:

• Liker 3
Skrevet

Har vi virkelig ikke klart å ta knekken på denne tråden ennå? :dåne:

Til Steinar : :slår:

Til alle dere andre: Jeg signerer alt dere har sagt! :enig:

Hvis du fortsatt ikke har skjønt deg på denne dama Steinar, så kommer du aldri til å gjøre det. Jeg har aldri påstått at du har hatt peiling på damer, men nå tar du virkelig kaka.

Skrevet

Forklaring:

Hvis det å holde deg på limpinnen og gi deg forhåpninger gjør at hun får fordeler (du gir henne penger) så er det klart hun oppfører seg sånn!

Hvorfor er det klart at hun oppfører seg sånn?

Betyr det at du hadde gjort akkurat det samme som henne?

Skrevet

Fordi hver gang hun kontakter deg, er penger et tema... hvis jeg kontaktet en mann jeg virkelig liker, ville det ikke vært penger jeg snakket om.

Har du hatt hund noengang? Trent opp en valp? Denne dama er akkurat som en halvvoksen valp:

Tenk deg at du skal lære hunden å sitte. Hver gang den setter seg, får den en godbit som belønning (hver gang hun kontakter deg, får hun penger). Etter hvert som hunden begynner å forstå "sitt", reduserer vi hvor ofte hunden får belønning. Nå får han belønning bare annenhver gang han sitter. Deretter hver tredje gang. Deretter litt tilfeldig, noen ganger to ganger på rad, andre ganger må han sitte 10 ganger før godbiten kommer.

Valpen fortsetter å sette seg på kommando, i håp om en godbit (dama fortsetter å kontakte deg i håp om penger), fordi han har jo fått godbiten før! Så bare han setter seg mange nok ganger (=spør om penger mange nok ganger), får han nok godbit (penger) igjen.

Og dessverre betyr det ikke at hun har romantiske følelser for deg. Det er bare det at nå har du vel ikke gitt henne penger hver gang hun hinter/spør, så hun bringer inn litt tyngre skyts. Sier at pengetrøbbbelet går ut over helsen, og lover å flytte til deg til sommeren (= så lenge til at det blir litt "den tid, den sorg" når det gjelder å ro seg ut av det). Men mellom nå og sommeren vil det nok bli såpass mye styr med unger og eksmann at flyttingen nok ikke lar seg gjennomføre...

Hadde det vært noe tak i dama, noe ryggrad, hadde hun skaffet seg en jobb og forsørget seg selv, fremfor å tigge penger og utnytte folks følelser. :nei:

Bøyer meg i støvet for deg. Steinar er heldig som har så gode coacher rundt seg. Går det ikke inn med teskje skal det inn med pinsett :pls:

Skrevet

Alle menneker er ikke like, men lær deg å kjenne lusa på gangen. If it walks like å duck...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er jammen ikke sikker på om du tuller eller ikke.

Nope, jeg tuller ikke.

Oppførselen til denne dama er altså noe spesiell for å si det sånn.

Og jeg forsøker å forstå hvordan hun fungerer.

Hun har altså ikke bare skrevet en SMS om at hun skal flytte, hun har sagt det på tlfen også.

Men, problemet er at hun ikke har svar på mine spørsmål.

Da tenker jeg for mye ifølge henne.

Endret av Steinar40
Gjest Eurodice
Skrevet

Damer med normalt vett og forstand og anstendighet oppfører seg ikke sånn som denne!

• Liker 1
Skrevet

Nope, jeg tuller ikke.

Oppførselen til denne dama er altså noe spesiell for å si det sånn. Ja, det er den. Så hva skal du med henne?

Og forsøker å forstå hvordan hun fungerer. Hun er ute etter pengene dine. Mer trenger ikke du å vite.

Hun har altså ikke bare skrevet en SMS om at hun skal flytte, hun har sagt det på tlfen også. Ja, hun lyver for å få penger. Når en dame er interessert merkes det, da er man ikke i tvil. Tro meg.

Men, problemet er at hun ikke har svar på mine spørsmål. Det er fordi hun ikke ønsker å ha svar på dem. Hun har ikke tenkt til å flytte til deg, hun sier dette fordi du har begynt å stramme inn på lommeboka.

Skrevet

Er du helt sikker på det hvis du trengte penger og selv mente at du kjenner denne mannen veldig godt?

Skrevet (endret)

Er du helt sikker på det hvis du trengte penger og selv mente at du kjenner denne mannen veldig godt?

Hvis jeg haddde likt mannen veldig godt, ville jeg definitivt hatt kontakt med ham ofte. Og jeg ville ikke bedt om penger uansett hvor blakk jeg hadde vært og helt uavhengig om jeg hadde likt ham eller ikke.

SÅ flaut, da gitt!

Endret av pøbelsara
Gjest Purple Haze
Skrevet

Nå skal jeg si dette så klart og tydelig som overhodet mulig. Hun sier det du vil høre fordi hun er desperat etter penger. Hun har kjørt seg inn i et økonomisk uføre, og du er hennes redningsmann. Ikke mye kjærlighet å spore her, nei.

Jeg spør ikke engang samboeren min om penger om det skulle knipe for meg. Litt stolthet (eller mye) har jeg da!

Skrevet

Løgnen går foran på raske ben, sannheten kommer etter, om den er ganske sen.

Skrevet

Herlighet, Steinar.

Hun har ikke svarene, fordi hun har ikke tenkt å flytte! Det er bare noe hun sier. Og da blir det en enkel, kortvarig løsning å snu saken til å gjelde deg. Den teknikken der er jo klassisk.

At hun har sagt det på telefon gjør det ikke mer sant.

Forstå dette:

Når hun er så frekk at hun ber deg om penger, og tar imot penger over flere måneder, så er det da ingen overraskelse at hun nå tyr til sterkere middel for å få tak i pengene!

Du skulle ha sett alarmbjeller så digre som hus allerede første gangen dama ba om penger...

Skrevet

Ja, jeg kan absolutt se det samme som du ser faktisk.

Det kan være en psykisk forstyrrelse. Akkurat dette har jeg tenkt på mange ganger, og da er det jo egentlig synd på henne.

Det må gå an å få henne til å begynne å bruke hue.

Skrevet

Nope, jeg tuller ikke.

Oppførselen til denne dama er altså noe spesiell for å si det sånn.

Og jeg forsøker å forstå hvordan hun fungerer.

Hun har altså ikke bare skrevet en SMS om at hun skal flytte, hun har sagt det på tlfen også.

Jeg synes du skal starte en dagbok her på KG, så vi kan følge livet til deg og dama etterhvert som du gir henne penger til å forberede "flyttingen" til sommeren. :popcorn:

Skrevet

JA. Jeg har selv hatt svært dårlig råd. Jeg ba heller familien min om litt hjelp i form av kortsiktig lån (som selvfølgelig er tilbakebetalt), og jobbet såklart for å bedre min egen økonomiske situasjon på lang sikt (=studerte). Og satte opp stramt budsjett og holdt kontroll over pengene mine. Strammet inn der det var mulig.

Kunne virkelig ikke falle meg inn å synke så dypt at jeg utnyttet en manns følelser for egen økonomisk vinning. Fysj.

Skrevet

Nå skal jeg si dette så klart og tydelig som overhodet mulig. Hun sier det du vil høre fordi hun er desperat etter penger. Hun har kjørt seg inn i et økonomisk uføre, og du er hennes redningsmann. Ikke mye kjærlighet å spore her, nei.

Jeg spør ikke engang samboeren min om penger om det skulle knipe for meg. Litt stolthet (eller mye) har jeg da!

Men det som er pussig er at hun ikke svarer positivt på alle mine spørsmål.

Hvis hun bare lyver for å få penger, så kunne hun jo bare forsatt å lyve til alt jeg spurte henne om.

Hvorfor gjør hun da ikke dette?

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja, jeg kan absolutt se det samme som du ser faktisk.

Det kan være en psykisk forstyrrelse. Akkurat dette har jeg tenkt på mange ganger, og da er det jo egentlig synd på henne.

Det må gå an å få henne til å begynne å bruke hue.

Det synes jeg jammen du skulle begynne å gjøre også.

Skrevet

Men det som er pussig er at hun ikke svarer positivt på alle mine spørsmål.

Hvis hun bare lyver for å få penger, så kunne hun jo bare forsatt å lyve til alt jeg spurte henne om.

Hvorfor gjør hun da ikke dette?

Hun er frekk som få, men ikke nødvendigvis dum.

Enten vet hun at hun ikke trenger å lyve om ALT for å få tak i pengene dine, det holder med å lyve om de tingene som er viktigst for deg: at det ser ut til å gå mot et skikkelig forhold.

Eller, så har hun virkelig tatt deg på kornet, og tenker at bare hun snakker imot deg på enkelte (mindre viktige) ting, blir du såpass usikker på om hun kun er ute etter penger, eller om hun snakker sant om alt, at du lar tvilen komme henne til gode. Så har hun deg trygt snurret rundt lillefingeren en stund til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...