Guriane Skrevet 26. oktober 2010 #2221 Skrevet 26. oktober 2010 Døra på gløtt? Minner mer og mer om sånne svingdørkomedier dette... Når man har sluppet taket så er døra låst etter min oppfatning, den står ikke på gløtt! Det er det jeg sier også.
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #2222 Skrevet 26. oktober 2010 Bikkja kan stå opp fra de døde med andre ord...? Jeg kan ikke se hvordan det skal kunne skje. Hvorfor må dere få til en enighet sammen???? Dere er ikke et par! Du er ikke kjæresten hennes! Du er en hun har hatt et forhold til bak ryggen til mannen sin. Du har sagt 1365 ganger at hun ikke gjør noe for å få deg til å tro på at hun vil noe videre med deg. Hun er tydeligvis ikke kvinnen du vil ha (for du vil ha en kvinne som er helt anderledes). Du går videre din vei og hun går sin. Hva er det å komme til enighet om? Klarer du ikke bare å finne ut at THIS IS IT - nå er det over - på egenhånd!! Eller er dette den eneste ene dama i hele verden du kunne ha tenkt deg? Hun var faktisk den eneste dama i hele verden som jeg kunne ha tenkt meg, ja. Og jeg vil klare å finne ut av dette på egenhånd, men det vil ta lengre tid enn om vi hadde klart å kommunisere og blitt enige i sammen.
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #2223 Skrevet 26. oktober 2010 Saken er den at du jo faktisk gjør noe. Du holder døra på gløtt. Du sier det jo selv. Hadde du sluppet taket hadde du gått videre, ikke ventet. Når døra er lukket - da har du sluppet taket. Døra på gløtt? Minner mer og mer om sånne svingdørkomedier dette... Når man har sluppet taket så er døra låst etter min oppfatning, den står ikke på gløtt! Jeg mener at jeg har sluppet taket når jeg ikke gjør noe som helst for det lenger. Det å gå videre er neste steg.
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2010 #2224 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg kan ikke se hvordan det skal kunne skje. Hun var faktisk den eneste dama i hele verden som jeg kunne ha tenkt meg, ja.Og jeg vil klare å finne ut av dette på egenhånd, men det vil ta lengre tid enn om vi hadde klart å kommunisere og blitt enige i sammen. Så spesiell som du er, og med dine merkverdige holdninger og krav ville vel enhver oppegående, normalt utrustet dame skygge banen etter første treff med deg.
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #2225 Skrevet 26. oktober 2010 Så spesiell som du er, og med dine merkverdige holdninger og krav ville vel enhver oppegående, normalt utrustet dame skygge banen etter første treff med deg. Tydeligvis ikke.
Bernina Skrevet 26. oktober 2010 #2226 Skrevet 26. oktober 2010 Hun var faktisk den eneste dama i hele verden som jeg kunne ha tenkt meg, ja. Og jeg vil klare å finne ut av dette på egenhånd, men det vil ta lengre tid enn om vi hadde klart å kommunisere og blitt enige i sammen. Jeg skjønner jo at dette er trist. Speiselt fordi den eneste dama i hele verden du vil ha også er en person du ønsker å forandre såpass mye. Når den eneste dama man vil ha viser seg å ikke være bra nok - da er det ikke store håp. Og da er det lett å ønske seg at hun skal dukke opp og ha sett lyset. Med "kommunisere og blir enige" mener du at du hadde ønsket at du hadde fått vite i klartekst hvorfor hun ikke ville være sammen med deg? Også kunne du sagt "ok"? Også hadde dere vært enige? Jeg ser jo den. Man ønsker en ordentlig "closure". Men med en dame som IKKE KAN kommunisere og som ganske tydelig (for de fleste) i stor grad utnyttet deg økonomisk uten å ville gå løpet ut og bli del av et parforhold med deg.... så er det vel like greit å finne seg i at den viktige og gode samtalen aldri vil finne sted......
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #2227 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg skjønner jo at dette er trist. Speiselt fordi den eneste dama i hele verden du vil ha også er en person du ønsker å forandre såpass mye. Når den eneste dama man vil ha viser seg å ikke være bra nok - da er det ikke store håp. Og da er det lett å ønske seg at hun skal dukke opp og ha sett lyset. Ja, jeg er altså en type som ikke ser andre alternativ når jeg først har valgt. Med "kommunisere og blir enige" mener du at du hadde ønsket at du hadde fått vite i klartekst hvorfor hun ikke ville være sammen med deg? Også kunne du sagt "ok"? Også hadde dere vært enige? Jeg hadde ønsket at vi kunne pratet i sammen og diskutert muligheter og umuligheter. Og så blitt enige utifra dette. Jeg ser jo den. Man ønsker en ordentlig "closure". Men med en dame som IKKE KAN kommunisere og som ganske tydelig (for de fleste) i stor grad utnyttet deg økonomisk uten å ville gå løpet ut og bli del av et parforhold med deg.... så er det vel like greit å finne seg i at den viktige og gode samtalen aldri vil finne sted...... Ser ikke at jeg har noe annet valg lenger.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. oktober 2010 #2228 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg hadde ønsket at vi kunne..... Ser ikke at jeg har noe annet valg lenger. Det gikk opp for deg i dag?
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #2229 Skrevet 26. oktober 2010 Det gikk opp for deg i dag? Nei. Dette har jeg sett lenge. Men det er forskjell på å se det og å innse det.
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2010 #2230 Skrevet 26. oktober 2010 Nei. Dette har jeg sett lenge. Men det er forskjell på å se det og å innse det. Steinar, jeg vil gjerne sitere en gammel bønn for deg. Det er ikke nødvendig å tenke religiøst, hvis du ikke føler for det . "Herre, gi meg styrke til å forandre det som kan forandres, tålmodighet til å akseptere det som ikke kan forandres, og visdom til å forstå forskjellen".
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #2231 Skrevet 26. oktober 2010 Steinar, jeg vil gjerne sitere en gammel bønn for deg. Det er ikke nødvendig å tenke religiøst, hvis du ikke føler for det . "Herre, gi meg styrke til å forandre det som kan forandres, tålmodighet til å akseptere det som ikke kan forandres, og visdom til å forstå forskjellen". Ja, den er ikke dum den
Steinar40 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #2232 Skrevet 16. november 2010 Ja, hun har altså sagt nå at hun ønsker å flytte til meg neste sommer. Men jeg får fortsatt ikke følelsen av at hun bryr seg mye ettersom hun ikke viser det. Merkelig at hun ikke kan vise litt mer interesse. Selv om jeg forstår at 2 barn etc. krever mye.
Tabris Skrevet 16. november 2010 #2233 Skrevet 16. november 2010 Bare ikke gi henne noen penger frem til sommeren, da.
Steinar40 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #2234 Skrevet 16. november 2010 Bare ikke gi henne noen penger frem til sommeren, da. Ho ligger på etterskudd med husleia, noe som gir ho migrene bare det visstnok. Men ho presiserte det følgende; "Har ikke spurt om en krone!!" - etter at jeg nevnte at ho må begynne å vise interesse for noe mer enn bare penger hvis dette skal gå bra.
Tabris Skrevet 16. november 2010 #2235 Skrevet 16. november 2010 Ho ligger på etterskudd med husleia, noe som gir ho migrene bare det visstnok. Huff, og du vil fortsatt ha noe med henne å gjøre? Er vel bare snakk om tid før hun ber deg om mer penger - både for å bli kvitt migrenen og fordi ellers vil hun ikke klare å flytte til deg.
Steinar40 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #2236 Skrevet 16. november 2010 Huff, og du vil fortsatt ha noe med henne å gjøre? Er vel bare snakk om tid før hun ber deg om mer penger - både for å bli kvitt migrenen og fordi ellers vil hun ikke klare å flytte til deg. Jeg lurer rett og slett på om hun forstår at hun må vise interesse. Det er selvfølgelig mulig at hun ikke har overskudd til det. Men når skal det endre seg. Men at hun vil ha penger er det ingen som helst tvil om.
Gjest Eurodice Skrevet 16. november 2010 #2237 Skrevet 16. november 2010 Jeg lurer rett og slett på om hun forstår at hun må vise interesse. Det er selvfølgelig mulig at hun ikke har overskudd til det. Men når skal det endre seg. Men at hun vil ha penger er det ingen som helst tvil om. Jeg har oppfattet deg slik at du ved ditt siste ultimatum hadde brutt all kontakt med denne damen. Det har du ikke gjort. Du er en værhane og en sprellemann. Damen sier "hopp", og du hopper. Jada, her vi med en særdeles prinsippfast mann å gjøre .
pøbelsara Skrevet 16. november 2010 #2238 Skrevet 16. november 2010 (endret) Jeg har oppfattet deg slik at du ved ditt siste ultimatum hadde brutt all kontakt med denne damen. Det har du ikke gjort. Du er en værhane og en sprellemann. Damen sier "hopp", og du hopper. Jada, her vi med en særdeles prinsippfast mann å gjøre . Det kommer jo helt an på hvordan man definerer prinsippfast det, Bella. Endret 16. november 2010 av pøbelsara 1
Tabris Skrevet 16. november 2010 #2239 Skrevet 16. november 2010 Det kommer jo helt an på hvordan man definerer prinsippfast, det, Bella.
Gjest Eurodice Skrevet 16. november 2010 #2240 Skrevet 16. november 2010 (endret) Det kommer jo helt an på hvordan man definerer prinsippfast, det, Bella. Betingelseskonjunksjonene passer veldig bra på Steinar og hans (manglende) forhold til denne damen, synes jeg: dersom, hvis, såfremt, ifall... Endret 16. november 2010 av Belladonna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå