Gjest KateW Skrevet 25. august 2010 #1021 Del Skrevet 25. august 2010 Saken er den at man faktisk ikke kan forvente noe som helst i dette livet. Man kan ikke forvente spesifikke oppturer (eller nedturer). Man kan bare forvente at livet er oppturer og nedturer. Livet er et tilfeldighetenes spill, der man selv ofte har en veldig begrenset mulighet til påvirkning. Steinar, dersom du forventer noe, vil det være det du fokuserer på. Forventer du nedturer og skuffelser, vil du se dem. Jeg forventer ingenting, jeg lever hver dag med de gledene og utfordringene den har, men jeg fokuserer på de gode tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. august 2010 #1022 Del Skrevet 25. august 2010 Steinar, (og nå må du bruke fantasien din, for dette er en hypotetisk situasjon) Dersom du hadde møtt deg selv nå som 10-åring, og 10-årige Steinar hadde spurt, "hvis du fikk leve livet på nytt, hva ville du gjort annerledes?" Jeg velger å leve livet mitt sånn, og fokusere sånn at om jeg hadde møtt 10-år gamle Kate, så ville jeg sagt: "Jeg ville ikke gjort noe annerledes, søte deg, for det du opplever vil gjøre deg til den du er, og den du er er det beste du kan være!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. august 2010 #1023 Del Skrevet 25. august 2010 Selvfølgelig Skal jeg overhodet svare henne nå, så skal hun få slite for det. App, app Feil svar - du skal ikke svare henne mer noen gang og hun kan slite så mye hun vil. Sånne "Åssen går det"-meldinger viser jo bare at hun ikke tar de såkalte ulitmatumene dine på alvor i det hele tatt, men rett og slett tror hun kan fortsete i samme spor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 25. august 2010 #1024 Del Skrevet 25. august 2010 App, app Feil svar - du skal ikke svare henne mer noen gang og hun kan slite så mye hun vil. Sånne "Åssen går det"-meldinger viser jo bare at hun ikke tar de såkalte ulitmatumene dine på alvor i det hele tatt, men rett og slett tror hun kan fortsete i samme spor. Hør på Suzy nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #1025 Del Skrevet 25. august 2010 App, app Feil svar - du skal ikke svare henne mer noen gang og hun kan slite så mye hun vil. Sånne "Åssen går det"-meldinger viser jo bare at hun ikke tar de såkalte ulitmatumene dine på alvor i det hele tatt, men rett og slett tror hun kan fortsete i samme spor. Jeg er helt enig med deg i at hun ikke tar mine ultimatumer på alvor, og at hun fortsatt tar meg for gitt og tror hun kan fortsette i samme spor. Og derfor svarer jeg ikke. For å få se hvordan hun reagerer når hun begynner å innse at hun faktisk ikke kan ta meg for gitt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. august 2010 #1026 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg er helt enig med deg i at hun ikke tar mine ultimatumer på alvor, og at hun fortsatt tar meg for gitt og tror hun kan fortsette i samme spor. Og derfor svarer jeg ikke. For å få se hvordan hun reagerer når hun begynner å innse at hun faktisk ikke kan ta meg for gitt lenger. Men hvorfor kan du ikke bare ta rennafart og gi helt f.. i hele kjærringa og finne på noe annet? Hun er helt tydelig ikke verdt innsatsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #1027 Del Skrevet 25. august 2010 Men hvorfor kan du ikke bare ta rennafart og gi helt f.. i hele kjærringa og finne på noe annet? Hun er helt tydelig ikke verdt innsatsen. Det er dette hun skal bevise nå. Hun kommer nå gradvis til å måtte innse at hun kommer til å miste meg ettersom jeg ikke svarer henne lenger. Jeg er da ute etter å se hvordan hun reagerer på denne følelsen. Da får jeg nemlig VITE om hun har noen verdi for meg eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. august 2010 #1028 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Jeg er da ute etter å se hvordan hun reagerer på denne følelsen. Da får jeg nemlig VITE om hun har noen verdi for meg eller ikke. Hun har allerede bevist sin nullverdi for deg - det ville iallefall være den normale reaksjonen på å bli behandlet slik som denne dama har behandlet deg. Skjønner ikke hvorfor du lar henne få en sjanse til - igjen Ok, om hun blir knust og oppsøker deg og tigger deg om å komme tilbake. Forklarer all sin oppførsel med allverdens psykologisk mumbo jumbo, gråter modige tårer og lar deg se på at hun kjøper seg nok en fin ting for pengene dine; hva da? Jeg vedder en hundrings på at du kapitulerer og tar henne tilbake på blunket - og en hundrings til på at innen fem, måneder har gått så er vi tilbake på dette stadiet her igjen At du gidder. Endret 25. august 2010 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #1029 Del Skrevet 25. august 2010 Hun har allerede bevist sin nullverdi for deg - det ville iallefall være den normale reaksjonen på å bli behandlet slik som denne dama har behandlet deg. Skjønner ikke hvorfor du lar henne få en sjanse til - igjen Ok, om hun blir knust og oppsøker deg og tigger deg om å komme tilbake. Forklarer all sin oppførsel med allverdens psykologisk mumbo jumbo, gråter modige tårer og lar deg se på at hun kjøper seg nok en fin ting for pengene dine; hva da? Jeg vedder en hundrings på at du kapitulerer og tar henne tilbake på blunket - og en hundrings til på at innen fem, måneder har gått så er vi tilbake på dette stadiet her igjen At du gidder. Jeg tror ikke du har råd til å vedde med meg om dette Jeg har sagt før at det nå må en mirakuløs endring i hennes innstilling og oppførsel for at jeg skal gidde dette mer. Og det har IKKE endret seg. Men hvis dette mirakelet skulle skje, så må jeg vurdere det. Altså om det finnes noen løsning som vi kan bli enige om og som kunne fungere i praksis. Jeg holder ikke pusten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. august 2010 #1030 Del Skrevet 25. august 2010 Hah - sier jeg bare. Vi får nå se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. august 2010 #1031 Del Skrevet 25. august 2010 Ta deg en skikkelig ferie, Steinar, uten mobiltelefon og internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #1032 Del Skrevet 25. august 2010 Ta deg en skikkelig ferie, Steinar, uten mobiltelefon og internett. Man løser dessverre ingen problemer med å ta seg en ferie. Det vil være å fortrenge problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. august 2010 #1033 Del Skrevet 25. august 2010 Nope, det er der du tar feil. Å flytte fokus er ikke å fortrenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #1034 Del Skrevet 25. august 2010 Nope, det er der du tar feil. Å flytte fokus er ikke å fortrenge. Hvis det å flytte fokus ikke løser problemet, så er det å fortrenge problemet. Og fortrengning av problemer har jeg sett alt jeg har lyst til å se av i dette livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. august 2010 #1035 Del Skrevet 25. august 2010 Men du, du har innsett at dette ikke er et problem som kan løses. Det er ei dame som ikke vil ha deg. Da er det bedre å flytte fokus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #1036 Del Skrevet 25. august 2010 Men du, du har innsett at dette ikke er et problem som kan løses. Det er ei dame som ikke vil ha deg. Da er det bedre å flytte fokus. Nope. Først blir man helt sikker på hva som gjelder, og så flytter man fokus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 25. august 2010 #1037 Del Skrevet 25. august 2010 Nope. Først blir man helt sikker på hva som gjelder, og så flytter man fokus. Ikke mange dagene igjen før du er sikker nå da, på lørdag har det vel gått 14 dager? Jeg hadde vært sikker for lenge siden at dette ikke var noe å bruke tid på, men der er vi tydeligvis forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 25. august 2010 #1038 Del Skrevet 25. august 2010 Nope. Først blir man helt sikker på hva som gjelder, og så flytter man fokus. Jeg lurer virkelig på hvem som viser mest nevrotisk oppførsel her, jeg. Er det deg som ikke kan la noe fare, som lever på en utopi, eller er det alle oss andre som forstår når noe er forbi, og som går videre med livet sitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. august 2010 #1039 Del Skrevet 25. august 2010 Klart det er oss! Vi er jo nevrotikere fordi vi er kvinner. Steinar er jo en fornuftig mann som ikke flyr fra den ene blomsten til den andre. I motsetning til oss som både drar på ferie og spiller musikk. Og oppfører oss som frivoløse singlere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. august 2010 #1040 Del Skrevet 25. august 2010 Steinar, (og nå må du bruke fantasien din, for dette er en hypotetisk situasjon) Dersom du hadde møtt deg selv nå som 10-åring, og 10-årige Steinar hadde spurt, "hvis du fikk leve livet på nytt, hva ville du gjort annerledes?" Jeg velger å leve livet mitt sånn, og fokusere sånn at om jeg hadde møtt 10-år gamle Kate, så ville jeg sagt: "Jeg ville ikke gjort noe annerledes, søte deg, for det du opplever vil gjøre deg til den du er, og den du er er det beste du kan være!" Det jeg ikke forstår med deg, Steinar, er at du da bruker livet ditt på å vente. Du er passiv og inaktiv. Blir det bra av det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå