Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Ludovie

Men jeg er nå veldig nær ved å kaste inn håndkleet.

Beklager å måtte si det, men du er bare ikke sann. ENHVER normal person ville ha kastet inn håndkledet for veldig lenge siden, og gått videre i livet.

Husk det, Steinar. DU er den som er ansvarlig for din lykke - du kan jo ikke la den avhenge av en utro dame som ikke er interessert i å kommunisere, og som utnytter deg økonomisk? Beklager igjen, men du virker helt usedvanlig tafatt. Jeg tror faktisk ikke jeg har vært borti en mer tafatt og hjelpeløs person i hele mitt liv.

En annen ting: Mener du oppriktig at hun er bra nok for deg? I såfall: Hva slags selvbilde har du, hvis du synes at noe sånt er godt nok? INGEN med vettet i behold ville hatt noe som helst å gjøre med en sånn dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er som en såpeopra.

Jeg vil veldig gjerne slutte å se på fordi det er så innmari hjernedødt og tar for lang tid, men så blir man så innmari nysgjerrig..

Og litt som en skrekkfilm. Man roper til hovedpersonen "IKKE GÅ NED I SKUMLE KJELLERN FOR DU KOMMER TIL Å DØ" men det hjelper ikke å rope, for hovedpersonen kommer til å gå ned i kjellern uansett.

Det verste er at dette er virkeligheten! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det, men du er bare ikke sann. ENHVER normal person ville ha kastet inn håndkledet for veldig lenge siden, og gått videre i livet.

Husk det, Steinar. DU er den som er ansvarlig for din lykke - du kan jo ikke la den avhenge av en utro dame som ikke er interessert i å kommunisere, og som utnytter deg økonomisk? Beklager igjen, men du virker helt usedvanlig tafatt. Jeg tror faktisk ikke jeg har vært borti en mer tafatt og hjelpeløs person i hele mitt liv.

Det har blitt en ekstrem situasjon etter at hun separerte seg. Samtidig ble det da veldig vanskelig å avbryte midt oppe i en separasjonsperiode. Jeg hadde selvfølgelig ikke regnet med at det skulle utvikle seg på denne måten. Jeg hadde i hvert fall håpet på at det skulle ha vært en positiv utvikling etterhvert. Noe som altså ikke har skjedd.

En annen ting: Mener du oppriktig at hun er bra nok for deg? I såfall: Hva slags selvbilde har du, hvis du synes at noe sånt er godt nok? INGEN med vettet i behold ville hatt noe som helst å gjøre med en sånn dame.

Hun har potensialet til å kunne være bra nok. Problemet er altså at hun nå har helt feil innstilling og oppførsel, mye pga den veldig vanskelige praktiske situasjonen med lang geografisk avstand etc. Jeg hadde altså håpet/sjanset på at dette skulle bedre seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

It ain't over 'til the fat lady sings.

Hvis hun først viste meg at det virkelig er ekte kjærlighet ifra hennes side, så ville jeg vært dum hvis jeg da forkastet henne.

Jeg tror nok du kan gå utifra at hennes kjærlighet, om hun noen gang har følt det for deg, er død og begravet forlengst. Hun er ikke interessert i annet enn pengene dine, det er ganske åpenbart for alle oss som har fulgt med i dine tråder. Du har flere ganger antydet at du er en velsituert mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du kan gå utifra at hennes kjærlighet, om hun noen gang har følt det for deg, er død og begravet forlengst. Hun er ikke interessert i annet enn pengene dine, det er ganske åpenbart for alle oss som har fulgt med i dine tråder. Du har flere ganger antydet at du er en velsituert mann.

Jeg har ikke antydet at jeg er en velsituert mann.

Men det som er sikkert er at hun IKKE er ei velsituert dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

It ain't over 'til the fat lady sings.

:romeo:

Hvis hun først viste meg at det virkelig er ekte kjærlighet ifra hennes side, så ville jeg vært dum hvis jeg da forkastet henne.

Men DET Steinar, må du ha skjønt for lenge lenge siden at det ikke er. Hun er ikke redd for å miste deg fordi du er villig til å strekke deg langt og lenger en langt. Hun gjør ingenting i dette forholdet annet enn å holde deg akkurat så pass på pinebenken slik at hun har deg i bakhånd. Hun gir godt f... i hvordan du føler og har det. Hvis DET er hennes ekte kjærlighet så er du virkelig bedre tjent uten den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hun har potensialet til å kunne være bra nok. Problemet er altså at hun nå har helt feil innstilling og oppførsel, mye pga den veldig vanskelige praktiske situasjonen med lang geografisk avstand etc. Jeg hadde altså håpet/sjanset på at dette skulle bedre seg etterhvert.

Jeg spør en gang til: hva er det med denne damen Steinar? "Hun har potensialet til å kunne være bra nok". Vær snill å si det høyt for deg selv. Synes du virkelig at potensialet til å være bra nok er verdt å sløse vekk uke etter uke for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jeg spør en gang til: hva er det med denne damen Steinar? "Hun har potensialet til å kunne være bra nok". Vær snill å si det høyt for deg selv. Synes du virkelig at potensialet til å være bra nok er verdt å sløse vekk uke etter uke for?

Potensiale til å KUNNE være bra nok, kjære vene - hun er ikke engang bra nok men hun kan bli det?! Det kan vi jo alle sammen, ethvert kvinnemenneske han møter har jo potensiale til å bli bra nok men de fleste gidder jo ikke vente i vinter og vår på at hun skal bli det.

Og som du sier, hun gir ingenting - ikke mer enn noen godord i ny og ne for at han skal holde lommeboken åpen litt lenger og han biter på hver gang. Steinar, du må få igjen selvrespekten din og den får du ikke igjen ved å sende henne sms for å be henne gi den tilbake til deg. Den får du igjen ved å innse at dette er en lost case og ved å kjenne på sorgen over det tapte mens du går videre. Drit i dama, hun er ikke verdt det - hun er jo ikke bra nok nå og som jeg forsto på deg i en annen tråd så må dama du skal involvere deg med være bra nok helt fra begynnelsen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:romeo:

Joda, jeg hører sangen i det fjerne som nærmer seg med stormskritt.

Men DET Steinar, må du ha skjønt for lenge lenge siden at det ikke er. Hun er ikke redd for å miste deg fordi du er villig til å strekke deg langt og lenger en langt. Hun gjør ingenting i dette forholdet annet enn å holde deg akkurat så pass på pinebenken slik at hun har deg i bakhånd. Hun gir godt f... i hvordan du føler og har det. Hvis DET er hennes ekte kjærlighet så er du virkelig bedre tjent uten den.

Ja, det er sant. Jeg har strekt meg altfor lenge og altfor langt. Noe hun selvfølgelig ser og vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er det lørdag og hva er status? Går du videre eller blir du værende på stedet hvil og synker lenger ned i gjørma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jeg hadde bestemt meg for å satse på henne og meg i sammen. Da er det ikke like enkelt å bare kutte ut etter så lang tid og så mye investert i "prosjektet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er at jeg hadde bestemt meg for å satse på henne og meg i sammen. Da er det ikke like enkelt å bare kutte ut etter så lang tid og så mye investert i "prosjektet".

Jo, det er så enkelt som du gjør det til. Gå videre med hevet hode så går det så lett så. Du må innse når slaget er tapt. Du minner meg om den typen folk som betaler ned avdraget på huslån med forbrukslån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Som tidligere nevnt er "sunk cost" et fremmed begrep for deg. Så da skal jeg forklare det for deg:

Det hender at man investerer penger eller tid i et stort prosjekt som siden viser seg å være feilslått. Man blir da veldig ofte stilt overfor noen vanskelige valg: investere mer tid/penger i prosjektet i håp om at det går bedre eller avslutte for å unngå ytterligere tap av penger/tid. Det utrolige er at svært mange velger å "throw good money after bad" (jeg tror ikke dette finnes på norsk - oversatt betyr det "kaste friske penger etter dårlige") dvs. at de på grunn av at de har investert og tapt allerede fortsetter å sprøyte inn midler/resurser i noe som faktisk aldri kan bli liv laga. Mens de som faktisk evner å stoppe før det er for sent ser at pengene/tiden som er investert er "sunk cost" (altså: tapt, borte, kan ikke tilbakevinnes) og snur og går motsatt vei. Før eller siden vil ALLE i et slikt prosjekt komme til tapt status - men hvor tidlig det skjer avhenger av evnen til å innse når man har tapt investeringspengene.

Steinar: ikke sløs mer tid og energi, gå videre. Dette prosjektet er dødt og du sløser med ditt liv og din tid ved fortsatt å håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potensiale til å KUNNE være bra nok, kjære vene - hun er ikke engang bra nok men hun kan bli det?! Det kan vi jo alle sammen, ethvert kvinnemenneske han møter har jo potensiale til å bli bra nok men de fleste gidder jo ikke vente i vinter og vår på at hun skal bli det.

Og som du sier, hun gir ingenting - ikke mer enn noen godord i ny og ne for at han skal holde lommeboken åpen litt lenger og han biter på hver gang. Steinar, du må få igjen selvrespekten din og den får du ikke igjen ved å sende henne sms for å be henne gi den tilbake til deg. Den får du igjen ved å innse at dette er en lost case og ved å kjenne på sorgen over det tapte mens du går videre. Drit i dama, hun er ikke verdt det - hun er jo ikke bra nok nå og som jeg forsto på deg i en annen tråd så må dama du skal involvere deg med være bra nok helt fra begynnelsen av.

Hun var bra nok i utgangspunktet. Men så kom altså hennes separasjonsperiode, når det har vist seg å bare bli til det verre istedet for til det bedre. Da blir det vanskelig å ikke tenke at dette er et "lost case" i lengden. Tilogmed for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nå er det lørdag og hva er status? Går du videre eller blir du værende på stedet hvil og synker lenger ned i gjørma?

Status er at jeg ikke har hørt et pip ifra henne (ennå). Men det har jeg heller ikke regnet med.

Det som kan skje nå er ett av to:

1) Hun har endelig innsett at hun ikke kan tjene noe mer på dette og dermed ikke kontakter meg igjen.

2) Hun venter i 7-14 dager før hun kontakter meg, enten via en SMS med noe helt ikke-relatert som forrige gang, eller at hun ringer (som hun har sagt at hun skal gjøre når den yngste har begynt på skolen igjen).

Uansett, så kommer jeg ikke til å svare henne etter i dag. Det som er interessant er da å se hvordan hun faktisk reagerer. Dette blir den siste og konkluderende fasen (nye 14 dager) som jeg ser det. Jada, jeg vet at jeg er helt håpløs her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du minner meg om den typen folk som betaler ned avdraget på huslån med forbrukslån.

Det kunne jeg aldri funnet på å gjøre faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp en for/imot liste - og se hva du "går glipp av"

Hun var bra nok i utgangspunktet - når hun fortsatt var gift, og dermed utro.

Hun hadde potensialet til å bli bra nok etter at hun ble separert - men har fortsatt ikke vist at hun er bra nok,

Hun vil ikke kommunisere med deg - bare loppe deg for penger.

Hun er flink til å lyve å bedra - flink i huset og flink med barna.

Men - hun er alt for avhengig av barna sine - og vil ikke umiddelbart flytte fra dem.

Hun tar ikke dine ultimatum på alvor.

Vi kan alle bli forelsket/betatt av folk som vi ikke "kan få", men de fleste av oss innser at det ikke alltid er verd det.

Det er viktig å ha en smule selvrespekt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...