Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Og da er jeg tilbake til at det er jaggu ikke bare hun som ikke kan kommunisere, Steinar.

Mener du virkelig at det å skrive her på et åpent forum, tilsvarer det å kommunisere i sammen som et par?

Herlighet :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh nå, så dere er et PAR?

Nei, men å ikke klare å svare ja og nei på enkle ja og nei spørsmål, tyder på at man ikke er god på kommunikasjon, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Hun bor 8 timer unna deg, har flyttet ut fra mannen - eller har hun ikke det, det er litt uklart for meg? Men jeg har forstått det slik at mannen ikke er klar over at hun har en annen og at han vil ha henne tilbake og derfor tror at det bare skjær i sjøen mellom dem - ingen andre involvert. Hun driver altså med dobbeltlureri, holder både deg og mannen på gress, smart dame - helgarderer seg.

Med denne avstanden så lurer jeg på, hvor ofte treffes dere? For å ha et forhold så må man møtes med jevne mellomrom, være kjærester osv. Når traff du henne sist?

En annen ting, hvorfor kan ikke du flytte til henne? Hun har to barn, eller rettere sagt et barn og en ungdom som vel er myndig, de kan jo bo hos faren så slipper de å bryte opp hvis hun vil flytte til deg?

Hvis hun ikke er i stand til å kommunisere nå så er sjansen veldig liten for at hun blir i stand til det senere, og jeg tror den manglende kommunikasjonen bunner i at hun ønsker å ha deg (og mannen) på gress inntil hun finner noe hun virkelig ønsker å satse på. For din del skulle jeg ønske at det var annerledes men ut fra det du forteller så tror jeg du er best tjent med å kvitte deg med henne, holde fast på din nåværende beslutning. :)

Forøvrig er jeg enig med kateW om at kommunikasjonsproblemene ikke ensidig ligger hos henne, tror du har vært for vag og ettergivende og dårlig til å kommunisere også.

Lykke til med å holde fast på beslutningen din, håper jeg slipper å lese mer om dette et år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bor 8 timer unna deg, har flyttet ut fra mannen - eller har hun ikke det, det er litt uklart for meg? Men jeg har forstått det slik at mannen ikke er klar over at hun har en annen og at han vil ha henne tilbake og derfor tror at det bare skjær i sjøen mellom dem - ingen andre involvert. Hun driver altså med dobbeltlureri, holder både deg og mannen på gress, smart dame - helgarderer seg.

Du er åpenbart logisk/analytisk. Bra overblikk. Og det er ingen som helst tvil om at hun har helgardert seg. Det har jeg tenkt og følt lenge. Jeg har også sagt det til henne. Men da kommer hun alltid med noe mer tomt prat.

Med denne avstanden så lurer jeg på, hvor ofte treffes dere? For å ha et forhold så må man møtes med jevne mellomrom, være kjærester osv. Når traff du henne sist?

En annen ting, hvorfor kan ikke du flytte til henne? Hun har to barn, eller rettere sagt et barn og en ungdom som vel er myndig, de kan jo bo hos faren så slipper de å bryte opp hvis hun vil flytte til deg?

Alt er for usikkert til at jeg har kunnet vurdere å selge bolig, bytte jobb og flytte dit. Dvs. hun er et altfor usikkert kort - referer det ovenstående. Dessuten frister ikke akkurat et enda dårligere klima, for å si det pent.

Og hun er for avhengig av barna sine til at hun kan leve uten dem. Hun er rett og slett veldig avhengig, og har lite selvstendighet. Visse personlige problemer, for å si det sånn.

Hvis hun ikke er i stand til å kommunisere nå så er sjansen veldig liten for at hun blir i stand til det senere, og jeg tror den manglende kommunikasjonen bunner i at hun ønsker å ha deg (og mannen) på gress inntil hun finner noe hun virkelig ønsker å satse på. For din del skulle jeg ønske at det var annerledes men ut fra det du forteller så tror jeg du er best tjent med å kvitte deg med henne, holde fast på din nåværende beslutning. :)

Forøvrig er jeg enig med kateW om at kommunikasjonsproblemene ikke ensidig ligger hos henne, tror du har vært for vag og ettergivende og dårlig til å kommunisere også.

Lykke til med å holde fast på beslutningen din, håper jeg slipper å lese mer om dette et år til.

Joda, jeg kommer til å holde fast ved min beslutning hvis det ikke skulle skje et mirakel. Dermed faller også hennes planer/garderinger i grus, men det blir heldigvis ikke mitt problem.

Og når det gjaldt kommunikasjonen, så hadde det eneste alternativet vært at jeg kuttet henne ut, uten engang å forsøke. Noe det er lett å kunne vite etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med "et mirakel", så refererer du til at hun faktisk gidder å kontakte deg igjen?

Nei. Miraklet ville bestått i at vi faktisk hadde klart å få til en positiv og konstruktiv kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hun er for avhengig av barna sine til at hun kan leve uten dem. Hun er rett og slett veldig avhengig, og har lite selvstendighet. Visse personlige problemer, for å si det sånn.

Så du mener det tyder på personlige problemer å ikke kunne leve uten barna sine? Mindreårige barn? Hun har et avhengighetsforhold til dem, tenker du? har det slått deg at de kanskje er avhengig av sin mor, og at det er helt naturlig? Det er slik det er å være mor og ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Alt er for usikkert til at jeg har kunnet vurdere å selge bolig, bytte jobb og flytte dit. Dvs. hun er et altfor usikkert kort - referer det ovenstående. Dessuten frister ikke akkurat et enda dårligere klima, for å si det pent.

Du vil at hun skal satse på deg.

Men du gidder ikke flytte, du tør ikke satse. Ikke rart hun ikke vil ha deg ;)

Du er et selvstendig menneske, hun har barn. Selvfølgelig er det lettere for deg å flytte til henne.

Spesielt hvis du faktisk har lyst til å dele framtid med henne.

Avstand forverrer ofte kommunikasjon. Kanskje det er lettere om du bor nærmere.

Men slaget er uansett tapt, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det tyder på personlige problemer å ikke kunne leve uten barna sine? Mindreårige barn? Hun har et avhengighetsforhold til dem, tenker du? har det slått deg at de kanskje er avhengig av sin mor, og at det er helt naturlig? Det er slik det er å være mor og ha barn.

Steinar står frem som bare mer og mer psyko her. Nå begynner jeg for alvor å tro at det feiler han noen alvorlig mentalt. Har du noen psykisk sykdom steinar? Utviklingshemning? Jeg begynner virkelig å lure her. Hvorfor i all verden mener du hun skal dra fra barna sine til fordel for deg? Oppsøk en psykiater, psykolig el. lignende. Og dette sier jeg ikke på tøys eller for å være frekk, men det er noe blodig alvorlig som skurrer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar står frem som bare mer og mer psyko her. Nå begynner jeg for alvor å tro at det feiler han noen alvorlig mentalt. Har du noen psykisk sykdom steinar? Utviklingshemning? Jeg begynner virkelig å lure her. Hvorfor i all verden mener du hun skal dra fra barna sine til fordel for deg? Oppsøk en psykiater, psykolig el. lignende. Og dette sier jeg ikke på tøys eller for å være frekk, men det er noe blodig alvorlig som skurrer her!

KateW har bidratt mye. Singelforumet er ødelagt av disse to. De har overtatt fullstendig.

De burde ha en egen tråd der de kunne snakke tullprat, rundt og rundt uten å ønske å komme til mål. Da kunne vi andre sluppet. Mitt råd er selvsagt at vi ikke skal svare dem, men det nytter jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KateW har bidratt mye. Singelforumet er ødelagt av disse to. De har overtatt fullstendig.

De burde ha en egen tråd der de kunne snakke tullprat, rundt og rundt uten å ønske å komme til mål. Da kunne vi andre sluppet. Mitt råd er selvsagt at vi ikke skal svare dem, men det nytter jo ikke.

Ikke enig, denne tråden har Steinar spurt om råd, KateW har faktisk kommet med råd her, men Steinar tar det ikke til seg.

Åh si at KateW har bidratt til å ødelegge singelforumet? Det er å trekke den vel langt, det er svært manga andre som svarer Steinar. Disse brukerne, inkludert KateW har mye å bidra med, fornuftig. Husker tidligere at KateW skrev at hun hadde skjerpet seg i forhold til Steinar, og jeg syns absolutt det er mindre vrøvl mellom disse to.

Og du må huske, at dersom man hver gang man skriver i en tråd, blir sitert og plukket på av en bruker. Som KateW har blitt av Steinar, han har kalt henne hore, billig og dum, så er det ikke rart at når han da står fram som en som bidrar til utroskap så blir man provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Hei på deg Steinar. De 14 dagene er snart omme. Hvordan går det?

Hehe. De kommer til å vare i 100 år!

Steinar: Hvorfor tar du ikke ditt eget liv i dine egne hender, i stedet for å la det avhenge av en utro dame som ikke vil kommunisere, men som bare ønsker å utnytte deg økonomisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Hehe. De kommer til å vare i 100 år!

Steinar: Hvorfor tar du ikke ditt eget liv i dine egne hender, i stedet for å la det avhenge av en utro dame som ikke vil kommunisere, men som bare ønsker å utnytte deg økonomisk?

Min teori er at han føler skyld fordi han var den som damen var utro med, og at han er villig til å bære konsekvensene. Så har vel damen funnet ut i ettertid at hun ikke er interessert allikevel å leve sammen med ham. "Etter den søte kløe kommer den sure svie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at han føler skyld fordi han var den som damen var utro med, og at han er villig til å bære konsekvensene. Så har vel damen funnet ut i ettertid at hun ikke er interessert allikevel å leve sammen med ham. "Etter den søte kløe kommer den sure svie".

Min teori er at han er på desperat jakt etter dame, og nå har han endelig funnet en som er interessert i seg. Sikkert ikke så lett å finne en ny en, Steinar er jo rimelig spesiell og har en del holdninger som ikke hører hjemme noe sted. Når man henger etter en dame som er stikk motsatt av det du foretrekker på alle mulige måter da er det fordi man ikke tror man kommer til å finne en ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Når man henger etter en dame som er stikk motsatt av det du foretrekker på alle mulige måter da er det fordi man ikke tror man kommer til å finne en ny...

Denne biten skjønner jeg meg ikke på, men er litt usikker på om han hadde de kravene før han traff henne eller om han har funnet ut at neste gang skal han finne noen som er stikk motsatt. Det blir den problemstillingen om som hva som kom først av høna og egget.. føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom jeg tolket riktig, og basert på egen erfaring. Om man egentlig ikke er trygg nok på seg selv for å tørre å gå inn i et forhold, så "faller" man ofte for mennesker som man instinktivt vet man ikke fungerer med, da de ikke kommer til å bli aktuelle partnere uansett.

Da jeg var nysktilt falt jeg (eksempelvis) for en gift mann. Var forelsket i ham lenge. Kunne ikke få ham, ville ikke ha en gift mann, men det var godt, og nesten litt "trygt" å være forelsket i en jeg ikke kunne få, da jeg da slapp å forholde meg til å være noens kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dag er det vel på sin plass å gratulere med dagen til Steinar? (så sant mirakelet ikke skjedde i natt da...)

Du er fri. Lykke til videre :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Hvor er mannen forresten? Håper det ikke er et signal på at han har gått tilbake på sitt ultimatum?

Steeeinaaar, hvor er du? Er så nysgjerrig på hvordan det går med deg, er du fri nå? Hvis ja, gratulerer og lykke til videre på ferden. :) Hvis nei, skjerp deg! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvor er mannen forresten? Håper det ikke er et signal på at han har gått tilbake på sitt ultimatum?

Steeeinaaar, hvor er du? Er så nysgjerrig på hvordan det går med deg, er du fri nå? Hvis ja, gratulerer og lykke til videre på ferden. :) Hvis nei, skjerp deg! :kjefte:

Jeg skal gjerne vedde en årsinntekt på at han har satt en ny frist :jepp: . Enkelte forstår ikke når løpet er kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...