Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

:ler:

Hjelpsomme damer her på KG ;)

Fra spøk til alvor. Det eneste du kan gjøre, er å glemme denne dama. Gå videre.

Hvis om atte dersom kanskje i tilfelle muligens mot all formodning du skulle få kontakt med henne, hvilken forskjell skulle det gjøre?

Hun har vist deg sin sanne natur. Syns du den er så fristende at du er villig til å gi henne en ny sjanse?

Bare for å spekulere (i mangel på noe bedre å gjøre), så hadde situasjonen endret seg radikalt hvis hun fortalte meg at hun har bestemt seg, og at hun har den-og-den konkrete planen for oss. Det er nemlig akkurat dette som har manglet hele tiden.

Ikke det at jeg tror det ovenstående kommer til å skje, men i så fall hadde jeg seriøst måttet vurdere om jeg trodde på planene hennes og om dette ville være den beste løsningen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, forståelse gjør ikke andres oppførselen noe bedre, men for meg er det allikevel viktig å forstå hvorfor.

Jeg respekterer visse av hennes egenskaper, men jeg respekterer ikke hennes oppførsel overfor meg, nei.

Det er da ikke vanskelig å forstå. Det er da helt opplagt, hun vil ha i pose og sekk, hun liker oppmerksomheten, og de økonomiske tilskuddene hun får.

Jeg kjenner også menn som har vært i damme situasjon .. mer eller mindre i i årevis. Utnyttet og "brukt" av dama. Alle rundt så det, men han håpet og trodde i det lengste at hun var noe å samle på.

Spørsmålet var om du respekterer henne. Ikke enkelte av hennes egenskaper - som at hun er god til å lage mat - eller flink med barna. Respekterer du henne som person? Og hvis ikke - hvorfor i all verden vil du være med et menneske du ikke respekterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer jeg siden det var meg du siterte ... :filer:

Det KAN jo være at det er en god grunn til at det er gått en uke og 6 timer. Det kan jo være at telefonen hennes har vært tom for strøm. Det kan jo være at ___ (fyll inn grunn). Derfor er det jo lurt å sette livet på vent i 14 dager til. Nei unnskyld det var visst under en uke alt.

For hva er vel en uke i lys av et år som er gått? Eller for å snu litt på flisen: hva i huleste er det Steinar40 sløser vekk livet sitt for? Hvilken del av denne damen er det som er laget av purt gull? Og spar meg det opplagte svaret - jeg TVILER på at noen er SÅ gode på det området at de er verdt å parkere livet for.

:popcorn:

Ja, han skjønte det han Johnny boy gitt

"What's another year

For someone who's getting used to being alone?"

Fin sang :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke vanskelig å forstå. Det er da helt opplagt, hun vil ha i pose og sekk, hun liker oppmerksomheten, og de økonomiske tilskuddene hun får.

Jeg kjenner også menn som har vært i damme situasjon .. mer eller mindre i i årevis. Utnyttet og "brukt" av dama. Alle rundt så det, men han håpet og trodde i det lengste at hun var noe å samle på.

Jada, jeg tviler ikke på at en del slike tilfeller finnes. Dessuten finnes det "mannfolk" som utnytter kvinner - også økonomisk.

Spørsmålet var om du respekterer henne. Ikke enkelte av hennes egenskaper - som at hun er god til å lage mat - eller flink med barna. Respekterer du henne som person? Og hvis ikke - hvorfor i all verden vil du være med et menneske du ikke respekterer.

Jeg kunne ha respektert henne hvis hun endret innstilling og oppførsel overfor meg. Dette er forutsetningen, og mitt svar på ditt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker vi satser på minst 30 sider. Nesten 20 allerede jo! \o/

Ja, det er jo underholdende. Og det er tydeligvis noen som har tungt for det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Bare for å spekulere (i mangel på noe bedre å gjøre), så hadde situasjonen endret seg radikalt hvis hun fortalte meg at hun har bestemt seg, og at hun har den-og-den konkrete planen for oss. Det er nemlig akkurat dette som har manglet hele tiden.

Ikke det at jeg tror det ovenstående kommer til å skje, men i så fall hadde jeg seriøst måttet vurdere om jeg trodde på planene hennes og om dette ville være den beste løsningen for meg.

Du mener seriøst at du ville gått inn i et forhold med henne om disse brikkene falt på plass - på gud vet hvilket tidspunkt det måtte skje?

Jaja, da foreslår jeg at tråden legges død, og at du setter deg ned og tvinner tommeltotter i stedet. For å debattere dette videre, er jo bare meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener seriøst at du ville gått inn i et forhold med henne om disse brikkene falt på plass - på gud vet hvilket tidspunkt det måtte skje?

Jaja, da foreslår jeg at tråden legges død, og at du setter deg ned og tvinner tommeltotter i stedet. For å debattere dette videre, er jo bare meningsløst.

Nei, det jeg skrev var at jeg måtte ha vurdert det. Noe som ikke betyr at jeg hadde vært interessert hvis det ikke passet for meg også.

Men jo lengre tid det går, desto verre blir det selvfølgelig.

Når de 14 dagene har gått ut, så begynner det å bli virkelig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det jeg skrev var at jeg måtte ha vurdert det.

Hvordan kan det være noe mer å vurdere? Har ikke denne damen vist sitt sanne jeg nok ganger for deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være noe mer å vurdere? Har ikke denne damen vist sitt sanne jeg nok ganger for deg nå?

I øyeblikket har jeg ingenting å vurdere. Det måtte i så fall blitt opp til henne å gi meg det. It ain't over 'til the fat lady sings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er dette den første damen du noen gang har hatt et slags forhold til, Steinar? Du er jo en vinglepetter uten like og uten ryggrad. Dersom, hvis, såfremt, ifall... damen sier og gjør sånn og slik, skal du vurdere det. Enhver annen mann, og omvendt hvis det var en mann som ikke kunne bestemme seg, ville ha tatt signaler forlengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har uansett blitt et substitutt for deg, du kan snakke og snakke om henne og få masse tilbakemeldinger som du selvsagt kan velge å ikke gå dypere inn i. Er det terapi for deg, eller en anlednig til å holde minnet ved like, siden du ikke hører noe fra henne? Jeg gjetter på det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden har uansett blitt et substitutt for deg, du kan snakke og snakke om henne og få masse tilbakemeldinger som du selvsagt kan velge å ikke gå dypere inn i. Er det terapi for deg, eller en anlednig til å holde minnet ved like, siden du ikke hører noe fra henne? Jeg gjetter på det siste.

Nei, det er nok i så fall mer en slags terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du innsett at det ugjenkallelig over, da?

Nei, ikke ennå.

Etter neste uke vil det være 80% sannsynlig at det aldri blir jeg og henne.

100% sikkert (ugjenkallelig) blir det ikke før jeg selv har bestemt meg for at jeg ikke vil ha henne lenger (som kan skje fort) og/eller jeg har funnet meg ei anna seriøs dame.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei, ikke ennå.

100% sikkert (ugjenkallelig) blir det ikke før jeg selv har bestemt meg for at jeg ikke vil ha henne lenger (som kan skje fort) og/eller jeg har funnet meg ei anna seriøs dame.

Det er 100% sannsynlig at det aldri blir deg og henne i dag. Move on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge hun ikke endrer innstilling og oppførsel, så er det 100% sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva Steinar, nå syns jeg du bør akseptere at det ikke blir noe etablert forhold ut av dette. Og så kommer du deg videre. Jo mer tid og forhåpninger du legger inn i dette, jo verre blir det for deg.

Så lenge hun er innom i blant og go'snakker litt, så hjelper du henne med økonomien og resten av tiden står hun fritt til å gjøre som hun vil. Du skriver selv at hun er "flink" til å lure/bedra mannen sin... så da slår det ikke deg at hun faktisk er like "flink" til å lure deg?

Jeg tror faktisk at du både kan få, og fortjener noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...