Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #41 Skrevet 1. august 2010 Det er alltid så godt å lese innlegg fra folk som vet alt - not. At jeg sier hva jeg mener om livets realiteter betyr ikke at jeg sier jeg vet alt Men jeg er jo fullstendig klar over at svært mange blant yngre generasjoner tar for gitt at alt blir ordnet og fikset og finansiert - og tilsvarende sjokkert når de oppdager at alt ikke bare ligger til rette for dem når de skal ut i verden og klare seg selv. Noen ganger må man bite i det sure eplet. Like greit å erfare det først som sist, neste gang har de kanskje vokst på seg litt ryggrad.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #42 Skrevet 1. august 2010 At jeg sier hva jeg mener om livets realiteter betyr ikke at jeg sier jeg vet alt Men jeg er jo fullstendig klar over at svært mange blant yngre generasjoner tar for gitt at alt blir ordnet og fikset og finansiert - og tilsvarende sjokkert når de oppdager at alt ikke bare ligger til rette for dem når de skal ut i verden og klare seg selv. Noen ganger må man bite i det sure eplet. Like greit å erfare det først som sist, neste gang har de kanskje vokst på seg litt ryggrad. Det er ganske bittert å falle mellom to stoler, som f.eks. jeg gjorde. Jeg har aldri forventet at samfunnet skulle stille opp bare fordi jeg ville. Men jeg slet med å få nok mat til ungene og betale nødvendige regninger. Men jeg tjente for godt til å få hjelp. Lånekassen tar ikke hensyn til andre utgifter, så studielånet måtte også betales. Jeg havnet delvis uforskyldt i min situasjon, det var ikke snakk om noe "Luksusfellen tilfelle". Men jeg hadde likevel ikke penger nok til alle utgiftene jeg hadde. Og det var ingen hjelp å få noe sted. Når jeg da har betalt skatt i 20 år, klart meg selv siden jeg var ferdig med videregående og ellers gjort det jeg kan for å være en god samfunnsborger er det ganske kjedelig.
asterix Skrevet 11. august 2010 #43 Skrevet 11. august 2010 ... Faktisk så er ikke 13000 i boutgifter mye når man har tre barn. Men det skjønner vel ikke folk som ikke har unger selv og/eller er alene om omsorgen. Vi har akkurat kjøpt enebolig på ca 230 kvm, fullfinansiert, i pendleavstand til Oslo, da jeg jobber der. Og vi har langt fra så mye som 13000 i boutgifter i mnd, selv med 8 barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå