Gå til innhold

kan vi bli for mye for menn?

Fremhevede innlegg

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Også er oppførselen "helt ok" bare fordi du har fitte...

Hvor mange menneskeliv skal sånne som deg egentlig få ødelegge før nok er nok?

Du har helt rett, så lenge det er en "hun" er terskelen ekstremt høy, ref mine tidligere påstander i andre tråder om det kjønnet som blir beskyttet, både av menn og sine egne.

Eksempel: Hvorfor har ingen kvinner her på KG lansert en korsfest-tråd over tispa i Frankrike som har kvalt åtte spedbarn enda???

Gjett? Selvsagt, hadde svinet vært en mann (betegnelsen er gjerne forbeholdt menn) så hadde den tråden hatt en tre-fire sider for lengst...............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos løvene jakter hunnene, også kommer en (1) hann og tar over når byttet er felt.

Blant fulger, hunder, katter etc...det samme. Det er størrelsen og fysikk som avgjør, og da er hannene generellt sett suverene. Sånn er det, boho ottar!

Så voldelige tendenser blant hunner er ok? Mkay...

Du sier dette som om det skulle være tøfft, men dyrene prøver oftest å unngå konfrontasjon når det ikke er nødvendig.

Har du sett når ildre skal parre seg?

Hunnen forfølges, får friheten berøvet, legges i bakken, trekkes rundt, mishandles helt til hun gir seg.

For noe tull!

I naturen blir alt det vanskapte avist, uansett kjønn. Menn er kresne, deal with it!

Det kommer litt an på dyregruppa, men ok! Dette er sant, blant surikatene f.eks ^^

Løvinnen / hunnen GIR maten til hannløven - han tar den ikke , han FÅR DEN av henne , han mates av henne - siden løvinnene er de dyktigste og raskeste jegerne .Han vil eks . IKKE klare å løpe etter løvinnen om hun skulle stikke avgårde med byttet uten å dele med han . Forde hun er for rask , i forhold til den tunge løven som ikke klarer å jakte mat selv - men må MATES av løvinnen for å overleve og er helt avhengig av henne for å få mat ....he he . Til gjengjeld tilbyr hannen beskyttelse mot andre løve-hanner - som kan drepe hennes løveunger .... .

Derfor gir løvinnen mat til hannløven ....for å kjøpe seg beskyttelse ...Men er hun sulten selv , eller ungene ... må han nok vente ...he he

Blant hundene og ulven - er kjønnene nokså likestilte og like sterke og dominante . Da snakker jeg om leder tispe og leder hannen .

Blant disse er det den dominante matriarken , ledertispa - som bestemmer over sexualiteten til alle tispene i flokken + sin egen .Både sin egen , hannens og over andre tispers i flokken .De andre tispene i flokken - får ikke lov å pare seg... . Og de vil også nekte og pare seg .For de vet de ikke har høy nok rang til å tillate seg det .Det er ledertispas som har rett til å pare seg - med leder hannen .Og ja - han klokelig holder seg unna hennes tenner ....og venter til hun er klar . For de det er smartest og minst risiko for hans egen helse ....så ja - han unngår konflikt med henne . Både når det gjelder mat og sex ...Ledertispa bestemmer over alle . ALLE hunndyr i flokken og alle unge hanner . Samt leder hannen også ...

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, du har mindreverdighetskompleks som har gått over i et overlegenhetskomplels.

Å snakk om å vri og vrenge på biologiske fakta! ;p

Skrevet

Ok, du har mindreverdighetskompleks som har gått over i et overlegenhetskomplels.

Å snakk om å vri og vrenge på biologiske fakta! ;p

Den såkalte FAKTA OG ALLE MYTENE OG FORESTILLINGENE OM KJØNN som finnes er laget av og for mannssjåvinister , og tolket feilaktig ofte ut fra mannssjåvinistiske holdninger og for å bevare liksom menns suverenitet i verden . De har tolket mye feil , t.o.m i dyreverden og misforstått mye , har de gitt et helt feil bilde av kjønnene og deres funksjon .

Hanndyrene i både menneske og dyreverden - må nok svelge sin stolthet og innse snart - at de er helt avhengige av oss hunner for å få både sex og mat ....Akkurat som hos løvene ...

Svelg deres stolthet og innse det - menn .Jeg vet jeg har rett og jeg har studert dette sriøst .Og oppdaget for et narr ...av usanne holdninger som existerer i en rekke myter om kjønn .Spesielt om oss kvinner ...

Gjest Gjest
Skrevet

Den såkalte FAKTA OG ALLE MYTENE OG FORESTILLINGENE OM KJØNN som finnes er laget av og for mannssjåvinister , og tolket feilaktig ofte ut fra mannssjåvinistiske holdninger

Den eneste som sprer sjåvinistiske holdninger og tolkninger her er deg.

har de gitt et helt feil bilde av kjønnene og deres funksjon .

Kjønn er bare det reproduktive systemet.

Hanndyrene i både menneske og dyreverden - må nok svelge sin stolthet

Hvilken stolthet? Sjalu på noe?

- at de er helt avhengige av oss hunner for å få både sex og mat ....Akkurat som hos løvene ...

Mange menn har funnet ut at de kan få både sex og romantikk fra menn, og tjene godt i tilegg.

Jakte klarer løvene utmerket alene, som hos løvene.

Hvis løvene blir trenger mat så kan de bare jage hunnene bort ifra byttet de har nedlagt. ;p

Svelg deres stolthet og innse det - menn .

Jeg ble nylig UTROLIG stolt for at jeg ikke er sånn som deg! :D

Skrevet

Også er oppførselen "helt ok" bare fordi du har fitte...

Hvor mange menneskeliv skal sånne som deg egentlig få ødelegge før nok er nok?

Ja jeg syns det er greit ! Og jeg har ikke ødelagt noen liv med det ...Kanskje av lengsel etter noe mer , som de aldri får ...men ikke verre enn det !

Innerst inne liker menn det litt , tror jeg . Menn bruker jo å si til meg : ta meg , bruk meg , jeg er her til din disposisjon , bare husk det ...osv

når du vil og så ofte du vil osv Bare sett deg oppå meg osv osv

Menn liker å bli brukt litt selv ...he he

Får dere andre damer også slike oppfordringer av menn direkte ? Ta meg og bruk meg osv ??? Eller ....?

Er det veldig vanlig eller ?

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja jeg syns det er greit ! Og jeg har ikke ødelagt noen liv med det ...Kanskje av lengsel etter noe mer , som de aldri får ...men ikke verre enn det !

Innerst inne liker menn det litt , tror jeg . Menn bruker jo å si til meg : ta meg , bruk meg , jeg er her til din disposisjon , bare husk det ...osv

når du vil og så ofte du vil osv Bare sett deg oppå meg osv osv

Menn liker å bli brukt litt selv ...he he

Får dere andre damer også slike oppfordringer av menn direkte ? Ta meg og bruk meg osv ??? Eller ....?

Er det veldig vanlig eller ?

Du fremstiller deg selv som uhyre spesiell, synes jeg. Du er ikke det. Det er sikkert mange av oss som opplever det samme. For min egen del føler jeg ikke for å blottlegge mitt seksualliv.

Skrevet

Du fremstiller deg selv som uhyre spesiell, synes jeg. Du er ikke det. Det er sikkert mange av oss som opplever det samme. For min egen del føler jeg ikke for å blottlegge mitt seksualliv.

Åja syns du det . Har ikke falt meg inn.. - ettersom jeg ikke aner om jeg er spesiell eller ikke , eller hvordan andre oppfatter meg - det aner jeg ingenting om , og hva du mener med spesiell . Jeg kjenner bare mitt eget liv og erfaringer . Jeg aner ingenting om andres liv og hva de erfarer . Derfor spør jeg om det er veldig vanlig ? For jeg vet ærlig talt ikke om det er det .

Gjest Eurodice
Skrevet

Åja syns du det . Har ikke falt meg inn.. - ettersom jeg ikke aner om jeg er spesiell eller ikke , eller hvordan andre oppfatter meg - det aner jeg ingenting om , og hva du mener med spesiell . Jeg kjenner bare mitt eget liv og erfaringer . Jeg aner ingenting om andres liv og hva de erfarer . Derfor spør jeg om det er veldig vanlig ? For jeg vet ærlig talt ikke om det er det .

Med spesiell i denne sammenhengen mente jeg at det at mannen ber om å "bli brukt" som du sier, ikke er spesielt for deg. På andre måter ville jeg nok si du er ganske eksentrisk :):) .

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet jeg har rett og jeg har studert dette sriøst .

Jeg har studert at de i ottar faktisk er vanskapte sjåvinistiske mannfolk. :jepp:

Skrevet

Sannheten er nok at du skremmer de fleste av oss her inne. Egentlig virker du veldig lite kvinnelig. Så jeg har lurt....

Dersom du er kvinne, er du MEGET spesiell. Vet egentlig om jeg skal synes synd på deg eller forakte deg. Slik er det bare.

Vet ikke om du er VIRKELIG

SKREMMER de fleste av dere ? Hvordan da ???

Jeg er virkelig og kanskje litt spesiell ... - utrolig hva jeg lærer om meg selv her på KG ...av dere andre . Fint at dere kan vurdere meg , veldig spennende å høre .For som sagt så aner jeg jo ikke hvordan andre oppfatter meg . Jeg vet ikke hva som er normalt for andre .

Men menn bruker å si at de ønsker at jeg skal " bruke dem " ... Liker kanskje ikke alle menn det ? Noen vil være mest passive og bli brukt mens noen vil være mer aktive og bruke . Jeg kan gjøre begge deler . Men 100 % passiv - det blir for vanskelig for meg .

Skrevet

Jeg har studert at de i ottar faktisk er vanskapte sjåvinistiske mannfolk. :jepp:

Jeg er i hvertfall super super feminin . Utseende messig , syns jeg er veldig femi også i personlighet og alt . Jeg ELSKER menn ..

Merkelig at noen syns jeg kanskje er litt lite feminin . Menn syns i hvertfall ikke det .Kanskje jeg er superfemi med litt maskuline egenskaper .Mulig .Men føler meg veldig women women ...he he

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

He he ...dere menn har da full kontroll på oss kjerringer...

Dere har jo fortsatt " kontrollen " selv om dama nyter det....

"Dere menn", som i at du snakker til en mann ved å sitere mitt innlegg? :)

Skrevet

Det er virkelig mye i det du sier ww.

Du burde lese boken "Begeret og sverdet, om kjønn og kultur" av Rianne Eisler, hvis du ikke allerede

har lest den.

Skrevet

Det er virkelig mye i det du sier ww.

Du burde lese boken "Begeret og sverdet, om kjønn og kultur" av Rianne Eisler, hvis du ikke allerede

har lest den.

Nei jeg har ikke lest den boken . Hvorfor burde jeg lese den - bekrefter den noe av det jeg sier eller ?

Men syns menn burde svare litt mer på denne tråden . Og de bør gå i seg selv og finne ut hvorfor en frigjordt og aktiv kvinne som ikke opptrer passivt eller undertrykket på noen måte kan

" skremme dem " eller bli for mye for dem å takle ? I dyreriket er alle hunnene også frigjordte , like aktive som hannene , de kan være dominante og sterke eller tom sterkere også , t.o.m aggresive på en rekke områder og jevnbyrdige med hannen - det skremmer likevell ikke hannene .Som i menneskeverden . Kunn i menneske verden skal de gjøre kvinner svakere og dummere en de er + hjelpeløs og kontrollere og dominere hunnens sexualitet ...alltså undertrykking og diskriminering av kjønn .FINNES IKKE - I DYRERIKET ..

Samtidig så vil jeg bare si at de " ekte " kjønnsrollene er DE vi ser i dyreriket , kunn de er naturlige , IKKE hos arten menneske . Der er de sosiale spillereglene og adferd fra kjønnene innen sex eks sterkt forstyrret , undertrykket , legget bånd på gjennom strenge rammer for kjønnsroller og oppdragelse + religion .

Noe mange mennesker faktisk lider av .Det å ikke få være seg selv og naturlig ...men måtte opptre på en bestemt måte vi er lært opp til .

Vi har og instinkter og behov og naturlige følelser som vi undertrykket selv .Mye i denne verden er " sett og tolket og bestemt gjennom mannssjåvinistiske briller " ....

Skrevet

Nei jeg har ikke lest den boken . Hvorfor burde jeg lese den - bekrefter den noe av det jeg sier eller ?

Ja, den bekrefter ditt perspektiv i høyeste grad. Og går også i dybden om hvorfor den ubalansen sannsynligvis har oppstått. Bok er basert på arkeologiske funn, nye arkeologiske funn, og gamle arkeologiske funn sett med nye briller. For neste all forskning gjort på arkeologiske funn fram til nyere tid er gjort av menn, som selvfølgelig har det matrikate synet på ting. De har altså gått ut i fra at hos menneskene har alltid mannen vært over kvinnen. Noe som preger deres tolkninng av alt som er blitt funnet. Det er helt umulig for dem å i det hele tatt tenke tanken at det kanskje ikke alltid har vært sånn. Noe det nesten 100prosent sikkert ikke har. Boken er basert på arkelogi og forskning.

Tror du ville blitt veldig inspirert ww.

Skrevet

"Dere menn", som i at du snakker til en mann ved å sitere mitt innlegg? :)

Utfra andre debatter, så har du jo rimelig svære baller... :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

det skremmer likevell ikke hannene .Som i menneskeverden .

Hvor er de mennene som blir skremt? (bortsett fra utlendinger da)

Slik jeg ser det så ELSKER de fleste norske/germanske menn staute kvinnfolk, og slik har det alltid vært.

Men ville virkelig kvinner flest taklet å bli skallete f.eks som ung 20-åring på like strak arm som menn, eller ville de vært patetiske å brukt parykk, blitt lei seg eller noe sånt? Gi ett ærlig svar, du som påstår at kvinner er så tøffe ;p

Snakk om å spre sexisme og rigide kjønnsforestillinger...

Skrevet

Men ville virkelig kvinner flest taklet å bli skallete f.eks som ung 20-åring på like strak arm som menn,

Grunnen til at kvinner potensielt sett ville tatt det mye tyngre å bli skallet enn menn, er fordi kvinner er objektivisert, og lærer helt fra de er knøttsmå av, kulturen og miljøet, at om de ikke er pene er de ikke verdt noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...