Gå til innhold

~ Dårlige patenter ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Ta f.eks. makrell-boksene. Umulige å åpne uten å sprute makrell overalt. Eller hva med juice-kartongene. Klarer du å helle uten å søle? Klarer du alltid å åpne en melkekartong uten at du må rive den opp? Deo-stick'ene kan ikke settes på hodet, for alle har rund kork... "smarte" skinke-pakninger med lukke/åpne-klaff... osv osv. :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg er veggis og hverken spiser makrell i tomat, pølser el. drikker melk, skal jeg ikke uttale med om det.... Men jeg har ingen problemer med å helle juice uten å søle. Det med deoe'ene har jeg ikke tenkt på en gang. Men når du sier det, så er det jo litt irriterende, ja. :frustrert::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet.. Skinka krøller seg etter ett døgn i kjøleskapet, deo`n får du aldri brukt alt av, makrell er bare søl (hvorfor ikke boks med vanlig lokk??)

Kanskje du kan finne opp noe nytt?? Kan hjelpe til jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest idiotiske er jo disse "smarte" juicepakkene med en liten plastdings på toppen som skal åpnes. Først søler jeg når jeg skal rive av den foliegreia, så søler jeg når jeg skal helle av kartongen! :evil: :evil: Mye enklere med vanlige, "gammeldagse" juicekartonger, jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips:

Når du skal helle ut juice fra kartong, lønner det seg å stikke et hull på toppen av juicekartongen, slik at det ikke blir vacum når du heller ut :)

Vips! Problem med juice løst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deo-stick'ene kan ikke settes på hodet' date= for alle har rund kork...

Når det gjelder sterilan deo er det likegreit siden den lekker......

Men makrell boksene irriterer meg noe sinnsykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

en deo STICK ser jeg ingen grunn til å sette på hode (stick er i alle fall i mitt vokabular den "tørre typen", slik jeg aldri har, men min smboer har et par eksemplar... Men, å sette mine, med buet kork, på hode går utmerket, for jeg putter den på hode oppi tannglasset jeg, nemlig.

Jus-tingen, det varierer fra kratong til kartong, noen typer søler letter enn andre, men det handler om dette med vakum ja, og tidvis er det veldig irriternede. Makrell i tomat spiser jeg ikke, så det har jeg ingen erfaring med.

Skinke med åpne/lukkelokk, det funker ikke å lukke nei, men jeg setter smøret oppå jeg, så holder det seg lukket.

Når løsningene ikke er praktiske, da er kluet å finne måter å klare seg på likevel. Kreativitet. (og ja, jeg klarer UTMERKET å åpne en melkeksrtong uten å rive den i stykker, men tidvis bruker jeg melk med skrukork jeg da, det må være løsningen for dem som ikke klarer dette. Q-melk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrellboksen burde vært oppdatert for lenge siden!!

Irriterer meg over cd'platene jeg da, de blir ripete så ALT for fort! (det skal ikke store festen til før cd'en hopper neste gang jeg skal prøve den...)

Og disse svææære boksene som kalles datamaskiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, de boksene er noen merkelige greier...

På jobb i dag kom jeg, tilforlatelig og uskyldig, og slå på maskinen. Starta den? Vel, den bråka. Vi restarta den. Den stoppa svært tidelig i oppstarten, lenge før vi nærmet oss windows ja.... restarta igjen, stoppa på satte sted. Dermed ringer man it-avdelingen, og setter seg til å vente. en datamann kommer. Han restarter maskina, men kommer ikke lengre. Trekker ut ledninga, trykker åp diverse fysiske ting inni den, og starter på nytt. Kommer ikke lengre. Tar med seg pc'n og går, kommer tilbake med en ny. Forklarer at overraskende nok starta pc'n helt som den skulle hos han som skulle reparere den. Han kobla opp den nye da, og starter... men kommer den lengre enn den forrige? NEI! itt frem og tilbake så begynner han å trekke ut ledninger. Jo, altså, så lenge musa ikke er tilkobla, så funker pc'n utmerket. Jeg får ny mus. Jepp, pc'n er som den skal... MUSA hindra altså pc'n i å starte opp, visstnok.... Men, jeg fikk ny pc jeg, som er litt kjappere enn den jeg hadde, så... aldri så vondt at det ikke er gdt for noe. (skulle bare ønske at jeg hadde fått ei mus mde trillehjul da, det er klønete uten! Eller at det hadde vært tastaturet som var problemet, for tastene der bråker sånn!)

Jaja... nå kom jeg langt bort fra tema? :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...