Gå til innhold

Ana Banana....


Ana

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har offisielt det teiteste dakboknavnet her inne! :lol: Orket bare ikke finne på noe bedre...

Har lest så mange bra dagbøker her inne i det siste, og ble inspirert til å starte min egen. Fin unnskyldning til å slippe å begynne på oppgaven som skal innleveres på fredag... :roll: Det spørs hvor flink jeg vil bli til å oppdatere, men men...Jeg er alltid veeeldig entusiastisk i begynnelsen, men går fort lei. Vi får se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter nå her på KG istedet for å lese og være flink student slik som jeg burde. Har som sagt en oppgave som skal leveres på fredag som jeg ikke har begynt på engang. Den skal ikke være så lang, men den teller som en del av eksamen og er dermed ganske viktig! Men det er så vanskelig å komme igang! Jeg har vært altfor slapp med studiene de siste ukene, forsover meg til forelesningene og har begynt å henge etter med lesingen. Jeg bør virkelig skjerpe meg! Men har veldig problemer med å konsentrere meg for tiden, alt jeg tenker på er at om en uke og en dag skal jeg flytte!!! :D Skal flytte sammen med kjæresten, endelig! Jeg gleder meg så utrolig mye, vi skal få det så koselig! Ikke minst gleder jeg meg til å begynne å innrede! :D (har en liten interiør-spire i magen ja :wink: )

Leiligheten er skikkelig fin, ligger i øverste etasje med DEN utsikten, og skrå vinduer, og den er på 70 kvadrat. I dag har vi vært ute og kjøpt kjøleskap (kombi kjøl og frys) og vaskemaskin, og fikk en ganske bra pris på det. Komfyr kjøpte vi allerede for noen uker siden, brukt (i veldig god stand), den var kjempestilig; svart med messingknotter. Ellers har vi ikke kjøpt så mye, kommer til å arve og låne en del av familie og venner, iallefall til å begynne med (men nekter å ta imot hva som helst, det må være fint, eller iallefall ha potensiale til å bli det!). Fant en stor gammel amerika-koffert på en bruktbutikk, den skal brukes til salongbord, og på fretex fant jeg to barstoler som var helt perfekt. Var på jakt etter det, men var ikke fornøyd med de jeg har sett i butikkene (og som var innenfor vår prisklasse :wink: ), så der hadde jeg ganske flaks. Bardisk skal det bli av en benkeplate i eik, som vi har fått av :hjerte: sin familie.

Ellers har vi funnet ut hvordan vi skal gjøre det med pengene, hvem som skal betale hva etc. Det kommer jo til å bli litt forskjell, i og med at min inntekt er lik en tredjedel av hans, så vi har funnet ut at vi tar en lik prosentdel av lønningen, slik at vi får de samme forutsetningene. Prøver iallefall dette systemet, så får vi se om det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde å begynne på oppgaven min, men endte opp med å sortere notater istedet (mens jeg hørte på Mew - dritbra cd!). Men men, det må jo gjøres det også, og det er jo bedre å gjøre noe istedet for ingenting... :wink:

Nå skal jeg snart gå og ta meg noe mat, det blir nok bare rester fra i går, men det er fajitas, noe av det beste jeg vet!

Etterpå skal jeg seriøst prøve å få gjort noe fornuftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg babler videre jeg! Det er lett å bli hekta når en først begynner.. :oops:

Men nå har jeg iallefall fått begynt på oppgaven min, har satt opp disposisjon *stolt*! Så jobber jeg videre i morgen tenker jeg...kanskje jeg får lest litt på sengen i kveld også.

Jeg er så fæl til å utsette ting, og jeg er nok ganske lat. Men jeg har funnet ut en ting som funker veldig bra for å få ting gjort, hver dag setter jeg opp en 'to do' liste, og så krysser jeg av etterhvert. Da går det ikke så mye tid vekk til tull (sånn som dette). Men jeg har glemt å gjøre det i dag da, så det er derfor jeg har vært så sløv tror jeg... :roll:

Tror høsten har kommet på ordentlig nå ja, jeg er nødt til å bruke ovnen om kveldene, og loffer rundt med pledd godt rundt meg. Synes egentlig høsten er deilig jeg. Å sitte inne med en kopp varm kakao når regnet plasker på vindusruten. Diskuterte litt om årstidene med :hjerte: , han liker bare vinteren og sommeren sier han, høsten og våren er bare sånn kjedelig ventetid. Han synes jeg er kjip fordi jeg sier jeg liker alle årstidene, fordi 'det er jo bare sånn som gud gjør'. :lol: Ikke normale mennesker altså...

Jeg har begynt å glede meg til jul allerede jeg! Det skal bli deilig, og i år har jeg laaang juleferie! :D Har eksamen i slutten av november, og etter det kan jeg bare slappe av! Da kan jeg gå rundt og dulle i den nye leiligheten, ha god tid til julepresanger, kanskje jeg til og med skal prøve meg på baking! :o :lol: Jeg KAN iallefall gjøre det...hvis jeg vil. :wink:

Jeg har lyst til å shoppe! Men jeg har nok brukt altfor mye penger den siste måneden. :-? Og kommer nok til å måtte bruke en del mer nå når jeg skal flytte også. Men når jeg får råd skal jeg kjøpe:

- Svarte knehøye støveletter, med firkantet tå og 6-7 cm hæl.

- Disse skoene: http://www.lillevinkelsko.no/showId.asp?id=650

- Nye vintersko

- En svart bukse

- En svart pologenser med sånn stor hals

- En svart kjole (den lille sorte)

- En svart cardigan, håper på å finne noe lignende som denne http://www.girlshop.com/shop/girls/catalog...k%2D0105&bt=nik

Bare svart, det høres kanskje kjedelig ut, men da har jeg den perfekte basisgarderobe. Da blir det ikke så dyrt i lengden å oppdatere garderoben med fargerike moteklær; topper, sko, belter, vesker etc. Prøver å bli litt mer fornuftig! :wink: Blir nødt til det nå når jeg skal flytte ut, det blir vel ikke rom for de aller største utskeielser!

Ugg, denne uken kommer til å gå kjempesakte. Det er fem uker siden vi var på visningen, og tiden har egentlig gått relativt fort, men jeg har på følelsen at denne siste tiden kommer til å snegle seg forbi. :-?

Kjeder meg i dag...og det var ikke så mye aktivitet her inne. Heller ikke på http://www.digsmagazine.com eller http://thefashionspot.com, som nesten er mine andre hjem :wink: Men det er visst ganske dafft i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, denne dagen har vært bare tull og tøys! Har ikke fått gjort noenting egentlig. Bare sløvet. I morgen blir bedre!

Nå skal jeg gå og ta en dusj, og så kommer :hjerte: bort og vi skal se 24. Det er omtrent det eneste tv-programmet jeg følger med på for tiden, har jo aldri tid til å se på tv lenger. Egentlig like greit :wink:

Sendte meldinger med en relativt 'ny' venninne av meg i sted, og vi avtalte å gå på kino senere i uken. Det blir kos!

Tror det er på tide jeg logger av for i dag, men jeg kommer helt sikkert til å skrive mer i morgen, det er så lett å snuble inn her når jeg allerede sitter med pc'en :oops:

God natt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ana!

Så bra at du har begynt med dagbok du også!! Har sansen for deg fra før og har storkost meg med dagboken din til nå også!

Det slår meg at vi har noen fellestrekk - jeg skriver også "to do lists" - HVER DAG!! Ikke at jeg trenger det, jeg tror jeg egentlig ville husket alt, men jeg elsker å ha struktur på ting - og det beste er når man kan krysse ut noe som er gjort, ikke sant?

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig melding Puff! :D

Skriver du også 'to do' lister?!? :o Jeg er egentlig ganske flau over det, så jeg gjemmer de bort :oops: Men unlike you så er jeg ganske avhengig av dem, er særdeles lite produktiv uten! Som du sier så er det fint å ha litt struktur på ting (jeg ekke kontrollfreak, jeg lover! :lol: ).

Tror vi har flere ting til felles, etter å ha lest en del innlegg av deg så er jeg ganske sikker på at vi deler en lidenskap for shopping... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå her i slitte stripete pysjamasbukser og en rosa hettegenser i velour...jepp, jeg har nettopp stått opp :oops: Droppet å dra på forelesning i dag, skal heller bli hjemme og jobbe videre med oppgaven. Begynte på den i går, og fikk faktisk gjort ganske mye. Klarer nok å bli ferdig til fredag tror jeg.

Skal muligens på kino senere med to jenter jeg har blitt kjent med nå i høst, det blir sikkert koselig.

Dagen i går var skikkelig :-? . Jeg var så utrolig stuptrøtt hele dagen (tror jeg spiste for lite, jeg flipper helt ut hvis jeg ikke får nok mat i meg!), og i skikkelig kranglete humør. Bortsett fra skolearbeid gjorde jeg overhodet ingenting annet enn å sløve foran tv'en. Så Extreme Makeovers på tv norge ( :o for en syk serie!), og Supermodellen fra mandag.

Ellers er livet ganske herlig for tiden, for første gang på veldig lenge faktisk. Føler at ting begynner å falle på plass endelig. Og nå er det bare seks dager til jeg flytter, det skal bli så utrolig bra (selv om jeg er litt lei meg og gruer meg også, det er jo ikke bare lett å flytte fra dem jeg har bodd sammen med de siste 20 årene... :cry: ). Føler på en måte at det er nå mitt liv begynner på en måte.

Ellers driver jeg jo nå med noe jeg liker ganske godt, har blitt kjent med litt nye folk. Ting ordner seg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver du også 'to do' lister?!? :o Jeg er egentlig ganske flau over det, så jeg gjemmer de bort :oops: Men unlike you så er jeg ganske avhengig av dem, er særdeles lite produktiv uten! Som du sier så er det fint å ha litt struktur på ting (jeg ekke kontrollfreak, jeg lover! :lol: ).

Tror vi har flere ting til felles, etter å ha lest en del innlegg av deg så er jeg ganske sikker på at vi deler en lidenskap for shopping... 8)

:ler: Du har nok helt rett ang. shoppingen ja...

Mannen min og vennene mine har blitt godt vant til postit-lappene mine overalt og mobber meg nå bare en gang i blant for dem!! Og jeg ER faktisk kontrollfrik - og jeg står for det :ler: Takk for besøk i boken min -har svart deg. Lykke til med flytting - og jeg tror du har rett i at det er NÅ livet begynner (og det er så deilig!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg burde ha lært by now at om jeg sitter ved pc'en så er det umulig for meg å holde meg unna internett! :-? Selvdisiplin er et fremmedord for meg! Jeg har vært ordentlig slaur i dag, spiste frokost klokken 12, pizza og cola :oops: Dette er BAD! Jeg som hadde sluttet med sånt tull...

Har forresten får skikkelig reisefeber den siste tiden! Jeg vil REISE REISE REISE!!! Det er så mange steder jeg vil dra. Jeg vil dra på storbyferie (London, Paris, Roma etc etc) og SHOPPE og være kulturell, jeg vil dra til en liten sydhavsøy og ligge og daffe på en kritthvit sandstrand...*drømme seg bort*. Men med mitt budsjett har jeg jo aldri råd til å reise jo! :cry: Tror kanskje jeg bør få meg en jobb, men jeg kan jo ikke jobbe så veldig mye da...synes studiene er det viktigste.

Mens vi snakker om shopping, så tror jeg jeg skal inn å bestille meg en bok fra amazon.co.uk, denne her: Cheap Chic. Har en aldri så liten obsession med interiørbøker (tror jeg har over 20 stykker!), og denne burde jo passe meg nå når jeg skal innrede mitt eget lille krypinn på et nokså stramt budsjett! :wink: Tenkte meg også inn på lookfantastic for å bestille en shampo fra Redken som frisøren min anbefalte til mitt hår.

Ellers er det utrolig mange sko jeg sikler etter på www.faith.co.uk, for eksempel disse, eller disse, men jeg vet ikke om jeg tør å bestille noe herfra, vet ikke hvordan det blir med toll og sånt... :-?

Har drevet og satt sammen en slags samle cd nå...den skal passe til et bestemt bilde/stemning jeg har i hodet mitt...det begynte for lenge siden da jeg hørte sangen I Know med Jude. Jeg fikk et klart bilde i hodet; jeg var på et slags stort slott eller herskapshus, det var kveld og mørkt, med masse stearinlys inne. Det er en fest eller noe som pågår, men jeg føler meg utenfor på en måte. Jeg ser selvfølgelig fantastisk ut, i en liten vintage kjole, stilletthæler, løst oppsatt hår og litt sotete øyesminke. Bildet består ikke av stort mer enn dette, det er iallefall settingen. Det er ganske snålt, bildet bare poppet opp i hodet da jeg hørte denne sangen, og senere har jeg hørt flere andre sanger som fremkaller de samme bildene. Her er sangene som skal med på cd'en:

Song for the Lovers - Richard Ashcroft

Where the Stars Go Blue - Ryan Adams

Sylvia Plath - Ryan Adams

I Know - Jude

Games We Play - Andreas Johnson

Cannonball - Damien Rice

From Grace - Thomas Dybdahl

The Scientist - Coldplay

The Blower's Daughter - Damien Rice

Little Wing - The Corrs

Amie - Damien Rice

Alcoholic - Starsailor

Jeg har fått en slags obsession med dette slottet eller hva jeg skal kalle det, lurer på om det er noe som har hendt i et tidligere liv kanskje...? :wink: Har bestemt meg for å finne det en dag (da må jeg huske å ta med cd'en :lol: ).

Nei, nå får jeg se å begynne på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAA!!!!!

JEG ER FERDIG MED OPPGAVEN!!!!

Har puttet den inn i permen, og vil ALDRI se den igjen!!! :roll:

Nå skal jeg bare slappe av resten av dagen, spise en sjokolademuffins og se på det interiørprogrammet på TVNorge! :D

Det har endelig gått opp for meg at jeg faktisk skal flytte herfra...jeg har begynt å grue meg litt jeg...vil ikke flytte fra mamman min! :cry: Vet jo at det er på tide, men...tror jeg er litt for hjemmekjær av meg... :oops:

Har såvidt fått med meg at det har vært endel turbulens her inne på KG i det siste...Jeg skjønner det ikke jeg! Har aldri forstått hvordan det kan oppstå slike krangler på internett, dette er da bare underholdning. Kanskje det er bare meg som ikke gidder å engasjere meg så altfor mye... :roll:

Nei, nå skal jeg gå og slappe av!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vanessa

Hei Ana!

Leste at du studerer engelsk, det gjør jeg også! :) (Og jeg har også en oppgave som skal leveres snart, men i motsetning til deg er jeg slett ikke ferdig...)

Hvilket nivå studerer du på? Jeg tar tre kurs på 1000-nivå, et i engelsk grammatikk, et i britisk litteratur og et i amerikansk historie. Det er veldig interessant, men jeg foretrekker igrunnen lingvistikk fremfor litteratur, jeg er ikke så flink til litterær analyse og slikt. Iallfall ikke enda.

Lykke til videre med studiene da!

Hilsen Vanessa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vanessa! :D

Jeg studerer engelsk 100-nivå, dette semesteret har jeg uttale (segmental phonology og intonation), amerikansk litteratur&kultur og oversettelse (som jeg liker best). Synes litteratur og kultur delen er veldig interessant, men er ikke så flink på de oppgavene jeg heller :wink: Og så er det vanvittig mye og lese og da.. :-?

Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ana! Koselig dagbok :)

Skulle bare ønske deg lykke til med flytting, det blir spennende! Flytter selv om tre uker, og gleder meg veldig :hoppe:

Hilsen Ztella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for hilsen Ztella! :D

Såhh...har jeg endelig flyttet! Det er kjempedeilig, og ikke så rart som jeg ville ha trodd. Har kost meg masse i den nye leiligheten, men ting står fremdeles litt på hodet, og det begynner å skrante på pengene nå, har kjøpt veldig mye nytt. Har desverre ikke fått opp internett ennå, så nå er jeg hjemme hos mamma, egentlig for å skrive en oppgave, men jeg ble nesten nødt til å stikke innom her en tur også. :wink:

Er egentlig temmelig sliten nå, det har vært veldig mye styr den siste uken. De siste par dagene har jeg i tillegg jobbet med en oppgave som jeg skal levere i morgen, jeg er ultrafrustrert, og får det ikke til! Men nå har jeg sagt meg ferdig, det får gå som det går.

I morgen er det endelig helg da, det skal bli deilig. I morgen etter skolen tenkte jeg å ta meg en aldri så liten shoppingtur, føler at jeg fortjener litt oppmuntring! :wink: Skal iallefall kjøpe med meg noen blader, sen skal jeg hjem og rydde litt, ta en god og varm dusj, kanskje lage meg litt god mat og slappe totalt av! Lese litt, se på Beat for Beat ( :oops: ). Kjæresten jobber sent i morgen, så jeg har kvelden helt for meg selv.

På lørdag skal vi på en bursdagsfest, det gleder jeg meg til! Og søndagen har jeg planlagt enda mer avslapning! 8) Kanskje vi går oss en tur og blir litt kjent i nabolaget, og så får vi vel bestille den Peppes filmdealen som :hjerte: har mast om hele uken nå. Gleder meg til helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...