Tosca Skrevet 29. september 2003 #1 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg har en sønn på 16 år som ikke klarer å holde tidene når han skal være hjemme om kveldene. Dette har vært et problem over lengre tid nå, og jeg er mildt sagt lei. Noen tips om hva jeg skal gjøre? Det må jo få en viss konsekvens. Har prøvd å sette tidsfristen for å komme hjem tidligere, men det hjelper ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 29. september 2003 #2 Del Skrevet 29. september 2003 Hvor lenge har dere hatt denne tiden som innetid? Mulig det er tid for å gi han lengre kvelder? Snakk med han. Spør hvorfor han ikke klarer holde tidene. Spør hva som skal til for at han klarer holde tidene. La han selv komme med forslag og løsninger. Kan dere komme til et kompromiss er han selv ansvarlig fordi han gikk med på det og dere inngikk en avtale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. september 2003 #3 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg var akkurat som han når jeg var i den aldere :oops: fikk husarrest så det jomte etter :evil: Jeg var sammen med andre som fikk lov til å være ute lengre, og jeg fant ut at det var lettere å få tilgivelse enn tillatelse :oops: Hvor lenge får han være ute om kveldene? kanskje du kan strekke deg litt om han klarer å holde den nye tiden? men at han får melding om at kommer han senere ennd et er det tilbake til den andre tiden, eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 29. september 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 29. september 2003 Hvor lenge har dere hatt denne tiden som innetid? Mulig det er tid for å gi han lengre kvelder? Han må være hjemme kl 2200 når han skal på skolen dagen etter, for da må han opp av sengen kl 0600. Jeg synest faktisk ikke det er for tidlig. Kanskje ikke så dumt å be han komme med forslag. Vi får prøve på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. september 2003 #5 Del Skrevet 29. september 2003 Synes ikke det er for tidlig i ukedagene, nei (men skjønner at han synes det). Selv ble jeg nektet å være med på andre ting hvis jeg var for sen (medr enn 5 minutter, da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2003 #6 Del Skrevet 30. september 2003 Klokken 22 er sikkert et fornuftig tidspunkt, men hvordan korresponderer det med innetiden til resten av vennegjengen? Min femtenåring har innetid klokken 23 på hverdager selv om jeg selv synes det er for sent, rett og slett fordi alle andre har den tiden - og det er ikke bare noe hun sier. Det er jo unektelig kjipt og måtte gå hjem en time før de andre da, og kan lett føre til en følelse av å være utenfor osv.. hvilket ikke er enkelt i den alderen der. En annen ting er at hjernen faktisk bare ikke er ferdig koblet i den alderen, så de skjønner ikke alt man synes man kunne forvente av dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå