Gjest Ruccola Skrevet 29. mai 2011 #1281 Del Skrevet 29. mai 2011 Skrev et lite dikt jeg tenkte jeg ville dele med dere Lille gull i magen min spreller godt med kroppen sin Mamma kjenner fot og hånd mens vi knytter sterke bånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 29. mai 2011 #1282 Del Skrevet 29. mai 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 30. mai 2011 #1283 Del Skrevet 30. mai 2011 Hadde en crappy dag, men nå ble den så alldeles mye bedre for ZIA ER GRAVIIIIID!!!!!! Forteller mer senere, må på jobb nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. mai 2011 #1284 Del Skrevet 30. mai 2011 Ruccola altså! :klemmer: Jeg er sikker på at det er alt babystøvet du så generøst har overøst meg med, som endelig har gitt resultater!! Tenk at jeg fikk oppleve å være gravid samtidig med deg da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. mai 2011 #1285 Del Skrevet 30. mai 2011 Lille gull i magen min spreller godt med kroppen sin Mamma kjenner fot og hånd mens vi knytter sterke bånd Nååw, fine diktet Takk for at du delte med oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 30. mai 2011 #1286 Del Skrevet 30. mai 2011 Ruccola altså! :klemmer: Jeg er sikker på at det er alt babystøvet du så generøst har overøst meg med, som endelig har gitt resultater!! Tenk at jeg fikk oppleve å være gravid samtidig med deg da!! La oss håpe det! Har fiiine krøller jeg nå, for jeg har hatt flettet hår i flere dager Dagen min begynte helt håpløst Her er et sammendrag....langt og sikkert ikke lett å forstå..... Hadde feberfeeling i går, og skulle legge meg tidlig...fikk telefon sent på kveld der vi fikk så gode nyheter om noen i familien som endelig er blitt gravide Så klokken gikk, og jeg kom meg ikke i seng (som vanlig ) Var oppe 3 (!!!) ganger i natt på do, slet med å sovne igjen, sambo snorket, var varmt på soverommet og jeg følte meg totalt utslitt når jeg våknet! Dro til jordmoren, og når jeg var ferdig der skulle jeg bare innom legekontoret for å bestille meg neste time der fordi jordmoren har ferie da. Stod i kø foran skranken og kjente alt blodet forsvann ifra kroppen. Gikk utav køen for å sette meg litt. Mennesker i køen kom og gikk, jeg skulle på jobb, så jeg tenkte jeg får nå prøve å stille meg i kø igjen så jeg ikke blir her hele dagen. Stod der i noen sekunder og kjente det gikk ikke. Gikk på venterommet og hentet meg litt vann og prøvde igjen. Endet opp med å sette meg rett ned på gulvet i kø! Damen i skranken så på meg når jeg kom bort, og lurte på om det gikk bra med meg, jeg var så blek. Jeg svarte at jeg er fryktelig uvel, men det går nok fint. må bare bestille en time... Hun ville ikke la meg stå der, så hun slapp meg inn til sykepleierne og la meg på en benk der og hevet beina mine. Kom inn en dame og lurte på om det gikk bedre når jeg fikk lagt meg litt. Nei, sier jeg, nå prikker det i leppene mine.... Hun hentet litt mer vann til meg og hentet en lege. Han ville bare jouralføre at jeg hadde blitt dårlig, hadde nettop målt blodtrykk hos JM så det menta han ikke var noe vits. Jeg har vert plaget med blodtrykksfall tidligere, så vi konkluderte med at det var en kombinasjon av det, lite søvn og litt småpjusk generellt. Han sa også at jeg er i en fase nå der jeg må drikke mye mer enn vanlig. Vet jeg sliter litt med det, så nå får jeg skjerpe meg tenker jeg Lå der sikkert i 15 minutter før jeg kom meg på bena og ut i bilen. Ringte jobben og sa jeg ikke kunne komme før senere. Gikk hjem og sov en time, tok meg en dusj og spiste frokost nr to. Tok på støttestrømper og dro på jobb. (Var underbemannet fra før av i dag, så hadde liksom ikke noe valg da hun andre var ferdig tidlig, og bl.annet må rekke barnehagen til sønnen sin) Har ikke vert noe effektiv på jobb i dag, men jeg var nå der, så det for holde for i dag. Nå sitter jeg i sofaen med en halvliter cola jeg unnet meg når jeg handlet Føler meg fortsatt litt småpjusk, men ikke noe svimmel eller noe ihvertfall. Ble ikke redd når det sto på, men kjente alikevel at tankene vandret og pulsen steg litt. Så etter en sånn start på dagen var det superdeilig å komme hjem og lese om Zia sine gode nyheter! Hadde det så på følelsen, men turde ikke å overdrive, for jeg vet hvor lett det er å håpe alt for mye når en er prøver Tenk at vi skal få gå gravide sammen i noen mnd kjære Zia! Nå skal jeg legge sammen litt klær, se litt på tv og så er det sengetid for en sliiiten kropp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 30. mai 2011 #1287 Del Skrevet 30. mai 2011 Ojda, det hørtes ikke noe særlig ut Hadde endel blodtrykksfall jeg også, og kjenner følelsen veldig godt! Vann er viktig ja! Du må drikke masse vann. Etter at jeg kastet opp en gang på t-banen pga blodtrykksfall ble jeg nøyere med vannet, og avbrøt mange episoder Syns du var flink som kom deg på jobb jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. mai 2011 #1288 Del Skrevet 30. mai 2011 Oi, stakkars deg for en dag! Blodtrykksfall er virkelig ubehagelig altså! En venninne slet veldig med det i svangerskapet sitt, og var faktisk sengeliggende store deler av tiden pga det. Håper du slapp med den ene gangen, og at vann gjør susen. Godt du kan ha håret løst en stund nå da, så slipper du alle krøllene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 30. mai 2011 #1289 Del Skrevet 30. mai 2011 Liker krøller jeg Zia Ja var ekkelt i dag. Har ikke hatt noe lignende i graviditeten, men har hatt tidligere. Har noe som heter ortostatisk hypotensjon eller noe... blodtrykksfall når jeg reiser meg eller om jeg står rett opp og ned for lenge. Merker ikke noe til det til dagen, bare når jeg generellt er sliten eller småsyk. Så skal drikke mye fra før av, og enda mere nå! Så nå tenker jeg støttestrømpene skal på litt oftere, vannet skal stå på bordet hele tiden og jeg skal prøve å få komme i gang med dvd'en min med gravidyoga! Fant den frem i går (På tide nå, jeg som skulle vere sååååå flink tidlig... ) Masse gode nyheter i dag da! Fikk vite om en slektning som er gravid som har prøvt leeenge, Zia er gravid og ei venninne av meg fikk en velskapt gutt i dag! Skikkelig baby-dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 30. mai 2011 #1290 Del Skrevet 30. mai 2011 Uff, ikke noe gøy med blodtrykksfall, det vet jeg! Bra at de tok godt vare på deg på legekontoret i alle fall. Ikke verst å stille opp på jobb etter en sånn start på dagen... Du er tøff. for gode nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. mai 2011 #1291 Del Skrevet 30. mai 2011 Skikkelig baby-dag ja Man må jo bare bli glad av slikt Gravidyoga høres morsomt ut! Sikkert veldig lurt å drive med sånnt - godt du går foran og kan fortelle meg i ettertid hva jeg skal hoppe over og hva som er verdt å bruke tiden på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 31. mai 2011 #1292 Del Skrevet 31. mai 2011 Fint dikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. juni 2011 #1293 Del Skrevet 1. juni 2011 Da er det noen timer jobb før langhelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. juni 2011 #1294 Del Skrevet 1. juni 2011 Da er det noen timer jobb før langhelg Yepp! Kjenner meg igjen på dårlig nattesøvn i intervaller. Påfallende hvor hardt det kan være dagen derpå nå i graviditeten i forhold til når man ikke er gravid. Men langhelg = bare slappe av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. juni 2011 #1295 Del Skrevet 1. juni 2011 Uff da..Blodtrykksfall høres ikke så deilig ut. Håper det ikke bli en vane! Koselig med skikkelig babydag! Eller babyboom! Man kan jo ikke annet enn å bli glad av sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. juni 2011 #1296 Del Skrevet 1. juni 2011 Da er det langhelg Skal ikke bare slappe av for har et roterom som sårt trenger litt sortering, vask og stell Får gjester neste uke, og må vel se om jeg finner sengen under alt rotet Det er dette rommet som skal bli barnerom med tiden også, så skal se om jeg får laget meg et system som gjør at jeg unngår at det blir like rotete igjen Her er litt av det jeg håper å få gjort i løpet av helgen -Rydde roterommet og vaske dette -vaske vinduer innvendig i begge etasjer -Kjøpe stoff til å sy MeiTai til min søster -vaske vaskerommet...skikkelig støvete oppetter veggene nå siden vi bruker trommelen mye -Vaske lister, dører og dørkarmer med grønnsåpe (Lukter så deilig ) Så får vi se hvor langt jeg kommer Sambo skal bort noen dager, så mulig det blir mye sofasitting istedenfor Men målet er der ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. juni 2011 #1297 Del Skrevet 2. juni 2011 Finfin liste over ting som må gjøres! Og synes absolutt du må spe på med litt sofasitting innimellom også! Her er det prosjekt vaske-kjøleskap i dag. Må ta det i små "bolker", med KGpauser innimellom Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 2. juni 2011 #1298 Del Skrevet 2. juni 2011 Har ikkje gjort noe spesiellt sålangt, sofaen ropte så høyt Men har planer om å stryke litt klær etterpå ihvertfall Ellers er jeg 31 uker i dag! Det betyr at det er max 11 uker til Ruccoliten kommer på utsiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 2. juni 2011 #1299 Del Skrevet 2. juni 2011 Hipp hurra for 11 uker!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 2. juni 2011 #1300 Del Skrevet 2. juni 2011 Tenkte meg forresten ut på shopping etter stoff til en meitai i morgen! Ikke til meg men til en venninne som fikk baby for 2 mnd siden Tenkte hun skulle få den i dåpsgave Spent på om jeg finner noen fine stoffer! Sist lagde jeg i mørkebrun og turkis og den ble kjempepen om jeg må si det selv! Kanskje dere kan hjelpe meg? Hvilke farger ville DU hatt en meitei i om du kunne velge? (Helst kjønnsnøytralt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå