Gjest Ruccola Skrevet 24. februar 2011 #961 Del Skrevet 24. februar 2011 Nå tar vi kvelden alle tre etter en lang dag! Jobb både i morgen og lørdag, så må få litt søvn også Natta damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. februar 2011 #962 Del Skrevet 25. februar 2011 Så bra at alt stod bra til i går! Fint å se den lille i magen ja - er du sikker på at du ikke så en liten snoppelopp? Kan fortsatt ikke helt fatte at noen velger å ikke vite.. God helg Ruccula - kos deg masse med mulige bevegelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. februar 2011 #963 Del Skrevet 25. februar 2011 Så hyggelig å høre at alt er bra Syns det er morsomt at du er så nærme meg i termin. Tenk, når Goffel fyller 1 år, kommer din lille baby til verden Jeg hadde også håpet at kjønnet ble vist ved en feiltakelse :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 25. februar 2011 #964 Del Skrevet 25. februar 2011 Så bra at alt stod bra til i går! Fint å se den lille i magen ja - er du sikker på at du ikke så en liten snoppelopp? Kan fortsatt ikke helt fatte at noen velger å ikke vite.. God helg Ruccula - kos deg masse med mulige bevegelser! Ja det var deilig! Nei vå så ingenting, bare blæra Gynekologen hadde sett kjønnet, men vi hadde ikke spurt om det og da hadde han ikke sagt noe heller. "Man har sine tegn å se etter" som han sa Jeg ef glad kjære sa ifra tidlig at han ikke ville vite - for da har jeg liksom ikke hatt noe alternativ enn det å tenke på. Hadde han sagt det rett før vi dro in hadde jeg nok blitt litt tatt på senga ja! Glad vi er gode på å prate om alt mellom himmel og jord vi to Lykke til du i dag da Line! Så hyggelig å høre at alt er bra Syns det er morsomt at du er så nærme meg i termin. Tenk, når Goffel fyller 1 år, kommer din lille baby til verden Jeg hadde også håpet at kjønnet ble vist ved en feiltakelse :gjeiper: Ja nå ble jo datoen flyttet litt da, og jeg er ganske så sikker på å gå over tiden som alle damer i min familie gjør Så tror vi sier sånn 15 august jeg Glemte å si en ting! Visste dere at man helst ikke skal gå på do rett før UL!!!!???? Det har jeg ikke fått beskjed om, og det stod ikke i innkallelsen! Så jeg gikk jo på do 15 minutter før! Er visst litt vanskeligere å undersøke da, for når blæren er tom synker livmoren lenger ned. Bare nevner det så dere som ikke har vert enda kan huske det, i tilfelle dere heller ikke har fått beskjed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 26. februar 2011 #965 Del Skrevet 26. februar 2011 Da er det helg igjen Skal i bursdag i dag og gleder meg til det. Må bare prøve litt finklær å se hva jeg kommer i!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. februar 2011 #966 Del Skrevet 26. februar 2011 Dette med blære har jeg lurt på også, fordi det står at man i forbindelse med ivf og innsetting av befruktet egg skal ha litt innhold i blæra. Ante ikke hvorfor, men nå vet jeg jo Søren at gynekologen ikke forsnakket seg om kjønn da Dere skal kjøpe inn alt i kjønnsnøytrale farger da? Dere er kanskje uansett ikke sånne som ville ha kjøpt bare lysblått/lysrosa uansett om dere hadde visst kjønn? Jeg er litt splittet der altså, for på en ene siden så elsker jeg litt tøffere klær i mer nøytrale farger. Men på den andre siden er jeg utrolig svak for typiske nusselige babyklær i blått og rosa og Huff, for et dilemma God helg Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 26. februar 2011 #967 Del Skrevet 26. februar 2011 Søren at gynekologen ikke forsnakket seg om kjønn da Dere skal kjøpe inn alt i kjønnsnøytrale farger da? Dere er kanskje uansett ikke sånne som ville ha kjøpt bare lysblått/lysrosa uansett om dere hadde visst kjønn? Jeg er litt splittet der altså, for på en ene siden så elsker jeg litt tøffere klær i mer nøytrale farger. Men på den andre siden er jeg utrolig svak for typiske nusselige babyklær i blått og rosa og Huff, for et dilemma God helg Ruccola Vi er veldig kjønnsnøytrale ja Liker ikke tanker på tre-åringer som ikke skal ha annet enn rosa kjoler, og som skriker av full hals inne på butikken fordi mor er på vei å kjøpe rødt regntøy........ Så får vi en jente så må hun bare regne med å få to antrekk lagt frem på en stol, og så kan hun velge mellom de to... DET er det valget hun får, for det er den fornuften en 3 åring HAR til å velge antrekk! (Grøsser av alt jeg har opplevd både i barnehage og som butikkansatt.......versingen er vel ei jente på 3 år som kom i barnehagen i kort kjole og tynn strømpebukse - UTEN jakke...og det var 12 minusgrader ute!!! Moren bare sukket og sa "hun er så bestemt denne jenta"...... DA har jenta rett og slett fått velge noe hun ikke hadde fornuft til å velge!!! ) Jeg kommer ikke til å tvinge på gutten min rosa altså, men de pleier ikke å vere så ekstreme som det jenter kan vere heller ) Så barnevogn kommer til å bli nøytralt, barnesete, vippestol, sengetøy og MYE av klærne! Sykler og ski og sånt får vi nå bare se, da har vi jo mest sannsynligvis fått nestemann, og har man to av samme kjønn kan man liksom gi etter litt mer på fargevelg Hm, nå ser dere sikkert for seg en streng og bestemt mamma, men jeg tror ikke jeg kommer til å vere det altså, men vi kommer til å vere obs på dette fra dag en og håper å unngå sånne situasjoner som beskrevet ovenfor (man vet jo aldri ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. februar 2011 #968 Del Skrevet 26. februar 2011 Støtter deg på å være bestemt - håper jeg klarer å gjennomføre det også, men som mange andre mistenker jeg at det kan bli vanskelig, og at det ikke blir gjennomført så lett i praksis som i teorien Helt enig i at vi IKKE vil ha en som tass som skriker over å måtte bruke rødt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. februar 2011 #969 Del Skrevet 27. februar 2011 Vi får nå bare se hvodan vi blir Men tanken er nå god da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. februar 2011 #970 Del Skrevet 27. februar 2011 Sitter og ser på NRK nå. Kjempeløp av Petter! Syns han kommer seg nå jeg, altså ikke på ski, men på utstråling og generellt på prating Syns ikke så mye om ham før nemlig, blir ikke godt mottatt hos meg når en ikke tåler å tape Men Marit også er jo rå! og alltid så hygelig og blid! Hadde forresten fryktelig vondt i siden når jeg våknet i dag tidlig.. Eller ikke akkurat når jeg våknet, men da jeg skulle utav sengen for å gå på do. Ble nesten litt lammet av smertene som strålte nedover lysken/låret og slet med å komme meg utav sengen! Haltet meg utover på do, og fikk tisset. På slutten var det vondt å tisse også! Altså ikke som ved en UVI der det gjerne svir langt nede, men rett og slett vondt oppe i høyresiden nesten i navlehøyde. I følge kart over kroppen, er det vel leveren som er ca der. (den er litt høyere oppe vil jeg egentlig tro da, men usikker) Jeg måtte veldig tisse, så er det rett og slett mulig at leveren var overbelastet eller noe? Tenkte liksom at jeg hadde ligget feil eller noe, men gikk og la meg igjen og la meg på andre siden. var like galt da, og jeg kjente det like godt når jeg da våknet igjen. Kjenner det fortsatt, men er ikke vondt lenger. EDIT: gikk akkurat på do, og da kom det igjen, helt på slutten av tissingen. stråler nedover lysken/låret og er vondt på høresiden. Må bare avslutte tissingen og da er det vondt enda. Kjente det når jeg skulle gå også, må liksom krøke meg litt sammen for å dempe smerten litt når jeg går. Er ikke redd, men lurer jo også på hva det kan vere da. Det er ikke så langt nede som blindtarmen er tror jeg. Får se om det gir seg utover dagen, viss ikke tror jeg at jeg vil snakke med legen i morgen bare for å ha gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 27. februar 2011 #971 Del Skrevet 27. februar 2011 Så rart, sånn hadde jeg det også ei periode rundt 18 uker. Fryktelig vondt å stå opp av senga når jeg var tissetrengt, og måtte gå krokrygga inn på do, og så gjorde det enda litt vondere når jeg faktisk tissa. Og måtte gå krokrygga ut av badet også, for det blei ikke bedre av å tømme blæra. Kjentes ut som det var noe skikkelig galt fatt! Hos meg var det nok knyttet til full blære, for kanskje et kvarters tid etter dobesøk kjente jeg ingenting lengre, før jeg ble trengt igjen. Her pågikk det i en drøy uke, tror jeg, før det gikk over av seg sjøl. Hehe, ser at jeg ikke akkurat ga deg svaret på noe her, men tenkte bare jeg skulle si at jeg har hatt det slik sjøl. Og hei, forresten! Jeg snikleser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. februar 2011 #972 Del Skrevet 27. februar 2011 Hei snikleser, og velkommen skal du vere Fikk smertene på andre siden også i ettermiddag. Kan det rett og slett vere desse ligamentsmertene folk snakker om? Kan de komme brått og plutselig og gjøre så vondt at man har problemer med å gå? Og stråle nedover beina? Om jeg fortsatt har det når jeg står opp i morgen ringer jeg legen og prater litt... (De sier jo det at man skal ikke ha veldig vondt i en gaviditet, da skal man kontakte lege...) Har fri i morgen, så det passer nå fint da Nå har jeg og kjære sett Bodyguard Fin film! Hadde ikke sett den på maaange år, så det var litt koselig å se den igjen Jeg husket igjen litt for mye, mens sambo nesten ikke husket noe, for han hadde ikke sett den siden den gikk på kino når den var helt ny (les: barneskolen) Og nå er det natta så jeg tusler på badet og pusser tenner Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. februar 2011 #973 Del Skrevet 27. februar 2011 Har forresten forandret tickeren min etter UL.terminen. Liker det ikke, men blir vel mest riktig det. Prøvde faktisk å lage til to, tenkte det kunne vere morsomt og ha både menstermin og ul-termin, men jeg fikk ikke legge inn to forskjellige vistnok... Prøvde meg på den typen som Nilla har to av, de korte tickerene som ligger side om side, men når jeg la dem inn ble de like selv om jeg lagde to forskjellige! Altså 17+1 og 18+1 slo seg sammen til den siste jeg la inn og begge ble like! Sikkert mulig å ordne om man er litt dyktigere på data enn meg, men jeg ga ihvertfall opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 27. februar 2011 #974 Del Skrevet 27. februar 2011 Innom å oppdaterer meg litt Blir gravidsyk av å lese her inne jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 28. februar 2011 #975 Del Skrevet 28. februar 2011 Innom å oppdaterer meg litt Blir gravidsyk av å lese her inne jo Hehe, når man har ventet på dette hele livet, så er nok boken min litt preget av det ja Det er rett og slett en fantastisk følelse å endelig skulle bli mamma! Nå venter vi bare på at Ruccoliten snart skal gi livstegn til mammaen sin, men morkaken ligger foran, så mulig jeg må vente en stund til på det Sålangt har vi valgt en fadder og gudmor, de to andre er vi litt usikre på enda Vi har dåpskjole og kurv med hjul som har blitt brukt i familien som vi får låne når den tid kommer, og jeg skal få sengen som broren min brukte på sistemann Ellers er det shoppings på resten for oss, men det tar vi til sommeren når vi får feriepenger og skattepenger (Mulig vi tar vognen tidligere, viss den må bestilles) Kjener det fortsatt litt i blæra (eller hva det er), men er ikke vondt i dag foreløpig. Så drøyer med å ringe legen tenker jeg. Nå skal jeg ut å gå en tur i fineværet tror jeg, har vert en slakk helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. februar 2011 #976 Del Skrevet 28. februar 2011 Så spennende med planlegging av innkjøp! Det er alltid moro.. Ha en fin dag og god tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 28. februar 2011 #977 Del Skrevet 28. februar 2011 Innom og oppdaterer meg og ønsker deg en fin mandag kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. mars 2011 #978 Del Skrevet 1. mars 2011 Da er det en ny uke Deilig å ha mer energi om dagene! Før holdt jeg dofaen nesten resten av kvelden etter jobb, nå får jeg nå gjort litt innimellom ) Fikk vasket soverommet i går, og flyttet på en kommode og sett at vi har plass nok til barneseng Skal begynne å tenke på å få ting i hus etter vi har vert på ferie i april tenker jeg Greit å få vasket ting og sett over sengen vi får, itilfelle den må males eller noe Tror det er en sånn side sy side crib-lignende seng Gleder meg til å få se den skikkelig! Så får vi få tak i sprinkelseng etter hvert som babyen vokser tenker jeg Noen som har anbefalinger når det kommer til bilstoler med base? Finner ingen nyere tester på nettet! Siste var fra 2009 tror jeg, og det er ikke akkurat nytt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. mars 2011 #979 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg har kjent Ruccoliten i dag!!!!!!!!!!! !!! Satt i sofaen og så på tv, og hadde brettet ned mammabuksen for jeg satt litt krøket og den ble litt trang øverst. Da kjente jeg noen banke fra innsiden! Er ikke i tvil på at det var babyen, og satt her med tårer i øynene og bare smilte fra øre til øre!!!! SÅ utrolig deilig å endelig få kjenne ham/henne!!!!! Håper det fortsetter, og at det nå ikke går uker til neste gang *kjempeglad mamma som sitter her nå, og pappaen syns det var stas også, selv om han ikke kan kjenne noe på lenge enda* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. mars 2011 #980 Del Skrevet 1. mars 2011 Så koselig Ruccola!! Håper h*n fortsetter å dytte litt på deg jevnlig da, så dere slipper å vente for lenge i spenning på neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå