Gå til innhold

Kondom som eneste prevensjon i et forhold?

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 26.7.2010 den 23.37, Jennica skrev:

Hvor mange av dere har erfaring av kondom som eneste prevensjon i et forhold? Hvor sikker er den?

Jeg er veldig usikker og bekymret, fordi hormonbaserte prevensjonsmidler passer ikke for meg i det hele tatt, og graviditet er helt utelukket fra livssituasjonen til både meg og samboeren min nå.

Brukte det i 4 år i mitt første forhold, men det dreper spontaniteten da. Man kan ikke plutselig ta en kjappis et eller annet sted utenfor soverommet. Jeg satte inn en liten kobberspiral(gynefix 200) og det funket fint. Passer for de som ikke har født. Ingen hormoner el bivirkninger🙂Gjøres hos gynekolog. 

Anonymkode: 2d294...834

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 12.1.2020 den 10.49, Nusse skrev:

Jeg har lyst til å framsnakke det utskjelte kondomet!

Vi er et par som er over snittet seksuelt aktive, tror jeg. Vi har barn sammen, og har hatt mye sex både med og uten kondom opp igjennom åra.

Bare gode erfaringer med kondom! Oftest er det hun som tar «jobben» med å sette det på, og det blir en del av forspillet vårt❤️.

Et stort pluss at det er så renslig, ikke masse kliss og søl i sengetøy, eller flekker på møbler og tepper🤗. Og hun slipper å gå rundt og lekke slim i trusa lenge etterpå!

Det er en viss risiko for at det kan bli hull i kondomet, eller det kan sprekke, eller gli av.  Prøv ut forskjellige typer, så dere finner et merke som har god passform, og dere trives med😊.  Viktig at dere er nøye med å sette det riktig på, det behøver slett ikke være en kjedelig «jobb». Passer kondomet bra, og er satt på riktig, er risiko for uhell liten!

Og vi opplever ikke nevneverdig tap av følsomhet og intimitet❤️.

Slenger meg på denne.

Har kun brukt kondom med mannen og det i snart 24 år. 
Og kun fått de to ungene vi ønsket og planla.

Nå finnes det også mange ulike kondomer. En del er satt inn med glidemiddel som øker nytelsen for begge. Disse er noe dyrere da, men verdt det. Jeg merker det med en gang om vi bruker en helt plain kondom uten riller og dotter og glidemiddel for nytelse.

Anonymkode: a0ad6...aa8

• Liker 1
Skrevet

Har brukt kondom masse opp gjennom årene, men i et fast forhold? Nei, det synes jeg blir kjipt. 

• Liker 1
Skrevet

Vet du hva, jeg har aldri brukt verken kondom eller p-piller, kun hoppet av i svingen, og det har fungert i alle år. Kondom kan sprekke og p-piller ønsker jeg ikke, så for meg fungerer det best på denne måten.

-j23

Skrevet

Her brukes det kondom. Av den enkle årsak at jeg har prøvd alt som er av hormonpreparater og kobberspiral og tåler ingenting! Sikre perioder er ikke sikre nok da jeg er livredd for å bli gravid. 

Anonymkode: a9ce8...4f1

Skrevet
1 minutt siden, Hundemamma97 skrev:

Vet du hva, jeg har aldri brukt verken kondom eller p-piller, kun hoppet av i svingen, og det har fungert i alle år. Kondom kan sprekke og p-piller ønsker jeg ikke, så for meg fungerer det best på denne måten.

-j23

Jeg ble til med hoppe av i svingen. Bare sånn... det er virkelig ikke sikkert

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

I en tråd fra 2010??           

Anonymkode: 2cb94...099

Ja.

Anonymkode: 6dbd3...fc6

Skrevet

Har du stabil syklus? I så fall kan du kjøre en kombinasjon av sikre perioder og kondom, det gjør vi. Du bør ta eggløsningstester de første månedene bare for å være sikker på at du kjenner syklusen din rett. I tillegg bør du legge inn noen dagers margin hver vei, i tilfelle eggløsningen kommer tidligere eller senere enn forventet. 

Fordelene med kondom er mange. I tillegg til å slippe bruken av hormonell prevensjon, holder mannen lenger og man slipper søl. Har man god sex, så har man også god sex med kondom. 

Anonymkode: 94767...14b

• Liker 2
Skrevet
På 27.7.2010 den 14.42, Sapree skrev:

Her er det en liste du kan lese på fordeler og ulemper: http://www.dinside.no/350155/hvilken-prevensjon-passer-deg

Kan jo svare fortsatt selv etter 10 år😆 Jeg brukte det i en 10års periode og ble aldri gravid, kondom fungerer ett fett👍 Bestilte alltid på gratiskondomer.no. Bruker p-piller nå for å slippe mensen. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble til med hoppe av i svingen. Bare sånn... det er virkelig ikke sikkert

Hm, hører mange sier dette. I teorien skal det jo ikke gå an. Men det er vel noen som ikke trekker seg ut i tide..

Skrevet

Jeg hater kondom så intens at jeg ikke bruker det under ons en gang. 

Anonymkode: 9a299...d94

Skrevet
39 minutter siden, Hundemamma97 skrev:

-j23

Helt til man blir gravid... 

Anonymkode: 2d294...834

• Liker 3
Skrevet

Vi bruker kondom og "sikre perioder" dvs, en dag eller to etter mens. Har holdt på slik siden jeg sluttet på ppille, over et år nå. Kan ikke få sagt nok hvor mye bedre sexliv vi har etter at jeg sluttet på hormonprevensjon. For min del drepte hormonprevensjon sexlysten min helt totalt. Sånn, på det nivået at jeg trodde en periode at jeg var aseksuell. 

Anonymkode: 8be3d...edf

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, Hundemamma97 skrev:

Hm, hører mange sier dette. I teorien skal det jo ikke gå an. Men det er vel noen som ikke trekker seg ut i tide..

Det går da fint an. Det er jo mange som har sædceller i forsatsen/lystdråpen. Det er jo en grunn til at det ikke blir anbefalt som "prevensjon" 😉

Anonymkode: 58b7e...76f

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går da fint an. Det er jo mange som har sædceller i forsatsen/lystdråpen. Det er jo en grunn til at det ikke blir anbefalt som "prevensjon" 😉

Anonymkode: 58b7e...76f

Så et TV-program om dette en gang og det var bevist at sæd ikke forekommer i forsatsen.

https://www.tv2.no/a/8180634/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...