Gå til innhold

Kondom som eneste prevensjon i et forhold?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sex liv blir ikke kjedelig selv om du bruker kondom!Du bør heller prøve enn å høre på individuelle svar her på kg, folk mener forskjellig!Par er også forskjellige så bare prøv deg frem med samboeren om hva som passer best for dere:)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sex er mye bedre uten for gutten, uansett hvordan du snur og vender på det (ingen jente forstår det). Det nærmest ødela sexlivet vårt etterhvert, fordi temaet skapte mye irritasjon.

Det er vel bedre med sex med kondom, enn ingen sex i det hele tatt for de fleste. For min del drepte hormonprevensjon sexlysten fullstendig, så hvis du hadde foretrekket å dyppe pikken i en tørr, uengasjert fitte en gang i måneden fordi hun føler hun må stille opp såpass ofte, fremfor å ta på regnfrakk og ha regelmessig sex med en kåt og villig jente sier det vel mer om deg. At du lar deg irritere så mye over dette at du lar det ødelegge sexlivet ditt er også ditt problem.

Skrevet (endret)

Jeg så noen nevne at kondomer er dyrt, så jeg tenkte jeg skulle lenke til http://gratiskondomer.no/ som er et kjempefint tilbud. Alt du trenger å gjøre her er å skrive inn adressa di (og verifisere epostadressa di ved å trykke på ei lenke som blir sendt i en e-post) så sender Helsedirektoratet deg en pakke med 20 kondomer i løpet av et par dager. Det blir faktisk ikke særlig lettere eller billigere enn det. :)

Endret av Michi
  • Liker 1
Gjest ddddd
Skrevet

Haha, tror du nettopp tok prisen for den mest patetiske unnskyldingen angående kondombruk. :ler:

Min erfaring er at skikkelige menn som bryr seg om dama ikke har noen problemer med å bruke kondom, dersom det er det som skal til. Selv fungerte jeg så dårlig på p-piller at kjæresten min trygla meg om å slutte på dem, han ville heller bruke kondom resten av livet, enn å ha meg på p-piller en dag til.

Til TS: Har du vurdert kobberspiral? Da slipper en hormoner, og det er ett fint prevensjonsmiddel dersom man er i fast forhold, og ikke er plaget av underlivsinfeksjoner. Jeg er kjempefornøyd med den, siden jeg synes kondomer blir litt tungvindt i ett fast forhold.

Blør du mye med kobberspiral?++

• 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Brukte kondom i 20 år inntil jeg steriliserte meg. Null problem med kondom 

Anonymkode: e9302...5d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

kondom funker helt fint hos oss. hopper og av i svingen noenganger de ukene jeg ikke kan bli gravid. jeg er åpen for å prøve andre prevensjonsmiddel men han vil ikke at jeg skal få noen bivirkninger, som jeg setter pris på.

Anonymkode: 22e0d...668

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

KOndom er helt topp, slipper sølet også!

Har aldri samleie uten kondom, skjer ikke. Ønsker ikke barn eller graviditet nå. Hormonprevansjon er bare faenskap.

Anonymkode: d0d5c...1ec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen burde bli tvunget til å ta p-piller eller hormonbasert prevensjon mot sin vilje hvertfall. 

Anonymkode: aef29...307

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En solid cocksleeve fungerer. Etter 17 år har dette vært beste løsningen. Burde vært solgt på apoteket i ulike størrelser. Norske hjem hadde aldri blitt det samme. Lykkelig vandret hun på jorden, ......

Anonymkode: 25fa9...a4f

Skrevet

Kondom fungerer veldig bra i faste forhold også. Enkel og grei prevensjon 

• Liker 2
Skrevet
På 27.7.2010 den 11.51, Jennica skrev:

Nå ble jeg veldig usikker... igjen. Jeg har prøvd å bruke p-piller i over et halvt år nå, men det funker ikke for meg i det hele tatt som sagt. Så jeg velger ikke å slutte med de for ''morro skyld''. Samboeren min sier at han støtter meg fullstendig med at jeg skal slutte med pillene, siden han også ser at det ikke er bra for meg. Ellers ville jeg mer enn gjerne fortsettet med pillene, da jeg føler meg veldig trygg og har ikke hatt noen problemer med å huske å ta dem til rett tid.

En ting er altså det at kondom blir svært dyrt etterhvert. I tillegg er jeg redd for at samboeren min skal gå lei av å bruke det, og som noen sa, at sexlivet skal bli kjedelig. Men det er naturligvis mulig å prøve det ut, for det er jo heldigvis ikke en permanent løsning 🙂

Virkelig synd at p-pillene ikke funket for meg, da jeg ellers føler meg så trygg med dem...

Unnskyld, men er ganske harry og umodent med samboer. Ha gjerne sex, men vent med å flytte sammen til dere er gift. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukte kondom i 20 år inntil jeg steriliserte meg. Null problem med kondom 

Anonymkode: e9302...5d0

Hvordan i all verden fant du denne 10 år gamle tråden?

Anonymkode: af87c...f7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 26.7.2010 den 23.37, Jennica skrev:

Hvor mange av dere har erfaring av kondom som eneste prevensjon i et forhold? Hvor sikker er den?

Jeg er veldig usikker og bekymret, fordi hormonbaserte prevensjonsmidler passer ikke for meg i det hele tatt, og graviditet er helt utelukket fra livssituasjonen til både meg og samboeren min nå.

Vi bruker kun pessar og sæd-drepende krem 5 dager i mnd. Har overvåka syklus i app fra før vi begynte med det, så jeg vet når eggløsninga kommer og at jeg er fruktbar 3 dager før og én dag etter. 

Anonymkode: da03b...d4f

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har lyst til å framsnakke det utskjelte kondomet!

Vi er et par som er over snittet seksuelt aktive, tror jeg. Vi har barn sammen, og har hatt mye sex både med og uten kondom opp igjennom åra.

Bare gode erfaringer med kondom! Oftest er det hun som tar «jobben» med å sette det på, og det blir en del av forspillet vårt❤️.

Et stort pluss at det er så renslig, ikke masse kliss og søl i sengetøy, eller flekker på møbler og tepper🤗. Og hun slipper å gå rundt og lekke slim i trusa lenge etterpå!

Det er en viss risiko for at det kan bli hull i kondomet, eller det kan sprekke, eller gli av.  Prøv ut forskjellige typer, så dere finner et merke som har god passform, og dere trives med😊.  Viktig at dere er nøye med å sette det riktig på, det behøver slett ikke være en kjedelig «jobb». Passer kondomet bra, og er satt på riktig, er risiko for uhell liten!

Og vi opplever ikke nevneverdig tap av følsomhet og intimitet❤️.

• Liker 4
Skrevet
På 27.7.2010 den 11.51, Jennica skrev:

Nå ble jeg veldig usikker... igjen. Jeg har prøvd å bruke p-piller i over et halvt år nå, men det funker ikke for meg i det hele tatt som sagt. Så jeg velger ikke å slutte med de for ''morro skyld''. Samboeren min sier at han støtter meg fullstendig med at jeg skal slutte med pillene, siden han også ser at det ikke er bra for meg. Ellers ville jeg mer enn gjerne fortsettet med pillene, da jeg føler meg veldig trygg og har ikke hatt noen problemer med å huske å ta dem til rett tid.

En ting er altså det at kondom blir svært dyrt etterhvert. I tillegg er jeg redd for at samboeren min skal gå lei av å bruke det, og som noen sa, at sexlivet skal bli kjedelig. Men det er naturligvis mulig å prøve det ut, for det er jo heldigvis ikke en permanent løsning 🙂

Virkelig synd at p-pillene ikke funket for meg, da jeg ellers føler meg så trygg med dem...

Altså kondomer er faktisk gratis på gratiskondomer.no, her finnes forskjellige størrelser og variasjoner

Vi har brukt det i 1 år nå (uten å bruke 1 krone) noe vi begge er fornøyde med, spesielt han siden da holder han lenger. Jeg skal snart sette inn spiral, men mannen sier han kommer nok til å bruke kondom av og til for å klare å holde lenger.

Skrevet

kondom i all ære men i et fast forhold kan du glemme det er bruk av kondom. Sex skal nytes.

Skrevet

Vi bruker heller sleeve istedet for kondom. Da slipper man å kjøpe inn kondomer hele tiden og en sleeve gjør jobben like bra i tillegg til at dama får lettere orgasme med det.

Anonymkode: 2ac73...408

Skrevet
På 12.1.2020 den 18.17, Annonym1 skrev:

Altså kondomer er faktisk gratis på gratiskondomer.no, her finnes forskjellige størrelser og variasjoner

Vi har brukt det i 1 år nå (uten å bruke 1 krone) noe vi begge er fornøyde med, spesielt han siden da holder han lenger. Jeg skal snart sette inn spiral, men mannen sier han kommer nok til å bruke kondom av og til for å klare å holde lenger.

Bra det😊👍

Ei pakke kondomer koster uansett mindre enn en halvliter øl eller en pakke sigaretter, og gir mye mer for pengene🤗💕😘🤗

• Liker 2
Skrevet

Vi endte opp med å bruke kondom ett år uti forholdet, fordi jeg heller ikke kan gå på hormonell prevensjon. Har prøvd kobberspiral også, men fikk så mye vondt i magen av det så jeg måtte fjerne den etter noen måneder. Jeg ble ikke gravid på den perioden:) 

Anonymkode: 2a72d...45d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...