siebaeo Skrevet 4. november 2010 #561 Del Skrevet 4. november 2010 Støtter deg! Dere får det nok til! Det er utrolig hva man får stappet inn i en bil. Og jeg har lang erfaring med en liten Astra og litt for vellykkede turer til IKEA.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. november 2010 Forfatter #562 Del Skrevet 4. november 2010 Det er hunden som er "største problemet"... Kunne selvsagt satt han på kennel, men hallooooo, jeg får da ikke noen koselig jul uten hunden Men ja, et 47-kilos levende drog tar sin plass.... Ikke er han en sånn krølle-seg-sammen-hund heller (ærlig talt så tror jeg faktisk ikke han kan det ), som blir liten og søt. Jaja, kanskje vi må kjøpe understell til denne vogna også? (De koster penger disse små...) Vellykkede turer til IKEA kjenner jeg til.... Har mer enn en gang sittet litt trangt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 4. november 2010 #563 Del Skrevet 4. november 2010 Ta med meitai og elastisk sjal så trenger du neppe vogn. Eventuelt gjør som meg, spør på nett om noen kan låne deg. Jeg fikk jo lånt barnesete av ei dame nå når vi var på ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. november 2010 #564 Del Skrevet 4. november 2010 Du får ikke tak i adaptere for vogna til bilstolen da? evt kjenner noen i Oslo som kan låne deg et understell så du slipper ta med eget? Skulle fått låne mitt om jeg ikke skulle reist avgårde meg det Vi skal forresten låne bilstol hjemme i jula så vi slipper ta den med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 4. november 2010 #565 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Det var vel et sånt sete Fakse startet med, tror jeg (eller et liknende), og der funket det aldri på grunn av Hylende Baby, så de solgte det raskt videre. Vi hadde Maxi Cosi Cabriofix til snuppa, og der satt/lå hun fin-fint. Nå er det kommet i ny og forbedret versjon. Jeg ville aldri hatt hjerte til å sette hunden på kennel i jula. Vår har vært på kennel en gang, og da ringte matfar dit annenhver dag for å få rapport. Endret 4. november 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. november 2010 Forfatter #566 Del Skrevet 4. november 2010 Ånei, hunden blir med, setter heller igjen tøtta... ..her har jeg jo omrokkert på juletradisjonene på tunet grunnet hunden... Vi tester det liggende setet, ser det an, og om hun ikke trives, vel så endrer vi fort til at f.eks hun og jeg tar fly, mannen og hunden kommer etter i bil Uansett, jeg gleder meg til jul!!! Jeg har ikke feiret sammen med pappa & co på 5-6 år tror jeg, muligens lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 4. november 2010 #567 Del Skrevet 4. november 2010 Sånn sete har vi tenkt på også, siden svigerforeldrene mine bor over 60 mil unna og det er mest praktisk å kjøre dit. Har lyst å ta en tur rett over nyttår, men kan hende vi må ta fly, får se det an. Du går gi rapport når dere har testet setet, så jeg vet om det er noe å satse på eller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. november 2010 Forfatter #568 Del Skrevet 4. november 2010 Skal gi tilbakemelding på vår erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 4. november 2010 #569 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg ville aldri brukt en sånn baby sleeper. Heller ha ofte pauser. Tenk om man kræsjer. Man kan heller sitte en voksen bak og ha litt oversikt over babyen hvis man er redd for dårlig pust. Forresten synes jeg den pusteartikkelen var merkelig. Jeg har aldri fått beskjed om å ikke bruke bilstol pga prematurt barn, og ikke de andre 9 i barselgruppen min med premature heller. Minste var 1,7 kg da de dro hjem, Junior var 2,1 kg. Kjenner forresten flere som deler seg opp på slike lange turer, og den ene tar tog/fly og den andre bil med alt stæsjet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 4. november 2010 #570 Del Skrevet 4. november 2010 Mht vogn kan dere kjøpe en paraplytrille med liggestilling, så slipper dere vognplass. Kan uansett brukes til de er ca 3 år og kjekk på sikt. I London ligger alle babyer i slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Potet Skrevet 4. november 2010 #571 Del Skrevet 4. november 2010 I artikkelen sto det vel at babyer bør ha pause fra bilstol annenhver time, og det kan jo fort hende er et must av naturlige årsaker på vei tvers over landet. Det høres veldig koselig ut å feire jul med pappafamilien igjen! Jeg gleder meg også til jul. PS! Utrolig hva man ikke får plass til med en stor skiboks på taket. Det er alltid et must når vi drar på turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. november 2010 #572 Del Skrevet 4. november 2010 Etter det jeg klarte å finne da vi kjøpte baby sleeper'n er det overhode ingen grunn til bekymring om sikkerheten i den. Den har jo integrerte belter, i motsetning til f.eks vanlige sånn boxettes som var vanlig før, og den får gode karakterer i tester både på sidekollisjon og frontkollisjon. Men som Honesty sier, frøkna vår hylte det hun var god for så lenge hun lå i den, og jeg har hørt flere som har hatt samme erfaring med barn liggende sideveis i bil. Tipper det er noe med bevegelsene de da ikke liker? Men det er sikkert noen babyer som aksepterer å ligge i en sånn, så det når dere først har kjøpt den er det jo bare å prøve den noen ganger før dere skal ut på langtur, så vet dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. november 2010 Forfatter #573 Del Skrevet 4. november 2010 Det sies så mye rart, og er litt vanskelig å sortere ut all informasjon.. Venneparet av oss som fikk for omtrent 14 dager siden, fikk beskjed om at de aller minste bare kunne være i bilsete maks en halv time! :dåne: Vi skal teste litt i forkant Fakse, takk for tipset! Og krysser fingrene for at hun takler sideliggingen, om ikke, vel, da er det jo bare å dele seg opp og selge den videre Vi ser litt på alternativer for å ha en enkel vogn i tillegg, det er litt kjekkere ifht reising. Finnes jo mange man kan bruke sammen med bilsetet når hun blir litt større Noen av de får man jo inn som håndbagasje i flyet også. Men, det blir neppe før jul.... Såfremt jeg ikke vinner i tipping da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 5. november 2010 #574 Del Skrevet 5. november 2010 Til oss har all helsepersonell bare sagt at de små sier ifra hvis de blir ukomfortable, så en grense trenger man ikke sette. Turen går sikkert greit uansett hva slags transport det blir. Vi kunne antakelig ha kjørt til Alta med våre barn, de har nesten aldri laget en lyd i bil, bare sovet når de var så små. (men jeg har jo hørt om de som er motsatt, huff!) Iskrem satt jo i bil 2 timer 5 dager i uken fra hun var 1 mnd til 4 mnd, så glad er jeg for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Potet Skrevet 5. november 2010 #575 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Det forstår jeg du er glad for, Donpedro! Jeg hadde nemlig et barn som var "motsatt", som du sier. Fra ungen ble satt inn i stolen til det ble tatt ut igjen, hylte og hylte og hylte den lille hvalpen! Korte turer, lange turer ... Dvs., vi våget oss jo aldri ut p lange turer, ettersom ungen laget slikt leven. Selv ukens lengste tur: Et kvarter, var en hylekonsert. Da sommerenturen sto for døren, satt jeg bak i bilen for å aktivisere ungen på halvåret. Vi startet kjøringen på et tidspunkt der soving var aktuelt, og ganske riktig - ungen sovnet etter en halvtime. Kjørte så langt vi bare rakk før det var ny runde med hyling. Those were the days. Hjemreisen gikk langt bedre: Ungen sov fire-fem timer, kun avbrutt av en liten ammepause. Gjett om vi var glade! Da ungen rundet året, forandret det seg til en viss grad, og nå tenker jeg at det ikke er måte på hva en DVD-spiller ikke kan gjøre for humøret. Endret 5. november 2010 av Potet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 5. november 2010 #576 Del Skrevet 5. november 2010 Innom for å se om det er noe på gang her snart. Leter etter litt fødevibber... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 7. november 2010 #577 Del Skrevet 7. november 2010 Håper alt er bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 8. november 2010 #578 Del Skrevet 8. november 2010 Det nærmer seg tøtte-ankomst her i gården ser jeg, spennende tider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 9. november 2010 Forfatter #579 Del Skrevet 9. november 2010 Vel, jeg må jo forberede meg på at hun venter til 4.desember, men jeg tror ikke hun er sååååå treg? Tror hvertfall at kroppen min er i forberedelse, for jeg er kvikkere enn på lenge og har definitivt mer matlyst.. Jeg tror det er slik det er jeg? Har vært slik i vel en uke vil jeg tro. Hvertfall utrolig deilig å ikke føle seg like skutt fortsatt. Ikke det at jeg ikke er gåen innimellom, men ikke på samme måte. I går var jeg på modningsakupunktur igjen, aner ikke helt om det fungerer eller ei, det får man vel aldri svar på. Men, jeg håper det fungerer. Nei, nå må jeg nok gjøre noe mer fornuftig igjen Ha en skikkelig super dag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 9. november 2010 #580 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg tipper Tøtta kommer den 17.november. Ikke spør meg hvorfor. Jeg har ikke noe forhold til den datoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg