Gå til innhold

Tøtta kommer til verden!

O'hara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:overrasket:

Jeg vet ikke hva som er verst her, at barnet har blitt gravid og født, at mora påstår det ikke er så uvanlig at 10 år gamle barn blir gravide i Romania, eller at spanske myndigheter faktisk VURDERER å la jentungen få beholde foreldreretten og barnet!

*sjokka*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...altså, myndighetene må jo vurdere det. De kan ikke bare fatte en beslutning om å frata foreldreretten uten å drøfte hvorfor/hvorfor ikke. Stakkars jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvertfall skjønt at det er en hel del ting som skjer ute i verden som er utenfor min fatteevne.

Har jenta blitt gravid frivillig, slik jeg forstår det, eller? Jeg tenkte hvertfall ikke på sex da jeg var ti....

Samme er den episoden der broren på 10 misbrukte søsteren sin på 4, og dette pågikk i mange, mange år. Grusomme greier!

Uff, synes det er grusomt å lese slikt, og det er utenfor min fatteevne at 10-åringer har sex...

Usj, nei, nok om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regn, regn, regn her om dagene. Litt tungvindt å ikke ha noen regnklær som passer, men jeg har en varmekjeldress som holder meg sånn passe tørr etter lufteturen med hunden hvertfall. Godt er det! :)

I dag blir det bare skolearbeid. Jeg tenkte meg en tur på butikken for å kjøpe litt mer stoff til puter i sofaen, samt noen ileggsputer, men jeg tror jeg drøyer det til i morgen :) Vi har to innleveringer til fredag, så jeg ønsker å få gjort unna det meste på de først.

Har fått sydd ferdig dynetrekk nummer to til tøtta, trenger jeg flere?

Det ene har jeg innfelt et broderi etter tøttas oldemor, litt morsomt å få brukt opp slikt som ellers bare ville ha blitt liggende innerst i et skap.

Skal se om jeg ikke får gjort unna litt i helgen også, blir ikke noen store ting for vi har besøk hele helgen, men jeg har noen strikkeplagg som trenger å få sydd i knapper og slikt. Det er greit å gjøre mens man har besøk :)

Og denne gangen skal jeg huske på å sende med pappa noen ting som har ligget her etter broren min...

Jeg er så lei av rot! Mannen er sånn spare-på-alt-type, jeg kaster... Det blir litt, tja, uenigheter noen ganger grunnet slikt, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal ta vare på ting som andre kan ha bruk for når vi ikke bruker det selv??

Boden vår er overfylt, jeg har ryddet flere ganger, men det tar ikke lange tiden før det er overfylt igjen, rotete og uoversiktlig. Så blir mannen sur fordi han ikke finner det han skal ha, og jeg sier bare at da må han være med å rydde han også! Han "skylder" nemlig på meg fordi han ikke finner det han vil ha (siden jeg har ryddet), men han har aldri tid til å være med på ryddingen selv...

Jaja, jeg skal se om jeg ikke får gjort noe rydding snart. Blir litt smågrinete av å ha det så rotete, selv om det er på plasser vi ikke bruker daglig.

Nei, nå er det vandring i regnet som gjelder. Har en her som har behov for lufting :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er sånn spare-på-alt-type, jeg kaster... Det blir litt, tja, uenigheter noen ganger grunnet slikt, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal ta vare på ting som andre kan ha bruk for når vi ikke bruker det selv??

Boden vår er overfylt, jeg har ryddet flere ganger, men det tar ikke lange tiden før det er overfylt igjen, rotete og uoversiktlig.

:ler: Her er det også litt sånn, bare omvendte roller. Det må dog sies at jeg har blitt langt bedre med årene.

Mannen her i huset er en racer på å systematisere i kjellerboder og slikt, så jeg blir jo helt sjokkert over hvor ordentlig det er. Da jeg var litt mer singel, kremt, så kunne man knapt komme inn i en bod uten å få fireogførti esker i stabel i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfaren min er helt ekstrem når det gjelder å ta vare på ting. De har et svært hus med loft og kjeller, der to soverom + kjeller, loft og bod er fulle av ting, i tillegg har de sykkelbod hvor de ikke har plass til syklene sine, de har fylt opp kjellerboden som hører til svigermormor sin leilighet og de betaler for å leie et ekstra lager et eller annet sted i byen.

Så da vet du hva du har å se frem til når dere nærmer dere pensjonsalder! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søren!!

Jeg trives best med lite...

Skjønner ikke hva man skal med alt jeg. Men, nå er nok jeg litt farget av min egen oppvekst, jeg har ikke noe barndomshjem og jeg har heller ikke noe særlig med fysiske minner fra barndommen, det aller meste forsvant.

I tillegg har jeg flyttet et uant antall ganger og derfor har jeg alltid hatt lite. Bare for noen år siden så fikk alle mine eiendeler plass på en kubikk :)

Ja takk til lite sier nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhahaha!

Ja hvem vet hva de har mikset sammen på St.Olav.. :fnise:

Endret av O'hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat som deg, det eneste jeg tar vare på er bøker. Ellers kan jeg kaste det aller meste. Mannen min er litt som faren sin, men heldigvis ikke sååå ille. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, surrer i dag også...

Men, jeg har fått tak i en Britax Baby Safe Sleeper. Planen vår er å feire jul i Oslo, og det vil si 7-8 timer med kjøring... Fly er litt uaktuelt grunnet hunden, jeg orker ikke julestress på fly med hunden for første gang i fly, tøtte på en måned, vogn og annet utstyr, og det er uansett greit å ha bilen når vi blir der nede i bortimot 14 dager.

Vet det ikke er like sikkert som med vanlig bilsete, men disse bittesmå bør ikke sitte for lenge i bilsetet grunnet pusten. Tenkte litt på tog også, men tror dette blir en grei løsning. Mulig vi tar en overnatting på veien også, får se :)

Kan sikkert være greit å ha de første månedene uansett, spesielt om vi skal ut på langtur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal være veldig bra den der! Hadde det ikke vært for at vi har liten bil og den tar en del plass hadde vi trolig kjøpt den. Det bør funke veldig bra når dere skal kjøre langt :jepp: Jeg mener å ha lest en test om at den skal være av de sikreste jeg.. :klø: Men husker ikke hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste testen jeg leste, fra 2008 (?), så kommer den ut som nummer tre. For oss blir det til tider noen lengre kjøreturer, så jeg tror det er en grei investering. Men, jeg hadde nok ikke orket å kjøpe den ny til 2500,-... :sjenert:

(Og der røyk alle mine ord om å ikke kjøpe bilseter brukt! :klaske:)

Vi vil jo bruke Cabriofix'en til vanlig :)

Lurer på hvordan vi skal få med oss alt til jul.... :klø:

Hunden tar jo så godt som hele bagasjerommet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Ja, det blir vel det som er alternativet!

Selv om jeg ikke greier å skjønne hvordan vi eventuelt skal få barnevognen i takboksen.... Kanskje vi bare dropper å ta vogn med oss.. Jeg tenker jo å bruke MeiTai til tøtta.

Får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har noen merkelige bilder i hodet jeg også.... :ler:

Galskap å kjøre i jula sånn altså!! :kari:

:ler:

Men, vil jeg feire jul med pappa, så vil jeg feire jul med pappa... :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...