Gå til innhold

Tøtta kommer til verden!

O'hara

Anbefalte innlegg

I de aller, aller fleste tilfeller så trekker den seg opp :jepp:

Så, jeg hadde ikke bekymret meg for det om jeg var deg.

Vanlig å ta en sjekk i uke 32, ikke før.

Siden ikke alt var ok hos meg, så måtte jeg inn til flere sjekker, og da har jeg hatt 3 sjekker etter uke 32. Nå sist faktisk hos to.. :fnise:

Så, da ei venninne kunne fortelle meg at jeg hadde "guttemage", så kunne jeg bare si at det fikk hun da ta opp med de fire UL'ene som alle bekreftet jente... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de aller, aller fleste tilfeller så trekker den seg opp :jepp:

Så, jeg hadde ikke bekymret meg for det om jeg var deg.

Vanlig å ta en sjekk i uke 32, ikke før.

Siden ikke alt var ok hos meg, så måtte jeg inn til flere sjekker, og da har jeg hatt 3 sjekker etter uke 32. Nå sist faktisk hos to.. :fnise:

Så, da ei venninne kunne fortelle meg at jeg hadde "guttemage", så kunne jeg bare si at det fikk hun da ta opp med de fire UL'ene som alle bekreftet jente... :fnise:

:ler:

Vi får håpe det ordner seg for deg også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, nei, nå blir den nok liggende slik den er, 2 cm opp... Men det er nok til at de kjører på med vanlig fødsel i første omgang, men tar eventuelt ks om det blir nødvendig :)

Uansett, jeg er i gode hender, de har papirene på meg og sykehuset er forholdsvis lite, og jeg har vandret mye på Gynekologisk avdeling de siste årene. Er på hei med flere av sykepleierne og legene... :fnise:

Ifølge mannen er det 5,3% sjanse for at tøtta kommer denne uken.

Kjenner jeg er litt, tja, spent? Jeg aner jo ikke hva det er jeg går til!!

Er beroliget med at jeg kommer til å merke det når det setter igang. Alle sier at man garantert merker at vannet går, så selv om det ikke er noen garanti for at fødselen kommer med en gang etter, så er det, slik jeg har skjønt det, en indikasjon på at den snart er igang :)

Og jeg trenger heller ikke være redd for navlestrengen om vannet går. Tøtta ligger så godt nedi bekkenet, det har hun gjort de siste 2 (?) månedene at det er helt trygt :)

Mannen maser om å pakke sykehusbag, og han "vet" hva som må ligge i bagen og nevner New Energy og alt mulig rart som jeg ikke ser nødvendigheten av. Og han spør meg om jeg har flere pysjamaser i tilfelle en er skitten... :fnise:

Jeg ber han bare om å ta det med ro...

Tror ikke ting skjer i ekspressfart uansett, og det eneste jeg MÅ ha med meg er pc og iPhonen samt ladere til begge. Og ett par sandaler jeg kan bruke i dusjen :)

Ellers er jeg lite bekymret, det får gå som det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spuort om jeg er på en informasjonsliste når fødsel starter (:fnise: ) og er overstått, for det har jeg, frekt nok, tatt som en selvfølge. :klem: Om du er i tvil: Jeg vil svært gjerne vite! :kgbaby:

Håper vi du er blant de 5,3%?? :nigo: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Trodde du at jeg tenkte at nysgjerrigpetra ikke ville vite?? :fnise:

Klart du står på lista!

Hadde vært veldig greit å havne i 5,3% lista altså! :jepp:

*hopper og springer trapper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har ikke fått med meg at veien er klar for vanlig fødsel her! Så bra!! :hoppe: Håper du får en kort og grei fødsel og slipper å gå over. Cuz its boooring.. ;)

Jeg har funnet meg en hjemme-trappeteknikk jeg! :ler: Jeg står på gulvet og marsjerer mens jeg hopper sånn bittelitt så det skal bli tunge skritt. Stuebordet dirra... :roll: Men det gjør at jeg kan ta noen trapper når som helst. Og jeg kjenner at det trykker nedover.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter i spenning nå. :) I dag er forøvrig bursdagen til min eldste og om et par uke og litt har jeg bursdag. Jeg deler gjerne bursdagen min med Tøtta, og det er jeg sikker på at min eldste gjør, også. :)

Ellers har du vel nummeret mitt fra vi var i operaen sammen? Jeg vil nemlig veldig gjerne ha beskjed når hun har kommet. :hoppe:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort men ikke for kort fødsel anbefales. Som om man kan velge liksom :ler:

Hva, kan man ikke velge selv?! :dåne:

Usj, jeg trodde jeg kunne skrive meg et brev og så ble fødselen og alt akkurat slik som beskrevet...?

:fnise:

Hei Fakse forresten! :velkommen:

Jeg har aldri pakket noen fødebag før det har vært for sent og angret hver gang :ler:

Hehhe, det får bli som det blir :)

Må vel kanskje pakke ned noe, tror ikke mannen stoler på at han husker hva som skal med. Strengt talt gjør kanskje ikke jeg heller det, men tror ikke noe er krise uansett :)

Jeg venter i spenning nå. :) I dag er forøvrig bursdagen til min eldste og om et par uke og litt har jeg bursdag. Jeg deler gjerne bursdagen min med Tøtta, og det er jeg sikker på at min eldste gjør, også. :)

Ellers har du vel nummeret mitt fra vi var i operaen sammen? Jeg vil nemlig veldig gjerne ha beskjed når hun har kommet. :hoppe:

Heh, tror ikke det skjer noe i dag altså! Men kanskje etter helgen? Skal nemlig på modningsakupunktur igjen på fredag.

Krysser fingrene for bursdagsdeling, eventuelt litt før :hoppe:

Har nummeret ditt ja, og ville nok ha påtvunget et sms/mms uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, spennende tider! :jepp:

Håper du på naturlig fødsel selv ? :)

PS! Har forresten morkake som ligger bak og litt foran mormunnen! Spurte jordmor idag ;)

Endret av Sequax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg må ikke ta HELT av her da.. Det er jo enda 21 dager til UL-termin.... :sukk:

Hva jeg håper på... Tja, fordeler og ulemper, vil jeg tro, med begge deler. Tror kanskje det er greiest for kroppen i etterkant med vanlig fødsel? :vetikke:

Og, jeg er litt redd for epidural, men ikke så redd at jeg vil nekte totalt om det blir nødvendig :) Jeg er generelt sett skrekkelig skeptisk på en del medisiner... :sjenert:

Ikke alt av det er like rasjonelt da. Var ikke spesielt begeistret for å havne i narkose, og grudde meg masse, men det var ikke noen big deal når det skjedde. Samme har jeg med epidural, og vil tro det ikke er så ille som jeg "frykter".

JM har aldri nevnt noe om morkaken til meg... Jeg har vært nødt til å ta UL for å sjekke slikt, men det det er sikkert forskjellig fra jm til jm :)

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har skjønt alt jeg da, men han siste legen sa at noen av blodårene (?) bare ligger noen milimeter fra åpningen, men at han trodde når jeg ble moden (?) så vil det trekke seg oppover og dermed ikke bli noe problem. Så, får se hvordan det hele fyker av.

Hjelpe meg så jeg skravler i dag... Tror jeg har oppgaveskrivingsvegring... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, kan man ikke velge selv?! :dåne:

Usj, jeg trodde jeg kunne skrive meg et brev og så ble fødselen og alt akkurat slik som beskrevet...?

Hæ? Er det ikke det som er poenget med de der ønskebrevene folk skriver til føden? :dåne:

Jeg er veldig skeptisk til epidural, uten at jeg aner hvorfor. Har et håp om å klare meg med bare lystgass, men det får jeg se når jeg kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søte mannen som vet hva du skal ha i bagen da :hjerte: Han er nok mer stresset for den enn deg :ler:

Håper du kommer innenfor 5,3 prosenten :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!

Jeg har laget en skuff klar, slik at den bagen ikke står og lengter , eller jeg for den saks skyld :gjeiper: ..Ganske så deilig d, enkle ting og fotoapparat:) Så hiver han alt i en bag eller jeg da, når tiden kommer:)

Håper du får en fin fødsel, og får føde på normalt vis:)

Hang in there!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på sykehuset har de sluttet med lystgass.... Det var visstnok slik at avsuget var for dårlig så de ansatte fikk litt for mye lystgass innabords.. :fnise:

Men de har mange som kan akupunktur/akupressur.. Skal prøve det og badekar, om det er mulig. Generelt sett liker jeg ikke badekar, men har fra andre fått tips om at det hjelper :)

Som deg Iril, så aner jeg ikke hvorfor i all verden jeg er skeptisk til epidural... :vetikke:

Lucky, heh, mannen er litt stresset her ja, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fødeskuff var lurt! Så slipper man å se den dumme bagen stå der ubrukt dag etter dag... Det er jo fort gjort å måke alt over i en tom bag når tiden er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke ha epidural. Tanken på en nål i ryggen fristet ikke, og jeg håpte jo på at jeg ville få samme type fødsel som mamma og søster 2, og da ville jeg klare meg uten. *stabeis, ja* :sjenert:

Og jeg klarte meg fint uten.

Ang. vannet, så gikk ikke det før sent i fødselen, i badekaret, så jeg merket ikke så mye til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er den nederste virvelen rett før halebeinet ikke helt god... Noe de må være obs på om de setter epidural, så jeg kjenner jeg ikke er så gira på det liksom.. :sjenert:

Jaja, hvem vet hva jeg kjenner eller ikke... Men tror jeg vil føle meg passe dum om jeg ikke merker noe til at fødselen starter... :hoho:

Eh, Poteten, jeg har da pc OG mobil med meg på sykhuset! Det er jo trådløst internett der!! :hoppe:

Jeg er klar når som helst jeg, vil bli kvitt denne vonde ryggen!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...