Saeria Skrevet 22. oktober 2010 #421 Del Skrevet 22. oktober 2010 Selv om man føler seg heldig som er gravid, så er det lov å være lei, og synes litt synd på seg selv som må tåle kjipe bivirkninger som halsbrann og andre vondter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. oktober 2010 #422 Del Skrevet 22. oktober 2010 Guttenav slet vi med å bli enige om, og bestemte oss for å la den diskusjonen ligge til etter vi hadde vært på UL. Godt var det, for vi slapp da "krangling" angående navn. Her var det veldig greit, jeg foreslo et navn, og mannen var enig. Det eneste vi har diskutert er skrivemåten... Så, nå har mannen fått viljen sin på det i bytte mot mitt etternavn Hørtes ut som en strålende løsning. Jeg tenker noen ganger på at jeg valgte å "gi slipp" på mitt gamle etternavn, at det ikke vil bli ført videre fra meg (det er ikke så mange som heter det heller) til et evt. barn. Og mannen min sier at det egentlig hadde vært litt "kult" å være en moderne mann som tok konas navn. Det var bare at mitt etternavn var så lite pent, sa han. Jeg er helt enig også da, så nå som jeg presenterer meg med fullt navn i jobben flere ganger om dagen, er jeg strålende fornøyd. Uansett, det er fint med kompromisser. Vårt var at siden jeg nærmest ut av det blå byttet etternavn (han verken spurte eller visste noe om det), mente han at han ikke kunne unngå å la meg egenhendig bestemme navn på alle barn vi måtte få. Litt av et tilbud, høres det kanskje ut som. Men så innser jeg at jeg ikke vil bestemme noe sånt alene, at jeg uansett aldri ville ha presset på ham et navn han ikke likte. Så jeg har nok gjort en dårlig deal likevel, innser jeg. Ellers har jeg tenkt helt motsatt av deg når det gjelder å finne navn. Jeg har en lang liste over fine guttenavn i hodet, mens jeg kun ville hatt et par aktuelle jentenavn (dvs. jeg syns det er mange fine, men ikke så mange jeg selv ville valgt fordi jeg har en del spesifikke krav). Men bra dere har funnet navn! Man blir veldig nysgjerrig av sånt, men helt greit hvis du bare vil dele med de du kjenner best her inne, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 22. oktober 2010 #423 Del Skrevet 22. oktober 2010 Flott mage du har Kanskje jeg kan overta den når du er ferdig? Klart det er lov å klage og være lei nå Du har vært gjennom det meste og det høres veldig tøft ut Flink du! Ikke lenge igjen nå Ønsker deg en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 22. oktober 2010 #424 Del Skrevet 22. oktober 2010 Skjønner du har hatt litt å stri med ift graviditeten.. Det ER slitsomt å være gravid, særlig på slutten når man er så tung. Jeg gikk til akupunktur helt til siste slutt og var veldig fornøyd med det. Gikk 10 dager over termin, så sånn sett "hjalp" det ikke, men jeg synes det var utrolig deilig å få tiden med meg selv. Skal definitivt gjøre det igjen denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #425 Del Skrevet 22. oktober 2010 Vel, jeg føler jeg klager mye for tiden, spesielt siden jeg vet at mange går gjennom mye tøffere svangerskap enn hva jeg har gjort. Jaja, snart over. Jeg har bestilt meg time for å få massert ryggen også, den hemmer meg en del, så håper akupunktur og massasje vil hjelpe. Navn er ikke bare bare nei. Her har både jeg og mannen sjeldne etternavn, som vi begge har sterke følelser til, så det å "gi opp etternavnet sitt", er ikke noe noen av oss hadde lyst til. Men, ingen av oss liker heller å krangle, så man må bare bli enig. For min del har det hvertfall vært helt uaktuelt å overkjøre mannen, vi er tross alt to om tøtta, og jeg hadde aldri fått oppleve graviditeten uten hans hjelp Og vice versa selvsagt. Men nå, rislapper skal lages! Takk til dere jenter, dere er gull verdt! Ha en strålende helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. oktober 2010 #426 Del Skrevet 22. oktober 2010 Håper du får en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 22. oktober 2010 #427 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg tror det er meningen at man skal være lei og klage på slutten slik at man ser fram til fødselen. Ofte begynnere man jo å glede seg til fødselen for da er alt over og alt det nye begynner. En grei løsning på menneskers redsel for fødsel; gjør dem så lei at de gjerne tar to på rappen bare for å bli ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallis Skrevet 22. oktober 2010 #428 Del Skrevet 22. oktober 2010 Snart snart! Tenk, nå er du mer gravid enn jeg noengang har vært, så om tøtta skulle finne på å komme nå så er det stort sannsynlighet for at hun er fiks ferdig og klarer seg helt helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #429 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ja, tenk, etter "oppskriften" så er hun helt ferdig på torsdag! Så, nå håper jeg hun har vett til å komme ut.... Jeg har jo vært bråkjekk og sagt til jm at jeg ikke kommer på timen den 15.nov..... Men, samtidig, hverken mannen eller jeg bruker å komme til avtalt tid, tror jeg. Vi er alltid sene hvertfall. Men, tøtta skal jo bli en forbedret utgave av oss, og himle med øynene når vi er trege. Så nå synes jeg hun kan vise oss hvordan det egentlig skal gjøres.... Og jeg soser bort dagene... Sover til langt på dag, og er skrekkelig trøtt resten av dagen..... Får jeg gjort mye fornuftig? Nope... Onsdag skal jeg til ny akupunktur og fredag på ny UL. Så uken går nok likevel, og jeg burde ha gjort det ene og det andre. Onsdag kommer nysofaen, og da skal jeg ha fått sydd ferdig sofaputene hvertfall. Må ærlig talt si at det frister mer å brodere, strikke, sy, vaske hus, rydde, fikse og ordne, bake, gå tur med hunden ++ enn å gjøre skoleoppgaver... Jaja, får jeg gjort unna to av fagene dette semesteret, så er jeg fornøyd Ha en strååååålende mandag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 25. oktober 2010 #430 Del Skrevet 25. oktober 2010 Mmmm, rislappet! Lurer på.. lager du det av grøtrester? Eller har du funnet en annen måte å trylle dem fram på? Jeg er forsinket til stort sett ALT jeg også, så nå får jeg vel svi for det her.. Vår lille er fashionably late som sin mor.. Håper JMtime går bra og at morkaka har flyttet seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #431 Del Skrevet 25. oktober 2010 Rislapper lager jeg av grøtrester ja Jeg er vant til det fra jeg var lita, men mannen har ikke vært det. Godt med syltetøy eller bare sukker på Hehe, vi får satse på at han kommer i stor stil ganske straks! Når setter de deg eventuelt igang? Altså, jeg håper jo du slipper det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 25. oktober 2010 #432 Del Skrevet 25. oktober 2010 Mamma lagde ofte rislapper da jeg var lita! Nå er det skjelden grøtrester i heimen her.. Nå fordi jeg glupsker i meg alt! Før fordi jeg ikke er så glad i risgrøt når jeg ikke er gravid.. Trpr jeg må lage MASSE grøt snart! Ja, håper han kommer snart.. Jeg skal på kontroll imorra. Da får jeg nok vite litt mer om når vi må planlegge evt igangsetting. Man kan gå 14 dager over på Ullevål. Nå er det heldigvis bare en dag over så langt så jeg har fortsatt litt tid på meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #433 Del Skrevet 25. oktober 2010 Her hos oss går man maks 12 dager over tiden, men det er ille nok det og.... Blir spennende å høre hva de sier i morgen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 25. oktober 2010 #434 Del Skrevet 25. oktober 2010 Får håpe lillemor har planer om å bli en forbedret utgave av dere og er klar for å vise det ved å komme før terminen Synes du er flink som studerer i tillegg jeg Skjønner godt at alt annet frister enn skolearbeid om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 25. oktober 2010 #435 Del Skrevet 25. oktober 2010 Får håpe du slipper å vente like lenge som jeg ventet da, her var vesla forsinket med 10 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. oktober 2010 #436 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hun får ta en G, komme dagen før UL-termin. Var en dag etter min egen termin da, så sånt sett var han jo ganske spot on. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #437 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det virker som om magen har seget mye nedover de siste dagene? Vet ikke når det egentlig skjer jeg? :klø: Synes godt hun kunne komme neste helg eller noe slikt, det hadde passet perfekt med tanke på skolearbeid og eksamener I går var jeg til massasje for ryggen, jeg har noen skikkelige låsninger nedover og håper det kan hjelpe på litt. Var forholdsvis fin med en gang jeg kom ut, men resten av dagen og i dag er like ille... Så, jeg tror jeg skal dra inn til henne på tirsdag også. Det er plagsomt med konstante smerter på en del av ryggen, det virker som om det går over til ribbeina og det gir meg problemer med pusten Jaja, syt og klag.... I morgen tidlig er det modningsakupunktur, og fredag ny UL for å sjekke morkaka igjen, og i dag kommer sofaen vår!! Og skapene, så nå blir det sikkert bra nede på tv-stua. Jeg har kjøpt gardinene, og sydd ferdig noen putetrekk. Blir kjekt å få utnyttet plassen litt bedre. Skal komme meg en liten tur på jobb i dag, ellers egentlig ikke mange planer. Må gjøre litt skolearbeid, og få støvsuget nede i kjelleren. Samt gått en tur med hunden. Spennende og innholdsrik dag.. Ha en super dag da jenter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. oktober 2010 #438 Del Skrevet 27. oktober 2010 Spennende med tøtte i nedrykksposisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 27. oktober 2010 #439 Del Skrevet 27. oktober 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #440 Del Skrevet 27. oktober 2010 Betyr det at hun kan komme om ikke alt for lenge?? :klø: Hjelpe meg, jeg er litt grønn på dette... Blir spennende å høre hva de sier på fredag. Merker man når/om hodet fester seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg