Quinden Skrevet 29. september 2003 #21 Del Skrevet 29. september 2003 Aldri i livet om jeg ville latt min datter (jeg har ingen barn enda da) tatt en slik busstur en lørdag etter ca klokka 9-10, alene. Totalt uaktuelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 29. september 2003 #22 Del Skrevet 29. september 2003 Akkurat Fredagsbarn, det var det jeg ville si med mitt innlegg, ta buss har de ikke vondt av, men på en lørdagskveld alene, neitakk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. september 2003 #23 Del Skrevet 29. september 2003 skal du komme med en videre forklaring på hvorofr du siterte også? Jeg mente selvsagt 9-10 på kvelden, og det falt ut at det var selvsag snakk om en jentunge på 13 år da! Det var jo underforstått, var det ikke det? Påpeker det likevel jeg. Og nei, en 13-åring på bussen en lørdagskveld, sånn som jeg dessverre har opplevd disse busturene selv, jeg hener heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. september 2003 #24 Del Skrevet 29. september 2003 Ahh, ok. Selvsagt kan de ta bussen, og SELVSAGT kan de gå/sykle, og ingen tar skade av å læer å komme seg frem med buss, men det gjør de på dagtid. Når det ikke er fulle folk på bussen, og andre "skumle menn". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. september 2003 #25 Del Skrevet 29. september 2003 (og, jepp, for dem som lurte, jeg kommer sikkert til å bli hønemor, som gjerne ville fulgt dem hele kvelden, men jeg har en samboer som kan "korrigere meg" når jeg blir for påpasselig. Selv reiste han avsed med toget "på tvers av landet" når han var 13 år, men selvsagt ventet noen i andre enden da. Og jeg anser ikke det som helt sammenlignbart med en lørdagskveld på byen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 29. september 2003 #26 Del Skrevet 29. september 2003 Sorry Fredagsbarn, er ikke helt inne på sitatgreiene enda, men jeg ville bare si at jeg er helt enig med det du skrev, ser det av mine tidligere innlegg. Ikke noe vondt ment, var bare enig... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. september 2003 #27 Del Skrevet 29. september 2003 Ja, jeg så det etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. september 2003 #28 Del Skrevet 29. september 2003 Det å holde seg edru når tenåringsbarna er ute er vel ikke å "sette alt på hold"? Man har da ansvar for barna sine, og for meg er det en selvfølge å kunne stille opp dersom noe skjer. Min mor var alltid kjørbar da jeg var tenåring og "ute på vift", selv om jeg som oftest kom meg hjem for egen maskin. Det samme kommer jeg til å gjøre for mine barn. Ser ikke på det som noe offer i det hele tatt å vente med det vinglasset. Har jeg sagt noe om drikking? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 29. september 2003 #29 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg oppfatter det sånn når du ser innlegget ditt i sammenheng med det du svarte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. september 2003 #30 Del Skrevet 29. september 2003 Ok kan missforståes, men jeg mener at en skal ikke måtte slippe det en har i hendene bare fordi en vil bli hentet. Jeg ser det heller ikke som uansvarligt om noen foreldre velger å ta seg ett glass vin til maten i helgene, og dermed ikke kan kjøre hit og dit. At noen velger å ikke gjøre det er opp til dem, men en kan ikke kalle en mor eller far for uansvarlig bare fordi de har tatt seg ett eller to glass vin en lørdagskveld. I dag skal foreldre være overalt for å hente, bringe og alt annet som barna vil gjøre på, og det er jeg i mot. Mine barn får velge en aktivitetsgren utenom skolen, og ikke mange. Jeg orker ikke å holde på å kjøre hver dag fordi den ene skal det den dagen, og den andre den andre dagen osv. Vi klarte oss fint når vi vokste opp uten bil, og måtte ofte bruke beina. har ikke tatt noen skade av det gitt, men i dag skal vi "passe" på barna i ett og alt. Barn har gått av å bli selvstendige og. Jeg hadde ikke latt min datter på 13 år være sammen med en gutt på 16 om vi skal gå inn på den biten også. Mye jeg ikke hadde gjort, og mye jeg hadde gjort, er vel på mange måter glad for at jeg bare har sønner, tror en er mye mer bekymret for jentene enn for guttene. Har selv en 15 åring som ikke får lov til å reise til byen på lørdagskveldene, han får pent holde seg her i nærheten, men det er meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. september 2003 #31 Del Skrevet 29. september 2003 Nå er det grunnleggende forskjell på henting/bringing på DAGTID og på KVELDSTID da. På dagen skulle mange flere syklet, gått og tatt buss. MEn på kvelden bør de (etter min mening) hentes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pocahontas Skrevet 30. september 2003 #32 Del Skrevet 30. september 2003 jeg mener at når man er 13 år er man fortsatt foreldrenes ansvar til visse grenser. så lenge dem ikke kan hente barnet barnet sitt så må man jo da sørge for at hun kommer seg hjem på andre måter. og at hun da eventuelt har penger til buss.jeg hadde ikke klart å overlate min datter til seg selv. det er hun for dyrbar til.man vet aldri hva som kan hende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2003 #33 Del Skrevet 30. september 2003 Har man avtalt henting så har man avtalt henting, den saken bør jo være grei. Om en trettenåring er mentalt i stand til å takle en busstur sent en lørdagskveld er en annen ting. Trettenåringer er ikke så små da. Husker godt den alderen jeg, og nå har jeg en datter på femten, to år eldre - hun er noe sart lita jente hun. Når det er sagt, så skal jeg også tilføye at jeg veldig ofte henter, og jeg har sagt til ungene at dersom det blir sent, og de får problemer med å komme seg hjem så ringer de. Jeg henter selvfølgelig! Jeg henter om de ringer fra stasjonen og sier de fryser også, og det er femten minutter å gå hjem. Det koster meg ikke noe. Jeg hadde en samtale med en venninne om akkurat dette i dag morges, og vi ble igrunnen enige om at vi når alt kommer til alt har vi begge hentet og kjørt ungene altfor mye (sene kvelder regnes ikke), slik at de har blitt alldeles tafatte og nesten ikke tør å ta buss, for de vet jo ikke hvilken buss de skal ta for å komme dit eller dit, eller noen ting. (Datteren er blitt veldig flink i det siste til å komme seg i alle slags retninger med buss, mens hun forteller meg at hun er i nærområdet osv., men det er jo en annen historie da *s*) Ellers har nok vi foreldre i dag litt lett for å ta ansvaret vekk fra ungene våre. Det vi kom til var at dagens femtenåringer er mye yngre enn hva vi var på samme alder. De er barn så himla mye lenger, samtidig som de begynner med alt mulig dritt mye tidligere. De er blitt ansvarsløse og utprøvende på samme tid, en innmari uheldig kombinasjon.. Ble dette rotete eller skjønte dere hva jeg mente.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå