Gjest Arbeidstaker Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Jeg er av fastlegen min 100% sykemeldt en stund framover,uten mulighet for tilrettelegging. Normalt arbeider jeg i en IA bedrift,et konsept jeg synes er supert-dersom det er mulighet for inkludering i arbeidsliv. Problemet mitt nå er at arbeidsgiveren min ikke respekterer sykemeldingen min,og stadig(ca hver uke) rnger og spør om jeg nå er klar for å jobbe noen dager i uka.Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker denne kontakten fordi det tynger meg psykisk siden jeg har dårlig samvittighet for å være sykemeldt fra før av. Jeg er klar over at jeg ikke kan jobbe nå,og føler meg overhodet ikke i stand til det heller,men jeg er ikke vant til å være borte fra jobb og er egentlig glad i å jobbe.Spørsmålet mitt nå er: har arbeidsgiveren min lov til å ringe meg og spørre om jeg er i stand til å jobbe når fastlegen min har sykemeldt meg 100% i perioden arbeidsgiveren min spør om?Han mener nemlig at det er hans plikt som arbeidsgiver å følge opp den ansatte i sykemeldingsperioden og at han har rett til å ringe meg for å spørre om jeg er klar til å jobbe litt.Dette til tross for at jeg har sagt at jeg heller ønsker at jeg ringer når jeg føler meg klar for å jobbe.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Din arbeidsgiver er pliktet til å ringe
Gjest Cho Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 Nei, det har han vel ikke lov til? Beklager at jeg ikke kan komme med noen konkret info..
Gjest Arbeidstaker Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 Din arbeidsgiver er pliktet til å ringe En gang i uken?Og selv om arbeidstaker ikke ønsker det?