Gå til innhold

Den lettere vei

wahaj

Anbefalte innlegg

Banish fat, boost metabolism er gjennomført, og jeg er veldig glad for at jeg kun skal trene den én gang i uka, for makan til trening hu Jillian skal prakke på oss. Sliten, svett, tungpustet, og kvalm. Da vet man at man har presset seg og det var en god økt.

Nå lager jeg muffins på lavkarbo vis (0.6karbs i hver), så er spent på om den er god. Håper det :)

Har hittil spist:

Etter trening: proteinshake (1.9)

Men får vel lage meg noe mat, for nå er jeg faktisk sulten, for engangs skyld.

Fortsatt nervøs, men kun et kvarter igjen så får jeg vite om typen har bestått oppkjøring eller ei. x alt jeg har :)

I morgen er det 5k, så er det yoga meltdown på lørdag så er det en velfortjent pause på søndag, før det er nok en ny uke :D

Endret av wahaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk oppkjøringa? Og muffinsene? :fnise: Oppskrift?

Oppkjøringa hans gikk veldig bra, han bestod :D

Muffinsene var helt greie, ikke verdens beste, men ikke vonde heller. Så spiste 3 i går :P

3 egg

2 ss. smør (smeltet smør)

3 ss. fløte

3 ss. sukrin

litt salt

Noen dråper vanilje ekstrakt/essens

1/3 ts. bakepulver

20-25 gram kokosmel/kokosmasse

Regnet at det ble ca 6g karbs i den, men så fant jeg en annen kokosmasse, med 7 karber mindre, så da hjelper det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden typen bestod på oppkjøringa, så har vi fartet litt rundt.

I dag har vi fått kjøpt alt av brus og blandevann til bryllupet, samt skjorte og sko til han.

Har dog fortsatt en del igjen, og 1 mnd på oss, *stressa*

Jaja. I går var det 5k, 3g-3j-3g-3j-1g (g=gå,j=jogging), og det gikk bra, faktisk litt mer slitsomt enn onsdagen, men jeg fullførte med glans

I dag var det 30 min yoga meltdown, det gikk helt greit. Det er jo egentlig ikke helt yoga, eller, hun bruker posisjonene, men med bevegelse for å få mest utbytte av det. Egentlig helt greit, syns det blir litt for kjedelig med pilates og yoga (men er vel mest vant til hopp og sprett).

I morgen er det fridag, med god samvittighet, før det er 5k på mandag igjen.

Pc'en min har vært syk, så den har vært på rep de siste ukene og den får jeg tilbake i dag, og jeg gleder meg, skal bli deilig å få tilbake pc'en sin med alle tingene på osv (bruker typen sin nå). Batteriet kutta jo også plutselig ut (kjøpte nytt i juni, så det tålte litt over 3 mnd, før det takka for seg), så jeg har kjøpt nytt, og det kom i posten i dag, så da passer det utmerket at jeg får den tilbake.

Akkurat nå er Jr. hos bestemor en tur, på playdate med ei 3 mnd gammel jentebaby, så han koser seg nok (han er litt over 7 mnd). Men passa greit, så fikk vi shoppet litt.

Jeg er sulten nå, så får vel hive over noe mat. Er fryktelig dårlig på å spise, men er jo sjeldent sulten.

Har til nå spist en proteinshake (1.9 karber).

Lagde pizza i går (fant en bunn her inne), og den smakte så og si som vanlig pizza, med 23 karber i hele pizzaen (bunn+fyll), så den forsvant nesten.

Er på dag 11 i dag, og fortsatt ikke hatt lyst til å sprekke, så tror dette går rett veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med lappen til kommende mannen, og da er det jo ikke lenge til bryllupet! Tenker du gleder deg :)

Tja, vet ikke helt, gruer meg mer, men. Legger ikke ut noe her om det :)

I dag er det faktisk fri fra trening. Helt ærlig så er det en merkelig følelse. Er så vant til å trene hver dag, og når det da er fri, så får jeg litt. hm, dårlig samvittighet? Selv om det er veldig bra for kroppen å ha litt fri og, er litt stiv og støl, så :P

Sambo var sjåfør i natt, så han kom hjem i 2 tiden, og fikk jo selvsagt ikke sove før det. Ble til slutt overtrøtt med hodepine. Så i 3 tiden sovnet jeg endelig. Og når våknet mini, jo kl 5. Ikke populært fra mammas side. Og han skulle ikke sove igjen, joda sovnet i en halvtime kl 6.30-7, så da måtte jeg bare opp. Har den følelsen som rett etter fødselen, der man går i halvveis koma pga for lite søvn. Gjesp, men, i morgen kan jeg sove lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig veiedag i dag, men vi reiste plutselig på spontant biltur 57 mil nordover til min far og familien, så da veier jeg neste tirsdag. Hadde egentlig tenkt å ta pause fra både trening og ketolyse, så trente ikke 5k i går, og spiste både potetgull og rundstykker. Men så angrer jeg meg i dag, og får dårlig samvittighet, så da har jeg trent 5k i dag, og spist et halvt rundstykke, men så reiste vi på butikken å kjøpte både kylling og salat, så blir det nok egg osv fremover. Merkelig egentlig, bestemmer meg for å ta en pause mens vi er her, så ombestemmer jeg meg, for jeg vil ikke spise brød.

Kanskje like greit.

5k så slik ut i dag:

3 min. rask gange

4 min. jogging

3 min. rask gange

3 min. jogging

1 min. rask gange

4 min jogging er tungt altså! Men, jeg klarte det, og selvsagt timet jeg de siste 3 i en oppoverbakke, så de 2 siste min jogga jeg oppover, og HERREGUD (beklager språket) det var tungt!

I morgen tar jeg nok dag to på 5k, siden det er onsdag. Så blir jeg med min stemor på step-time på treningssenteret, hu leder timen :)

Tok hverken med tablettene, proteinshake eller treningsutstyr. Lite smart, men.

Vet ikke helt hvor lenge vi blir her, vi tar det bare som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg var veldig motivert til å holde meg til ketolyse, men så ombestemte jeg meg på onsdagen, så har dessverre frotset =/

Har veiedag i morgen, og gruer meg. :P

Men, fra i dag er det på'an igjen! Trente 5k selv om det var 'ferie', men trente ikke step. Har hatt en umuligus unge, som har vært mye våken på natta, mulig grunnet tenner, men dog likevel slitsomt.

I dag er det også 5k:

3 min. rask gange

5 min. jogging

3 min. rask gange

4 min. jogging

1 min. rask gange

Begynner å bli ganske forkjølet, så er spent på om jeg klarer dette i dag. Hvis jeg ikke klarer det, så bytter jeg bare om på dagene, for nå er det en ny uke, med diett, og 6 treningsøkter :)

Har jo sovet utrolig lite den siste tiden, så min mor ville ha guttungen i natt, så da kunne vi sove lenge, og uforstyrret. Og hva skjer tidlig om morningen? Jo, naboen begynner å skru/banke osv rett utenfor vinduet på rommet. Forbanna typisk. Så jeg er litt trøtt, har vondt i hodet, og er ikke helt i form.

Ja ja, nok klaging. Det har vært en kjempe koselig uke, kom masse snø i helgen, tenkte på å ta bilder av gutten i snø, men ble ikke noe. Hadde nok blitt fine bilder, men vi venter bare til det kommer snø hit.

(Veide meg nå. Vekta viste 91.0kg, så da har jeg gått opp 2.2kg, det meste er nok vann og overflødig fordøyd mat i tarmene, men likevel. Litt kjipt, samtidig som jeg visste at jeg ikke kom til å gå ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada!

Vi reiste til Sverige i går, for å shoppe siste rest til bryllupet, så da valgte jeg å sette kuren på pause, og kose oss, men ble jo selvsagt kjøpt inn en del godis og.

Og det resulterer i pause i dag og. Og jeg får så dårlig samvittighet at fy!

Jeg er redd jeg ikke kommer til å gå ned noe til bryllupet...

Så fra i morgen skal jeg være streng med meg selv! Det er kun 24 dager igjen, og 24 dager på streng diett, før jeg skal ta en dags pause, og se frem til en slankere kropp. Det burde vel ikke være så vanskelig? Så motivert jeg har vært, og 15 dager uten et eneste problem.

Og på toppen av det hele har jeg blitt syk. Og siden vi reiste til Sverige i går, så ble det ikke noe trening da, og ikke trening i dag. Så håper inderlig jeg er i bedre form i morgen, så jeg iallfall får fullført økt 2 av 5k (uke 5). Jeg skal iallfall klare de to siste innen uka er omme. Skulle jo helst ha trent mer og, men, er ikke noe vits i når man er sjuk, og såvidt orker å gjøre noe.

Jaja, én god nyhet er at vi har fått fryseboks (endelig!!), og passa bra siden jeg kjøpte så utrolig mye kjøtt i Sverige. Kan også bort på Meny for å kjøpe store kg sekker med grønnsaker (tror også det blir billigere enn de små typ 400g o.l.

Jaja, nå er gutten i seng og sover, og samboeren er hos en kompis, så er litt deilig å ha leil for seg selv.

Spesielt når man ikke er i form, men så har gullet vært hos sin bestemor nå siden søndagskvelden, og til i dag tidlig, så reiste gutten og samboeren på besøk til oldemor+ oldefar, og var der i noen timer, så jeg fikk fri, og de fikk sett gullet igjen.

Jo, samboeren min har bursdag om ikke så lenge, og jeg lurte lenge på hva jeg skulle gi han. Og han har mast om paintball en evighet nå, men aldri fått med nok folk. Så da har jeg fått med folk, så de blir 6 totalt, og de får spilt, og dette vet han ingenting om før dagen :D Tror han blir veldig glad for det, håper det iallfall.

Han ga jo meg og ei venninne spa (4 uker etter fødselen, så ikke så kult med tanke på kroppen der og da), det var så deilig!

Nå skal jeg fikse litt i frysa (har stappfulle skuffer i mini frysa vår (sånn med kjøleskap og fryser), så skal få ommøblert litt i den, så skal jeg lage litt mat, før det er Tryllegreier på tv MAX.

God kveld alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt syk, så har ikke blitt noe mer trening, selv om jeg gjerne skulle gjort det.

Gått glipp av to økter med 5k, så får ta hele uke 5 på nytt til uka.

Har to eksamener kommende opp, gym vg3 om 4 dager, og matte uka etter. Burde strengtalt lest, men får meg ikke til å gjøre det. Skal dog pugge til matte i morgen, da får jeg hjelp. (tar hele vg3 allmenn påbygg som privatist).

Og i dag er det 21 dager til bryllupet, tida går fort! Har heldigvis ikke mye igjen nå.

Også har jeg slurvet på ketolyse, så jeg startet igjen i dag, og nå skal jeg holde meg til det, frem til bryllupet, så blir det én fridag.

I går kom vi hjem med to nye familiemedlemmer, 2 stk chinchilla, kjempe nydelige! Hu er 8 år og han er 2.5 år, mor og sønn :)

De er jo nattdyr, så har vært litt småkjipt at de har sovet hele dagen, and still counting, men blir nok full fart så fort de våkner til, da skal de få ut å løpe litt.

Mat i dag:

Omelett m ost + bacon (2)

Kjøttdeig, brokkoli/blomkålblanding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, vel, testet positivt i natt, så må vel opp litt av karber, men skal fortsatt trene, og holde meg sunn, så kanskje jeg går ned litt, og ikke opp så mye som sist gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her leser jeg tilfeldigvis gjennom boken din, og så ser jeg i siste innlegg en gledelig nyhet. Koselig! Gratulere så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her leser jeg tilfeldigvis gjennom boken din, og så ser jeg i siste innlegg en gledelig nyhet. Koselig! Gratulere så mye :)

Takk for det :)

Har ikke sunket helt inn ennå, men, kommer nok.

Har jo mer enn nok å følge med på, så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååååå mye!!! Jeg var litt bortreist jeg, lurte på hva slags tester du tok liksom...haha! Det blir den andre eller? Så gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååååå mye!!! Jeg var litt bortreist jeg, lurte på hva slags tester du tok liksom...haha! Det blir den andre eller? Så gøy!!

Hehe, skrev jo ikke åssen tester, så fort gjort :)

Det blir nr 2 ja, med ca 15 mnds mellomrom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...