Gå til innhold

Badebleier


Mamaloco

Anbefalte innlegg

Hei! Om en måned skal vi på babysvømming, og vi tenkte å teste ut bassenget en gang eller to før det. Men jeg lurer litt på hvor gode de forskjellige badebleiene er. På butikkene her får man bare kjøpt Huggies og Libero, vet helt ærlig ikke om det finnes flere typer jeg men.. Hvilken bleie anbefaler dere? Lillegutt er, som HS så fint kalte det, en "slank" baby :) og vi bruker til vanlig Libero bleier. Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke kjøpe badebleier som kan brukes flere ganger? Sjekk f.eks. Bleieboden eller Eddabedda. Vi har hatt ImseVimse sine, og vært godt fornøyd med dem.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe badebleier som kan brukes flere ganger? Sjekk f.eks. Bleieboden eller Eddabedda. Vi har hatt ImseVimse sine, og vært godt fornøyd med dem.

Den skal jeg tygge på, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår erfaring er at badebleiene er nokså like. (Jeg tror aldri hun bæsjet i vannet, så vi har ingen erfaring med hvordan bleiene takler det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også badebleier fra ImseVimse og er fornøyd. BLir ikke så tunge av vann som de fra matbutikken. Og varer lenge. Men har brukt de fra Huggies også og det var helt ok. Har faktisk opplevd at han har bæsjet to ganger og det gikk bra, men måtte jo skynde oss opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi gikk på babysvømming fikk vi faktisk badebukse på første gangen.

Det var fordi de ikke ønsket at babyene brukte badebleie, for det gjør at bleierumpa flyter, og gir feil tyngdepunkt i vannet...

Hvis ikke hadde jeg kjøpt en flergangs badebleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det påbudt med badebleier i stoff, og arrangøren solgte de fra Imse Vimse på stedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er og veldig fornøyd med de fra ImseVimse, har hatt tre forskjellige så langt (og når barnet begynner å gå så er badeskoene fra samme produsent fantastiske!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en stripete bomullsbadetruse på Bogerud (ca. 29 kroner for et par år siden) og en litt mer plastaktig badebukse samme sted (ca. 70-80 kroner). Den stripete badetrusen er den desidert beste. One size. Vaskes på 60 grader. Vi har fått bæsj i den, vel og merke på bassengkanten, og det var veldig lett å oppdage og ingen lekkasje. Vet ikke hvordan den ville reagert på mer flytende avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte libero sine for første gang i dag, og var veldig fornøyd! Jenten vår er ca 12kg, og bleien er for 10 til 15kg, og den var litt stor på jenten vår.. Men det gikk greit med badedrakt oppå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...