Gå til innhold

Silikonpupper

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen her som har tatt silikon i puppene? Og hvordan var det?

Er selv 25 år - og paddeflat! Vurderer å ta silikon, men vet ikke om jeg tør... Er litt pysete av meg :P Men jeg tør ikke å gå i badeland/ stranda, for jeg finner ingen bikinier som er passelig. I bh'er bruker jeg str. 70a, men bruker silikoninlegg inni bh'en, så da ser det iallefall ut som jeg har litt pupper...

Så, noen som vil dele sine erfaringer ang. silikonpupper? Tok operasjonen lang tid? Var det vondt i ettertid? Hvordan var det med jobbing, i ettertid, måtte dere sykemeldes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sinnamann
Skrevet

Angående hvordan det blir med jobbing, - så kan du iallefall forvente deg å gå opp i gradene hvis du har en mannlig sjef ;)

Kvinner med små pupper er jo ufordragelige, og det har jeg alltid sagt, og sier fortsatt; bh-størrelsen er like stor som eierens hjertestørrelse!

Skrevet

Morsom du er...

Hei gå inn på CeeCee`s hemmelige verden tråden .Der får du masse svar : )

Jeg la inn 21 juni i år på Fornebuklinikken.280 og 350 over muskel,silikon moderat profil.Hadde ikke veldig mye vondt ,tok det i ferien i tilfelle det skulle være det . Jeg tror over muskel er mindre vondt .Brukte lette smertestillende opperasjonsdagen og dagen etter . hvor lenge etter oppr du ikke kan jobbe er vel veldig forskjellig.Klinikken sier en uke,men man skal jo ikke løfte de første fire ukene så det avhenger jo av hva slags jobb mann har.Jeg grua meg mest for narkosa men ble veldig beroliget av kirurgen.Alt gikk veldig fint ,er kjempeglad for at jeg gjorde det :))

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. :) Da skal jeg gå inn der og lese litt mer. :) Er veldig redd for narkosen selv også..

Skrevet

Jeg er 17 år, og veldig flat. Det er vel 18 års aldersgrense?

For jeg har tenkt veldig mye på å ta silikon når jeg blir 18..

Har selv vurdert Fornebuklinikken siden de virker som en seriøs og populær klinikk

hvor finner jeg CeCes hemmelige verden tråd?

Skrevet

Jeg er 17 år, og veldig flat. Det er vel 18 års aldersgrense?

For jeg har tenkt veldig mye på å ta silikon når jeg blir 18..

Har selv vurdert Fornebuklinikken siden de virker som en seriøs og populær klinikk

hvor finner jeg CeCes hemmelige verden tråd?

Du kan vel ikke legge inn silikon så lenge du ikke er ferdig utvokst??

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var like flat som deg og la inn silikon. Operasjonen gikk greit, bortsett fra sterke smerter de første dagene. Men protesene kapslet seg inn (noe de jo gjør for de fleste i større eller mindre grad) og hos meg ble brystene ble steinharde. Det var vondt å ligge på magen f.eks. Etter 3-4 år begynte jeg å bli syk.. Symptomer på forgiftning rett og slett.

Du skal vite at alle proteser lekker ("svetter") litt, d.v.s du får silikon i vevet omkring protesene. NOE av det havner også i blodbanene. Silikon skiller seg ikke ut av kroppen, men "hoper seg opp" i bl.a lymfekjertlene. Det kan ta laang tid før en får symptomer, men de er ikke til å spøke med.

Jeg anbefaler deg å ta en titt på støtteforeningen for silikonskadde i Norge og se hvor uendelig mange som sliter med ettervirkninger før du bestemmer deg. Jeg fikk mine fjernet, og ble gradvis friskere. Jeg er nå paddeflat men frisk, og det er jeg lykkelig over!!

Siri

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Gjest fjellgeit
Skrevet

Jeg var like flat som deg og la inn silikon. Operasjonen gikk greit, bortsett fra sterke smerter de første dagene. Men protesene kapslet seg inn (noe de jo gjør for de fleste i større eller mindre grad) og hos meg ble brystene ble steinharde. Det var vondt å ligge på magen f.eks. Etter 3-4 år begynte jeg å bli syk.. Symptomer på forgiftning rett og slett.

Du skal vite at alle proteser lekker ("svetter") litt, d.v.s du får silikon i vevet omkring protesene. NOE av det havner også i blodbanene. Silikon skiller seg ikke ut av kroppen, men "hoper seg opp" i bl.a lymfekjertlene. Det kan ta laang tid før en får symptomer, men de er ikke til å spøke med.

Jeg anbefaler deg å ta en titt på støtteforeningen for silikonskadde i Norge og se hvor uendelig mange som sliter med ettervirkninger før du bestemmer deg. Jeg fikk mine fjernet, og ble gradvis friskere. Jeg er nå paddeflat men frisk, og det er jeg lykkelig over!!

Siri

Gjest Fuhrer vibitums
Skrevet

Jeg tok silikon i brystene i mai og er veldig fornøyd. De første dagene var det veldig vondt, men resultatet er perfekt. Jeg var hjemme fra jobb i 2 uker og det trengte jeg. Var ikke helt smertefri før etter ca 6 uker, men fungerte greit i jobben og privat. Legen som jeg fikk utført inngrepet hos her i Bergen jobber hos Fana medisinske senter er anerkjent som en av de beste i Norden. (Dr. Bugge) Han anbefaler å legge det under musklene, fordi resultatet vil ble finere og evt kompikasjoner mindre. Det er også ulike silikoninnlegg du kan velge mellom. Jeg tok det dyreste og det beste på markede som er et gele aktig innlegg som IKKE kan lekke. Det er veldig viktig at du evt tar innlegget hos seriøse leger. Hvis du bor i nærheten av Oslo anbefaler jeg deg Fornebu klinikken. Der er også veldig god informasjon på deres hjemmeside. Betal heller noen tusen mer og bli fornøyd.

Lykke til :)

Skrevet

Mine silikon pupper er tre uker i dag :gjeiper: Hehe.jente på snart 24 her:-) Jeg hadde ikke smerter,spreng eller press overhodet.Jeg var livredd for narkosen,men det viste seg å være den beste høneblunden jeg har hatt :skratte: Hehe.Ingenting å være redd for :klemmer:

Skrevet

Mine er 4 uker og 2 dager. Jeg må ærlig inrømme at det var fryktelig vondt de første dagene. Jeg klarte ikke komme meg opp av senga på egenhånd, kunne ikke lukke dører fordi den bevegelsen strammet så innmari, slet med å puste skikkelig, latter, hoste og gjesping var utelukket. Men nå må jeg si jeg er veldig fornøyd, og klar for både jobb og kos :)

Skrevet

Hei, jeg opererte inn 200 g i hver i mars. Sammen dagen som op gjorde ikke no spes vondt pga all smertestillende, men når det begynte å gå ut så kom smertene. Måtte ha hjelp til allting de første dagene. Både meg å legge meg, stå opp, spise mat... allting. Du vil føle deg veldig stiv i overkroppen etter op. Det er helt normalt, men man føler seg litt hemmet når man ikke klarer noe selv:P

Dagen etter op skulle jeg ta av bandasjen og måtte ha hjelp av typen til dette. Jeg hadde mye smerter og klarte knapt stå fordi jeg holdt på å besvime. Hadde følelsen av at innleggene skulle falle ut=P

Første dagene gjorde vondt for meg, men knasket smertestillende så gikk bra. Lå stort sett rett ut i senga. Ble trøtt og ikke spiste mat på 3 dager. Men husk, dette er mitt tilfelle, det er ikke sikkert du opplever det sånn ;)

Etter en uke gikk det bedre å være oppe, men kunne ikke løfte noe og det gjorde vondt når jeg beveget armene. Så gikk det gradvis over og etter 1 mnd hadde jeg ingen smerter ;) Puppene begynte å bli mykere etter 1,5 mnd og nå 6 mnd senere er de fortsatt faste, men ingen tror jeg har silikon=)

Jeg fikk ikke så veldig mange gram pga kroppsstr, men fyller en 70 c/65 d... :) så jeg er fornøyd=) Hadde forresten a-cup fra før.

Jeg ble operert meg på Nobel Clinic og synes det var veldig bra=) Tok en uke fra konsultasjon til operasjon =)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, jeg opererte inn 200 g i hver i mars. Sammen dagen som op gjorde ikke no spes vondt pga all smertestillende, men når det begynte å gå ut så kom smertene. Måtte ha hjelp til allting de første dagene. Både meg å legge meg, stå opp, spise mat... allting. Du vil føle deg veldig stiv i overkroppen etter op. Det er helt normalt, men man føler seg litt hemmet når man ikke klarer noe selv:P

Dagen etter op skulle jeg ta av bandasjen og måtte ha hjelp av typen til dette. Jeg hadde mye smerter og klarte knapt stå fordi jeg holdt på å besvime. Hadde følelsen av at innleggene skulle falle ut=P

Første dagene gjorde vondt for meg, men knasket smertestillende så gikk bra. Lå stort sett rett ut i senga. Ble trøtt og ikke spiste mat på 3 dager. Men husk, dette er mitt tilfelle, det er ikke sikkert du opplever det sånn ;)

Etter en uke gikk det bedre å være oppe, men kunne ikke løfte noe og det gjorde vondt når jeg beveget armene. Så gikk det gradvis over og etter 1 mnd hadde jeg ingen smerter ;) Puppene begynte å bli mykere etter 1,5 mnd og nå 6 mnd senere er de fortsatt faste, men ingen tror jeg har silikon=)

Jeg fikk ikke så veldig mange gram pga kroppsstr, men fyller en 70 c/65 d... :) så jeg er fornøyd=) Hadde forresten a-cup fra før.

Jeg ble operert meg på Nobel Clinic og synes det var veldig bra=) Tok en uke fra konsultasjon til operasjon =)

Hej, vem var det som opererade dig?

Jag ska operera mig den 5 oktober hos dr amland. 240 eller 260 gr. hur stor är du? längd/kg? lite nyfiken på hur stora jag kommer få. hoppas på en stor C

Skrevet

Du la innleggene bak muskelen du da? Det er MYE mer smertefult enn å bare legge de bak melkekjertlene. Men det gir et finere resultat da. Lå du en uke i senga? Vasket gulv etter 2 dager jeg, Måtte bare bevege meg. Hadde mest vondt de 3 første dagene også ble det gradvis bedre, var helt fin etter 14 dager. Var på jobb en uke etter inngrepet.

• 6 måneder senere...
Gjest puppererbra
Skrevet

hei jeg opererte inn 475 ml for 6 mnd siden. forventningene var store å jeg er missforøyd..

men bedre enn ingenting. men den ene er vondt å øm enda. mens den andre er skikkelig flott å kjennes naturlig å ta på nesten. skikkelig nedtur altså :( narkosen var rettogslett gøy :D er ikke den jeg gruer meg til neste gang.. det er det å tørke seg i ræva etterpå som er værst, hos meg varte det værte i en uke. men kan jo være for at jeg tok så mye i så lite ;)

AnonymBruker
Skrevet

Siri

Jeg ser det er nesten et år siden dette ble skrevet, men prøver likevel.

Når tok du silikon? Har du av de litt eldre typene, vet du hvilken du har? Hvor lang tid tok det før de kapslet seg?

Har du en link eller noe til Støtteforeningen for silikonskadde i Norge?

Det er ikke så ofte man hører om det negative med silikon, nei. Noen andre med negative opplevelser?

AnonymBruker
Skrevet

Dere som tar silikon, har dere undersøkt først om det er mulig for dere å få hormonbehandling?

Gjest Xstrella
Skrevet

Dere som tar silikon, har dere undersøkt først om det er mulig for dere å få hormonbehandling?

Slik menn som skal bli kvinner får mener du? Med hormoner øker faren for kreft, så jeg ville aldri latt med hormonbehandles for større bryster.

Men ja den linken til silikonskadde, hvor er den? Og det er så stor forskjell på smertene etterpå. Noen besvimer, mens andre vasker gulver dagen etter. Utrolig at det er så forskjell.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei! :)

Jeg er 45 år, og har for tre dager siden fått silikon i brystene. Jeg har alltid vært flatbrystet, og kjøpte min første BH først når jeg nærmet meg 30....

Min opplevelse med inngrepet er at selve operasjonen gikk fort, det første døgnet var jeg svimmel, kvalm og hadde veldig vondt. Etter det har det blitt lettere for hver dag.Brystene kjennes nå stive og "harde", men jeg vet at det endrer seg de nærmeste ukene / månedene.

Jeg er svært fornøyd med mine 350 gr i hver pupp, og tenker at dette burde jeg gjort for lenge siden, det hadde spart meg for mange bekymringer og komplekser.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...