Gjest navnelapp Skrevet 24. juli 2010 #101 Del Skrevet 24. juli 2010 Spoken like a true ignorant. Eg trur dei fleste damer i eit forhold har slått seg til ro med å få dei (relativt få) komplimenta som drysser over dei i kvardagen frå den dei er saman med. Det er sjølvsagt dei komplimenta som vi vert mest glad for, men mi erfaring er at uansett korleis ein anstrenger seg så aukar ikkje mengda kompliment. avkastninga står iallfall ikkje i forhold til innsatsen. ;-) Så skulle vi vere godt fornøgd med det som kom frå den kanten ville vi vere godt fornøgd med ganske lite. Men det har ingen samanheng med kompliment frå tilfeldige forbipasserande. Dei komplimenta eg har fått av tilfeldige personar eg ikkje kjenner kjem ikkje fordi eg ber om det (utover dei anstrengelsane eg allereie har gjort for å få dei av han eg er saman med). Dei kjem vel av den forbipasserande sin tilfeldige gode vilje, og det er hyggeleg, ikkje noko meir enn det. Vi går ikkje rundt og fiskar etter kompliment frå folk vi ikkje kjenner, akkurat. Eg veit ikkje eingong korleis eg skulle gjere det. Utfordringa er jo når det komplimentet du får frå ein tilfeldig person er det første du har fått på leeenge. Då forstår eg at mannen kan bli litt stressa, men det er heilt og fullt hans ansvar. Han er her heile tida, han må skjerpe seg, og gje meir tilbakemelding i kvardagen. Så blir begge partar tryggare i sin relasjon, og tilfeldige kompliment frå andre vert mindre viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. juli 2010 #102 Del Skrevet 24. juli 2010 Spoken like a true ignorant. Eg trur dei fleste damer i eit forhold har slått seg til ro med å få dei (relativt få) komplimenta som drysser over dei i kvardagen frå den dei er saman med. Det er sjølvsagt dei komplimenta som vi vert mest glad for, men mi erfaring er at uansett korleis ein anstrenger seg så aukar ikkje mengda kompliment. avkastninga står iallfall ikkje i forhold til innsatsen. ;-) Så skulle vi vere godt fornøgd med det som kom frå den kanten ville vi vere godt fornøgd med ganske lite. Utfordringa er jo når det komplimentet du får frå ein tilfeldig person er det første du har fått på leeenge. Då forstår eg at mannen kan bli litt stressa, men det er heilt og fullt hans ansvar. Han er her heile tida, han må skjerpe seg, og gje meir tilbakemelding i kvardagen. Så blir begge partar tryggare i sin relasjon, og tilfeldige kompliment frå andre vert mindre viktig. Okay, jeg innser at komplimenter blir færre etterhvert i et parforhold, og at mange (menn) sikkert er veldig lite flinke til å gi kjæresten komplimenter. Men hvorfor kan du/dere ikke være fornøyd med ganske lite? Hvorfor er komplimenter så viktige for kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. juli 2010 #103 Del Skrevet 24. juli 2010 Vi menn har litt problemer med å kunne forstå kvinners behov for komplimenter. Det tror jeg faktisk at jeg trygt kan påstå på vegne av de fleste menn Jeg ser at dere har behovet, men det er ikke helt lett å forstå et behov man ikke har selv i like stor grad. Jeg mener altså at dama først og fremst burde være interessert i oppmerksomhet og komplimenter fra meg, og være godt fornøyd med det. Men det er altså ikke alle kvinner som syns at sin egen manns oppmerksomhet er nok, og akkurat det blir fort irriterende for de fleste menn, vil jeg tro. Problemet er altså ikke det at hun får et kompliment av en annen mann i seg, problemet er at hun viser interesse/behov for å få det (av andre menn). Det er ikke alle damer som har partner å få komplimenter av, Steinar. Har den tanken streifet deg? Jeg synes det lyser opp dagen både å gi og få komplimenter, eller kall det hyggelig oppmerksomhet, flørt eller hva du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 24. juli 2010 #104 Del Skrevet 24. juli 2010 Okay, jeg innser at komplimenter blir færre etterhvert i et parforhold, og at mange (menn) sikkert er veldig lite flinke til å gi kjæresten komplimenter. Men hvorfor kan du/dere ikke være fornøyd med ganske lite? Hvorfor er komplimenter så viktige for kvinner? It's in my nature, sa skorpionen som stakk padda som skulle sette han over elva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. juli 2010 #105 Del Skrevet 24. juli 2010 It's in my nature, sa skorpionen som stakk padda som skulle sette han over elva. Ja, det er nok ikke langt unna sannheten dette, tenker jeg også. Kvinner har generelt sett et større behov for oppmerksomhet og komplimenter enn det menn har. Og menn liker generelt sett dårlig at dama får og ønsker seg oppmerksomhet og komplimenter ifra andre menn. That's in our nature Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. juli 2010 #106 Del Skrevet 24. juli 2010 Okay, jeg innser at komplimenter blir færre etterhvert i et parforhold, og at mange (menn) sikkert er veldig lite flinke til å gi kjæresten komplimenter. Men hvorfor kan du/dere ikke være fornøyd med ganske lite? Hvorfor er komplimenter så viktige for kvinner? Hvis man føler eller faktisk ikke blir "sett", og blir tatt som en selvfølge, er det døden for et parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. juli 2010 #107 Del Skrevet 24. juli 2010 Hvis man føler eller faktisk ikke blir "sett", og blir tatt som en selvfølge, er det døden for et parforhold. Ja, jeg har forstått at de fleste kvinner føler det slik. Men jeg tror faktisk ikke at dette er like kritisk viktig for mange menn. For en mann er det viktig at det praktiske fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #108 Del Skrevet 24. juli 2010 Spoken like a true ignorant. Eg trur dei fleste damer i eit forhold har slått seg til ro med å få dei (relativt få) komplimenta som drysser over dei i kvardagen frå den dei er saman med. Det er sjølvsagt dei komplimenta som vi vert mest glad for, men mi erfaring er at uansett korleis ein anstrenger seg så aukar ikkje mengda kompliment. avkastninga står iallfall ikkje i forhold til innsatsen. ;-) Så skulle vi vere godt fornøgd med det som kom frå den kanten ville vi vere godt fornøgd med ganske lite. Men det har ingen samanheng med kompliment frå tilfeldige forbipasserande. Dei komplimenta eg har fått av tilfeldige personar eg ikkje kjenner kjem ikkje fordi eg ber om det (utover dei anstrengelsane eg allereie har gjort for å få dei av han eg er saman med). Dei kjem vel av den forbipasserande sin tilfeldige gode vilje, og det er hyggeleg, ikkje noko meir enn det. Vi går ikkje rundt og fiskar etter kompliment frå folk vi ikkje kjenner, akkurat. Eg veit ikkje eingong korleis eg skulle gjere det. Utfordringa er jo når det komplimentet du får frå ein tilfeldig person er det første du har fått på leeenge. Då forstår eg at mannen kan bli litt stressa, men det er heilt og fullt hans ansvar. Han er her heile tida, han må skjerpe seg, og gje meir tilbakemelding i kvardagen. Så blir begge partar tryggare i sin relasjon, og tilfeldige kompliment frå andre vert mindre viktig. Nettopp. Jeg får komplimenter de 3 gangene i året jeg går ut, kanskje (alá, mann henvendt til sønn: "skal vi tørre å la xxxxxx gå ut nå da - så fin som hun er?"). Ingenting slår komplimenter fra mannen, men det blir ikke akkurat fler hvert år. Ja, vi damer trenger komplimenter. Selv er jeg usikker på meg selv, spesielt utseende. Men, jeg blir faktisk mest glad over komplimenter som sier noe om min intelligens eller at jeg er flink på jobben. Disse komplimentene slår de som gjelder utseende ned i støvlene. Jeg nærmer meg 40, og ofte får jeg høre "du er akkurat som alle andre kvinnfolk" (i forbindelse med krangling). "Alle" kvinnfolk i min alder er ikke bestandig like heldige, og da lurer jeg på om jeg holder på å bli kjerring. Greit å få bekreftet at det ikke er tilfelle noen ganger, for jeg vil veldig gjerne holde meg godt for mannen min. I går snakket jeg med en kjent, norsk, kvinnelig artist. Ble spurt av noen om jeg var datteren hennes (hun er 12 år eldre enn meg). For MIN del var jo det et kompliment, men kanskje ikke for hennes. Å få bekreftelse på at man kanskje ikke er så kjerring som man tror allikevel er veldig hyggelig. Det er forresten TS her. Mulig jeg rir på en god steam om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. juli 2010 #109 Del Skrevet 24. juli 2010 Ja, jeg har forstått at de fleste kvinner føler det slik. Men jeg tror faktisk ikke at dette er like kritisk viktig for mange menn. For en mann er det viktig at det praktiske fungerer. Hvis du med praktisk mener arbeidsoppgaver i hjemmet, trenger du ingen partner. Da kan du ansette en hushjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 24. juli 2010 #110 Del Skrevet 24. juli 2010 Ja, jeg har forstått at de fleste kvinner føler det slik. Men jeg tror faktisk ikke at dette er like kritisk viktig for mange menn. For en mann er det viktig at det praktiske fungerer. Jeg er ikke av typen som trenger kompliment. Jeg er såpass trygg og sikker på meg selv at jeg ikke trenger andres bekreftelse for å føle meg bra. Men jeg liker likevel å få kompliment. Men det er ikke en kritisk greie. Samtidig har jeg vært så heldig å alltid vært sammen med menn som har vært flinke til å gi kompliment. Og jeg ber ikke om komplimentene. Du hører aldri meg spørre "var jeg fin nå", "kan jeg gå i dette"? For meg er det også viktig at det praktiske fungerer - men det er bare en av tingene som skal funke i et forhold! Jeg har vel bare vært heldig jeg da - som har funnet menn som helt av seg selv har forstått at det gir en gode følelse å gi kompliment. Ikke bare for kvinnen de gir komplimentet til - det gir en god følelse mellom mannen og kvinnen. PÅ en helt annen måte enn når man får kompliment i forbifarten av en fremmed. Når ens egen mann ser på en og sier "nå var du vakker, og du lukter så godt" for deretter å kysse en i nakken så er det klart at det blir en god og intim situasjon!! Og dette får jo mannen noe ut av også (bruk fantasien!!) - kall det å sjekke opp sin egen kone/kjæreste - en tilfeldig fremmed som gir kompliment vil aldri komme i nærheten av en slik situasjon. Fremmedes kompliment er bare et lite overraskende øyeblikk. Med ens egen mann kan det føre til flere timer med kos - det ekstra lille krydderet i hverdagen. Uansett hvor praktisk en er som mann så liker en vel litt lidenskap og intimitet i forholdet? Og kompliment til dama er en veldig praktisk måte å få det til på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #111 Del Skrevet 24. juli 2010 Ja, jeg har forstått at de fleste kvinner føler det slik. Men jeg tror faktisk ikke at dette er like kritisk viktig for mange menn. For en mann er det viktig at det praktiske fungerer. Det praktiske ja. Alt det praktiske fungerer her hjemme hos oss. Men vi har ikke hatt sex på 10 mnd, det er ingen flørting, ingen komplimenter, ingen kyss. Ikke noe initimt mellom oss. Vi bare bor sammen. Det kunne vært en kompis eller broren min jeg delte hus med (tror det ville vært hyggeligere faktisk). Så hvis du tror at det kun er det praktiske som teller så vær så god!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. juli 2010 #112 Del Skrevet 24. juli 2010 Det praktiske ja. Alt det praktiske fungerer her hjemme hos oss. Men vi har ikke hatt sex på 10 mnd, det er ingen flørting, ingen komplimenter, ingen kyss. Ikke noe initimt mellom oss. Vi bare bor sammen. Det kunne vært en kompis eller broren min jeg delte hus med (tror det ville vært hyggeligere faktisk). Så hvis du tror at det kun er det praktiske som teller så vær så god!!! Mitt inntrykk er at dette er en relativt vanlig situasjon i mange parforhold. Og det er kvinnene som er mest misfornøyd med det tydeligvis. Kanskje blir det ofte sånn fordi mannen er fornøyd bare det praktiske fungerer sånn noenlunde. Altså ha et sted å bo, få seg mat og rene klær. Og at han kan holde på med sitt og se på at eventuelle barn vokser opp. Kanskje damene trenger å gå til streik? På den annen side så løser jo ikke det å bare ha sex så veldig mye. Problemet dreier seg om følelser, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #113 Del Skrevet 24. juli 2010 Mitt inntrykk er at dette er en relativt vanlig situasjon i mange parforhold. Og det er kvinnene som er mest misfornøyd med det tydeligvis. Kanskje blir det ofte sånn fordi mannen er fornøyd bare det praktiske fungerer sånn noenlunde. Altså ha et sted å bo, få seg mat og rene klær. Og at han kan holde på med sitt og se på at eventuelle barn vokser opp. Kanskje damene trenger å gå til streik? På den annen side så løser jo ikke det å bare ha sex så veldig mye. Problemet dreier seg om følelser, tenker jeg. Jeg kan love deg at mannen her ikke er fornøyd.... Og det går ikke bare på at vi ikke ha sex. Men drit i det. Du hadde tydeligvis stortrivdes! Et sted å bo, få i seg mat og rene klær og hellers få holde på med sitt? Kan vel like godt bo hjemme hos mor da vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. juli 2010 #114 Del Skrevet 24. juli 2010 Jeg kan love deg at mannen her ikke er fornøyd.... Og det går ikke bare på at vi ikke ha sex. Men drit i det. Du hadde tydeligvis stortrivdes! Et sted å bo, få i seg mat og rene klær og hellers få holde på med sitt? Kan vel like godt bo hjemme hos mor da vel? Nei, han stortrives selvfølgelig ikke hvis du viser ham klart og tydelig at du ikke er fornøyd. Kan ikke akkurat se for meg at jeg hadde stortrives i sammen med ei misfornøyd dame, nei. Og da hadde jeg heller forsøkt å gjøre noe med problemene i situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #115 Del Skrevet 24. juli 2010 TS her; Mannen mener han er raus med komplimenter og mener at vi heretter kan kalle ereksjonen hans det samme (les; "kom hit jenta mi så skal jeg gi deg et kompliment") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. juli 2010 #116 Del Skrevet 24. juli 2010 TS her; Mannen mener han er raus med komplimenter og mener at vi heretter kan kalle ereksjonen hans det samme (les; "kom hit jenta mi så skal jeg gi deg et kompliment") Ja, det er nok dette "kompliment" de fleste menn er interessert i å gi damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 24. juli 2010 #117 Del Skrevet 24. juli 2010 Jeg er ikke av typen som trenger kompliment. Jeg er såpass trygg og sikker på meg selv at jeg ikke trenger andres bekreftelse for å føle meg bra. Men jeg liker likevel å få kompliment. Men det er ikke en kritisk greie. Samtidig har jeg vært så heldig å alltid vært sammen med menn som har vært flinke til å gi kompliment. Og jeg ber ikke om komplimentene. Du hører aldri meg spørre "var jeg fin nå", "kan jeg gå i dette"? For meg er det også viktig at det praktiske fungerer - men det er bare en av tingene som skal funke i et forhold! Jeg har vel bare vært heldig jeg da - som har funnet menn som helt av seg selv har forstått at det gir en gode følelse å gi kompliment. Ikke bare for kvinnen de gir komplimentet til - det gir en god følelse mellom mannen og kvinnen. PÅ en helt annen måte enn når man får kompliment i forbifarten av en fremmed. Når ens egen mann ser på en og sier "nå var du vakker, og du lukter så godt" for deretter å kysse en i nakken så er det klart at det blir en god og intim situasjon!! Og dette får jo mannen noe ut av også (bruk fantasien!!) - kall det å sjekke opp sin egen kone/kjæreste - en tilfeldig fremmed som gir kompliment vil aldri komme i nærheten av en slik situasjon. Fremmedes kompliment er bare et lite overraskende øyeblikk. Med ens egen mann kan det føre til flere timer med kos - det ekstra lille krydderet i hverdagen. Uansett hvor praktisk en er som mann så liker en vel litt lidenskap og intimitet i forholdet? Og kompliment til dama er en veldig praktisk måte å få det til på!! Flott sagt, enig meg deg. I tillegg tror jeg at også menn ønsker å bli satt pris på og få komplimenter - det er ikke noe som er forbeholdt damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 24. juli 2010 #118 Del Skrevet 24. juli 2010 Mitt inntrykk er at dette er en relativt vanlig situasjon i mange parforhold. Og det er kvinnene som er mest misfornøyd med det tydeligvis. Kanskje blir det ofte sånn fordi mannen er fornøyd bare det praktiske fungerer sånn noenlunde. Altså ha et sted å bo, få seg mat og rene klær. Og at han kan holde på med sitt og se på at eventuelle barn vokser opp. Kanskje damene trenger å gå til streik? På den annen side så løser jo ikke det å bare ha sex så veldig mye. Problemet dreier seg om følelser, tenker jeg. Hvis du hadde lest litt inne på samliv og seksualforumet så ville du sett at også menn klager på manglende nærhet og sex, de er ikke så jævlig opptatt av at det praktiske fungerer som du tror - de er mer opptatt av om seksuallivet fungerer. Hvis sexen fungerer i et forhold så har man også større toleranse for at det praktiske skjærer seg iblant. Menn trenger kroppslig nærhet og følelser de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. juli 2010 #119 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Hvis du hadde lest litt inne på samliv og seksualforumet så ville du sett at også menn klager på manglende nærhet og sex, de er ikke så jævlig opptatt av at det praktiske fungerer som du tror - de er mer opptatt av om seksuallivet fungerer. Hvis sexen fungerer i et forhold så har man også større toleranse for at det praktiske skjærer seg iblant. Menn trenger kroppslig nærhet og følelser de også. Dette er nok ikke akkurat noen stor nyhet - mannfolk har alltid klaget over (for lite) sex Det som er mer interessant er altså hva de fleste menn egentlig klager over - er det kvantitet eller kvalitet? Tradisjonelt sett har det som regel vært kvantitet. Mens kvinner som regel klager på kvaliteten, tror jeg. Og med kvalitet så inkluderer jeg da kroppslig nærhet og følelser i dette. Endret 24. juli 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 25. juli 2010 #120 Del Skrevet 25. juli 2010 Tråden ryddet Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå