Gå til innhold

Kan ikke menn gi et kompliment uten at det er sjekketriks?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg tror du er inne på noe vesentlig her selv om eg heller ville sakt: Hvis følelsene dør, så dør også forholdet. Det gjelder både for menn og kvinner mener eg, selv om det ser ut som om det skjer oftere hos kvinner.

Hvis vi generaliserer litt og ser på den typiske (gjennomsnittlige) kvinne og mann, så vil jeg anta at følelser har større betydning for kvinner enn for menn. Og derfor blir det kritisk for parforholdet når kvinnen i forholdet mister følelsene for mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, eg kjøper ikkje den. Blir eg ikkje elska vil eg ikkje vere der, same kor mykje eg elskar. Det reparerer ingenting, det blir berre slitsomt.

Ja, jeg tviler ikke på at du føler det sånn. Men så må du ikke glemme at du ikke er en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Ja, jeg tviler ikke på at du føler det sånn. Men så må du ikke glemme at du ikke er en mann.

Menn vil gjerne bli elsket de også og de vil gjerne elske noen, og jeg tror heller ikke en mann gidder å leve i et forhold hvor det praktiske er på plass men ingen er glade i hverandre lenger. Det er ikke bare døden for forholdet, men gjør også noe med partenes selvfølelse i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn vil gjerne bli elsket de også og de vil gjerne elske noen, og jeg tror heller ikke en mann gidder å leve i et forhold hvor det praktiske er på plass men ingen er glade i hverandre lenger. Det er ikke bare døden for forholdet, men gjør også noe med partenes selvfølelse i lengden.

Ja, du har nok forsåvidt rett i dette, men poenget mitt er at kvinner oftere tar initiativet og gjør noe med det.

Har lest at ca 2 av 3 samlivsbrudd er initiert av kvinnen i parforholdet. Og det beviser vel da egentlig det ovenstående, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi generaliserer litt og ser på den typiske (gjennomsnittlige) kvinne og mann, så vil jeg anta at følelser har større betydning for kvinner enn for menn. Og derfor blir det kritisk for parforholdet når kvinnen i forholdet mister følelsene for mannen.

Vet ikke om du har rett i den siste setningen din. På en måte, men samtidig antar jeg en kvinne vil anstrenge seg mer enn en mann i å få forholdet "opp å gå igjen". Mannen vil lettere kunne bryte over tvert. Eller har jeg feil?

Kvinnen vil mer kjempe med nebb og klør for å beholde den hun er glad i. Dette ligger ikke så mye i mannens natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Ja, du har nok forsåvidt rett i dette, men poenget mitt er at kvinner oftere tar initiativet og gjør noe med det.

Har lest at ca 2 av 3 samlivsbrudd er initiert av kvinnen i parforholdet. Og det beviser vel da egentlig det ovenstående, tenker jeg.

Det kan ikke falle deg inn at det kan være initiert fordi de ikke føler seg elsket av mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om du har rett i den siste setningen din. På en måte, men samtidig antar jeg en kvinne vil anstrenge seg mer enn en mann i å få forholdet "opp å gå igjen". Mannen vil lettere kunne bryte over tvert. Eller har jeg feil?

Kvinnen vil mer kjempe med nebb og klør for å beholde den hun er glad i. Dette ligger ikke så mye i mannens natur.

Ser man igjen på den typiske (gjennomsnittlige) kvinne og mann, så tror jeg du har både rett og litt feil.

Kvinnen vil vanligvis anstrenge seg betydelig mer enn en mann for å få forholdet til å fungere, det tror jeg du har helt rett i. Dvs få forholdet til å fungere etter hennes hode.

Når det gjelder om mannen lettere bryter over tvert, så tror jeg dette som regel bare skjer når han innbiller seg (via forelskelse) at han har funnet noen som er bedre enn den han allerede har.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke falle deg inn at det kan være initiert fordi de ikke føler seg elsket av mannen?

Selvfølgelig. Dette vil jeg tro er det som vanligvis skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det din erfaring at du holder interesse og forelskelse oppe ved å gi komplimenter?

Du må være akkurat riktig mengde utilgjengelig, ha nok sysler som er spennende, gjøre ting med dama som hun liker, og ha en OK personlighet for å være spennende. Og så må hun verdsette den intimiteten dere får etter en tid, høyere enn en kjapp forelskelse senere - om hun ikke klarer å være utro uten å bli oppdaget, selvfølgelig.

Ellers er det viktig at komplimenter er såpass innsiktsfulle, at de ikke skal få en billig bismak.

Hvis du prøver deg med ukritiske komplimenter, må du være litt drittsekk for å kompensere. F.eks hvis dama vil ha deg med på selskap hos familien, så må du bare si nei, skal ut å drikke øl med kompiser. Og svare: nei, jeg vil drikke øl (legge på). Akkurat passe drittsekk er hemmeligheten.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det din erfaring at du holder interesse og forelskelse oppe ved å gi komplimenter?

Du må være akkurat riktig mengde utilgjengelig, ha nok sysler som er spennende, gjøre ting med dama som hun liker, og ha en OK personlighet for å være spennende. Og så må hun verdsette den intimiteten dere får etter en tid, høyere enn en kjapp forelskelse senere - om hun ikke klarer å være utro uten å bli oppdaget, selvfølgelig.

Ellers er det viktig at komplimenter er såpass innsiktsfulle, at de ikke skal få en billig bismak.

Hvis du prøver deg med ukritiske komplimenter, må du være litt drittsekk for å kompensere. F.eks hvis dama vil ha deg med på selskap hos familien, så må du bare si nei, skal ut å drikke øl med kompiser. Og svare: nei, jeg vil drikke øl (legge på). Akkurat passe drittsekk er hemmeligheten.

Kvinnfolk jeg må spille drittsekk for å interessere, de kan du få gratis av meg. Helt verdiløst!

Hvis hun ikke liker meg som den jeg er, hva skal jeg med henne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnfolk jeg må spille drittsekk for å interessere, de kan du få gratis av meg. Helt verdiløst!

Hvis hun ikke liker meg som den jeg er, hva skal jeg med henne da?

Vet ikke hva du skal med kvinnfolk.

Jeg er klar over at det beste hadde vært å finne noen man kan tisse utafor doskåla med, aldri vaske opp, aldri rydde, generelt være en slask og en tøffel, men du minker da sjansene for å finne ei dame, og øker sannsynligheten for at en bombe inntreffer etter lang tid i et forhold (med forbehold, da jeg aldri har hatt et langtidsforhold).

Spille drittsekk handler litt om personlighetsforbedring. Jeg er ikke enig med den forestillingen din om at du er en fast person. Jeg tror noen karaktertrekk er mer faste, mens andre er mer flytende. Må du spille for mye blir det utrivelig. Men å tilpasse seg litt, å innse at vi alle fungerer etter mønstere det lønner seg å forholde seg til, er ikke nødvendigvis noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du skal med kvinnfolk.

Jeg er klar over at det beste hadde vært å finne noen man kan tisse utafor doskåla med, aldri vaske opp, aldri rydde, generelt være en slask og en tøffel, men du minker da sjansene for å finne ei dame, og øker sannsynligheten for at en bombe inntreffer etter lang tid i et forhold (med forbehold, da jeg aldri har hatt et langtidsforhold).

Spille drittsekk handler litt om personlighetsforbedring. Jeg er ikke enig med den forestillingen din om at du er en fast person. Jeg tror noen karaktertrekk er mer faste, mens andre er mer flytende. Må du spille for mye blir det utrivelig. Men å tilpasse seg litt, å innse at vi alle fungerer etter mønstere det lønner seg å forholde seg til, er ikke nødvendigvis noe galt.

Det kommer helt an på hvor falsk man må være, og hvor slitsomt det blir å ikke kunne være seg selv.

Men at man må være villig til å tilpasse seg et annet individ, det er det ingen tvil om. Innen rimelighetens grenser. Like barn leker best, heter det. Og det er mye i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er vel som kvinner flest, tenker jeg - du blir fornøyd bare du får komplimenter ;)

Og det er akkurat dette vi menn ikke setter spesielt stor pris på hos dama.

Man ber jo ikke om komplimentene, så hvorfor skal dere bli "sure"? Jeg får støtt og stadig komplimenter, både fra gutter og jenter, jeg har startet å synes det er ubehagelig fordi kjæresten min blir snurt..og jeg fisker ikke etter dem heller..og jeg går ikke å forteller han ååå i dag fikk jeg et fint kompliment, mange ganger sitter jeg med han når jeg får dem-av ukjente som kjente folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man ber jo ikke om komplimentene, så hvorfor skal dere bli "sure"? Jeg får støtt og stadig komplimenter, både fra gutter og jenter, jeg har startet å synes det er ubehagelig fordi kjæresten min blir snurt..og jeg fisker ikke etter dem heller..og jeg går ikke å forteller han ååå i dag fikk jeg et fint kompliment, mange ganger sitter jeg med han når jeg får dem-av ukjente som kjente folk..

Ja, det kan du si. Men i ditt tilfelle vil jeg vel tro at han syns det er slitsomt at du får så mye oppmerksomhet, muligens på hans bekostning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh, så vi skal ikke bry oss om EGET utseendet, men ha ansvar for mannens?

:popcorn:

Endret av hrisgrjonn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonymBruker

Nei, det er ikke vanlig men når det en sjelden gang skjer så er det veldig hyggelig. Og denne mannen var ikke full, om han var gal vet jeg ingenting om men hvis det er sånn gale mennesker oppfører seg så vil jeg gjerne ha flere av de høflige galingene her i landet. :)

det her var veldig veldig vakkert sagt:D Bedre att noens heller er falsk ( i quotation) og snill, enn de som er slemme og virkelig mener det! :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...