Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #41 Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg har vel ikke sagt at du har gitt et kompliment, men at du har fått ett. Det blir jo akkurat som at mannen din gir et kompliment, kysser henne på pannen til en fremmed svensk jente han ser reise avsted. (eller for å forklare på en måte som gjør at du må skjønne, hadde du likt om mannen din oppførte seg som han svensken til andre fremmede jenter?) (og neste spørsmål, om du hadde mislikt handlingen, hadde du da likt at han attpåtil fortalte at han hadde kysset en fremmed jente på pannen fordi hun var det vakreste han noengang har sett?) Det hadde vært litt pussig, selvsagt, men jeg vet jo INGENTING om denne svensken. Om min mann ser en vakker jente og får lyst til å gjøre det samme (da antar jeg at det er uten meg tilstede), så hadde jeg for det første fått sjokk - han er ikke akkurat typen - og for det andre... tja... Det hadde, fordi han er som han er, vært litt hyggelig på sett og vis. At han torde å uttrykke noe på den måten samt gi noen EN kompliment. Jeg er såpass sikker på ham at jeg regner med at han liker meg også. Dessuten sa ikke denne svensken at jeg var det vakreste han har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #42 Del Skrevet 22. juli 2010 Forøvrig så kan mannen og jeg, i fellesskap, gjerne snakke om damer som er flotte (og vi kan snu oss både en og to ganger begge to). Nå er det forresten jeg som kikker mest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juli 2010 #43 Del Skrevet 22. juli 2010 Så med andre ord, så aksepterer du en oppførsel fra andre fremmede menn, men du ville aldri sett mannen din gi en annen fremmed kvinne den samme oppmerksomheten? Interessant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #44 Del Skrevet 22. juli 2010 Så med andre ord, så aksepterer du en oppførsel fra andre fremmede menn, men du ville aldri sett mannen din gi en annen fremmed kvinne den samme oppmerksomheten? Interessant... SA jeg dét???????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #45 Del Skrevet 22. juli 2010 Så med andre ord, så aksepterer du en oppførsel fra andre fremmede menn, men du ville aldri sett mannen din gi en annen fremmed kvinne den samme oppmerksomheten? Interessant... Jeg quoter meg selv igjen, siden det tydeligvis må inn med teskje (du velger selvsagt å tolke som du vil TYDELIGVIS): "Det hadde, fordi han er som han er, vært litt hyggelig på sett og vis. At han torde å uttrykke noe på den måten samt gi noen EN kompliment. Jeg er såpass sikker på ham at jeg regner med at han liker meg også." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juli 2010 #46 Del Skrevet 22. juli 2010 For meg så virker det som om typen din ble litt grinete fordi at han ikke forventer at han skal gå rundt å gi komplimenter til vilt fremmede damer, mens du syntes det var litt søtt og kanskje litt erotisk å få et kompliment fra en du aldri vil komme til møte igjen. Hvem vet, kanskje det er han du vil fantasere om neste gang du onanerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 22. juli 2010 #47 Del Skrevet 22. juli 2010 waco, ta ein pause no. Pust roleg ut og inn. Gå ein tur. smil til ei dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 22. juli 2010 #48 Del Skrevet 22. juli 2010 Så flott! Sjansane for at du og han skulle møtast igjen er jo ganske marginale, viss han hadde prøvd å skulle sjekke deg opp hadde han vel gjort noko meir. Eg syns det høyrest ut som om han oppriktig meinte det, og sa det på grunn av det og fordi du skulle bli glad. Kudos. Det er for lite slikt i verda. Støtter denne jeg altså -ta det for det det var TS! Det er nok av mannfolk der ute som ikke forsøker å krampaktig holde på den gamle, innsnevrende og utdaterte mannsrollen slik som f.eks. Steinar40 gir uttrykk for. Og Aline -er hjertens enig med deg, igjen -men en ting: Menn (eller kvinner) går ikke på konsert edru?? Altså, den var ny for meg! Jeg har gått og går så mye på konserter og festivaler at det tyter forsterkere ut av ørene mine -og selvfølgelig går folk på konsert edru! Er ikke musikken hovedpoenget? Skal jeg på jobb dagen etter eller noe så dropper jeg lett øl'en istedet for å droppe konserten for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 22. juli 2010 #49 Del Skrevet 22. juli 2010 Og Aline -er hjertens enig med deg, igjen -men en ting: Menn (eller kvinner) går ikke på konsert edru?? Altså, den var ny for meg! Jeg har gått og går så mye på konserter og festivaler at det tyter forsterkere ut av ørene mine -og selvfølgelig går folk på konsert edru! Er ikke musikken hovedpoenget? Skal jeg på jobb dagen etter eller noe så dropper jeg lett øl'en istedet for å droppe konserten for å si det sånn! hahaha.. JEG drikker ikke alkohol men går gjerne på konsert, så det utsagnet kom fordi det før meg i tråden ble ledd av at denne svensken liksom var edru, som om det var helt utenkelig at han kunne vært det, på konsert, komplimenterende til fremmed dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 22. juli 2010 #50 Del Skrevet 22. juli 2010 Altså... Har nettopp vært på Kent-konsert med et par venninner. På veien tilbake til bilen (jeg var edru og kjørte), så kom det noen svenske gutter/menn forbi oss på vei mot "fanbussen" som antakeligvis skulle ta dem tilbake til Sverige. Husker at jeg hadde sett han ene inne på konsertområdet tidligere på kvelden. Pluselig løper han tilbake mot meg, tar i meg og sier: "jag måste bara säga en sak till dej; du är utroligt vacker - utroligt vacker. Jag vill du skal veta det", kysser meg på pannen og går tilbake til bussen igjen. Han virket edru (ihvertfall ikke synlig beruset). Jeg syntes det var utrolig deilig å få et kompliment - og ferdig med det - uten å bli overfalt av full mann som prøvde seg med dumme sjekketriks. Jeg forteller selvsagt mannen om episoden når jeg kommer hjem (og VET vel på forhånd hva han kommer til å si). Han sier at INGEN sier slikt uten å prøve og sjekke opp. Damer er dumme og lettlurte etc. JEG, for min del, kunne gjerne sagt slikt til et menneske om jeg var i humør og det passet seg slik. Så hva sier dere gutter; var det et sjekketriks, eller ville han rett og slett bare gi meg et kompliment? virker som det bare var et kompliment. Han gikk jo igjen etter han sa det og du får ikke se han mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #51 Del Skrevet 22. juli 2010 For meg så virker det som om typen din ble litt grinete fordi at han ikke forventer at han skal gå rundt å gi komplimenter til vilt fremmede damer, mens du syntes det var litt søtt og kanskje litt erotisk å få et kompliment fra en du aldri vil komme til møte igjen. Hvem vet, kanskje det er han du vil fantasere om neste gang du onanerer? Herregud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 22. juli 2010 #52 Del Skrevet 22. juli 2010 Menn kan nok gi en kompliment bare for å gi en kompliment ja! Har skjedd meg også at jeg har fått høre slikt uten at mannen har forsøkt å sjekke meg opp. Og det sier jeg ikke fordi jeg er naiv, jeg er tvert imot ganske innbilsk. Faktisk påpeker de det gjerne når slaget er tapt, når de eller jeg skal gå eller etter jeg har sagt jeg har kjæreste osv. Kanskje de vil være snille og hyggelige, eller kanskje de bare har et eller annet behov for å påpeke det når de synes en dame er fin. Lurer på om det er litt samme mekanismer som spiller inn når de tuter med bilhornet og hoier imens de kjører forbi. Det er ikke akkurat et sjekketriks det heller, det er vel sjeldent kvinner sparker av seg hælene og løper etter. Det at typen din ble litt furt er kanskje ikke så veldig rasjonelt eller forståelig, men erfaringsmessig så er det ikke alltid et sjakktrekk å fortelle kjæresten om det hver gang man får den type oppmerksomhet. Mange ser ut til å bli noe usikre og sjalu av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. juli 2010 #53 Del Skrevet 23. juli 2010 For å si det sånn, og for å snu på flisa, dersom mannen min hadde kommet hjem og fortalt at han hadde opplevd dette, så hadde jeg blitt kry for at han var kjæresten min, og det var det. Jeg hadde ikke tolket det som sjeking, forsøk på sex eller annet. Og hadde jeg opplevd det, som du gjorde TS, så hadde jeg tenkt at mannen min tok det på samme måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. juli 2010 #54 Del Skrevet 23. juli 2010 Det at typen din ble litt furt er kanskje ikke så veldig rasjonelt eller forståelig, men erfaringsmessig så er det ikke alltid et sjakktrekk å fortelle kjæresten om det hver gang man får den type oppmerksomhet. Mange ser ut til å bli noe usikre og sjalu av det. Det er helt umulig å forstå det altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 23. juli 2010 #55 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvorfor man skal bli sjalu på at en fremmed person har gitt kjæresten et kompliment? Hva er det å bli sjalu på? Har man ikke da misforstått begrepet sjalusi? Hvis man overhodet kan være sjalu eller furten i en sånn situasjon så må det jo være fordi denne fremmede personen klarer å gjøre noe som en selv ikke klarer. Altså å gi en kompliment. Eller er man sjalu fordi denne fremmede klarte å få frem en positiv reaksjon hos kjæresten sin? Alle blir jo glade for når de får positiv feedback/kompliment, det er hyggelig å få høre at man er pen/vakker osv. Jeg kan forstå at man blir sjalu om ens egen partner gir en fremmed et kompliment. Men jeg forstå ikke at man blir sjalu når en partner har fått et kompliment. Får min partner et kompliment så er jo det bare en bekreftelse på hva jeg selv allerede vet. Hvis jeg selv ikke klarer å uttrykket dette overfor min partner (altså gi ham samme bekreftelse) så er det mitt problem. Jeg kan ikke gå rundt å være sur på kjæresten min for at andre klarer å uttrykke ting han setter pris på, og at jeg selv ikke klarer det. Men heldigvis så klarer jeg å gi slike kompliment og synes at det er fint at andre også gir kompliment. Det handler forresten om trygghet. Tror du at partneren din hopper til køys med noen bare fordi en ukjent gir et kompliment så har man helt andre problemer. Og om det er sjekketriks eller ei spiller ingen rolle. Faller partneren for slike triks så har man ikke noe sammen å gjøre uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. juli 2010 #56 Del Skrevet 23. juli 2010 Det er helt umulig å forstå det altså? Jupp.For å si det sånn, og for å snu på flisa, dersom mannen min hadde kommet hjem og fortalt at han hadde opplevd dette, så hadde jeg blitt kry for at han var kjæresten min, og det var det. Jeg hadde ikke tolket det som sjeking, forsøk på sex eller annet. Og hadde jeg opplevd det, som du gjorde TS, så hadde jeg tenkt at mannen min tok det på samme måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 23. juli 2010 #57 Del Skrevet 23. juli 2010 Jupp.For å si det sånn, og for å snu på flisa, dersom mannen min hadde kommet hjem og fortalt at han hadde opplevd dette, så hadde jeg blitt kry for at han var kjæresten min, og det var det. Jeg hadde ikke tolket det som sjeking, forsøk på sex eller annet. Og hadde jeg opplevd det, som du gjorde TS, så hadde jeg tenkt at mannen min tok det på samme måten. Helt enig! Og om det så var sjekketriks, forsøk på sex eller annet - hva så? Får jeg et kompliment fra en fremmed og den fremmede egentlig har baktanker så gir jeg vel blaffen i det og tar bare til meg komplimentet, smiler og sier tusen takk! Hadde min kjæreste kommet hjem og fortalt at han hadde fått et kompliment så hadde jeg da ikke brydd meg om at dama som hadde gitt komplimentet egentlig prøvde å sjekke ham opp. Det viktige er jo ikke hva denne fremmede dama tenkte/ville, men hva min kjæreste tenkte/ville. Hyggelig å få kompliment for at man er tiltrekkende, men det betyr ikke at man lar seg sjekke opp. Jeg tror vi nordmenn er litt sultefora på kompliment jeg. Også er vi ikke helt vant med å gi og få kompliment. Det blir automatisk sjekking og forsøk på sex... For det er visst bare da nordmenn kan gi kompliment? Har bodd i utlander noen år, i kulturer hvor det er vanlig høflighet å gi kompliment - og hvor man også klarer å respondere på kompliment!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 23. juli 2010 #58 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvorfor man skal bli sjalu på at en fremmed person har gitt kjæresten et kompliment? Hva er det å bli sjalu på? Har man ikke da misforstått begrepet sjalusi? Hvis man overhodet kan være sjalu eller furten i en sånn situasjon så må det jo være fordi denne fremmede personen klarer å gjøre noe som en selv ikke klarer. Altså å gi en kompliment. Jeg kan forstå at man blir sjalu om ens egen partner gir en fremmed et kompliment. Men jeg forstå ikke at man blir sjalu når en partner har fått et kompliment. Får min partner et kompliment så er jo det bare en bekreftelse på hva jeg selv allerede vet. Hvis jeg selv ikke klarer å uttrykket dette overfor min partner (altså gi ham samme bekreftelse) så er det mitt problem. Det handler forresten om trygghet. Tror du at partneren din hopper til køys med noen bare fordi en ukjent gir et kompliment så har man helt andre problemer. Og om det er sjekketriks eller ei spiller ingen rolle. Faller partneren for slike triks så har man ikke noe sammen å gjøre uansett. Det er jo ikke sånn at vi går ut på gata og fisker etter komplimenter heller. Den ene gangen jeg fikk så var det på morgenen og da er det sjelden at jeg føler meg spesielt attråverdig, trøtt og lettere morragretten. Men komplimentet gjorde at jeg våknet og morragrettenheten forsvant, samtidig skjedde det så fort at jeg ville ikke vært i stand til å kjenne igjen mannen som ga meg det senere. Endret 23. juli 2010 av Prøvekandidat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 23. juli 2010 #59 Del Skrevet 23. juli 2010 Helt enig! Og om det så var sjekketriks, forsøk på sex eller annet - hva så? Får jeg et kompliment fra en fremmed og den fremmede egentlig har baktanker så gir jeg vel blaffen i det og tar bare til meg komplimentet, smiler og sier tusen takk! Hadde min kjæreste kommet hjem og fortalt at han hadde fått et kompliment så hadde jeg da ikke brydd meg om at dama som hadde gitt komplimentet egentlig prøvde å sjekke ham opp. Det viktige er jo ikke hva denne fremmede dama tenkte/ville, men hva min kjæreste tenkte/ville. Hyggelig å få kompliment for at man er tiltrekkende, men det betyr ikke at man lar seg sjekke opp. Jeg tror vi nordmenn er litt sultefora på kompliment jeg. Også er vi ikke helt vant med å gi og få kompliment. Det blir automatisk sjekking og forsøk på sex... For det er visst bare da nordmenn kan gi kompliment? Har bodd i utlander noen år, i kulturer hvor det er vanlig høflighet å gi kompliment - og hvor man også klarer å respondere på kompliment!! Jeg syns det virker som et sunnhetstegn at man kan fortelle hverandre at man har fått komplimenter, det betyr at vi føler oss trygge på hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. juli 2010 #60 Del Skrevet 23. juli 2010 Helt enig! Og om det så var sjekketriks, forsøk på sex eller annet - hva så? Får jeg et kompliment fra en fremmed og den fremmede egentlig har baktanker så gir jeg vel blaffen i det og tar bare til meg komplimentet, smiler og sier tusen takk! Hadde min kjæreste kommet hjem og fortalt at han hadde fått et kompliment så hadde jeg da ikke brydd meg om at dama som hadde gitt komplimentet egentlig prøvde å sjekke ham opp. Det viktige er jo ikke hva denne fremmede dama tenkte/ville, men hva min kjæreste tenkte/ville. Hyggelig å få kompliment for at man er tiltrekkende, men det betyr ikke at man lar seg sjekke opp. Jeg tror vi nordmenn er litt sultefora på kompliment jeg. Også er vi ikke helt vant med å gi og få kompliment. Det blir automatisk sjekking og forsøk på sex... For det er visst bare da nordmenn kan gi kompliment? Har bodd i utlander noen år, i kulturer hvor det er vanlig høflighet å gi kompliment - og hvor man også klarer å respondere på kompliment!! Helt enig i alt du skriver her. og ja, tror også vi normenn ikke akkurat er noen kløppere å dette med komplimenter, verken å gi eller å få. Min omgangskrets består i stor grad av ikke-norske, og jeg opplever der at komplimenter er en stor del av hverdagen. Ikke for å sjekke eller lure, slik nordmenn virker å tro, men fordi det å komplimentere det man liker ved andre er vanlig høflighet og en fin gest. Jeg må innrømme at jeg nyter DET mye mer en den usikre reaksjonen noen menn her snakker om. Hvorfor fokusere på om det KAN tolkes negativt om man ser grundig nok etter? hvorfor ikke bare ta det som man ønsker og nyte livet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå