Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #21 Skrevet 25. juli 2010 Jeg ringte sykehuset på fredag, de hadde ennå ikke fått henvisningen fra legen (som jobber på samme sykehus, ca 20 meter unna gynokologisk- avdeling, byråkrati lenge leve). Jeg skulle ringe igjen på mandag, håper bare jeg får time neste uke, ellers dør jeg. Har spydd 5 ganger i dag, og er superstressa og overemosjonell. Det er ikke noe gøy å være gravid når man vet man snart skal avslutte det Dersom du får time til abort f.o.m uke 7, så har du faktisk rett på kirurgisk abort dersom du vil ha det. Ihvertfall ifølge lommelegen. http://www.lommelegen.no/322880/selvbestemt-abort Takk, håper egentlig på det. Medisinsk virker så langtekkelig... hei! Jeg vil bare si at enkelte mangler medfølelse og bare tenker negativt når de er imot noe som noen skriver, og da må de absolutt få sagt det og! kan ikke de bare holde kjeft synes nå jeg. Så en trøst fra meg til deg, dette går bra, selv om det sikkert er vondt å må gjøre dette Man må jo tenke på både sitt og barnets beste! Takk for klemmer, dette er ikke lett. jeg har dessverre vært borti medisinsk og kirurgisk inngrep. jeg syntes at medisinsk var mye bedre, jeg kom på sykehuset og fikk noen piller husker ikke hvor mangen.... men når jeg følte meg klar nok til å reise så fikk jeg dra. hadde nødvendigvis ikke blitt ferdig med prossessen men følte meg trygg nok. Er vel noe med om man kan få store blødninger og at komplikasjoner kan oppstå. Ved kirurgisk følte jeg meg helt ødelagt i flere dager etterpå.... husker narkosen satt i når vi skulle gå i 17. mai tog.... altså dagen etter inngrepet. jeg hadde ikke valgt dette om igjen hvis jeg hadde kommet i en situasjon der valget var abort.. Men jeg var ikke mer enn 16 år når jeg hadde kirurgisk inngrep. Lykke til og jeg føler virkelig med deg... Takk for at du deler erfaringene dine! Lykke til Tusen takk! Jeg var 17 år da jeg tok abort. Var på sykehuset i uke 6-7, tror jeg, og tok ultralyd for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Ultralyden var så vond, kjentes ut som en diger dildo, og jeg skrek sånn, at de sa at jeg burde ta kirurgisk, siden jeg taklet smertene så dårlig Så kirurgsk ble det, og det var ikke noe vondt Selve inngrepet ble utført ca i uke 10 på sykehuset i stavanger. Har ikke hatt noe psykiske problemer med det i etterkant heller, og nå, 8-9 år etter, er jeg høygravid Takk for erfaringene dine! Men måtte du altså vente i 4 uker nesten før du fikk tatt abort?! Skal også ta i Stavanger. Fire uker er jo kjempelenge, jeg orker ikke vente så lenge Huff, ingen god situasjon du er kommet opp i. Du har tatt det valget som er rett for deg. En ting du kanskje skal være obs på, som jeg husker fra ei venninne av meg tok abort i 17-årsalderen, og kun hadde fortalt meg om dette. Hun hadde fått kanyle i hånda, noe som selvfølgelig ga merker. Hennes mor som var sykepleier la merke til dette, og forsto straks hva som var hendt. Lykke til Huff, vet mange snakker med moren sin om alt og sånt, men jeg er ikke sånn. Jeg er 24 år, og bor ikke hjemme til vanlig, men er hjemme nå i ferien og jobber. Foreldrene mine er bortreist denne uka, så vil helst få det gjort med en gang, har ikke lyst til å involere de i dette.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #22 Skrevet 25. juli 2010 Da jeg tok abort, fant jeg ut at jeg var gravid veldig tidlig. Jeg valgte medisinsk, og endte opp med å måtte vente helt til siste uken hvor medisinsk abort var mulig. Hadde jeg valgt kirurgisk måtte jeg ventet enda lenger. Jeg holdt ikke på hverken vått eller tørt og var ordentlig dårlig. Men de hadde ikke kapasitet tidligere, da kapasiteten på avdelingen var sprengt og veldig mange bestemte seg for å ta abort like før fristen gikk ut og diss måtte gå foran rett og slett for å rekke det. Medisinsk abort var for øvrig veldig greit. Smertefullt de par-tre timene jeg hadde rier og utdriving, men jeg fikk så mye smertestillende jeg ønsket, og ingen plager i etterkant.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #23 Skrevet 25. juli 2010 Da jeg tok abort, fant jeg ut at jeg var gravid veldig tidlig. Jeg valgte medisinsk, og endte opp med å måtte vente helt til siste uken hvor medisinsk abort var mulig. Hadde jeg valgt kirurgisk måtte jeg ventet enda lenger. Jeg holdt ikke på hverken vått eller tørt og var ordentlig dårlig. Men de hadde ikke kapasitet tidligere, da kapasiteten på avdelingen var sprengt og veldig mange bestemte seg for å ta abort like før fristen gikk ut og diss måtte gå foran rett og slett for å rekke det. Medisinsk abort var for øvrig veldig greit. Smertefullt de par-tre timene jeg hadde rier og utdriving, men jeg fikk så mye smertestillende jeg ønsket, og ingen plager i etterkant. Huff, dette høres ikke oppløftende ut! Det er jo ventetiden som er desidert verst, jeg vil bare være ferdig med det så fort som mulig. Jeg vet ikke akkurat hvor langt på vei jeg er, siden jeg ikke har fått noen forundersøkelse ennå.
Gjest SmallTalk Skrevet 25. juli 2010 #24 Skrevet 25. juli 2010 TS: Da må du ihvertfall ringe på mandag og si at du faktisk ikke vet hvor langt på vei du er, slik at du kommer deg inn ganske raskt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #25 Skrevet 25. juli 2010 Skal høre med de i morgen. Krysser fingre og tær for at de ikke er altfor fulle. Regner med jeg er ca 7uker på vei, siden samleie jeg tror jeg ble gravid skjedde 5 uker siden, men vet jo ikke helt, pga uregelmessig mens. Så da haster det vel ikke egentlig, men jeg tenker litt mtp moral også, vil gjerne avslutte så fort som mulig så ikke fosteret utvikler seg så mye... Men ved medisinsk abort, hvor man må ta ny pille to døgn etter første, kan man da også få time til den andre timen i en helg?
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #26 Skrevet 26. juli 2010 Oppdatere for å si at jeg er kjempelettet. Snakket med sykehuset i deg, jeg får time på onsdag allerede, så da er det hele forhåpentligvis over til helga. Kjempehyggelige sykepleiere, jeg føler meg veldig beroliget Krysser fingre for at alt går bra. Regner ikke med det blir en fin opplevelse akkurat, men det skal det vel uansett ikke være. (TS)
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #29 Skrevet 26. juli 2010 Fulgte med ei velding ung ei. Hun fikk velge og valgte kirurgisk. I dag, flere år etterpå, så har hun aldri angret. Kun du vet hvorfor det er "nødvendig" for deg. Du gjør det du må. Skulle du få problemer i etterkant så oppsøk hjelpeapparatet. Vil gi deg en klem og ønske deg lykke til.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #30 Skrevet 28. juli 2010 Da var første del av medisinsk abort overstått, dvs har hatt undersøkelse og fått første pille, på fredag halv 8 skal jeg tilbake for å abortere. Gruer meg, men "gleder" meg til å være ferdig med det i hvertfall, må bare tenke på det. Fikk forøvrig ikke noe valg egentlig, men gikk med på medisinsk fordi jeg bare vil bli ferdig med det.
Gjest Antique Skrevet 28. juli 2010 #33 Skrevet 28. juli 2010 Jeg tok medisinsk abort da jeg var ca 9 uker på vei. Alt gikk igrunn veldig bra, hadde ikke noe vondt i det hele tatt gjennom hele prosessen! :)Først var jeg på en kontrolltime hos legen på sykehuset, så tok det en ukes tid og jeg ble innlagt for en dag for å utføre aborten. Tror det hele var over på ca 7 timer hos meg. Så kunne jeg dra hjem igjen. Blødde en god del i ettertid (ca 2 uker), var værst den første uka. Tok blodprøve en månedstid etter det igjen for å sjekke om alt hadde gått riktig for seg, og det hadde det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #34 Skrevet 28. juli 2010 Jeg tok kirurgisk i uke 11, var på jobb dagen etter og spadde møkk. Gikk veldig bra, var redd for at jeg skulle angre og slite med dette men jeg tok det av en viktig grunn for meg og min familie, og tenker ikke noe tilbake på det nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå