Gå til innhold

Skal eksen hjelpe meg?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Synes dere at eksen burde gi meg ved til vinteren mot en rimelig betaling?

Han og hans slekt har egen skog og hogger selv, og selger også til andre.

Vanligvis har jeg fått det litt billigere enn andre.

Han har nemlig lite lyst nå, sier jeg får ordne meg selv. Jeg har da sønnen vår her, da synes jeg kanskje han burde tenkt på han ihvertfall..

Jeg bor på han sitt hjemsted..uten noen andre til å hjelpe meg. Noe som jeg vel ikke er pliktig å gjøre. Han har kommet med opplysninger om hvilke andre jeg kan gå til, såpass kan han altså hjelpe meg..Må legge ut mere mere da. Jeg blir litt oppgitt........

Hva synes dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes han burde det. men jeg vet jo ikke hvorfor det ble slutt, om du er skikkelig fæl osv. Kan jo ikke akkurat tvinge han hvis han ikke vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man kan jo mene hva man vil om hva exer burde gjøre.

Han har egentlig ikke noen forpliktelser utover barnet/bidrag. Ting som er regulert i loven.

Om han ikke har lyst så kan du vel ringe fam.å si du er intr. i å kjæpe ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

reagerer på ordet "skal"

det er det vel han som bestemmer??

ærlig talt!!

tror jeg ville gjort det til et poeng å klare meg uten han jeg da.. men.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skulle mere enn gjerne klart meg uten min eks.

Det føles bare så uhorvelig tungt å finne fram til andre vedselgere, når man ikke kjenner noen andre enn min eks og hans slekt her på bygda. Det virker som alt slikt salg går på kjennskap. Og når han da nekter meg...Skal jeg da "gå bak hans rygg" og kontakt andre i hans slekt..? De er vel neppe mere villige.

Jeg er prisgitt han og at jeg ikke sårer han på noen måte...

Får vel klare meg uten ved da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får sikkert kjøpe av han til den prisen han tar av andre? Det er mye arbeide å hugge ved, så at du skal få den billigere fordi han er din eks er ikke rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh...hallo???? Er det bare hemmelig salg av ved i bygda der du bor?

Folk som har skog/ved er da interessert i å selge, og det er sikkert flere som selger ved enn din eks svigerfamile?

Din eks er ikke pliktig i å hjelpe deg med å skaffe ved (eller noe annet for den saks skyld). Noe såpass enkelt bør du jo også klare å fikse på egenhånd, så jeg skjønner ikke helt problemet.

Spør noen andre du kjenner i bygda om hvor de kjøper, eller spør på butikken om de vet om noen. Se i lokalavisen. Det er helt normalt å avertere ved til salgs. Ikke gjøre dette til et større problem enn det er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men ingen her skjønner hva jeg sier..jeg snakker nemlig bokmål!

Og så begynner de å herme....og se stygt på meg.

Og jeg skjønner ikke hva de sier, og så blir de fryktelig fornærmet..og husker særs godt den gangen de var i byen og ble dårlig behandlet akkurat den gangen de var der for 40 år siden.

Og så begynner de å spørre meg hvem i all verden jeg er...og at det nok er min egen skyld at jeg sitter her alene, og at eksen nok visste hva han gjorde som kvittet seg med meg!

Og ikke fikk jeg noe tlf.nr av min eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har telefonkatalog, så har du tydeligvis internett.

www.telefonkatalogen.no kan hjelpe deg.

I det siste innlegget synes jeg du sutrer litt. Hvis du trenger ved, så skaffer du deg ved, enten ved å kjøpe av x'en til den prisen han forlanger, eller av hvem som helst andre, i slekten eller ikke. Han ba deg jo henvende deg til "det frie markedet". Hvis noen gjør narr av deg (noe jeg har vanskelig for å tro at de gjør opp i ansiktet til noen de ikke kjenner..alle sammen..) så spør om de har glemt igjen folkeskikken hjemme eller noe. De forstår bokmål, og hvis du bor på X'ens hjemsted, vil jeg tro han snakker samme dialekt, og du har tydeligvis skjønt hva han sier ettersom du valgte å flytte sammen med ham og få barn med ham.

Rett deg opp litt og ikke vær så hjelpeløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar :D

Jeg må jo takle svært lite alene her(sarkasme!!!!). Jeg får ikke hjelp til noenting..stiller alltid opp for eksen.

Jeg er alltid i godt humør og har heldigvis et lyst sinn. Og er selvgod som bare faen...

TAKK OG PRIS!!!!!!1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen her skjønner hva jeg sier..jeg snakker nemlig bokmål!

Og så begynner de å herme....og se stygt på meg.

Og jeg skjønner ikke hva de sier, og så blir de fryktelig fornærmet..og husker særs godt den gangen de var i byen og ble dårlig behandlet akkurat den gangen de var der for 40 år siden.

Og så begynner de å spørre meg hvem i all verden jeg er...og at det nok er min egen skyld at jeg sitter her alene, og at eksen nok visste hva han gjorde som kvittet seg med meg!

Og ikke fikk jeg noe tlf.nr av min eks.

en smule fordomsful? (nå snakker jeg til deg!)

som andre sa her; bruk telefonkatalogen og kjøp ved som alle andre

tror også at du vil finne andre langt hyggeligere dersom du møter dem med en mer åpen holdning og et smil selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke ut som om du har klart å "gi slipp" på eksen din. Det var en over her som sa "eks er en eks", og det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå må du slutte å sutre. Du høres ut som du er en fjortis!!!!

Så drar du inn at ingen forstår deg pga. dialekt osv.

Nei, jeg har hørt det før." synd i meg, ingen forstår meg"

Du skriver at du stiller alltid opp for exen, ikke da engang klarer du å få ut av han tlf.nr?

Regner med at du har kontakt med resten av fa. siden dere har et barn i lag.

Slå opp på gulesider og finn deg en vedselger. Ved selges overalt. Og de kjører,bringer til døra de også.

Når dette er et så stort problem for deg så lurer jeg på ellers du ikke klarer.

Sorry, ingen trøst fra meg.Var alene i mange mange år og det kunne ikke falle meg inn og tro at exs var forpliktet til noe som helst utenom det som er regulert igjennom loven.

Du må slutte å "bruke" ditt barn som argument. Han bør tenke på sitt barn osv. Du får ingen medlidenhet av den grunn.

Se og bli voksen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En eks er en eks ja.

Men bor man på et lite sted så risikerer man å ha kontakt enten man vil eller ei! Enten det er ekser, eller hva det nå er...

Man skal vel ikke bli "diskriminert" fordi man er en eks :o

Dessuten var det eksen som ble sur fordi jeg ikke ville ha kontakt med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En eks er en eks ja.

Men bor man på et lite sted så risikerer man å ha kontakt enten man vil eller ei! Enten det er ekser, eller hva det nå er...

Man skal vel ikke bli "diskriminert" fordi man er en eks :o

Dessuten var det eksen som ble sur fordi jeg ikke ville ha kontakt med han!

Du vil ikke ha kontakt med han selv om han er far til din sønn, men du vil ha veden hans fordi han er far til din sønn.

Du ser logikken din svikter, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da menneske...

Om det er så vanskelig, så flytt da. Flytt til ett sted hvor folk forstår deg.

Du er da vel ikke så hjelpesløs at du ikke klarer å skaffe deg VED ved egen hjelp????

Nei, jeg er enig med de andre her: Slå opp i telefonkatalogen og sett deg ned å ring.

Når du skriver at DU har bestemt deg for at dere ikke skal ha kontakt, og du plutselig snur på flisa når du trenger hjelp forstår vel også DU at eksen din ikke har de STORE lyster på å hjelpe deg.

Dere har ett barn sammen, ergo dere er knyttet sammen for alltid gjennom barnet deres.. Voks opp, ta ansvar og slutt å være så hjelpesløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:o Hvorfor skal eksen slutte å selge ved til meg fordi jeg ikke har lyst til å tilbringe min fritid med han???

Her påstås det at man ikke skal ha kontakt med ekser..at jeg ikke kan forvente noenting av min eks..mens jeg altså bare må godta at min eks blir sur nå jeg ikke vil ha kontakt med han.

Jeg har da alltid stilt opp for han ellers..jeg bor her da helt alene, uten help fra noen. han har hele slekta rundt seg. Får hjelp til alt.

Jeg skal alltid være blid og sterk..klare alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå er det da ikke slik at jeg nekter å snakke med eksen, vi må jo det så lenge vi har barn sammen. Men jeg føler ikke for å stille opp for han hele tiden lenger. Vi samarbeider veldig godt om barnet vårt! Men jeg er ikke interessert i noe videre samliv med eksen!!!

Jeg er dypt sjokkert og skuffet over hva enkelte kan få seg til å skrive..hvor lav IQ kan en egentlig ha??? Makan til bullshit!

Jeg ble så lei meg at jeg nesten hentet hagla...

Bekrefter vel bare det jeg sier..."bygdefolk" :roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...