Gå til innhold

Har du en romslig økonomi?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fattiglus for tiden - men fryktelig kreativ, så jeg har likevel råd til caféturer - men det har blitt lite klær de siste månedene altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt minimalt (les: ei bukse til hundre kroner på salg) med klær de siste to ÅRENE på meg, men nå ser det muligens ut til å bedre seg etterhvert.

Formue? følge skattefolka er den 0, den er nok merkbart negativ ja, (men skatteformuer blir jo aldri lavere enn 0)

Men spør igjen om et år, så håper jeg å kunne si at jeg har fornyet garderoben, og kanskje til og med gjort formuen EEEENDA mye mer negativ, med huslån! Vel, kanskje to år da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et dyrt hus og bil - og etter at jeg ble separert så har jeg ikke akkurat penger til å kjøpe alt det jeg har lyst til, men det er heller ikke så viktig for meg. Vi har nok til regninger og mat - og klær når vi trenger det. Jeg vet at jeg er heldig stilt derfor klager jeg ikke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har romslig økonomi.

Vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg måtte vendt på hvert øre.

Syns syns på de som ikke kan unne seg goder i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke romslig her, nei. To studenter og ett stort barn - rimelig trang økonomi. Men om et par år har nok mye forandret seg, tenker jeg :D

Selv om vi har det ganske trangt så tar vi oss råd til å gå på kino eller å spise ute en gang i blant. I hverdagen er vi ganske sparsommelige. Men lider ingen nød selv om vi ikke velter oss i luksus, eller kjøper nye ting og klær særlig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket er økonomien stram :x , men vi har valgt å betale MYE på gammel gjeld for å skaffe oss romslig økonomi etterhvert. I tillegg har vi hus som trenger sin del vedlikehold og bil som har vært på verksted litt for mye. En av grunnene til at vi venter med barn er at vi vil ha det romsligere etterhvert. Har formue ja, men den står på mamma av skattemessige årsaker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null formue, men jeg tjener såpass bra at jeg ikke trenger å spørre meg selv om jeg har råd til dagliglivets "selvfølgeligheter". Det er utrolig godt å slippe å bekymre seg, jeg føler meg heldig som slipper å gå og saumfare prislapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg står i ligningen med formue, ja. Vi har jo huslån, men ikke så stort i forhold til inntekt og sparekonto.

Snur ikke på kronene, kjøper det vi vil og er med på det vi ønsker. Men likevel så prøver vi å ikke ta helt av, holde det på et fornuftig nivå og heller legge oss opp litt kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akuratt nå rimelig gor råd og formue... Når jeg begynner i ny jobb om en mnd går jeg betydelig ned i lønn, så da blir det vel budsjetter og mindre shopping ett års tid fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjeld til langt oppover øra, så formue er det ikke snakk om resten av livet tror jeg...

Men vi har allikevel nok til å skeie ut litt i ny og ne, og slipper å snu på hver krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har 0 i formue, har studielån for 4 år som heldigvis jeg ikke betaler på nå! Jeg har bare utbetalt ca 8000 kr mnd for en 100% jobb..... Leier leilighet, og har heldigvis en samboer som tjener litt mer enn meg! Men regner med det blir bedre med åra:)

Jeg tar meg iallefall råd til gleder i hverdagen, som cafebesøk med venner, god mat osv. Men blir lite klær og annen luksus... Er fornøyd jeg, vet at det ikke kommer til å være sånn for alltid, og får heller få meg en jobb i helgene hvis det ikke går med så lite penger. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er student, men har det veldig bra økonomisk. Har en del formue pluss at jeg har leilighet i en alder av 20 år. Ikke noe lån. Så det blir en del shopping og kafe besøk på meg. Nyter livet som student:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...