Gå til innhold

P-piller - til kviser

Gjest Stine

Anbefalte innlegg

Gjest Stine

Hei jeg er en jente på 18 år. Jeg har lenge hatt problemer med kviser. Har gått til hudlege, og fikk bare noen krem jeg skulle bruke som ikke hjalp meg noe særlig. nå vurdeer jeg å begynne på p-piller siden jeg har lest mange steder at det hjelper mot kviser. Derfor har jeg lyst til å prøve det ut, kanskje det kan hjelpe meg. Derfor lurer jeg på en ting, kan jeg få resept for p-piller fra helsestasjon mot kviser? Er det noe forskjell på de pillene de skriver?

Hva hvis jeg lar være å nevne at jeg skal bruke dem for kviser?

Håper å få svar på det jeg virkelig lurer på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke noen ekspert på området, men mener det bare er en p-pille som er spesielt egnet til å bruke mot kviser. Tror den heter Diane. (Dette vet jeg egentlig bare fordi jeg fikk spørsmål om jeg brukte den p-pillen da jeg skulle gi blod en gang for noen år siden, for de ville visst ikke godkjenne meg som blodgiver hvis jeg gikk på denne.) Jeg regner med at du ikke vil få resept på Diane fra helsestasjonen uansett om du sier det er pga kviser eller ikke. Det er ikke en veldig vanlig type. Er mulig du kan få effekt av andre p-piller også, siden hormonforandringer ofte påvirker sånne ting, men jeg tror bivirkninger av p-piller er veldig individuelle og vanskelig å forutsi. Har hørt at noen sier Yasmin hjelper mot kviser, og det er en p-pille mange unge jenter får skrevet ut. Men hvis du har et skikkelig problem med kviser så kan det hende du kan få resept av hudlegen hvis du sier at kremen ikke virket. Jeg tror kanskje det er det første du burde prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...