Gå til innhold

Gåvogn?


Drusilla

Anbefalte innlegg

Nå er min vesle jente blitt veldig interessert i å stå oppreist og å ta noen små skritt med støtte av oss. Lurer derfor på om tiden er inne for å kjøpe en gåvogn. Er det noen merker som er bedre enn andre, eller er det hipp som happ? Og, bør man i det hele tatt bruke gåvogn (mener å huske at Brio iallfall fikk kritikk for sin vogn for en stund siden...)? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Brio og er veldig fornøyd med den, solid og fin, og like spennende nå som den var da hun ikke kunne gå. Viktigste er at man kan skru slik at hjulene går tregere og at den er stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en fra Micki i kjempesøte farger. Funket knall den, og nå har vi snudd styret slik at hun bruker den som vanlig dukkevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er gåstolene som har fått kritikk, altså de ungene sitter oppi med bena ned til gulvet, og ikke de vognene som de går bak.

Vet at mange av venninnene mine har vært veldig fornøyde med Brio sin, det er fin høyde på den. Baksiden er at den må fylles med bøker for at den ikke skal tippe. I den grad det i det hele tatt er noe problem :)

Gutten vår fikk Fisherprice sin "løvebil" til jul, og den er kjempefin syns jeg. Han virker ganske fornøyd selv også :) Den kan reguleres slik at han både kan sitte på den, og gå bak. Den er også ganske tung og stabil, slik at den ikke tipper. Det eneste negative er at den kanskje er littegranne lav, sånn at den er litt vanskelig å gå bak før de får god balanse. Men det har gått fint her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ikea sin og er fornøyd med den. Fortsatt mye i bruk her - lillejenta er snart 18 mnd. Nå lesser hun oppi det hun vil ha med seg og rusler avsted med den. Hadde ikke problemer med at den vippet da hun begynte å bruke den, og hjulene kan justeres. Prismessig ligger vel alle de nevnte gåvognene relativt likt, ihvertfall når Brioene er på tilbud (og det synes jeg de er ganske ofte?). Vi valgte Ikea sin fordi jeg synes formen er pen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har aldri trengt å lesse Brio-vogna med bøker, har aldri opplevd den som ustabil. Synes og den er mer stabil enn IKEA-vogna (som vi har hos besteforeldrene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også veldig fornøyd med Brio sin. Stabil og fin. Har en annen av plast som var altfor lett som gåvogn den tiden han først lærte å gå (den var morsom å leke med, men altså ikke egnet som gåvogn). I begynnelsen trenger de mye støtte fra gåvognen og da veltet han hvis han prøvde den lette, noe han aldri har gjort med Brio. Så anbefaler at du i allefall velger enn som veier litt og er stødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Brio sin. Funker kjempe fint og han er umåtelig glad i den. Eneste problemet vi har er at han er ikke riktig gammel nok til å snu den enda, så når han har dyttet den intil en vegg krabber han til andre siden og prøver å gå videre på gal side av vogna hvis du skjønner. Ender opp med at han får beina oppi vogna siden han må lene seg frem så langt for å nå håndtaket, og ramler og slår seg litt.

Men hvis vi er med og hjelper han litt går det kjempe fint. Han smiler som en sol og foretrekker den ovenfor gåbilen vi også har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er gåstolene som har fått kritikk, altså de ungene sitter oppi med bena ned til gulvet, og ikke de vognene som de går bak.

Ah, det kan stemme, ja!

Takk for tips, da blir det nok Brio her også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...