Gå til innhold

Får ikke hjelp av sosialkontoret alikevel


Yoshimi

Anbefalte innlegg

Gjest Coarvi

Har du prøvd vikarbyrå?

Vikarbyrå finnes da slettes ikke alle steder. Et godt råd, for all del, men dessverre er det ikke alle som får benyttet seg av det rådet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

@TS

Legg frem saken ærlig, åpent og redelig for huseieren. fortell vedkommende at du vil gjøre opp for deg men at det vil ta litt tid. Er huseieren et fornuftig menneske kommer vedkommende deg i møte og dere får avklart og løst saken på en minnelig måte. Uansett hva som skjer, ikke lyv. Ikke en gang såkalt hvite løgner. Ærlig og redelig er stikkordet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis man får denne "lavere" type stillingen ja - poenget var jo at det ofte er svært, svært vanskelig å få denne "lavere" stillingen, fordi arbeidsgiver ikke vil gi jobben til en som er overkvalifisert (så lenge de får tak i folk med akkurat nok kvalifikasjon). At du synes det er merkelig gir jo arbeidsgiver blanke f i... ;)

Ærlig talt. Hvis man får jobb som kassadame på Rema så blir man lønnet deretter. Hvis hun er kvalifisert til jobben og de loiker henne, så mener du hun ikke får den fordi Rema ikke vil ha folk med høyere utdanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ærlig talt. Hvis man får jobb som kassadame på Rema så blir man lønnet deretter. Hvis hun er kvalifisert til jobben og de loiker henne, så mener du hun ikke får den fordi Rema ikke vil ha folk med høyere utdanning?

Rema vil ikke ha henne fordi de vet at hun kommer til å forsvinne når hun får en jobb som hun kan bruke utdannelsen sin i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er kvalifisert til jobben og de loiker henne, så mener du hun ikke får den fordi Rema ikke vil ha folk med høyere utdanning?

Rema kommer neppe til å kalle henne inn på intervju en gang, så de får aldri muligheten til å like henne. Istedet kommer de til å kalle inn folk som har ett lavere utdanningsnivå, fordi risikoen for at de sier opp innen kort tid er mye lavere. Og det koster både tid og penger å gå med for lite personell, utlyse stillinger, foreta intervjuer og lære opp nye folk. (Ingen har klagd på lønna i denne tråden heller.)

Endret av Auraya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til startinnlegget: Hvordan har du klart å dra på deg husleiegjeld dersom du har fått støtte til husleie fra sosialen? Sosialkontoret forhåndsgodkjenner jo husleiedekning. Og jeg tror det kan være problemet her: Sosialen dekker i utgangspunktet ikke gammel gjeld, som jo dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Wadjet også sier, så skal det veldig mye til for at sosialen dekker husleie som du allerede har fått delvis støtte til. Da må det tungtveiende grunner til, som at det er snakk om å redde et boforhold for en barnefamilie. Sosialtjenesten dekker ikke gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Ærlig talt. Hvis man får jobb som kassadame på Rema så blir man lønnet deretter. Hvis hun er kvalifisert til jobben og de loiker henne, så mener du hun ikke får den fordi Rema ikke vil ha folk med høyere utdanning?

Jepp! Det er en tøff verden vi lever i... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Som Wadjet også sier, så skal det veldig mye til for at sosialen dekker husleie som du allerede har fått delvis støtte til. Da må det tungtveiende grunner til, som at det er snakk om å redde et boforhold for en barnefamilie. Sosialtjenesten dekker ikke gjeld.

Som jeg forsto det så har hun tidligere fått hjelp, men ikke for de siste 3 mnd fordi sosialkontoret ikke har vært tydelig på at de mangler noe dokumentasjon.

Altså at TS ikke har fått penger til husleie som hun ikke gadd å betale videre til huseier.

Sånn ellers. Lett for AB og slenge med leppa og være ufin gjemt bak en anonym profil.

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det ikke så lett å få seg jobb som endel her inne tror. Jeg har høyere utdannelse, men får ikke jobb innen dette yrket da det er meget trangt om plassen. Og jeg er ikke kresen på jobb, jeg har søkt på alt mulig. Til og med vikarbyrå som ikke har vært spesielt behjelpelig. Jeg er drittlei av at folk sier at det er enkelt å få seg jobb for det vet en ikke før en er i denne situasjonen og trenger jobb. Kjenner flere som var på samme måte og fikk seg et sjokk når de plutselig trengte jobb.

Jeg har ikke søkt om sosial stønad etter fristen og ber dem ikke betale gjelden min. De har gitt meg beskjed om at søknaden var iorden og at husverten skulle snart få pengene sine. Men så viser det seg nå at det alikevel ikke er sånn. Jeg har fått så mange saksbehandlere bare på denne saken pga ferie og slikt og ingen av de sier det samme. Da er det ikke så rart at jeg blir frustrert og forvirret! Jeg snylter overhode ikke på noen! Jeg prøver bare å få betalt det jeg har rett på og har som sagt flyttet hjem for at jeg skal klare meg mer selv.

Jeg har betalt det av husleien jeg fikk beskjed om at jeg skulle betale, og jeg har ingen penger igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg gitt beskjed til husverten at jeg skal betale alt så fort jeg klarer dersom jeg ikke får husleien støttet av sosialen. Og de pengene til husleie man får av sosialen går rett inn på kontoen til huseier, ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om mange som har høyere utdannelse, men de får ikke vanlige jobber på rema.

Men tror sykehjem tar imot folk, der er det alltid lett å få jobb -kjenner en som studerte arkitekt. Han jobbet nesten 1 år på sykehjem mens han søkte på jobb og endelig fikk napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra gjort av sosialkontoret!

Da slipper resten av oss å sponse deg i form av skatten vi betaler.

Jobb kan du skaffe deg på dagen om du ikke er så kresen på type jobber.

:hakeslepp::kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Her var det jammen mange "lettvinte" løsninger... Eller håp om de.

Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å få seg jobb, enten pga plassering eller fordi man har for høy utdanning, men det kan også være andre grunner! arbeidsgivere kan være veeldig kresne. Mitt tips er å fortsette å lete etter jobb (vet det kan ta lang tid og være kjedelig, men hva skal man ellers gjøre?) Før eller siden vil man komme over en arbeidsgiver som ser hvem du er som person - og griper situasjonen deretter.

Jeg skal selv ut i yrker som f.eks i nav og sosialtjenesten, og jeg GRUER MEG fordi det er såå mye negativt snakk om nav og mangel på hjelp.. Jeg ser mye dårlig arbeid, og vet at jeg ikke kommer til å jobbe sånn, jeg vil være interessert i å hjelpe de jeg skal hjelpe, ikke bare ha jobben for å tjene penger.. Håper ikke folk tar alle under en kam når jeg kommer ut i arbeidslivet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen mange "lettvinte" løsninger... Eller håp om de.

Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å få seg jobb, enten pga plassering eller fordi man har for høy utdanning, men det kan også være andre grunner! arbeidsgivere kan være veeldig kresne. Mitt tips er å fortsette å lete etter jobb (vet det kan ta lang tid og være kjedelig, men hva skal man ellers gjøre?) Før eller siden vil man komme over en arbeidsgiver som ser hvem du er som person - og griper situasjonen deretter.

Jeg skal selv ut i yrker som f.eks i nav og sosialtjenesten, og jeg GRUER MEG fordi det er såå mye negativt snakk om nav og mangel på hjelp.. Jeg ser mye dårlig arbeid, og vet at jeg ikke kommer til å jobbe sånn, jeg vil være interessert i å hjelpe de jeg skal hjelpe, ikke bare ha jobben for å tjene penger.. Håper ikke folk tar alle under en kam når jeg kommer ut i arbeidslivet... :)

Jeg bare lurer på hvordan du klarte å finne fram til denne tråden da den er over ett år gammel?

Og så heter det skjærer alle over en kam forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på hvordan du klarte å finne fram til denne tråden da den er over ett år gammel?

Og så heter det skjærer alle over en kam forresten..

Var ikke så vanskelig å finne, hvis man bare vet hvor man skal lete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...